دانستنی ها

نکات خرید عروسک پولیشی

خرید عروسک پولیشی

اگر بتوانید عروسک پولیشی مناسبی را برای فرزند خود تهیه کنید، او به قدری از این کار شما خوشحال خواهد شد که بعدها عروسک به بهترین دوستش تبدیل می‌شود. درحقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که ۴۰ درصد از کودکان عروسک پولیشی خود را تا بزرگسالی نگه می‌دارد. اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بتوانید خرید عروسک پولیشی مناسبی را برای فرزند خود انجام دهید.

شما اگر بتوانید عروسک را مطابق با نیازهای کودک خود خریداری کنید، این امکان را دارید تا به رشد شخصیت او کمک زیادی کنید. وقتی کودک شما بزرگ می‌شود، با دیدن عروسک پولیشی به یاد شما میفتد و از شما قدردانی می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای فرزند دلبند خود یک عروسک پولیشی بامزه خریداری کنید، نکاتی که در ادامه مقاله بیبی لوکس بیان می‌شوند را سرلوحه کار خود قرار دهید.

جنس عروسک پولیشی

عروسک‌های پولیشی ساختاری نرم و انعطاف‌پذیر دارند و جنس پارچه آن‌ها را باید طوری در نظر بگیرند که برای بچه‌ها مناسب باشد. بچه‌ها به‌خصوص اگر در سن دندان درآوردن باشند، ممکن است عروسک‌ها را در دهانشان بگذارند و گاز بگیرند. در ضمن کودکان مدام عروسک‌ها را بغل می‌کنند و از طرفی پوست حساسی دارند. به همین خاطر هنگام خرید عروسک پولیشی دقت کنید با الیاف ضدحساسیت و پارچه‌های پنبه‌ای یا کتان و پارچه‌هایی که جنس نرم و حوله‌ای دارند ساخته شده باشند.
الیافی که برای پر کردن عروسک پولیشی فیل استفاده می‌شود در تعیین کیفیت این نوع عروسک‌ها نیز بسیار موثر است. الیاف پلی‌استر مناسب‌ترین الیاف برای پر کردن عروسک‌های پولیشی است. وزن کم، کم‌ترین میزان جذب رطوبت و آب و خاصیت فنری بودن از جمله ویژگی‌های این الیاف است. این که الیاف پلی‌استر آب و رطوبت را جذب نمی‌کند باعث می‌شود وقتی عروسک‌ها را می‌شویید یا به هر دلیلی خیس می‌شوند، سریع خشک شوند و محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم نکنند.

توجه به ایمنی برای خرید عروسک پولیشی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام خرید باید به آن دقت کنید ایمنی عروسک است. عروسک‌هایی که برچسب سازمان‌های معتبر استاندارد جهانی یا ملی را دارند، از لحاظ ویژگی‌های شیمیایی، فیزیکی، اشتعال‌پذیری و… در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی شده‌اند. اگر عروسکی که خریده‌اید این برچسب‌ها را داشت می‌توانید با خیال راحت آن را دست کود‌ک‌تان بسپارید.
یک نکته مهم دیگر این که اطمینان حاصل کنید قسمت‌هایی مثل چشم، بینی، دکمه، پاپیون، آویز، دستکش و … در جای خود محکم شده باشند و به راحتی جدا نشوند. اگر قابل جدا شدن و شل باشند ممکن است کودک کنجکاو آن‌ها را ببلعد و حوادث ناگواری پیش بیاید. وجود اجسام نوک تیز و برنده هم در عروسک خطرناک است. بنابراین هر چقدر سن کودک‌تان کم‌تر باشد، باید هنگام خرید عروسک پولیشی گربه بیش‌تر به این موارد دقت کنید.

به علایق کودک خود توجه کنید

علایق کودک شما می‌تواند بهترین راه برای انتخاب عروسک پولیشی مناسب باشد. ببینید فرزندتان چه چیزی را بیشتر دوست دارد، آیا عاشق گربه است یا سگ؟ آیا عروسک آبی را دوست دارد یا صورتی؟ همچنین می‌توانید کودک را با خود به فروشگاه ببرید و مشاهده کنید که به طور طبیعی کدم عروسک توجه او را جلب می‌کند. کودک را تشویق کنید تا برخی از عروسک‌های پولیشی را لمس کند و در بغل خود نگه دارد. در این حالت متوجه می‌شوید که او کدام عروسک را دوست دارد. اما برای نوزادان که هنوز قوه تشخیص ندارند، بهتر است خودتان یک عروسک نرم و بامزه انتخاب کنید.

حیوانات پولیشی زیادی در بازار وجود دارند که در رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند. برخی از عروسک‌های پولیشی از شخصیت‌های کارتونی و معروف حیوانی ساخته می‌شوند. شخصیت‌های حیوانی محبوب اغلب شامل ببرها، خرس‌ها، میمون‌ها، سگ‌ها، دلفین‌ها، گاوها، گوسفندها و بچه گربه‌ها هستند. والدین بیشتر به خرید عروسک پولیشی گربه علاقه نشان می‌دهند زیرا گربه‌ها ظاهری بانمک دارند. سعی کنید با فرزند کوچک خود به بازار بروید زیرا در سنین پایین کودک شروع به تشخیص رنگ‌ها و شکل حیوانات می‌کند.

نکات خرید عروسک پولیشی

اندازه عروسک پولیشی را تعیین کنید

عروسک پولیشی مناسب باید از نظر اندازه برای کودک شما مناسب باشد. برای تعیین اینکه کدام اندازه بهتر است، به رفتار کلی فرزند خود نگاه کنید. اگر کودک شما دوست دارد با اسباب بازی‌های خود بدود، یک عروسک پولیشی کوچک‌تر و قابل حمل تهیه کنید. اگر کودک شما دوست دارد عروسک را در آغوش بگیرد، برای او عروسکی بزرگ‌تر بخرید. برخی از عروسک‌های پولیشی آنقدر بزرگ هستند که ممکن است نگهداری از آنها برای کودکتان سخت شود.

انتخاب اندازه عروسک تا به سن و علاقه کودک بستگی دارد. هر چه سن کودک کمتر است، عروسک را کوچک انتخاب کنید. عروسکی که از قد کودک بزرگ‌تر باشد، اغلب باعث ترس او می‌شود. کودک دوست دارد که کنترل عروسک را بر عهده داشته باشد، به همین دلیل عروسک کوچک‌تر از قد کودک هم از لحاظ ذهنی و هم بدنی برای داشتن تعامل قوی‌تر بهتر است. اما همیشه توصیه می‌شود به علاقه کودک توجه کنید.

خرید عروسک پولیشی با توجه به سن کودک

هنگام خرید عروسک پولیشی سگ باید توجه کنید که حتما عروسک را متناسب با سن کودک خریداری کنید. برای مثال برخی از عروسک‌ها برای کودکان زیر سه سال مناسب نیستند. وقتی می‌خواهید برای این گروه سنی عروسک بخرید همان‌طور که گفتیم باید به نکات ایمنی و استانداردهای آن دقت کنید. عروسک‌هایی که باکیفیت باشند، تایید و نشان استاندارد ملی یا جهانی را دارند و همچنین از نشان و هشدار مخصوص سن مصرف‌کننده به لحاظ ایمنی برخوردارند. این که تا حد امکان قطعات کوچک و قابل جدا شدن در عروسکی که برای کودک زیر سه سال می‌خرید نباشد هم مساله مهمی است. خلاصه هر چقدر موقع خرید به این موارد توجه کنید از بروز حوادث احتمالی پیش‌گیری خواهید کرد.

توجه به دوخت و جزئیات هنگام خرید عروسک پولیشی

دوخت عروسک می‌تواند به شما بگوید که عروسک باکیفیت است یا خیر. نیازی نیست حتما در دوخت ‌و دوز مهارت داشته باشید؛ اگر دقت کنید متوجه ایرادات خواهید شد. اول ببینید دوخت‌ها تمیز و ظریف هستند یا خیر؛ مرحله دوختن عروسک‌های باکیفیت با دقت و ظرافت بالایی انجام می‌گیرد. وقتی دوخت تمیز نباشد یا جایی از دوخت شکافته شده باشد یعنی عروسک بی‌کیفیت است. همچنین باید دقت کنید تمام قسمت‌های عروسک به طور یکنواخت با الیاف پر شده باشد؛ مثلا سایز دو دست عروسک با هم متفاوت نباشد. این را هم بررسی کنید که اگر بخشی از عروسک را فشار دادید حالت ارتجاعی خود را از دست ندهد و سریع به شکل اولیه برگردد.

نکات خرید عروسک پولیشی

قیمت عروسک پولیشی ارزیابی کنید

قیمت عروسک پولیشی بسته به عوامل مختلف تعیین می‌شود. برای مثل، کیفیت ساخت بالا بدون شک به افزایش قیمت منجر می‌شود. همچنین برخی از عروسک با اشکال حیوانی خاص قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. درمجموع، فاکتورهایی مانند برند، جنس، شکل، رنگ، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در قیمت نهایی عروسک پولیشی حیوانات موثر هستند. اما پیشنهاد ما همیشه این است که به سراغ عروسک‌های باکیفیت بروید تا بتوانید محصولاتی با عمر طولانی خریداری کنید.

عروسک‌های ارزان قیمت خیلی زود با چند بار شستشو و بازی کردن کودک خراب می‌شوند و شما مجبور هستید عروسک دیگری خریداری کنید. پس هزینه‌های شما در بلند مدت بیشتر می‌شوند اما اگر یکبار عروسکی با کیفیت خریداری کنید، توانسته‌اید سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید. بنابراین به تناسب قیمت و کیفیت توجه کنید تا برای خرید عروسک پولیشی معمولی هزینه گزافی پرداخت نکرده باشید.

 نه به کلیشه‌های جنسیتی!

اغلب والدین بر اساس جنسیت کودکان خود برای آن‌ها عروسک پولیشی می‌خرند. در ذهن بسیاری از ما رنگ صورتی برای دختران و رنگ آبی برای پسران است، برخی شکل‌ها مخصوص دختران و برخی مخصوص پسران است. اما حقیقت این است که نمی‌توان قاعده و قانونی را در رابطه با شکل و رنگ عروسک در نظر گرفت و کودک را محدود کرد.
علایق کودکان با هم متفاوت است و شاید فرزند پسر شما از عروسک پولیشی‌ای خوشش بیاید که به نظر شما دخترانه است. به هیچ عنوان کودک را محدود نکنید و برای انتخاب عروسکی که دوستش دارد، مانع او نشوید. صحیح نیست که کودک از همین سن کم درگیر کلیشه‌های جنسیتی شود. شاید به نظرتان چندان مهم نباشد؛ اما مطمئن باشید همین مسائل به ظاهر جزئی می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت کودک بسیار موثر باشد.
در ضمن هنگام انتخاب و خرید عروسک پولیشی اگر کودک در سنی است که می‌تواند نظر بدهد و انتخاب کند، حتما نظر او را بپرسید. وقتی متناسب با سلیقه او برایش عروسک بخرید هم به او حس خوبی می‌دهید و هم اعتمادبه‌نفسش را تقویت می‌کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید