دانستنی ها

نکات مهمی که قبل از خرید حوله نوزاد باید بدانید

خرید حوله نوزاد

یکی از اقدامات مراقبتی و تاثیر گذار بر رشد نوزادان پس از تولد، استحمام به موقع آن‌هاست. حمام کردن از آن دسته از کارهایی است که برای همه کودکان خوشایند نبوده و بسیاری از آن‌ها نسبت به حمام کردن احساس ترس و تنفر دارند اما این احساس را می‌توان با اقلام ساده‌ای مانند شامپو‌بچه و حوله نوزاد برطرف کرد. ما در راهنمای خرید حوله نوزاد قصد داریم تا به شما والدین عزیز برای تشویق‌کردن نوزاد خود به استحمام کمک کنیم.

یکی از چالش‌های والدین در دوران نوزادی و کودکی فرزند خود، استحمام اوست. حمام‌کردن یکی از ضروریات دوران رشد کودکان تلقی می‌شود اما بسیاری از آن‌ها هیچ علاقه‌ای نسبت به این عمل ندارند که این احساس می‌تواند دلایل مختلفی از قبیل احساس سوزش چشم در هنگام استحمام و حساسیت و خارش پوست در اثر برخورد حوله پس از حمام کردن داشته باشد. ازاین‌رو در راهنمای خرید حوله نوزاد سعی داریم تا شما والدین عزیز را با بهترین حوله برای نوزاد دلبندتان آشنا کرده و به بررسی نکات خرید حوله برای نوزاد بپردازیم تا با آگاهی کامل و دقت تمام اقدام به خرید کنید با بیبی لوکس همراه باشید.

نکات مهم در خرید حوله نوزاد

نکته اول؛ جنس حوله مهم است!

اولین چیزی که هنگام نگاه کردن به لیبل حوله باید به آن توجه کنید، جنس ترکیبات به کار رفته در آن است. حوله می‌تواند از پنبه، الیاف بامبو یا میکروفیبر ساخته شده باشد. هر کدام از این مواد خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند که ممکن است مورد نظر برخی از افراد باشد. اما به طور کلی از نظر طبیعی بودن الیاف و قابلیت جذب آب، پنبه نسبت به دیگر الیاف سازنده حوله برتری دارد.

پنبه با خاصیت نرمی ذاتی خود و قابلیت جذب آب، باعث می‌شود که کودک شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از استحمام خشک شود. ضمناً اگر حوله از پنبه‌های به اصطلاح هیدروفیل ساخته شده باشد، هیچ گونه حساسیتی را برای پوست فرزندتان ایجاد نمی‌کند و برای حساس‌ترین پوست‌ها نیز مناسب خواهد بود.

نکته دوم در خرید حوله کودک با قیمت مناسب؛ نحوه ساخت

متأسفانه مرغوب بودن جنس الیاف حوله به تنهایی برای تضمین کیفیت بالای آن کافی نیست؛ بلکه نحوه ساخت و پردازش آن نیز مهم است. تمامی مراحل آماده سازی الیاف از جمع آوری پنبه از مزارع پنبه تا رسیدن آن به دست مشتری، همگی در کیفیت نهایی حوله نقش دارند. بنابراین کیفیت حوله‌هایی که در قفسه‌های مغازه‌ها می‌بینید تابع عوامل متعددی از جمله تعداد لایه‌های بافته یا دوخته شده، نخ ، رنگ الیاف و… خواهد بود.

اگر کیفیت نخ‌های بافته شده خوب نباشد، لبه‌های حوله زودتر نخ نما می‌شود. با این حال هنگامی که می‌خواهید برای کودک خود حوله مناسب انتخاب کنید، نمی‌توانید تمام پروسه ساخت و پردازش تار و پود آن را در یک نگاه ارزیابی کنید. در اینجاست که باید به سراغ برندهای باکیفیت و اسم و رسم دار در زمینه تولید الیاف بروید. با خرید حوله‌ از برندهای مرغوب از کیفیت بالای ساخت این حوله‌ها اطمینان حاصل می‌کنید. البته در این مورد باید به مسائل مالی و میزان بودجه خود نیز توجه کنید.

خرید حوله نوزاد

نکته سوم خرید حوله نوزاد ؛ وزن حوله

یکی از اطلاعات دیگری که از روی لیبل حوله نوزاد می‌توانید به آن پی ببرید، GSM یا وزن حوله بر حسب گرم به ازای هر متر مربع حوله است. همه الیاف یک وزن و چگالی مختص به خود را دارند که در بازه ۳۰۰ تا ۹۰۰ GSM قرار می‌گیرد. البته نسبت GSM حوله به طور مستقیم کیفیت آن را تعیین نمی‌کند.

چگالی حوله‌ها بسته به کاربرد آن‌ها متفاوت است. مثلاً بهتر است در حوله‌های آشپزخانه وزن کمتر به کار برده شود و حوله‌های سنگین به مصارف حمام اختصاص یابد. آنچه بیشتر از وزن اهمیت دارد، میزان جذب آب حوله است که ممکن است بسته به جنس به کار رفته در آن، کم یا زیاد باشد. البته یادتان باشد که موقع تصمیم گیری برای انتخاب حوله، احساسی که در لمس حوله به شما دست می‌دهد از همه چیز مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: شورت آموزشی کودکان چیست؟

نکته چهارم خرید حوله نوزاد ؛ آب رفتن حوله

مانند هر نوع الیاف دیگری، حوله‌های ساخته شده از پنبه یا بامبو هم بسته به جنسشان از یک درجه کشش مخصوص به خود برخوردارند و به مرور زمان و پس از چند دفعه شسته شدن تا حدی آب می‌روند. رعایت دستورالعمل‌های کارخانه برای شست و شوی صحیح این حوله‌ها باعث می‌شود که میزان آب رفتن این الیاف به دنبال شست و شو کاهش پیدا کند. برای این که از آب رفتن حوله‌هایتان جلوگیری کنید، باید آن‌ها را با دمای پایین شست و شو دهید و در هوای آزاد خشک کنید. همچنین استفاده از نرم کننده‌ها باعث می‌شود که حوله خاصیت جذب آب خود را از دست بدهد.

نکته پنجم خرید حوله نوزاد ؛ طراحی حوله

مرغوبیت یک حوله تنها بستگی به کیفیت و جنس الیاف آن ندارد و طراحی و استایل هم جزو معیارهای انتخاب یک حوله مناسب به شمار می‌آیند. بنابراین، وقتی می‌خواهید برای فرزند خود حوله بخرید، باید طراحی و شکل ظاهری حوله را هم مد نظر قرار دهید. رنگ بندی در انتخاب حوله به خصوص برای کودکان اهمیت بالایی دارد و موجب می‌شود که فرزندتان تجربه خوبی از استفاده از حوله را داشته باشد.

خرید حوله نوزاد

 انواع حوله از نظر جنس

درست است که شکل ظاهری یک حوله بسیار مهم است اما جنس پنبه تشکیل دهنده آن در اولویت قرار دارد چراکه پوست نوزادان در این دوره بسیار حساس و تحریک‌پذیر است و وظیفه والدین است تا بهترین حوله برای نوزادشان را از نظر جنس بیابند تا از حساسیت‌ها و آلرژی‌های احتمالی رهایی یابد. با راهنمای خرید حوله نوزاد همراه باشید که در ادامه به بررسی انواع حوله از نظر جنس می‌پردازیم.

جنس پنبه تشکیل دهنده یک حوله به سه دسته تقسیم می‌شود:

پنبه مصری

حوله‌هایی که از جنس پنبه مصری هستند رطوبت بیشتری را نسبت به دیگر حوله‌ها جذب می‌کنند و از جنس نرم‌تری نیز برخوردارند اما ماندگاری کمتری دارند. حوله نوزاد از جنس پنبه مصری در برچسب شناسنامه خود با نام Egyptian  یافت می‌شود. پس اگر نرمی و جذب رطوبت مهم است اما ماندگاری حوله برایتان مسئله‌ای ندارد این جنس پنبه می‌تواند بهترین حوله برای نوزاد دلبندتان باشد.

پنبه استاندارد

حوله‌هایی که از جنس پنبه استاندارد هستند کیفیت، عمر و جذب رطوبت کمتری نسبت به دیگر حوله‌ها دارند اما درصد حساسیت پیدا کردن به آن‌ها بسیار کم است. این دسته از حوله‌ها با نام cotton 100%  – صددرصد کتان شناخته شده‌اند که در برچسب شناسنامه حوله قابل مشاهده است.

پنبه سوپیما

حوله‌هایی که از جنس سوپیما هستند نسبت به پنبه مصری از ماندگاری بیشتری برخوردارند و رشته‌های کوتاه‌تری دارند. این پنبه در کشور آمریکا کاشت و می‌شود و در برچسب شناسنامه حوله با نام Supima  یافت می‌شود.

در پایان این بخش از راهنمای خرید حوله نوزاد با انواع حوله هم از نظر ظاهری و هم از نظر جنس مواد تشکیل‌دهنده آشنا شدید و به‌خوبی می‌توانید بهترین حوله برای نوزاد دلبندتان را انتخاب و تهیه کنید اما پیش از آن نیاز است تا برخی از نکات خرید حوله برای نوزاد را مدنظر قراردهید تا خریدی مطمعن و با دقت داشته باشید.

نحوه شستشو

یکی دیگر از نکات خرید حوله برای نوزاد نحوه شستشو آن است چراکه بسیاری بر این باورند که شستن حوله با لباس‌ها تفاوتی ندارد با اینکه این باور اشتباه است و حوله‌ها بنا بر جنسی که دارند باید به روش‌های مخصوصی که در برچسب شناسنامه خود حوله درج شده شسته شوند زیرا بعضی از حوله‌ها جنس پنبه حساسی دارند و نباید آن‌ها را در داخل ماشین لباسشویی بشویید پس در هنگام شستشو به این نکته توجه کنید تا از عمر و کیفیت حوله نوزادتان کم نشود.

رنگ حوله

از آخرین نکات خرید حوله برای نوزاد دلبندتان رنگ حوله است. انتخاب رنگ و ظاهر حوله سلیقه‌ای است اما رنگ آن بر اساس جنسیت و علاقه فرزندتان به حمام‌کردن هرچه لذت‌بخش‌تر او کمک فراوانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید