دانستنی ها

آشنایی با انواع شکم بند بارداری

معرفی انواع شکم بند بارداری

آشنایی با انواع شکم بند بارداری : شکم بند بارداری یا کمربند حمایت از لگن یک نوار راحت است که دور یا زیر شکم باردار شما قرار می گیرد تا به بدن شما کمک کند تا برخی از تغییرات وضعیتی را که با رشد کودک شما اتفاق می افتد مدیریت کند. استفاده از شکم بند بارداری می تواند به حمایت از لگن، لگن، شکم و کمر کمک کند.

استفاده از شکم بند برای هر بارداری لازم و ضروری نیست. اینکه آیا شما به آن نیاز دارید به وضعیت بدنی، شلی رباط، قدرت مرکزی بدن، نحوه نشستن کودک و عوامل دیگر بستگی دارد. شکم بند سمت راست می تواند به درد یا فشار در پشت، شکم یا لگن کمک کند. برخی از بانوان ممکن است از احساس حمایت لذت ببرند و متوجه شوند که فعالیت های روزانه، پیاده روی یا ورزش را در دوران بارداری آسان تر می کند. برای بررسی بیشتر تا پایان با بیبی لوکس همراه باشید.

شکم بند بارداری چیست؟

دوران بارداری یک زن، شیرین ترین روزهای زندگی اوست. اگرچه لذت انتظار، طعم شیرینی برای مادران دارد اما سختی های آن هم کم نیست. مادرانی که تجربه بارداری دارند، به خوبی می دانند که از چه سخن می گوییم. زمانی که حجم رحم افزایش می یابد، شکم بزرگ می شود و درد در قسمت پایین کمر به سراغ زنان می آید. البته باید لگن درد را نیز اضافه کنیم که بر اثر افزایش هورمون ریلاکسین، بروز می یابد.

اما آیا راهی هست که با آن بتوان دردهای دوران بارداری را کاهش داد؟ پاسخ این سوال مثبت است. ما راه بسیار ساده و کم هزینه ای را به شما پیشنهاد می دهیم و آن استفاده از شکم بند بارداری است. البته شاید شما آن را با نامی دیگر بشناسید؛ درست است. کرست طبی یا گن بارداری.

شکم بند بارداری، از پارچه های کشی و منعطف نظیر اسپندکس، پنبه، لاکرا و… تولید می شود. از آنجایی که شکم زنان باردار در حال رشد می باشد، خاصیت کشسانی شکم بند یک امتیاز مثبت برای آن است.

نقش این شکم بند، تثبیت کنندگی و حمایت از شکم و کمر زنان باردار است. اگر آن را از نزدیک دیده باشید، می دانید که این گن، نواری دایره ای شکل بوده و متناسب با بخش میانی بدن زنان باردار، طراحی شده است.

شکم بند بارداری، وضعیت کمر را در حالت طبیعی قرار می دهد؛ به همین دلیل است که با استفاده از آن کمردرد کاهش می یابد. مزیت دیگر استفاده از کرست طبی، کمک به حرکت آسان تر به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری است. درست است که این شکم بند مزیت های زیادی دارد، اما عوارض شکم بند بارداری را نیز نباید از خاطر برد. در ادامه در این خصوص بیشتر حرف خواهیم زد.

انواع شکم بند بارداری

این نوع شکم بند مناسب برای عموم خانم های بارداری که درد های ناشی کمر درد، فشار شکم و درد رباط گرد را تحمل می کنن مناسب است.
این کمربند نهایت پشتیبانی از کمر و شکم را انجام می دهد به طور کلی کمک به کاهش فشار بر روی کمر، کاهش فشار روی مثانه و کمک به رحم برای درد رباط گرد می کند.

این شکم بند بارداری فوق العاده نرم و راحت است. پشتیبانی بالا و فشرده‌سازی متوسط ​​را فراهم می کند. این باند همچنین شامل بسته های سرما درمانی و گرما درمانی قابل جاگذاری است که می تواند به مدیریت درد شما بدون دارو کمک کند.

انواع شکم بند بارداری – شکم بند مدل کشدار

این نوع شکم بند برای درد های معمولی و روزمره مناسب است، این شکم بند بارداری به توزیع مجدد وزن شکم کمک می کند، آن را نزدیک به مرکز ثقل شما نگه می دارد و فشار روی کمر را کاهش می دهد. نسبت به شکم بندهای قبلی راحت و نرم تر نمی باشد.
اگر استفاده از کمربند محافظ لگن برای شما دشوار است می توانید این شکم بند را به صورت وارونه و عقب بپوشید، سپس برای حمایت بیشتر، آن را در اطراف لگن سفت کنید.

کمربند بارداری Die Ruhe

انواع شکم بند بارداری – شکم بند های قابل تنظیم

شکم بندهای قابل تنظیم مناسب برای حمایت از لگن، حمایت از شکم، درد SIJ، سمفیز شرمگاهی، درد کمر و رباط گرد است. این شکم بند مانند نیمه راه بین کمربند محافظ لگن و شکم است. کمی از شکم حمایت می‌کند و کمی لگن را تحت فشار قرار می‌دهد. این یک گزینه چند منظوره خوب است اما برای درد شدید کمربند لگنی پشتیبانی کافی را ارائه نمی دهد.

این شکم بند نرم تر از کمربند محافظ لگنی است، اما زبانه های کناری به شما اجازه می دهد آن را در اطراف لگن سفت کنید تا کمی از آن احساس “آغوش‌گرفتن” داشته باشید. بسته به ترجیحات خود می توانید آن را روی شکم بلندتر یا پایین تر بپوشید.
آشنایی با انواع شکم بند بارداری

انواع شکم بند بارداری -شکم بند گهواره ای بارداری

شکم بند گهواره ای علاوه‌بر برخورداری از کمربند زیر و روی شکم بند های موجود لیفت شکم را انجام می دهند و سبب می شود وزن شکم از روی کمر و لگن برداشته‌شده و بر روی بخش فوقانی پشت و شانه تقسیم شود.این نوع شکم بند مناسب شکم های بزرگتر یا برآمده تر، بارداری چند قلویی و افزایش درد ناشی از گذراندن ساعات طولانی در محل کار است.

بهترین شکم بند بارداری برای ورزشکاران

اگر ورزشکار هستید یا قصد دارید شکم خود را در دوران بارداری کاملا بپوششانید و بعد از زایمان هم از شکم بند استفاده کنید بهترین گزینه این نوع شکم بند ها است.
می‌توان به دو صورت از آن استفاده کرد: با هر دو بند زیر شکم برای حداکثر لیفت، یا با تسمه‌هایی که دور شکم را احاطه کرده‌اند تا آن را ثابت نگه دارند تا ورزش‌های با ضربه بالاتر. همچنین یک پوشش فوق العاده پس از زایمان ایجاد می کند زیرا لبه های تیز یا استخوان بندی ندارد.
بسیار نرم و انعطاف پذیرتر از باندهای دیگر است. با دویدن یا پریدن، پرش شکم را به حداقل می رساند. بسته به نحوه پوشیدن آن، لیفت و فشرده سازی کمتری ایجاد می کند. هیچ گونه حمایت لگنی را فراهم نمی کند.

نکات مهم هنگام استفاده از انواع شکم بند بارداری

  • برای پیشگیری از وابستگی بیش از حد، هر دفعه بیش از دو یا سه ساعت از کمربند حاملگی استفاده نکنید.
  • تمرینات تقویت عرضی شکمی باید همراه با شکم بند بارداری برای تقویت عضلات مرکزی بدن در هنگام و بعد از بارداری انجام شود.
  • همیشه قبل از استفاده از شکم بند حاملگی با پزشک خود مشورت کنید. بانوانی که گردش خون نامناسب یا فشار خون دارند، ممکن است استفاده از شکم بند بارداری به آنها توصیه نشود.
  • کمربند بارداری برای مصرف موقت بوده و دائمی نمی باشد و باید اختلالات اساسی رفع شوند. ارجاع به فیزیوتراپی برای رفع درد مستمر در هنگام و بعد از بارداری توصیه می شود.
  • احتمالاً در هوای گرم، شرجی یا محیط های مرتفع، ورزش یا صرف انرژی زیاد، نواحی که جریان هوا کم است بهتر باشد از کمربند حاملگی استفاده نشود. بارداری در زمانی که مادر حال خوبی ندارد، عوارضی را خواهد داشت.

از فواید شکم بند بارداری چیست؟

شکم بند بارداری، از سختی های این دوران برای بانوان می کاهد. بسیاری از خانم هایی که در این دوران از شکم بند استفاده کرده اند، نظر مثبتی نسبت به آن دارند. اما آیا می دانید استفاده از کرست طبی، چه مزایایی دارد؟

شورت بارداری چیست؟

فواید شکم بند بارداری:

  • گن بارداری، دردهایی که زنان در این دوران تجربه می کنند را کاهش می دهد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۷۱ درصد از زنان باردار، کمردرد را تجربه می کنند و ۶۵ درصد نیز با درد در ناحیه لگن رو به رو می شوند. از سوی دیگر، درد پشت و مفصل نیز در برخی زنان بروز پیدا می کند. این دردها بسیار خسته کننده و ناخوشایند است و اجازه بسیاری از فعالیت های روزانه را از زنان می گیرد. شکم بند بارداری، نقش موثری در کاهش این دردها دارد.
  • با استفاده از شکم بند بارداری، زنان به راحتی فعالیت های روزمره خود را انجام می دهند و حتی می توانند ورزش کنند! همانطور که می دانید ورزش های مخصوص دوران بارداری، تضمین کننده سلامت مادر و جنین است. با ورزش کردن، عضلات استقامت می یابند. همچنین خطر بروز فشار خون، دیابت و حتی افسردگی بارداری، تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. اما با توجه به درد و ناراحتی زنان باردار، انجام تمرینات ورزشی برای آن ها اصلاً آسان نیست. شکم بند بارداری برای انجام نرمش های مخصوص این دوران، پیشنهادی ایده آل است.
  • تحقیقی که روی ۴۶ زن باردار انجام شد، نشان داد بستن کوتاه مدت شکم بند بارداری، عوارض کمتری برای مادر دارد و در ضمن به حفظ فواید و مزیت های این نوع کمربند کمک بیشتری می کند. این تحقیق نشان داد زنانی که تنها چند بار در هفته از کمربندهای مخصوص بارداری استفاده کردند، دچار عوارض کمتری شده و شرایط راحت تر و بهتری را در دوران بارداری تجربه کردند.
  • درد رباط گرد، درد مزمنی است که غالباً در سه ماهه دوم بارداری به سراغ زنان می آید. این درد در قسمت جلویی مفاصل ران و زیر شکم اتفاق می افتد و گاه خفیف و گاه شدید می شود. علت بروز این درد، بالا رفتن وزن و فشار بر روی رباط هایی است که به بزرگ شدن رحم کمک می کنند. استفاده از شکم بند بارداری، بهترین راه برای کاهش این درد است.
  • در دوران بارداری، ترشح هورمون آرامن افزایش می یابد؛ به همین دلیل است که مفاصل ران شل شده و زنان دردهای شدیدی را در پشت سینه احساس می کنند. شکم بند بارداری، از این ناحیه حمایت کرده و به ثابت ماندن مفاصل کمک خواهد کرد.
  • شکم بند یا همان گن بارداری، احساس فشار بر روی عضلات را کاهش می دهد و به استراحت عضلات کمک می کند.
  • شکم بند، بدون فشار به رحم، آن را کمی بالا نگه می دارد. به همین دلیل نفس کشیدن برای زنان آسان می شود.

آشنایی با انواع شکم بند بارداری

عوارض شکم بند بارداری چیست؟

با وجود مزایایی که استفاده از شکم بند بارداری دارد، برخی از خانم ها ترجیح می دهند که از آن استفاده نکنند؛ چرا که معتقدند شکم بند بارداری، ممکن است به جنین فشار آورد و خطراتی داشته باشد. البته بستن این گن، بی ضرر نیست و در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. اما اگر مورد تایید پزشک باشد، حتماً باید از آن استفاده کرد.

بستن دائمی شکم بند برای زنان باردار اصلاً توصیه نمی شود. به علاوه، شکم بند نباید بیش از حد تنگ باشد و روی شکم فشار آورد. عوارض شکم بند بارداری عبارت است از:

  • در عملکرد سیستم عصبی اختلال ایجاد می شود.
  • برخی مشکلات گوارشی از جمله یبوست بروز می یابد.
  • ممکن است زنان به کمردرد دچار شوند.

در ضمن، برخی انواع گن های مخصوص دوران بارداری گران هستند و همه خانم ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند نمی توانند برای خرید و تهیه آن اقدام کنند. انواعی از کمربندهای مخصوص بارداری که سفت تر به نظر می رسند و ضخامت بیشتری دارند، با قیمت بالاتری در بازار خرید و فروش می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید