دانستنی ها

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری : دوران بارداری، یکی از دوران ویژه زندگی زنان است. در این دوران فرم بدن به خاطر بارداری تغییر پیدا می‌کند. به واسطه این تغییرات لازم است که خانم‌ها برای راحتی لباس‌های مناسب بپوشند. در این مقاله قصد داریم درباره انتخاب لباس زیر مناسب برای بارداری صحبت کنیم. اگر شما هم در حال تجربه این موقعیت شیرین هستید، تا پایان با لوکس بیبی همراه باشید.

چرا باید لباس زیر مناسب بارداری را انتخاب کنیم؟

دوران بارداری، زمانی ایده‌آل برای تغییر نوع لباس‌های روزانه زنان، مخصوصا لباس‌ زیر می‌باشد. سینه‌های زنان باردار هم در طی دوران بارداری تغییر کرده و با گذشت هر سه ماه از این دوران تا اندازه‌ای بزرگ می‌شود، طوری که هر خانم بارداری متوجه خواهد شد که زمان خداحافظی با سوتین‌های قدیمی فرا رسیده است.

به خاطر داشته باشید که هر خانم بارداری باید این دوره از زندگی خود را با استفاده از لباس زیر مناسب برای دوران بارداری سپری کند، تا بتواند به راحتی این دوران را به اتمام رسانده و دوره شیردهی خود را با نوع جدیدی از سوتین و لباس زیر شروع کند.

بهتر است در این دوران لباس‌های زیر نخی انتخاب کنید و از پوشیدن سوتین‌های فانتزی اجتناب کنید زیرا این لباس‌های زیر تمام سینه را نمی پوشانند.همچنین در این دوران سوتین فنردار نپوشید، این سوتین‌ها اغلب باعث ناراحتی مادر می‌شود و همچنین ممکن است فنر آن‌ها خارج شود و سینه را زخم کند.

چه زمانی لباس زیر مناسب بارداری بخریم؟

یکی از اولین نشانه‌های بارداری بزرگ شدن سایز سینه‌ها است. الگوی رشد سینه‌ها در افراد مختلف تفاوت دارد. سینه بعضی از زنان در سه ماهه اول بارداری بزرگ می‌شود. در برخی دیگر نیز رشد سینه‌ها تا ماه‌های پایان بارداری ادامه دارد.

انتخاب لباس زیر زنانه مناسب در این دوران، می‌تواند سیر رشد سینه‌ها را کنترل کند. زمانی که احساس کردید در لباس زیر زنانه فعلی خود احساس راحتی ندارید، اقدام به خرید یک لباس مناسب با وضعیت فعلی بدنتان کنید.

لباس زیر مناسب بارداری

در انتخاب لباس زیر مناسب بارداری به دنبال چه چیزی باشید

از جمله ویژگی‌های لباس زیر حاملگی خوب، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مدل و سبک

مدل‌های متنوعی از لباس زیر بارداری برای رفع نیازهای هر فرد باردار وجود دارد. درست مانند لباس زیری که معمولاً خریداری می‌کنید، مدل لباس زیر بارداری نیز که انتخاب می‌کنید باید برای تیپ بدنی شما مناسب و راحت باشد. وقتی نوبت به برآمدگی شکم، رشد و تغییر بدن می‌رسد، عمدتاً دو نوع اصلی لباس زیر وجود دارد:

لباس زیر روی شکمی

این نوع لباس زیر، همانطور که از نامش پیداست، دارای یک پانل کششی است تا برآمدگی شما را بپوشاند و از آن پشتیبانی کند.

لباس زیر پایین شکمی

این نوع لباس‌های زیر بارداری که متناسب را برآمدگی شکم شما طراحی شده‌اند، ممکن است در ماه‌های گرم‌تر و برای پوشیدن زیر لباس‌های دیگر، ایده‌آل باشند.

سایز بندی

تعیین سایز مناسب برای لباس زیر بارداری می‌تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که احساس می‌کنید بدن شما می‌تواند به طور چشمگیری تغییر کند. از این رو توصیه‌های اندازه‌گیری هر برند را بررسی کنید و بدانید که لباس‌های زیر بارداری بر اساس اندازه قبل از بارداری شما از سایزبندی اصولی برخوردار هستند. اگر لباس زیر بارداری حالت کشسانی، فری سایز و راحت تولید شده باشد، احتمالاً به لحاظ سایز مشکلی نخواهد داشت.

جنس و کیفیت

فاکتور مهم دیگری که باید در میان ویژگی‌ های لباس زیر بارداری، به دنبال آن باشید جنس و کیفیت است. پارچه بکار رفته در تولید این لباس‌ها، باید قابل تنفس، نخی و نرم باشد و حساسیت ایجاد نکند. در واقع باید لباس زیر بارداری را انتخاب کنید که راحت باشد و به بدن شما احساس خوبی بدهد. با اضافه وزن و افزایش هورمون‌ها، بسیاری از مادران آینده متوجه می‌شوند که لباس‌های زیر نخی بهتر هستند زیر تعرق کمتری را ایجاد می‌کنند و از سوختن و ساییدگی کنار ران ها و زیر بغل جلوگیری می‌کنند.

چرا زنان باید از سوتین‌های مخصوص بارداری استفاده کنند؟

همه شکایاتی که مادران جوان، زمانی که برای اولین بار باردار شده‌اند، در مورد علائم کشش پوست سینه‌هایشان دارند و امری بسیار شایع است را شنیده‌اند.

بروز این حالت عمدتا به دلیل حمایت ناکافی سوتین‌ها از سینه بزرگ زنان در طی دوران بارداری اتفاق می‌افتد. بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می‌کنند که سوتین‌های معمولی نمی‌تواند نیازهای بدن یک زن باردار و یا شیرده را برآورده کند.

بنابراین، زنان باردار باید اطمینان حاصل کنند که سینه‌های سنگین آن‌ها در طی این دوره به وسیله سوتین‌های مخصوص بارداری به اندازه کافی حمایت می‌شود. به عبارتی بهتر، استفاده از سوتین‌های مخصوص بارداری باید باعث از بین بردن علائم کشش در سینه‌ها زنان باردار شود.

به خاطر بسپارید که انطباق سینه‌های زنان باردار بر روی قفسه سینه، به وسیله سوتین‌های مخصوص بارداری، باعث کاهش فشار وارده بر روی عضلات قفسه سینه خانم‌های باردار می‌شود.

در ضمن با آغاز دوران بارداری، فشار زیادی بر روی کمر برخی از زنانی که قبلا دارای سینه‌های بزرگی بودند، وارد می‌شود، که این درد کمر تا پایان دوران بارداری ادامه خواهد داشت. به دلیل لین که در این دوره، ستون فقرات زنان تحمل وزن اضافی سینه‌های سنگین را نداشته و باعث بروز مشکلاتی در بدن این افراد و جنین داخل رحمشان خواهد شد.

در خرید سوتین‌های مخصوص بارداری هرگز خساست به خرج ندهید، زیرا استفاده از سوتین نامناسب در طی بارداری ممکن است باعث انسداد مجاری وصل شده به سینه‌هایتان شده و شما را برای شیردهی فرزندتان بعد از زایمان دچار درد و ناراحتی کند.

البته، این اتفاق ممکن است در برخی از زنان رخ دهد اما انتخاب سوتین‌های مخصوص بارداری می‌تواند سلامت مادر را در دوران بارداری و شیردهی تامین کند.

لباس زیر مناسب بارداری ، انتخاب شورت

یکی از مواردی که خانم‌ها در دوران بارداری خود تجربه می‌کنند، ترشحات دوران بارداری است. این ترشحات حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. از طرفی هم محیط واژن بسیار حساس و مستعد عفونت است. در نتیجه همیشه باید خشک و تمیز باشد. یکی از راه‌های خلاصی از این مشکل استفاده از شورت‌های نخی است.

با توجه به این شرایط خاص باید در دوران بارداری نسبت به انتخاب شورت توجه ویژه داشت. پارچه شورت مخصوص بارداری باید دارای قابلیت تنفسی خوبی باشد، تا بتواند تعریق و رطوبت را از بدن خارج کرده و محیط واژن را بهداشتی کند.

ویژگی دیگری که شورت مخصوص بارداری باید داشته باشد، این‌که جریان هوا به راحتی از آن عبور کند. در نتیجه بهترین نوع پارچه برای شورت ، جنس نخ، پنبه و الیاف طبیعی است. با توجه به بزرگ شدن ناحیه شکم و باسن در دوران بارداری، برای ایجاد محیط مناسب برای جنین، شورت زنان باردار باید راحت باشد.

انتخاب شورت مخصوص بارداری بستگی به راحتی و عادت شما در مورد نوع خواهد داشت. در بارداری ممکن است باسن کمی بزرگ شود و حجم شکم اجازه ندهد که شما شورت‌هایی را بپوشید که قبلا از آن‌ها استفاده می‌کردید.

شورت‌ مخصوص بارداری شورتی است که قسمتی از آن تا روی شکم کشیده می‌شود و خود شکم را نیز پوشش می‌دهد.

لباس زیر مناسب بارداری

ویژگی‌های شورت بارداری هنگام خرید:

– شورتی که انتخاب می‌کنید، نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. شورت تنگ یا گشاد ممکن است مانع حرکت کردن آزادانه شما شود.

– جنس شورت باید نخی باشد. بهتر است شورتی که انتخاب می‌کنید کاملا نخی باشد یا روی اتیکت آن عبارت COTTON درج شده است. شورت‌های نخی معمولا باعث ایجاد حساسیت در واژن نمی‌شود.

– قسمت کشی شورت که روی شکم کشیده می‌شود، نباید خیلی تنگ باشد و جنس آن نیز تا حد ممکن از نخ باشد.

اگر شورت‌های بارداری، مناسب شما نیست یا در آن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید از شورت‌های معمولی استفاده کنید، اما حتما نسبت به سایز و جنس آن دقت لازم را داشته باشید.

از چه زمان در حاملگی، باید از شورت های بارداری استفاده کرد؟

افراد متفاوت، تجربه های متفاوتی نیز در دوران بارداری دارند. بعضی از مادران باردار، رشد سریع و افزایش وزن بالایی دارند و بعضی دیگر افزایش وزن تدریجی و کمی دارند. پس به طور قطع نمی توان تاریخ مشخصی برای استفاده از شورت بارداری تعیین کرد.
اما عموما ۴ از ماهگی که جنین رشد مشخصی داشته و مادر افزایش وزنش سریعش شروع خواهد شد، بهترین زمان استفاده از شورت حاملگی است.

اگر افزایش وزن شکم و باسن شما دیر تر یا زودتر از ۴ ماهگی رقم خورد، می توانید متناسب با آن از این نوع لباس زیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید