دانستنی ها

بهترین برند های شیشه شیر بازار

بهترین برند های شیشه شیر

شیشه شیر از ضروری‌ترین لوازم غذاخوری نوزاد است که از همان بدو تولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما انتخاب بهترین شیشه شیر نوزاد از میان مدل‌های متنوع در بازار ممکن است کمی گیج‌کننده باشد و باعث سردرگمی شما شود. البته نیازی به نگرانی نیست، چرا که ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین برند های شیشه شیر را به شما معرفی کنیم تا انتخاب برایتان ساده‌تر شود. با بیبی لوکس همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین شیشه شیر نوزاد

یک شیشه شیر خوب باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که به ۷ تا از مهم‌ترین موارد اشاره کردیم:

۱- جنس مناسب و عاری از مواد شیمیایی
۲- شکل و فرم مناسب برای در دست گرفتن راحت
۳- سایز و اندازه ایده‌آل متناسب با سن نوزاد
۴- جنس سرشیشه نرم، منعطف و بادوام
۵- فرم سرشیشه مناسب برای نوزاد
۶- میزان جریان و خروجی استاندارد با سن
۷- قابلیت ضد نفخ و یا تخلیه هوا

اگر به دنبال این هستید که بتوانید بهترین شیشه شیر نوزاد را انتخاب کنید، لازم است حتماً موارد بالا را در زمان خرید در نظر بگیرید. بخصوص در مورد سایز شیشه و میزان جریان سرشیشه، بهتر است درباره برند و مدل‌هایی که مدنظر دارید تحقیق کنید و کاملاً مطمئن شوید که متناسب با سن و میزان مصرف شیر کودک شما طراحی شده باشند، تا خیالتان از بابت تغذیه کودکتان راحت باشد.

بهترین برند های شیشه شیر

انواع شیشه شیر نوزاد

برای این که بتوانید بهترین شیشه شیر را برای نوزاد خود تهیه کنید، باید با انواع مدل‌های این وسیله نوزاد آشنا شوید. در ادامه انواع شیشه شیر معرفی می شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که دست شما را برای خرید شیشه شیر مناسب باز می‌گذارند.

شیشه شیر استاندارد

همان‌طور که از اسم این نوع شیشه شیر مشخص است، ظاهر این نوع شیشه شیر به تصور بیشتر مردم از این وسیله نوزاد شباهت دارد. یک شیشه‌ شیر معمولی و نرمال. نام دیگر شیشه شیرهای استاندارد، شیشه شیر گردن صاف است. این نوع شیشه شیرها با بیشتر دستگاه‌های استریل کننده و گرم‌کننده سازگاری دارد. البته برای خرید شیشه شیر به این نکته توجه داشته باشید که این مدل شیشه‌شیر نسبت به مدل‌های دیگر، باعث ورود هوای بیشتری به درون معده نوزاد می‌شود.

شیشه شیر گردن کج

سر این نوع شیشه‌شیرها مانند شیشه شیرهای معمولی نیست و حالت کجی دارد. دلیل این کجی این است که موجب می‌شود این نوع شیشه سیرها بهتر پر از شیر شود و به این صورت، حباب‌های هوای کمتری وارد شیر درون شیشه می‌شود. بنابراین هوای کمتری به وسیله شیر وارد معده کودک می‌شود. حالت شیشه شیرهای گردن کج فایده دیگری هم دارد! متخصصان اطفال معتقدند که باید کودک در هنگام شیر خوردن از شیشه‌ شیر، در حالت نیمه نشسته قرار داشته باشد تا گوشش دچار عفونت نشود. شیشه شیرهای گردن کج به پدر و مادرها کمک می‌کنند که بتوانند به این توصیه متخصصان عمل کنند!

شیشه شیر ضد نفخ

یکی از مشکلاتی که مادران در مورد شیر خوردن نوزادشان از شیشه شیر با آن مواجه هستند، نفخ کردن نوزاد به واسطه شیر خوردن از شیشه شیر است. برای حل این مشکل، شیشه شیرهایی تولید شده‌اند که به سیستم تخلیه هوا مجهز هستند و از ایجاد شدن حباب‌های هوا و ترکیب شدن آن با شیر پیشگیری می‌کنند. از سوپاپ یا نی برای تخلیه هوا در این شیشه شیرها استفاده می‌شود.

شیشه شیر یکبار مصرف

این نوع شیشه شیرها برای مواقعی مانند زمان سفر که امکان شستن شیشه شیر وجود ندارد، به کار می‌آیند. باید این شیشه شیرها را پس از یکبار مصرف دور بیندازید. دو مدل شیشه شیر یکبار مصرف وجود دارد. یک مدل به این صورت است که بسته‌های چندتایی که بطری، درپوش و سرشیشه را در بر می‌گیرند، فروخته می‌شود که همه این قطعات یکبار قابل استفاده هستند. مدل دوم این نوع شیشه شیرها به شکل آستر است که درون شیشه قرار می‌گیرد. این آسترها یکبار مصرف هستند و باید بعد از هر بار شیر دادن به نوزاد، آستر را از شیشه خارج کنید و تعویض نمائید.

لیست بهترین برند های شیشه شیر

بهترین برند های شیشه شیر کدام است؟ در لیست زیر بهترین برند های شیشه شیر را فهرست کرده‌ایم.

  • شیشه شیر «ب آ با»
  •  شیشه شیر «چیکو»
  •  شیشه شیر «دکتر براون»
  •  شیشه شیر « هی اور شی»
  •  شیشه شیر «اونت»

بهترین برند های شیشه شیر

شیشه شیر ۲۴۰ میل هی اور شی Heoreshe یکی از مدل بهترین برند های شیشه شیر

شیشه شیر یکی از مهم‌ترین و حساس ترین لوازم سیسمونی است که برای نوزاد عزیز خود خریداری می‌کنید. بنابراین باید برای انتخاب شیشه شیر مناسب، انرژی وقت  زیادی را صرف کنید و بهترین شیشه شیر را برای کودک دلبندتان را انتخاب نمائید. شیشه شیر ۲۴۰ میل هی اور شی Heoreshe انتخاب بسیاری از پدرو مادرها برای تغذیه نوزادهایشان هستند.

مزایای شیشه شیر ۲۴۰ میل هی اور شی Heoreshe

  • دارای درپوش ضد غبار است که مانع از میکروب گرفتن سر شیشه می شود. در پوش کاملا سر شیشه را می پوشاند.
  • هم شیشه هم سر شیشه هر دو از جنس سیلیکون سبک و بادوام هستند. سیلیکون یک ماده مرغوب برای تولید محصولات غذاخوری و شیرخوری نوزادان است چون بو نمی گیرد و کاملا بهداشتی می باشد.
  • دارای فناوری ضد نفخ می باشد ( Dual Air vent ). برای کودکانی که مرتب دل درد دارند گزینه بسیار مناسب است.
  • سر شیشه شیر نچرال می باشد. یعنی مانند پستان مادر بصورت پهن طراحی شده است. برای کودکانی که هم از سینه مادر هم از شیشه تغذیه می کنند مشکلی ایجاد نمی کند و کودک آن را پس نمی زند.
  • مناسب برای رده بندی سنی ۶ ماه به بالاست . برای خرید شیشه شیر ۲۴۰ میل هی اور شی Heoreshe به رده‌بندی سنی آن برای نوزادتان توجه کنید زیرا کودکان از شش ماهگی به بعد به حجم بیشتری شیر برای سیر شدن نیاز دارند.
  • شیشه شیر هیروشی دارای درجه بندی دقیق روی شیشه می باشد.
  • فاقد مواد مضر و عاری از ماده بیسفنول می باشد. . در انتخاب انواع وسایل غذاخوری نوزاد دقت کنید که علامت BPA Free روی این محصولات درج شده باشد. . این ماده در بدن و به خصوص بدن نوزادها، مشکلات هورمونی ایجاد می‌کند. این مشکلات می‌تواند روی مغز و رفتار و شخصیت نوزادان تاثیر منفی بگذارد.
  • سرشیشه باجریان سریع شیر ، که با هر بار مکیدن شیر بیشتری را وارد دهان کودک می کند.
  • دارای رنگبندی است و دست شما را در انتخاب باز می گذارد.
  • قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارد و می توان آن را در مایکروویو قرار داد.
  • هم به صورت دستی هم در ماشین ظرفشویی می توان شیشه را شستشو داد. به یاد داشته باشید که شیشه شیر را باید در طبقه فوقانی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

شیشه شیر طلقی باریک ۱۲۰ میلی لیتر آپشن پلاس دکتر براونز DR.Brown’s

شیشه شیر دکتر براون Drbrowns ساخته شده از پلی‌ استر بوده و سری سیلیکونی گرد دارد،

طراحی گرد این سرشیشه‌ به این منظور صورت گرفته تا کودک هیچ‌ گونه تفاوتی بین آن و سینه مادر احساس نکند.

جنس بدنه شیشه شیر پلی استر دکتر براون به‌ گونه‌ ای است که مواد مغذی را تا ۲۰ دقیقه در خود حفظ می‌ کند و مانع از جذب ویتامین‌ ها و مواد مفید به بدنه شیشه می گردد.

در ساخت شیشه شیر پلی استر دکتر براون Drbrowns از یک لوله آنتی ‌کولیک استفاده شده است تا از نفخ و کولیک معده حساس کودک جلوگیری نماید.

نکته قابل ذکر در استفاده از شیشه شیر این است که قبل از از دادن شیر به نوزاد، چه شیر دوشیده شده و چه شیرخشک، دمای آن را کنترل نمایید،

می ‌توان چند قطره از شیر را روی مچ دست چکاند تا اطمینان حاصل گردد که شیر خیلی داغ نیست،

در صورتی که شیر خیلی گرم بود باید چند دقیقه‌ ای شیشه را داخل کاسه آب سرد قرار داد.

مزایای شیشه شیر طلقی ۱۲۰ میلی لیتر دکتر براونز DR.Brown’s

  • برای جلوگیری از نفخ، یک میله در داخل بطری شیر تعبیه شده است که از ایجاد حباب و از بلعیده شده هوا همراه و با مایعات ممانعت به عمل بیاورد.
  • عاری از مواد مضر شیمیایی مانند بیسفول آ
  • طراحی سرشیشه نچرال و کاملا شبیه ساختار سینه مادر است.
  • دارای درپوش مخصوص است که از محتویات درون آن در برابر میکروب و انواع باکتری محافظت می کند.
  • شیشه شیر های برند دکتر براون تمام مواد مغذی موجود در شیر نوزاد را حفظ و به تغذیه بهتر نوزاد کمک می کنند.
  • جنس بطری از طلق تهیه شده است که برای حمل بسیار سبک می باشد و همچنین به علت سبکی نوزاد به راحتی می تواند آن را در دستش نگه دارد.
  • محصولی از کشور آمریکا

شیشه شیر ۳۳۰ میل برند چیکو Chicco

شیشه شیر ۳۳۰ میل برند چیکو Chicco مناسب برای نوزاد از ۶ ماهگی به بعد می باشد. جنس بدنه شیشه شیر طلقی و جنس سر شیشه این شیشه شیر از سیلیکون و بسیار نرم ساخته شده است. همچنین در قسمت داخلی و پایه این شیشه شیر محافظ های انعطاف پذیر وجود دارد. که مانع از تغییر شکل ظاهری سر شیشه می شود. طرح سر شیشه این شیشه شیر نچرال فیلینگ شبیه سینه مادر ساخته شده است تا بتواند همان آرامش را برای نوزاد در آغوش مادر فراهم آورد.

این شیشه شیر فاقد ماده مضر BPA است تا سلامت کودک به خطر نیفتد.

شیشه شیر چیکو دارای ویژگی ضد نفخ میباشد. سر شیشه طوری طراحی شده که مانع ورود هوای اضافه به داخل شیشه و در نتیجه به دهان کودک میشود. پس از دل درد و نفخ نوزاد جلوگیری می کند. این شیشه شیر جریان سریع برای خروج شیر از سر شیشه  می باشد. این شیشه شیر شامل یک در پوش پلاستیکی نیز برای حفظ بهداشت سر شیشه می باشد.

شیشه شیر ۲۶۰ میل طرحدار اونت Avent

شیشه شیر ۲۶۰ میل طرحدار اونت Avent یک طرح بسیار زیبا برای کودکان پسر و دختر وارد بازار کرده است. طراحی زیبای این محصول علاوه بر ویژگی ها و کیفیت آن را برای استفاده مادران و نوزادان جذاب خواهد کرد. بدنه این محصول طلقی نشکن می باشد. این محصول دارای جریان متوسط ۲ قطره می باشد که برای کودکان بالای ۱ ماه مناسب می باشد. سر شیشه اونت از سری سر شیشه هایی می باشند که اکثر نوزادان به دلیل مشاه بودن با سینه مادر قبول می کنند.

ویژگی های شیشه شیر ۲۶۰ میل طرحدار اونت Avent

  • سرشیشه یک طراحی خلاقانه گلبرگی دارد که به دهان گرفتن طبیعی تر نوزاد را مانند سینه ی مادر موجب می شود و برای کودک شما ممکن می سازد که تغذیه ترکیبی با شیر مادر و شیشه آسان تر شود.
  • این شیشه شیر نوزاد ۲۶۰ میلی لیتری مناسب سیسمونی نوزاد است.
  • بدنه ی شیشه از جنس طلق و کاملا بدون مواد مضر نظیر بیسفنول آ BPA است.
  • سر شیشه ی این شیشه شیر از نوع دو قطره است و مناسب نوزاد ۱ ماه به بالا است.
  • نصب سرشیشه های سایزهای دیگر اونت نیز روی این شیشه امکان پذیر است.
  • یک تغذیه ی راحت تر و با مقدار بیشتر برای کودک را فراهم می کند.
  • ضد نفخ است و هوا به داخل شیشه راه دارد ولی به گلوی بچه راه ندارد.
  • این شیشه شیر ضد کولیک نیز محسوب می شود.
  • سرشیشه پهن و با ساختار منحصر به فرد که هر کودکی را به وجد می آورد.
  • برای نگه داشتن و دست گرفتن در هر جهتی راحت است.

دیدگاهتان را بنویسید