دانستنی ها

بهترین جنس ساک نوزاد چیست؟

بهترین جنس ساک نوزاد

بهترین جنس ساک نوزاد چیست؟ یکی از اقلام ضروری در هنگام خرید سیسمونی، خرید ساک لوازم نوزاد می باشد. در هنگام انتخاب ساک، کیف و یا کوله پشتی لوازم مادر و نوزاد، تنوع بی نظیری از محصولات پیش روی شما قرار می گیرد. گاه این تنوع انتخاب بهترین جنس ساک لوازم نوزاد را برای شما دشوار می کند.

در این بین، داشتن معیار هایی برای انتخاب بهتر به شما کمک زیادی خواهد کرد. یکی از موارد اولیه در هنگام انتخاب بهترین ساک لوازم نوزاد، انتخاب نوع کیف دلخواهتان است. در بین فاکتورهای مهم انتخاب ساک لوازم نوزاد جدید، جنس کیف از جمله اولین فاکتورها به شمار می رود.

امروزه کیف های وسایل مادر و نوزاد در انواع جنس ها در بازار عرضه شده است.این موضوع امکان انتخاب بهتر و راحت تری را برای شما فراهم می سازد. در این مقاله از بیبی لوکس سعی داریم تا شما را با بهترین جنس ساک لوازم نوزاد که نیاز شما را به بهترین شکل مرتفع می سازد آشنا نماییم.

ضرورت خرید کیف لوازم نوزاد

بعد از تولد کودک در هنگام بیرون رفتن باید لوازم زیادی مربوط به کودک به همراه داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه تمام نیازهای کودک را برطرف کنید. کیف های دستی زنانه اغلب فضای کافی برای قرار دادن تمام لوازم کودک را ندارند. حتی اگر از کیسه های بزرگی استفاده کنید که بتوانید تمام وسایل کودک و مادر را در آن قرار دهید، پیدا کردن آن ممکن است دشوار باشد.

کیف های نوزاد دارای بخش های خاص و جیب های متفاوت می باشد. و باعث می شود با جمع آوری وسایل نوزاد و دیدن قسمت های مختلف کیف وسایل مرتبط را حمل کنیم و مانع فراموشی آن چیز می شود.

همچنین کیف نوزاد مناسب باید دارای محفظه های مجزا و کاربردی باشد که بتوانید تمام وسایل کودک و مادر را در آن قرار دهید و در صورت نیاز و استفاده به راحتی در دسترس قرار دهید. علاوه بر این، یک کیف نوزاد باید این قابلیت را داشته باشد که به راحتی حجم زیادی از وسایل را حمل کند.

انواع مختلف ساک نوزاد

نکته مثبت در هنگام خرید ساک لوازم نوزاد تنوع آن در طرح و رنگبندی است که هر خانم با هر سلیقه‌ای می‌تواند یک ساک برای کودکش بخرد. در ادامه انواع مختلف آن را نام می‌بریم.

  • ساک دستی: همانطور که اسمش پیداست بصورت دستی است و شباهت زیادی به یک کیف دستی بزرگ دارد. معمولا این ساک‌ها بند بلندی دارند تا حمل آن برای شما راحت باشد. این مدل ساک جیب‌ها و زبانه‌های بیشتری نسبت به کیف دستی دارند و معمولا خانم‌ها این مدل را به بقیه ترجیح می‌دهند.
  • کوله پشتی: این مدل ساک مانند یک کوله پشتی ساده است با این تفاوت که جیب‌های اضافی‌تری برای قرار دادن وسایل نوزاد دارد.
  • آویز یا پستچی: این مدل کیف دارای بند یا رکابی است که به دور قفسه سینه بسته می‌شود. نام دیگر آن حمایلی است که ساختار آن بیشتر برای پدران است زیرا در طراحی آن کیف به دور سینه پیچیده می‌شود و فشرده است. البته مادران هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • کیف قنداق کالسکه‌ای: این کیف‌ها بندهای بلندتری نسبت به ساک‌های معمولی دارند که به پشت کالسکه وصل می‌شود. اما توصیه می‌شود که به پست کالسکه آویزان نکنید زیرا ممکن است سنگینی کند و کالسکه به عقب واژگون شود.
  • ساک کیف پولی (کلاچ): این نوع ساک‌ها شبیه به کیف پول، بصورت مربع یا مستطیل است. ابعادش اندازه یک پوشک است و بند شانه‌ای دارد. این کیف معمولا برای زمانی که کودک شما کاملا بزرگ شده است و به تمام وسایل ضروری نیاز ندارد، مفید است.

بهترین جنس ساک نوزاد

ویژگی‌های بهترین ساک لوازم نوزاد

  • قابل تعویض بودن: اغلب ساک‌های لوازم نوزاد دارای پد تعویض هستند. اگر ساکی پد تعویض نداشته باشد می‌توانید اندازه بزرگ‌تری را انتخاب کنید تا بتوانید درون آن نیز کیف دیگری جای بدهید.
  • دسترسی آسان: در هنگام خرید توجه داشته باشید که ساکی که قرار است بخرید دسترسی به درون آن دنگ و فنگ زیادی نداشته باشد و بتوانید راحت به داخل آن دسترسی داشته باشید. زیرا زمانی که نوزاد خود را در آغوش گرفته‌اید وجود این چفت و بست‌ها ممکن است آزاردهنده باشد و کار شما را سخت کنند. بنابراین بهتر است از خرید ساک‌ لوازم نوزاد با چفت و بست‌های پیچیده بپرهیزید.
  • سازگاری با کالسکه: توجه داشته باشید که ساکی که برای نوزاد خود خریداری می‌کنید با کالسکه آن سازگاری داشته باشد. برای مثال ساک باید روی دسته کالسکه قرار بگیرد یا حداقل در سبد نگهداری در قسمت پایینی کالسکه قرار بگیرد تا بتوانید تمامی لوازم را به راحتی حمل کنید.

نکات مهم هنگام خرید ساک لوازم نوزاد

خرید ساک لوازم نوزاد بسیار مهم است و همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، استفاده از آن زیاد است. به همین دلیل، لازم است که به هنگام خرید، به نکات بسیاری توجه داشته باشیم و بهترین نوع و مدل را انتخاب کنیم. حتی برای راحتی خودمان هم که شده، توجه به برخی از نکات، بسیار اهمیت دارد.

از جمله نکات لازم در زمان خرید ساک وسایل نوزاد، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱- اندازه ساک نوزاد از همه چیز مهم‌تر است

اول از همه، به اندازه ساک لوازم نوزاد توجه کنید. اگر عادت دارید که همشه وسایل زیادی را با خود همراه کنید، یا اینکه اگر مسافرت زیاد می‌روید، بهتر است به سراغ کیف‌هایی با حجم بیشتر بروید. به خصوص اگر دوقلو دارید، بدون شک نیاز شما به فضا، بیشتر خواهد بود.

۲- به فکر راحتی خودتان باشد

علاوه بر حجم مناسب، شما باید راحتی خود را نیز در نظر بگیرید. اول از همه، ببینید که حمل و نقل ساک لوازم نوزاد چگونه است؛ به سراغ مدلی بروید که از همه برایتان راحت‌تر باشد.

معمولا کوله در این مورد، حرف اول را می‌زند. سپس به بندهای ساک توجه کنید. بندها باید به اندازه کافی پهن باشند و معمولا باید دارای پدهای پفی باشند تا راحتی شما را به بهترین شکل، فراهم کنند.

۳- جنس کیف را فراموش نکنید

و در آخر، از مهم‌ترین چیزهایی که باید به هنگام خرید ساک لوازم نوزاد به آن توجه کنید، جنس آن است. باید به سراغ جنس‌هایی بروید که دوام بالایی داشته باشند. به علاوه قابلیت شستشو نیز داشته باشند.

کیف خوب باید درزها و دوخت‌های محکم داشته باشد و زیپ‌های آن باکیفیت باشد. به علاوه برخی از ساک‌های نوزادی، دارای بخش عایق برای نگهداری غذا و بخش مخصوص برای نگهداری پوشک نیز هستند. بهتر است که این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

ساک لوازم نوزاد چه جنسی بخرم؟

یکی از سوالاتی که مادران در ابتدا با آن مواجه می شوند این است که اصولاً ساک های لوازم نوزاد از چه جنس هایی هستند.

انواع مختلف کیف لوازم مادر و نوزاد با جنس های مختلف عرضه می شوند، از جمله :

  • ساک لوازم نوزاد چرم
  • ساک لوازم نوزاد کتان
  • ساک لوازم نوزاد برزنت
  • ساک لوازم نوزاد مخمل

بهترین جنس ساک نوزاد

انتخاب بهترین جنس ساک نوزاد

برای انتخاب بهترین جنس کیف وسایل مادر و کودک از بین جنس های موجود باید به ویژگی هر یک از آنها توجه نمایید. هر کدام از جنس های کیف لوازم نوزاد دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد.

بهترین جنس ساک نوزاد – ساک لوازم نوزاد چرم

این دسته از ساک لوازم مادر و نوزاد با توجه به اینکه جنس چرم به کار رفته در آنها با چه کیفیتی است، دارای  درجه های مختلفی  از زیبایی هستند ولی در هر حال یک کیف لوازم مادر و نوزاد چرم، به سیسمونی شما جلوه ی خاصی می دهد.

مورد اصلی که در هنگام انتخاب کیف چرم باید در نظر داشته باشید این است که این کیف های نوزادی به نسبت نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برای نظافت آنها معمولاً نمی توانید از ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد چیست؟

بهترین جنس ساک نوزاد – ساک لوازم نوزاد کتان

معمولاً ساک لوازم نوزاد از جنس پارچه کتان ضد آب و ضد لک تهیه می شوند تا شما مادران عزیز بتوانید با خیال راحت از این کیف در هر مکانی استفاده نمایید. به علاوه کیف لوازم نوزاد کتان، امکان شستوشو در ماشین لباسشویی را دارد.

بهترین جنس ساک نوزاد – ساک لوازم نوزاد برزنت

بیشتر محصولات موجود در بازار کیف لوازم نوزاد از جنس برزنت می باشند. در این بین برخی از برزنت با کیفیت تر و درجه یک تولید شده اند و برخی برزنت های معمولی تری را در تولید کیف لوازم مادر و نوزاد جدید مورد استفاده قرار می دهند. بعضی از این کیف ها با پارچه ای از جنس برزنت ملانژ تولید شده اند.

کیف ها ی برزنتی امکان شستوشوی راحتی دارند و به سادگی می توانید آنها را شستوشو دهید. برخی از این کیف ها قابل شستوشو در ماشین لباسشویی می باشند.

کیف های برزنتی، دارای ایستایی خوبی هستند و بعد از پر شدن تغییر شکل نمی دهند و به اصطلاح عامیانه “وا نمی روند”. شما می تواید سال ها از این کیف استفاده کرده و حتی برای فرزند بعدی تان هم آن را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین جنس ساک نوزاد – ساک لوازم نوزاد مخمل

یکی از ویژگی هایی که باعث جذب شدن مادران به این نوع کیف های لوازم نوزاد میشود طرح ها و رنگ بندی های بسیار متنوع پارچه های مخمل برای تولید ساک لوازم نوزاد طرحدار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید