دانستنی ها

بهترین جنس سرویس غذا خوری نوزاد

جنس سرویس غذا خوری نوزاد

از سن پنج- شش ماهگی به بعد، کودک علاوه بر شیرمادر، نیاز به تغذیه از مواد خوراکی دیگری هم پیدا می کند. خوراندن مکمل ها و انواع خوراکی ها به کودک نیازمند در اختیار داشتن ظروف غذاخوری مخصوص کودکان است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین جنس سرویس غذا خوری نوزاد ، آشنا کنیم.

همانطور که می دانید، تنوع ظروف غذای کودک در بازار به حدی زیاد است که اغلب بالاست که والدین را در انتخاب بهترین جنس سرویس غذا خوری نوزاد ، دچار تردید می کند. مخصوصا اگر اطلاعات لازم را در این زمینه نداشته باشند. اما اما به شما کمک می کنیم تا بهترین خرید را برای دلبندتان داشته باشید با بیبی لوکس همراه باشید.

ویژگی های بهترین ظرف غذای کودک

  • ظروف غذاخوری کودک بنابر نیاز کودک و انتخاب والدین، معمولا از نوع ۸ تکه، ۵ تکه و یا ۳ تکه هستند که شامل : بشقاب غذا خوری، بشقاب میوه خوری، نعلبکی، لیوان، کاسه، ست قاشق و چنگال می باشند. البته ست هایی با تعداد تکه های بیشتر هم در بازار وجود دارند. مثل ست ۱۲ تایی یا ۳۶ تایی که از قاشق یا بشقابی چند تا در آن وجود دارد. بهترین ست ظروف، ستی است که شما را از استفاده ظروف دیگر آشپزخانه بی نیاز کند.
  • بهترین ظرف غذای کودک ظرفی است که مهارت کودک شما در غذا خوردن افزایش دهد و با با گذشت زمان کودک را به استقلال بهتری برساند. بنابراین می توان گفت: ظروفی که حالت آموزشی دارند، در این میان تاثیر بسزایی دارند. لیوان های آموزشی جزو این دسته از محصولات هستند.
  • از طرفی ظروف باید همگی به گونه ای طراحی شده باشند که با فیزیک و توان کودک تناسب داشته و کودک هنگام استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشد. معمولا در برندهای معروف و در بهترین مارک از ظرف غذای کودک، تمامی استاندارد ها رعایت شده اند. بر طبق این استاندارد ها، ظروف غذاخوری مخصوص کودکان، نباید دارای لبه های تیز باشند. همچنین باید حدالامکان سبک بوده و در صورت ضربه خوردن و سقوط دچار شکستگی و ترک خوردگی نشوند. سبک بودن ظروف حمل کردن آن ها را برای بیرون از منزل  و مسافرت ها راحت تر می کند. ظروف بامبو نمونه خوبی برای این منظور می باشند.
  • شاید گاهی نیاز به انبار کردن غذا و یا نگهداری مواد خوراکی برای وعده بعدی، وجود داشته باشد. در این صورت ضرورت در دسترس داشتن ظروف درب دار و انبار غذا، احساس می شود. با کمک این ظروف می توان وعده های خوراکی را بصورت بهداشتی نگهداری و حمل کرد. درب های این محصولات به طور کامل روی ظرف چفت شده و مانع از ورود هرگونه آلودگی و بیرون ریختن غذا از ظرف می شوند.
  • گاهی هم غذای کودک نیاز به گرم شدن دارد. در این زمان ها می توان از ظروفی استفاده کرد که قابلیت تحمل درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در مایکرویو را داشته باشند. تا والدین بتوانند بدون نیاز به تعویض ظرف و ریختن غذا در محفظه دیگر، فورا غذای کودک را گرم کرده و در اختیار او قرار دهند. از طرفی بعضی ظروف کودک نیاز به ضدعفونی با آبجوش دارند. بنابراین بهترین ظرف غذاخوری کودک، ظرفی است که پی از شستشو با آب جوش خراب نشود.
  • همانطور که می دانید، کودک نیاز به خوردن وعده های متعدد و کوچک در طول روز دارد. وعده های بیشتر یعنی ظروف کثیف بیشتر. شستن ظرف ها در کنار سایر وظایف مادری، بسیار وقت گیر خواهد بود. بنابراین یکی از قابلیت هایی که برای بهترین مارک ظروف کودک، تعریف شده است، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد.
  • ظروف کودک باید دارای رنگبندی شاد و کودکانه و طراحی جذاب باشند. تا در زمان هایی که کودک دچار بی اشتهایی می شود با دیدن ظروف به خوردن غذا مشتاق شود.
  • یک ظرف غذاخوری مناسب برای کودک حتما باید تاییدیه بهداشت داشته باشد و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد. در صورت وجود داشتن مواد شیمیایی در متریال ظروف، احتمال ورود این مواد به غذای کودک وجود خواهد داشت. حتی گاهی این امر سبب مسمومیت کودکان می شود.

 جنس سرویس غذا خوری نوزاد

وسایل موجود در سرویس غذاخوری کودک

اگر به دنبال تهیه سرویس از بهترین برند های وسایل غذاخوری نوزاد و کودک هستید ابتدا باید بدانید که چه اقلامی در یک سرویس استاندارد وجود دارد و چه ویژگی‌هایی را باشد داشته باشد.

  • لیوان کودک

لیوان مخصوص کودک نوعی لیوان سوپاپ‌دار است که به کودک کمک میکند تا به راحتی مایع داخل آن را مکیده و آب از آن چکه نکند. نکنه اینجاست که کودک شما می‌بایست چندین مدل لیوان را امتحان کند تا بهترین و راحت‌ترین آن را انتخاب کند.

  • ظروف غذاخوری کودک

سرویس‌های غذاخوری معمولا شامل یک کاسه و بشقاب‌اند که دارای جنسی مقاوم و بادوام بوده و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است. کاسه استاندار گودی زیادی ندارد تا هنگام ریختن غذا در آن فورا سرد شود.

  • قاشق و چنگال کودک

قاشق و چنگال مخصوص کودکان بسیار نرم و انعطاف‌پذیر و با دسته‌هایی پهن طراحی شده تا کودکان به راحتی بتوانند آن‌ها را در دستشان گرفته و غذا را خودشان میل کنند.

بررسی بهترین جنس سرویس غذا خوری نوزاد

بهترین جنس سرویس غذا خوری نوزاد ظرف غذای کودک سیلیکونی

ظرف غذای سیلیکونی یکی از بهترین انتخاب‌ها در هنگام خرید ظرف غذا برای کودک است. از ویژگی ظرف غذای سیلیکونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچگونه مواد پلاستیکی در آن استفاده نشده است.
  • دارای طرح، رنگ و ابعاد متفاوت است.
  • حرکت دادن آنها توسط کودک بر روی سطوح غیر ممکن است.
  • به دلیل جنس آن، به هیچ عنوان نمیشکند.
  • مقاوم در برابر بو و لکه غذا
  • برخی از این ظروف قابلیت درجه بندی دارند و می‌توانید مقدار حجم غذای کودک را اندازه بگیرید.
  • قابل استفاده در فریزر، اجاق گاز، ماکروویو و ماشین ظرف شویی
  • قابل حمل و سبک

ظرف غذای بامبو کودک

می‌توان به جرئت گفت که ظروف غذا با جنس بامبو به دلیل سازگار بودن با محیط زیست یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصارف روزانه، بخصوص برای کودکان است و خطرات احتمالی آن بسیار ناچیز است. در ادامه با ویژگی‌های طروف غذای بامبو برای کودکان آشنا می‌شویم:

  • سازکار با محیط زیست و تجزیه پذیر
  • بسیار سبک و راحت
  • دارای ابعاد، طرح و رنگبندی متنوع
  • عدم هرگونه مواد شیمیایی و خطرناک در تولید آن
  • در اثر برخورد با سطوح دچار شکستگی نمی‌شود
  • بسیار بادوام و ماندگار
  • مقاوم در برابر حرارت، لکه‌های طبیعی و بو
  • پس از چند ماه استفاده بر خلاف ظروف چوبی دیگر سطح آن همچنان صاف و صیقلی بوده و مایعات را به خود جذب نمی‌کند.
  • دارای قیمت مناسب
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال

 جنس سرویس غذا خوری نوزاد

استفاده از ظروف بامبو برای کودکان

همانطور که در بالا توضیح دادیم، ظروف بامبو از ویژگی‌های خوب بسیار زیادی برخوردار هستند. این ظروف از گیاه بامبو تهیه می‌شود. بامبو گیاهی است که می‌توان بدون آسیب رساندن به گیاه اصلی، محصول آن را استخراج کرد. علاوه بر آن با برش دادن گیاه بامبو نه تنها گیاه از بین نمی‌رود، بلکه به رشد خود ادامه می‌دهد.

بنابراین می‌توان گفت که محصولات با جنس بامبو بسیار سازگار با محیط زیست هستند و در تولید آن از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از مادران این ظروف را برای کودکان خود خریداری کنند زیرا، هنگام سرو غذای گرم داخل ظروف بامبو، هیچگونه ماده شیمیایی از آن ترشح و خارج نمی‌شود تا برای کودک شما مضر و خطرناک باشد.

ظروف غذای پلاستیکی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید در هنگام خرید ظروف غذا برای کودک خود به آن توجه کنید، ظروف پلاستیکی است. این ظروف تنوع زیادی در رنگبندی، ابعاد، اشکال مختلف و طرح هستند اما باید بدانید که به هیچ عنوان خرید آنها برای کودکان توصیه نمی‌شود. ظروف پلاستیکی بسیار مضر و دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند. موادی که در ساخت این نوع ظروف استفاده شده است دارای BPA یا بیسفنول است که این ماده باعث اختلال در غدد درون زیر مانند پروستات می‌شود. بنابراین استفاده از این نوع ظرف غذاها برای کودکان ممنوع است.

ست ظرف غذا سیلیکونی کودک مدل آسمان الیزابت elizabeth

معرفی بهترین مارک ظرف غذای کودک

بهترین مارک ظروف غذای کودک می‌تواند بسته به نیازها و ترجیحات شخصی متفاوت باشد. اما در میان برندهای معروف و محبوب ظروف غذای کودک، می‌توان به برند چیکو، روکو و کیکابو اشاره کرد.

برند چیکو (Chicco) یکی از برندهای مطرح در زمینه محصولات کودک است و ظروف غذای کودک نیز در مجموعه محصولات آن قرار دارد. ظروف غذای کودک چیکو با استفاده از مواد با کیفیت و ایمن تولید می‌شوند و دارای طراحی‌های جذاب و کاربردی هستند. همچنین، برند چیکو در زمینه تحقیق و توسعه محصولات خود بسیار فعال است و همیشه سعی داشته نیازهای کودکان و والدین را در نظر بگیرد.

برند روکو (Rovco) نیز در زمینه ظروف غذای کودک شناخته شده است. ظروف غذای کودک روکو با استفاده از مواد استاندارد و بهداشتی و بدون BPA (بیس‌فنول آ) و بدون PVC (پلی‌وینیل کلراید) ساخته می‌شوند. آنها دارای درب محکمی هستند که برای حفظ تازگی و ایمنی غذا بسیار مؤثر است. همچنین، بسته‌بندی ظروف غذای کودک روکو معمولاً شکیل و مناسب برای حمل و نقل آسان است. همچنین برند کیکابو نیز یک گزینه دیگر است. ظروف غذای کودک کیکابو از مواد استاندارد ساخته می‌شوند و دارای طراحی‌های جذاب و جمع‌وجوری هستند. آنها معمولاً دارای درب‌های قفل‌دار و مناسب برای جابه‌جایی آسان هستند.

در نهایت، انتخاب بهترین مارک ظرف غذای کودک بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. برای اطمینان از کیفیت و ایمنی ظروف غذای کودک، می‌توانید نظرات و تجربیات دیگران را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید