دانستنی ها

بهترین مارک ظروف غذاخوری کودک

ظروف غذاخوری کودک

از سن پنج- شش ماهگی به بعد، کودک علاوه بر شیرمادر، نیاز به تغذیه از مواد خوراکی دیگری هم پیدا می کند. خوراندن مکمل ها و انواع خوراکی ها به کودک نیازمند در اختیار داشتن ظروف غذاخوری مخصوص کودکان است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مارک ظرف غذای کودک، آشنا کنیم.

همانطور که می دانید، تنوع ظروف غذای کودک در بازار به حدی زیاد است که اغلب بالاست که والدین را در انتخاب بهترین مارک ظرف غذای کودک، دچار تردید می کند. مخصوصا اگر اطلاعات لازم را در این زمینه نداشته باشند. اما اما به شما کمک می کنیم تا بهترین خرید را برای دلبندتان داشته باشید. با بیبی لوکس همراه باشید.

ویژگی های بهترین ظرف غذای کودک

  • ظروف غذاخوری کودک بنابر نیاز کودک و انتخاب والدین، معمولا از نوع ۸ تکه، ۵ تکه و یا ۳ تکه هستند که شامل : بشقاب غذا خوری، بشقاب میوه خوری، نعلبکی، لیوان، کاسه، ست قاشق و چنگال می باشند. البته ست هایی با تعداد تکه های بیشتر هم در بازار وجود دارند. مثل ست ۱۲ تایی یا ۳۶ تایی که از قاشق یا بشقابی چند تا در آن وجود دارد. بهترین ست ظروف، ستی است که شما را از استفاده ظروف دیگر آشپزخانه بی نیاز کند.
  • بهترین ظرف غذای کودک ظرفی است که مهارت کودک شما در غذا خوردن افزایش دهد و با با گذشت زمان کودک را به استقلال بهتری برساند. بنابراین می توان گفت: ظروفی که حالت آموزشی دارند، در این میان تاثیر بسزایی دارند. لیوان های آموزشی جزو این دسته از محصولات هستند.
  • از طرفی ظروف باید همگی به گونه ای طراحی شده باشند که با فیزیک و توان کودک تناسب داشته و کودک هنگام استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشد. معمولا در برندهای معروف و در بهترین مارک از ظرف غذای کودک، تمامی استاندارد ها رعایت شده اند. بر طبق این استاندارد ها، ظروف غذاخوری مخصوص کودکان، نباید دارای لبه های تیز باشند. همچنین باید حدالامکان سبک بوده و در صورت ضربه خوردن و سقوط دچار شکستگی و ترک خوردگی نشوند. سبک بودن ظروف حمل کردن آن ها را برای بیرون از منزل  و مسافرت ها راحت تر می کند. ظروف بامبو نمونه خوبی برای این منظور می باشند.
  • شاید گاهی نیاز به انبار کردن غذا و یا نگهداری مواد خوراکی برای وعده بعدی، وجود داشته باشد. در این صورت ضرورت در دسترس داشتن ظروف درب دار و انبار غذا، احساس می شود. با کمک این ظروف می توان وعده های خوراکی را بصورت بهداشتی نگهداری و حمل کرد. درب های این محصولات به طور کامل روی ظرف چفت شده و مانع از ورود هرگونه آلودگی و بیرون ریختن غذا از ظرف می شوند.
  • گاهی هم غذای کودک نیاز به گرم شدن دارد. در این زمان ها می توان از ظروفی استفاده کرد که قابلیت تحمل درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در مایکرویو را داشته باشند. تا والدین بتوانند بدون نیاز به تعویض ظرف و ریختن غذا در محفظه دیگر، فورا غذای کودک را گرم کرده و در اختیار او قرار دهند. از طرفی بعضی ظروف کودک نیاز به ضدعفونی با آبجوش دارند. بنابراین بهترین ظرف غذاخوری کودک، ظرفی است که پی از شستشو با آب جوش خراب نشود.
  • همانطور که می دانید، کودک نیاز به خوردن وعده های متعدد و کوچک در طول روز دارد. وعده های بیشتر یعنی ظروف کثیف بیشتر. شستن ظرف ها در کنار سایر وظایف مادری، بسیار وقت گیر خواهد بود. بنابراین یکی از قابلیت هایی که برای بهترین مارک ظروف کودک، تعریف شده است، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد.
  • ظروف کودک باید دارای رنگبندی شاد و کودکانه و طراحی جذاب باشند. تا در زمان هایی که کودک دچار بی اشتهایی می شود با دیدن ظروف به خوردن غذا مشتاق شود.
  • یک ظرف غذاخوری مناسب برای کودک حتما باید تاییدیه بهداشت داشته باشد و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد. در صورت وجود داشتن مواد شیمیایی در متریال ظروف، احتمال ورود این مواد به غذای کودک وجود خواهد داشت. حتی گاهی این امر سبب مسمومیت کودکان می شود.

بهترین مارک ظروف غذاخوری کودک

تاثیر رنگ ظرف غذا در اشتهای کودکان

رنگ ظرف غذا می‌تواند تاثیر بسزایی در اشتهای کودکان داشته باشد. یک مطالعه نشان داده است که کودکان، به خوردن غذایی که در یک ظرف غذای فانتزی قرمز سرو می‌شود، در مقایسه با یک ظرف سفید، بیشتر علاقه نشان می‌دهند. در یک مطالعه دیگر، مشخص شده است که وقتی سبزیجات برای کودکان در یک ظرف سبزرنگ سرو می‌شود، تمایل بیشتری به خوردن آن دارند تا این‌که در ظرف سفید سرو شود.

دلیل این اتفاق کاملا مشخص نیست، اما تصور می‌شود که رنگ ظرف غذا می‌تواند بر نحوه درک کودکان از غذا تاثیر بگذارد. به‌عنوان مثال، یک بشقاب قرمز ممکن است غذا را جذاب‌تر یا هیجان‌انگیزتر و یک بشقاب سبز، غذا را سالم‌تر یا طبیعی‌تر نشان دهد.

در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب رنگ ظرف غذای کودک خواهیم گفت:

  • ظرفی را انتخاب کنید که کودک از آن لذت می‌برد. اگر کودک به رنگ خاصی علاقه دارد، ظرف را به آن رنگ انتخاب کنید.
  • رنگی را انتخاب کنید که با تغذیه سالم مرتبط باشد. رنگ سبز معمولا با تغذیه سالم مرتبط است، بنابراین ظرف سبز ممکن است انتخاب خوبی باشد.
  • از استفاده از بشقاب‌های سفید یا رنگ روشن اجتناب کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند غذا جذابیت کمتری برای کودک داشته باشد.
  • رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کودک شما بهترین است. هیچ پاسخ واحدی برای این موضوع وجود ندارد، بنابراین شاید لازم باشد چند رنگ مختلف را امتحان کنید تا ببینید فرزندتان کدام‌یک را ترجیح می‌دهد.

بهترین مارک ظروف غذاخوری کودک

بهترین مارک ظروف غذاخوری کودک

ست ظرف غذای سیلیکونی کودک ۷ تکه

جنس و طراحی بیرونی ست ظرف غذای سیلیکونی کودک ۷ تکه، درست مثل ست پر فروش و پرطرفدار قبلی ماست. این ست بدون BPA و یا اصطلاحا BPA FREE است. قابل استفاده در فر تا دمای ۲۲۰ درجه، مایکروویو و ماشین ظرفشویی است.

ست ظرف غذای سیلیکونی کودک ۷ تکه شامل یک بشقاب سه تکه با خاصیت ضد لغزش، یک بشقاب لبه دار با قطر حدود ۱۶ سانتیمتر و ضد لغزش، کاسه ماست یا سوپ خوری با قطر ۱۱.۵ و ارتفاع حدود ۵ سانتی متر و حجم ۳۳۰ میل و خاصیت ضد لغزش، یک لیوان دسته و نی دار ۱۵۰ میل و یک جفت قاشق و چنگال نرم و سیلیکونی می‌باشد.

رنگبندی جذاب این ست قدرت انتخاب را برای شما زیاد می‌کند و باعث میشود که شما نیز همراه کودکتان از استفاده از این محصول زیبا لذت ببرید.

ست ظرف غذا سیلیکونی کودک الیزابت elizabeth

ست ظرف غذا سیلیکونی کودک الیزابت elizabeth ، یک محصول بهداشتی و کاربردی است که برای تغذیه صحیح کودکان طراحی شده است. این ست شامل ظرف غذا، قاشق و کاسه است که همگی از جنس سیلیکون با کیفیت بالا ساخته شده اند. سیلیکونی که در این ست استفاده شده است، بدون هرگونه مواد شیمیایی مضر است و می تواند در دمای بالا و پایین استفاده شود. ظرف غذا دارای دربی است که به طور محکم بسته می شود و از ریزش غذا جلوگیری می کند. قاشق و کاسه نیز طراحی شده اند تا مناسب برای دست کودکان باشند و آنها را در یادگیری خوردن به صورت مستقل یاری کنند. ست ظرف غذا سیلیکونی کودک الیزابت یک انتخاب عالی برای والدین است که به دنبال محصولات ایمن و کیفیتی برای تغذیه کودکان خود هستند.

ست ظرف غذا بامبو طرح دار کیکابو Kikka boo

برای حفظ سلامتی کودکان باید تغذیه آن‌ها را جدی بگیرید. بنابراین در این رابطه نه تنها باید فاکتورهای مناسب یک غذای با کیفیت را بدانید بلکه باید معیارهای انتخاب ظرف نگهداری غذای کودک را نیز رعایت کنید. برای اینکه فرزند شما با اشتیاق غذای خود را میل کند و خیال شما نیز از سالم ماندن غذای آن راحت باشد باید از ظروف مناسب و مرغوبی استفاده کنید. ست ظرف غذا بامبو طرح دار کیکابو Kikka boo طرح خرس یک ست زیبا و کامل از برند کیکابو است. جنس این ظروف از بامبو تولید شده است.

ست ظرف غذا بامبو طرح دار کیکابو Kikka boo از الیافت کاملا گیاهی و آنتی باکتریال تهیه شده و مصرف غذا در آن باعث سالم ماندن دستگاه گوارش کودکان می شود. استحکام بالا و وزن سبک این ظروف باعث شده تا در برابر ضربه و شکستگی مقاومت خوبی داشته باشند. این ظروف مانند ظروف چوبی دیگر پوسته نمی‌شوند و در نتیجه خیلی کمتر به باکتری و میکروب آلوده می‌شوند. با خرید ظروف ۵ تکه بامبو کودک برند کیکابو لذت غذا خوردن مستقل را به کودکتان هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید