دانستنی ها

توری وان حمام چیست؟ چه فایده ای دارد؟

توری وان حمام

توری وان حمام چیست؟ چه فایده ای دارد؟ حمام کردن نوزاد می‌تواند فرصت خوبی برای لذت بردن شما و او و ایجاد یک فضای بسیار مفرح باشد. برای داشتن آرامش بهتر است همه وسایلی را که ممکن است لازم داشته باشید، در اطراف خود و در دسترس قرار دهید. از یک شخص دیگری مثلا همسرتان بخواهید که در زمان حمام کردن در نزدیکی شما حضور داشته باشید که اگر به چیزی احتیاج داشتید در اختیارتان قرار دهد. این کار به خصوص در اولین تجربه‌های حمام کردن لازم است. وان حمام کودک را با آب گرم پر کنید و دمای حمام را تنظیم نمایید ،توری وان حمام کودک  را بر روی وان متصل کنید و با خیالی آسوده نوزادتان حمام کنید و دیگر نگرانی ای از بابت لیز خوردن نوزاد نداشته باشید .

توری وان حمام نوزاد برای وان های کودکان قابل استفاده است . این محصول قابلیت کشسانی داشته و به خوبی میتواند محافظ دلبندتان باشد . از توری وان حمام نوزاد میتوان برای تمامی نوزادان دختر و پسر از بدو تولدشان و اولین تجربه های حمام کردن استفاده کرد. برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با بیبی لوکس همراه باشید.

توری و تشک وان نوزاد چیست؟

توری وان محصولی سبک و مستحکم است. این توری دارای چند گیره پلاستیکی است که به مادر این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی توری را بر روی وان نصب کند.

عموماً این محصول را از مرغوب‌ترین مواد اولیه و الیاف تولید می‌کنند. بافت این محصول به گونه‌ای است که آب به‌ راحتی از آن تخلیه می‌گردد و مادران نباید هیچ‌گونه نگرانی بابت جمع شدن آب درون آن داشته باشند. البته باید توجه داشت که برخی از وان‌ها خود دارای توری هستند و تنها کافی است مادران در زمان خرید به این نکته توجه کنند.

چرا باید توری وان حمام نوزاد بخریم؟

استحمام کردن نوزاد کوچک در محیط حمام که مملو از آب و کف است، کاری بسیار دشوار است. در این مواقع مادران می‌توانند به کمک محصولی به نام توری وان نوزاد نگرانی‌های خود را کاهش دهند.

توری وان با قابلیت‌هایی که دارد باعث آرامش مادر و کودک هنگام استحمام می‌شود. این محصول بطور جدی از لیز خوردن کودک ممانعت می‌کند.

توری وان حمام

یک راهنمایی کوچک برای حمام کردن نوزاد

وقتی نوزاد خیس می‌شود، حالت لیز و سُر پیدا می‌کند. باید بتوانید این حالت را کاملا کنترل کنید. این که گفتیم به این معنی نیست که از حمام کردن نوزاد خود بترسید، بلکه باید به حساسیت‌ها و ظرافت‌های این کار واقف باشید و با آگاهی کامل این کار را انجام دهید.

توصیه می‌کنیم از ترس اینکه نتوانید این کار را انجام دهید، از انجام آن فرار نکنید. حداقل با کمک یک فرد با تجربه تر و با مشارکت خودتان، این کار را انجام دهید تا هم ترس‌تان از بین ببرد و هم لذت ببرید.

استفاده از ابزارهای مختلف برای حمام کردن نوزاد می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را راحت‌تر انجام دهید. به یاد داشته باشید که با هر بار حمام بردن نوزاد خود، بیشتر مطمئن می‌شوید که می‌توانید به تنهایی از عهده این کار بر آیید. در هر بار حمام کردن کودک یک نکته جدید یاد می‌گیرید و خیلی زود ترس شما از بین می‌رود.

فقط به یاد داشته باشید که هنگام حمام کردن نوزاد، تمرکز خود را فقط روی این موضوع قرار دهید و هیچ کار اضافه دیگری انجام ندهید. از قبل حوله و سایر وسایل حمام را آماده کنید تا دستپاچه و سردرگم نشوید.

اگرچه برخی از ویژگی‌ها چندان مهم نیستند، آنها می‌توانند استحمام نوزادان را آسان و راحت‌تر کنند. درباره برخی از این ویژگی‌ها در ادامه توضیح داده شده‌ است.

بسیاری از وان‌های حمام مجهز به نوارهایی هستند که رنگ‌شان وقتی آب وان بسیار داغ باشد، تغییر می‌کند. برخی از وان‌ها هم ابزارهای سنجش دیجیتالی دما دارند. بنابه گفته متخصصان ایمنی کودک، دمای آب حدود ۳۷ درجه سلسیوس، برای نوزادان مناسب است. البته می‌توان ابزار سنجش دما را روی حدود ۴۸ درجه هم تنظیم کرد که آب خیلی داغ نشود.

برای پیشگیری از سوختگی، حتی اگر وان به دماسنج مجهز است، قبل از قرار دادن نوزاد در آب، با استفاده از آرنج یا مچ دست‌تان، دمای آب را بسنجید تا به اشتباه نوزاد را در آب داغ قرار ندهید. اگر وان حمام نوزاد دماسنج ندارد می‌توانید یک دماسنج بخرید و دمای آب وان را با آن کنترل کنید.

در وان‌هایی که لبه‌‌دار هستند، نوزاد را راحت‌تر می‌توان نگه‌ داشت. البته مراقب باشید وان حمامی تهیه کنید که لبه‌های آن صاف باشد تا پوست بدن نوزادتان را نخراشد. در ضمن وقتی نوزاد درون وان است، وان را حرکت ندهید.

وقتی بدن نوزاد کف‌آلود است، خیلی راحت از دست‌تان سر می‌خورد. بنابراین برای او وان حمامی بخرید که لیز نباشد. البته هرگز از کفپوش‌های فوم برای وان حمام نوزاد استفاده نکنید. زیرا نوزادتان ممکن است فوم را پاره کند یا گاز گرفته و تکه‌ای از آن را ببلعد.

بسیاری از متخصصان معتقدند که بهتر است وان حمام نوزاد را کاملا پر از آب نکنید و  حدود ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری وان، درون آن آب بریزید. برخی از وان‌ها خط چاپ شده روی بخش داخلی دیواره وان خود دارند و حداکثر آبی را که درون وان باید بریزید نشان می‌دهند.

بعد از اینکه نوزادتان را حمام کردید، مسلما آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید، بلند کردن وان سنگین پر از آب و تخلیه آن است. بنابراین موقع خرید، وان حمامی برای نوزادتان بخرید که درپوش تخلیه داشته باشد. بدین ترتیب با برداشتن درپوش، آب آن به‌راحتی تخلیه می‌شود.

توری وان حمام

مزایا و معایب استفاده از توری وان حمام نوزاد

توری وان نوزاد، آسان شور نوزاد یا هر نوع محصولی که به استحمام نوزاد کمک می‌کند مانند هر روشی دارای معایب و مزایای بسیاری است. از مزایای این محصول می‌توان به سهولت نصب و استفاده بر روی هر نوع تشت و وان کودک اشاره کرد. همچنین به دلیل سبک و تاشو بودن آسان شور و توری وان، والدین می‌توانند آسان شور نوزاد را به‌ راحتی هنگام سفر استفاده کنند.

فراموش نکنید این محصول برای نوزادان بالای یک سال مناسب نیست و امکان دارد در زمان استفاده پاره شود.

نکات مهم هنگام خرید توری وان حمام نوزاد

امروزه شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات بهداشتی بسیاری اقدام به تولید محصولات بهداشتی و سلامت کودکان کرده‌اند. با این‌ حال تمامی این محصولات از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار نیستند. از همین رو لازم است والدین در هنگام خرید این نوع محصولات به نکات و المان‌های بسیاری دقت کنند.

به عنوان نمونه مادران می‌بایست توجه کنند که تولیدکننده برای تولید این محصول از چه مواد اولیه استفاده کرده است. چرا که بسیاری از محصولات از مواد اولیه نامرغوب تهیه می‌شوند و به‌ مرور به پوست نوزادان آسیب می‌رسانند.

در مرحله بعد مادر می‌بایست به سن و ابعاد محصول توجه کند. بسیاری از محصولات کمک‌کننده برای استحمام نوزادان از قبیل ابر وان نوزاد برای نوزادان بالای شش ماه مناسب نیست و این احتمال وجود دارد که در زمان شست‌و‌شو عملکرد مطلوبی نداشته باشند یا اینکه پاره شوند.

آخرین نکته و مسئله‌ای مادران می‌بایست در زمان خرید به آن توجه کند برند و کشور تولیدکننده است. علاوه بر نکات بیان‌شده لازم است مادران به فروشگاه و مراکز خرید معتبری مراجعه کنند. چرا که برخی از افراد با هدف کسب درآمد بیشتر اقدام به فروش محصولاتی غیر اصل و تقلبی اما با اسامی مشابه محصولات اورجینال می‌کنند.

خرید این‌ گونه محصولات علاوه بر آنکه هزینه اضافه‌ای را متحمل خانواده می‌کند، امکان دارد به بدن و پوست نوزاد نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیری را نیز وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید