دانستنی ها

راهنمای خرید آویز کریر و تخت نوزادو تخت نوزاد

خرید آویز کریر

زمانی که نوزادتان را در کریر می‌گذارید ممکن است به دلیل تنهایی یا نبود سرگرمی بی قراری کند، به صورتی که شما مجبور باشید دائم با یک عروسک در کنارش بنشینید تا زمانی که از بازی سیر شده و به خواب برود. محصولی که در این زمان به کمک شما می‌آید آویز کریر است. این وسیله سرگرم کننده با یک قلاب مخصوص به بالای کریر وصل می‌شود و کودک شما می‌تواند با آن بازی کند. در ادامه راهنمای خرید آویز کریر نوزاد را بررسی می کنیم تا پایان مقاله همراه بیبی لوکس باشید.

آویز های تخت کودکان چه هستند؟

همان طور که می دانید آویزهای تخت کودکان یک وسیله  ای است که از تخت کودکان آویزان می شود و دارای رنگ ها و طرح های متنوعی می­باشد که سبب سرگرم ساختن کودکان می شودهنگامی که والدین تصمیم می­گیرند که فرزندی داشته باشند دیگر مثل سابق وقت آزادی برای انجام فعالیت های روزمره، کاری یا تفریحی خود نخواهند داشت و باید برنامه ریزی تحقیقی برای تحقق فعالیت ها انجام دهند. اگر یک امکانی وجود داشته باشد که وقتی کودک در کریر یا تخت خود است سرگرم شوند آن وقت والدین می توانند به راحتی به فعالیت های خودشان مشغول شوند آویز تخت کودک از آن دست وسایلی است که می تواند کودکان را ساعت ها سرگرم کند بدون آنکه صدای گریه­شان بلند شود.

در هنگام خرید تخت کودکان به احتمال زیاد با تخت هایی مواجه شدید که خودشان چنین آویزهایی را دارند.

همچنین در بازار نقش­ها، طرح ها، اشکال و مدل های مختلفی از این آویزها وجود دارد که والدین می توانند بعد از تحقیق و با توجه به نیاز خود مدلی را که می خواهند خریداری نمایند. اگر تخت کودکان مجهز به آویزها باشد آن وقت آنان می توانند ساعات طولانی در تخت خود بمانند و سرگرم شوند و از بازی کردن با این آویز ها لذت خواهند برد.

خرید آویز کریر

مزیت های خرید آویز کریر !

همانطور که در مطالب بالاتر اشاره کردیم یک مزیت آویزهای تخت کودک این است که می تواند کودک را ساعات طولانی سرگرم کند و کودک نیز از بازی کردن با این آویزها لذت خواهد برد از دیگر نکات مثبتی که این آویزها دارند می شود به این نکته مهم اشاره کرد که آویزها با توجه به اینکه چرخان هستند یا آهنگ می خوانند می توانند عضلات چشم کودک را تقویت کنند چرا که کودکان تمام طرح ها و مدل هایی که آویزان هستند را با چشم خود دنبال می کند و همین سبب می شود که عضلات چشم­شان تقویت شود. همچنین اگر آویز کریر از نوع موزیک­دار باشد شما می توانید موزیک را فعال کنید و کودک را درون تخت بگذارید کودک با چرخش شکل ها موزیکی که پخش می شود آرامش پیدا می کند و می تواند بخوابد یا حتی مدت زمانی سرگرم شود.

کارکرد آویزهای تخت کودک چیست؟

اگر به بازارهای خرید سیسمونی مراجعه کرده باشید به احتمال زیاد با تخت هایی مواجه شده  اید که دارای آویزها هستند. این آویزها چرخان و به صورت موزیکال می باشد و می توانند برای کودکان خوابی آرام فراهم کند. همچنین اگر کودک از خواب بیدار شود این آویزها را که می بیند سرگرم می شود و می تواند ساعت ها با این آویز ها بازی کند. اگر والدین کودک شاغل باشند می توانند حتی این آویزها را برای کریر فرزند خودشان تهیه کنند و به آن آویزان کند و زمانی که کودک در کریر یا در تخت خود است می تواند با این آویزها بازی کند و سرگرم شود و والدین از فرصت ایجاد شده برای رسیدگی به کارهای خود استفاده کند.

آیا خرید آویز کریر کودکان ضرورت دارد؟

اگر شما از آن دسته از زوج هایی که تصمیم گرفته اید که اولین فرزند خود را به دنیا بیاورید شاید با ضرورت استفاده کردن از آویز های تخت کودک آشنا نباشید. لازم است که بدانید درواقع آویز های تخت کودک سبب سرگرمی کودک، بروز خلاقیت و تقویت عضلات چشم کودکان می شود و همچنین به والدین فرصتی می دهد که بتوانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند. در ادامه این مطلب به مزایای دیگر آویزهای تخت کودکان اشاره شده است.

تقویت مهارت ردیابی اشکال و شی های مختلف

خردسالان اگر به اشیایی که با آن بازی می کنند توجه کنند و حرکت آنان را در نظر بگیرند و در نتیجه عضلات چشمان­شان تقویت می شود. همچنین مهارت ردیابی شی های مختلف نیز در آنان تقویت می شود. اگر والدین برای کودک خود تختی را تهیه کنند که دارای آویز است یا به تخت کودک آویز نصب کنند این آویز به تقویت مهارت ردیابی شی های مختلف در کودکان کمک می کند.

ایجاد آرامش برای استراحت کودکان

در بازار سیسمونی فروشی ها انواع مختلف و متفاوتی از آویز های تخت موجود می باشد.

شما می توانید با خریداری کردن نوع موزیکال آویز تخت برای کودک­تان سبب آرامش خاطر او در هنگام خواب بشوید و خواب راحتی را برای کودک خود رقم بزنید.

آویزهای تخت یک عامل حواس پرتی کودکان است!

اگر شما از آن دسته از والدین هستید که شاغل می باشید یا در خانه کار می کنید و نیاز دارید زمانی از روز را به انجام فعالیت های خود بپردازید، آویزهای تخت به کمک شما می آیند. در واقع این آویزها با طرح های مختلفی که دارند و با موزیکی که پخش می کند می تواند حواس کودک را از فضای موجود پرت کند و به این آویزها عروسک ها و صدایی که پخش می شود معطوف کند در نتیجه شما می توانید در ساعتی که کودک­تان مشغول بازی با این آویز است به سراغ کارهای خود بروید.

خرید آویز کریر

راهنمای خرید آویز کریر مناسب کودکان براساس شرایط سنی

• ۲ تا ۴ هفته: در این مرحله به دلیل اینکه چشمان نوزاد تازه متولد شده با دنیای خارج به خوبی سازگار نشده است باید از آویزهای ساده، بدون نور و موسیقی و در رنگ‌های سیاه یا سفید استفاده کنید.

• ۵ تا ۸ هفته: در این مرحله سنی، از آویزی برای نوزادتان استفاده کنید که قطعاتش دارای رنگ‌های اصلی باشند و حرکت و صدای آرامی داشته باشند. همچنین بهتر است شکل‌های عروسک‌های آویز به صورت سه‌بعدی باشند.

• ۸ تا ۱۰ هفتگی: در این محدوده سنی، از آویزهایی  با ارتفاع‌های مختلف و در رنگ‌های اصلی استفاده کنید.

• ۱۰ تا ۱۲ هفته: در این محدوده سنی، آویزها می‌توانند اشکال پیچیده‌تری داشته باشند. موسیقی آرامش‌بخش و تصاویر ساده و نور باعث می‌شوند تا کودک از نگاه‌کردن به آنها لذت ببرد.

• ۱۲ تا ۲۰ هفته: در این مرحله از زندگی نوزادتان که ۳ ماهگی را پشت سر گذاشته  و قوه بینای در آن  بهتر شده است می‌توان از آویزهای با رنگ‌های قوی و زنده استفاده نمود.

• ۲۰ تا ۳۲ هفتگی: در این مرحله کودک شما به سن ۵ ماهگی رسیده است و شما به‌عنوان والدین باید از آویزهای رنگارنگ  و موزیکال و اشکالی که نور پخش می‌کنند استفاده کنید.

نکات مهم جهت خرید آویز کریر و تخت

– هنگام خرید به نوع حرکت آویز‌ها دقت کنید بعضی از آویز‌ها در جهت بالا و پایین، برخی جهت عقربه‌های ساعت و برخی فقط دایره‌وار می‌چرخند.

– قیمت آویز‌ها به عواملی همچون جنس، مدل و ابعاد بستگی دارد در هنگام خرید به این موارد دقت نمایید.

– برخی از آویز‌ها موزیکال و برخی دیگر ساده هستند. باتوجه‌به اینکه آویز‌های تخت از سه تا ۲۰ نوع مختلف صدا و موسیقی را می‌توانند پخش کنند از جمله موسیقی کلاسیک، صدای آرامش‌بخش و صدا‌های طبیعت. هنگام خرید آویز‌های موزیکال دار مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به‌صورت خودکار صدا را قطع یا وصل کنید.

– در هنگام خرید به مکانیکی بودن و برقی بودن آویز‌ها توجه کنید. مطمئناً آویز‌های برقی مزایای بیشتری دارند.

– در هنگام خرید آویز‌هایی را خریداری کنید که از مواد باکیفیت و غیرسمی تهیه شده باشند و قطعات آن از جنس مخمل یا از پارچه‌های ضد حساسیت ساخته شده باشند. به‌طورکلی آویز‌ها باید سبک و مقاوم باشند.

– آویز‌هایی خریداری کنید که قابل‌شستشو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید