دانستنی ها

خرید استخر بازی کودک مناسب

خرید استخر بازی کودک

اگر قصد خرید استخر بازی را دارید باید زودتر تصمیم بگیرید چرا که تفریحات آبی همیشه بهترین لحظات شاد خانوداگی را به همراه دارند. این راهنمای خرید استخر بازی آنچه را که باید قبل از خرید بدانید به شما نشان می دهد. استخرهای بادی بر روی زمین قرار می گیرند و معمولا از جنس پلی وینیل کلرید (PVC) یا کامپوزیت لاستیکی مقاوم ساخته می شوند که دارای لایه هایی بادوام و پایداری بالایی هستند. این استخرها به اشکال مختلف بیضی، دایره، مربع و … وجود دارند و بر لبه آنها حلقه های باد شده برای راحتی و ایمنی بیشتر کودکان طراحی شده است. تا انتهای مقاله همراه بیبی لوکس باشید.

مزایای خرید استخر بازی

اگر استخرهای قدیمی را با استخر بادی جدید مقایسه کنید، مزایای ویژه ای را در مورد استخرهای بادی پیدا می کنید. معمول ترین و همچنین ویژگی مناسب استخرهای بادی، نصب سریع آنهاست. برای تنظیم کل فرآیند، فقط ۱۰ تا ۴۵ دقیقه وقت صرف می کنید. زمان دقیق تنظیم استخر بادی بستگی به اندازه و سایز استخر جهت باد شدن و گنجایش آن جهت آب شدن دارد. ویژگی بعدی جابه جایی راحت و آزادانه استخر بادی است و اینکه در هر مکانی قابل جابه جایی و بر روی سطحی صاف قابل قراردادن و استفاده کردن است.

همچنین پس از گذراندن ساعات مفرح شنا و آب بازی به آسانی می توان آن را خالی کرده و جمع کنید. طیف وسیعی از طراحی های متنوع و رنگ های شاد به کار رفته در این استخرها همیشه مورد علاقه کودکان بوده و آنها را در هر سنی به سمت خود جذب می کند. همچنین عمق متناسب با سن این استخرها ایمنی  اطمینان والدین را نیز تامین می کند. جنس PVC استخرهای بادی برای تمیز کردن بسیار آسان بوده و با یک شستشوی ساده محوطه داخلی استخر کاملا تمیز می شود که همین از مزیت های کم هزینه بودن آن است. اما این استخرها اگر با نگهداری و مراقبت ویژه استفاده شوند عمری حدود دو تا سه سال دارند زیرا ممکن است پاره یا سوراخ شوند و آسیب دیدگی آنها گاهی قابل جبران و تعمیر نیست.

نکات مهم در انتخاب و خرید استخر بازی

برای خرید استخر بازی ایده آل به طراحی و اندازه متناسب با مکانی که می خواهید آن را قرار دهید، هزینه استخر متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید و اینکه لوازم جانبی مورد نیاز را دارید و یا می بایست تهیه کنید، توجه داشته باشید.

• استخرهای بادی از قطر ۹۰ تا ۶ متر در بازار موجود هستند که شما ابتدا اندازه دلخواه را بر اساس مکان مورد نظر، بررسی کنید.

• درست است که استخرهای بادی از جنس مقاوم وینیل و PVC و گاها چندلایه تولید شده اند ولی همیشه مراقب شاخه های کوچک و سنگریزه ها در زیر آنها باشید زیرا هر چیز نوک تیزی می تواند آنها را آسیب زده و نهایتا در اثر فشار سوراخ کند.

• دارابودن اتاقک های هوایی مجزا و متعدد در استخرهای بادی ممکن است به حداقل رساندن نشت های اجتناب ناپذیر کمک کند. همچنین در صورت سوراخ شدن قسمتی و تعمیر شدن باد کردن قسمت های دیگر راحت تر بوده و به یک قسمت فشار وارد نمی کند.

• یک استخر حجیم مدت زمان طولانی تری برای باد شدن و پر کردن آن از آب وقت می برد. بنابراین اگر برای کودکان کوچکتر قصد خرید دارید میزان تحمل و صبر آنها را هم در نظر داشته باشید.

• همچنین استخر بادی را متناسب با سن کودک انتخاب کنید تا خطرات احتمالی را از او دور نمایید. ولی اگر قصد خرید استخر بادی برای کل اعضای خانواده را دارید مسلما سایز بزرگتر و عمیق تر بهترین گزینه خواهد بود.

• استخرهای بادی دارای تنوع و طرح های زیاد هستند، مدل های لوکس با اشکال مختلف نیز در بین آنها پیدا خواهید کرد. برای خرید استخر کودک خود طرح های خلاقانه جهت سرگرمی بیشتر آنها تهیه کنید.

• استتخرهای بادی طراحی شده انواع مختلفی از گزینه های سرخود مانند سرسره، فواره و حتی اسباب بازی های بادی و عروسک دارند. در کنار انتخاب رنگ و طرح جذاب به لوازم جانبی و موارد دیگر مفرح آن نیز اهمیت دهید.

• بهتر است برای استخر بادی خود پمپ فیلتر دار در نظر داشته باشید. این پمپ ها آب استخر را تمیز کرده و محیط را برای شنای شما بهداشتی می کنند. این ویژگی ایمنی را در هنگام خرید استخر و اشتفاده کردن حتما باید در نظر داشته باشید.

• اگر از استخرهای بزرگ خانوادگی می خواهید خرید کنید بهتر است نردبان مخصوص هم داشته باشد زیرا راحتی بیشتری را برای لحظات شنا کردن شما فراهم می کند. امکان دسترسی به داخل و خارج استخر امکانپذیرتر می کند. همچنین اگر یک شبکه توری در کف استخر خود نیز داشته باشید می توانید زباله های درون استخر را هم بدون دردسر بیرون بکشید.

خرید استخر بادی روشی ارزان برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم است. رفتن به استخر عمومی به طور مداوم می تواند گران باشد و همه افراد دارای استخر خصوصی باهزینه های گزاف نیستند. استخر بادی در اندازه و ابعاد مختلف عرضه می شود و شما می توانید فقط یکی را خریداری کرده، در خانه نگه دارید، باد کنید و هر وقت لازم باشد آن را از آب پر کنید و اجازه دهید تا بچه ها از روز خود لذت ببرند. همچنین این استخرها در فصل سرما به عنوان استخر توپ هم برای کودکان لذت بخش و سرگرم کننده است.

آشنایی با انواع استخر بازی به لحاظ ظاهر:

  • خرید استخر بازی مستطیلی: شکل ظاهری این استخرها درست شبیه مستطیل است، تیوپی که در کنار یا وسط این مستطیل وجود دارد، باد می‌شود و به وسیله‌ی آب ریختن درون آن، پر خواهد شد.
  • خرید استخر بازی دایره‌ای: این استخر هم شبیه شکل دایره است و اندازه‌ی نسبتا بزرگی هم دارد، بچه‌ها به این مدل تمایل بیشتری دارند، معمولا در همه‌ی مدل‌های استخر بادی نوار‌های بادی رنگی رنگی در کنار یکدیگر وجود دارند و همین امر جذابیت آنها را چند برابر کرده است.
  • اخرید استخر بازی مربعی: همانطور که از نام این مدل مشخص است، شکل مربعی دارد و به راحتی در حیاط منزل جای می‌گیرد. خرید هر کدام از این مدل‌ها به سلیقه کودک و میزان فضای خانه بستگی خواهد داشت.

خرید استخر بازی

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید استخر بازی باید مورد توجه قرار دهید:

  • حتما هنگام خرید استخر بادی برای کودک دلبندتان به جنس محصول توجه نمایید، چراکه این جنس مستقیما با پوست او در ارتباط خواهد بود. معمولا شرکت‌های تولیدکننده استخر بادی این وسیله را از PVC می‌سازند که هم بسیار سبک است و هم اینکه انعطاف پذیری بالایی دارد. یک مزیت دیگر این جنس راحتی تعمیر آن است و اگر سوراخ شود، به راحتی عیب آن برطرف خواهد شد.
  • به ظرفیت و تعداد کودکانی که قرار است در این استخر بازی کنند، توجه نمایید. اگر یک فرزند دارید و فقط برای او قصد خرید استخر بادی را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید یک استخر دونفره یا سه نفره می‌باشد، چراکه بعدا ممکن است به جمعیت شما اضافه شود.
  • معمولا همراه با این محصولات پمپ باد وجود دارد، اگر استخر منتخب شما اندازه‌ی کوچکی دارد به سراغ مدل‌هایی که با پمپ دستی باد می‌شوند، بروید. اگر هم بالعکس اندازه‌ی آن بزرگ می‌باشد خرید مدل دارای پمپ باد برقی به شما پیشنهاد می‌شود.
  • سعی کنید استخر را از میان برندهای معتبری چون اینتکس، زرین و…. خریداری نمایید، چون جنس این محصولات بسیار باکیفیت بوده و طول عمر نسبتا طولانی هم خواهند داشت.
  • استخر باید متناسب با سن افرادی که قرار است از آن استفاده کنند، خریداری شود. چون هر مدل از ابن محصول طراحی ارگونومی خاصی دارد و متناسب با سن آن افراد طراحی شده است.
  • به قیمت این محصول توجه کنید، عواملی چون جنس، مدل، نوع برند و… بر روی قیمت ابن وسیله سرگرم کننده موثر هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خودتان اقدام به خرید استخر بادی نمایید.
  • به شکل ظاهری استخر هم توجه نمایید، در قسمت بالای متن به انواع مدل‌های استخر به لحاظ شکل اشاره کردیم. هنگام خرید توجه کنید که کودکتان به چه شکلی علاقه دارد و سپس اقدام به خرید این وسیله نمایید.

چگونه از استخر بازی مراقبت کنیم؟

  • از قرار دادن اجسام تیز و برنده در کنار آن خودداری کنید.
  • این محصول را در محیط‌های گرم قرار ندهید، چراکه هنگام باز شدن قسمت‌های مختلف آن به یکدیگر می‌چسبند و پاره خواهد شد.
  • از قرار دادن مستقیم آن جلوی نور خورشید خودداری کنید، چراکه به مرور زمان فرسوده خواهد شد.
  • از ریختن آب جوش در استخر خودداری نمایید، چون چسب‌های آن باز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید