دانستنی ها

خرید تشک بازی برای کودک

راهنمای خرید تشک بازی

تشک ‌بازی یا پلی‌ جیم(play gym) نوعی زیرانداز نرم و تشک مانند، مناسب برای محل نشستن، بازی و استراحت کودک است که جنس رویه آن پارچه‌ای می‌باشد. معمولاً یک یا دو میله محکم در بالای تشک قرار دارد که می‌توانید عروسک، جغجغه یا دندان ‌گیر را به آن متصل کنید. این تشک‌ها دارای ترکیبی از رنگ‌های بسیار شاد و کودکانه است که بسیار آرامش بخش است. در ادامه مقاله از بیبی لوکس راهنمای خرید تشک بازی را باهم بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

تشک های بازی چیست ؟

یکی از مهم ترین اسباب بازی ها برای نوزادت ، تشک بازی نوزاد میباشد .  تشک بازی در واقع فضایی کوچک برای بازی نوزاد است.
تشک های بازی معمولاً از یک لایه نرم و راحت تشکیل شده اند تا نوزاد بتواند به راحتی بر روی آن بازی کند.

استفاده از رنگ های جذاب برای نوزاد در تشک بازی بسیار مهم است، تولید کنندگان سعی می کنند تا فضایی شاد و رنگارنگ را برای نوزادان فراهم کنند .

بر خلاف باور ها ، نوزادان در سنین پایین نیز میتوانند درک درستی از محیط پیرامون خود داشته باشند .

به همین دلیل طراحی شاد و هیجان انگیز تشک های بازی بسیار مهم میباشد . در واقع شما باید برای خرید تشک بازی دقت زیادی داشته باشید تا رغبت نوزاد شما را به بازی و سرگرمی افزایش دهد .

اغلب، تشک های بازی دارای دو حلقه ی بزرگ یا همان سقف قوسی هستند که روی تشک قرار می گیرند و به آن انواع آویزهای عروسکی آویزان می شود. آویزها دارای اشکال مختلف حیوانات، ستاره، ماه، توپ و غیره است.

برخی از تشک های بازی دارای خاصیت های موزیکالی یا جغجغه ای هستند ، تا کودک بوسیله صدا های مختلف سرگرم شود .

ویژگی ­های تخت و پارک بازی:

به دنبال تخت و پارک بازی باشید که ترکیبی از ویژگی ­های مفید داشته باشد، اما برای ویژگی ­هایی که برای شما کارآمد نیست پول خرج نکنید. این ویژگی ­ها برای تخت و پارک بازی عبارتند از:

سبد حمل کودک (کریر): سبد حمل کودک و میز تعویض توکار می تواند بسیار کارآمد باشد. فقط به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید فرزندتان را بدون محافظ بین این وسایل در تخت و پارک رها کنید.

محل تعویض: ویژگی بعدی تخت و پارک بازی محل تعویض پوشک است که از نظر ایمنی بهتر است زمانی که از میز تعویض لباس استفاده نمی کنید، آنرا در بیاورید. می توانید برای کم کردن هزینه­ نصب میز تعویض، از زیرانداز های امنی که روی زمین انداخته می شوند استفاده کنید که قیمت ارزانی هم دارند. برای جلوگیری از گیرافتادن احتمالا کشنده بین میز تعویض و ریل بالایی زمین بازی، وقتی که که میز تعویض سرجایش است، هیچ وقت کودک را داخل زمین بازی نگذارید. برداشتن میز همچنین احتمال گیرکردن به هر گره در بند محدود کننده میز تعویض را از بین می برد. زمانی که کودکتان به حداکثر وزن مجاز رسید، دیگر از میز تعویض استفاده نکنید.

قابلیت حمل­ و نقل: بیشتر تولیدکنندگان زمین بازی­ هایی تولید می­ کنند که برای حرکت طراحی­ شده ­است.  اگر اغلب با کودکان سفر می­ کنید، شما نیاز به زمین بازیی دارید که به راحتی باز و بسته شود.

راهنمای خرید تشک بازی

موارد ایمنی که باید در هنگام خرید تشک بازی و پارک بازی در نظر بگیرید:

  • زمین بازی­هایی را انتخاب کنید که سوراخ­های توری آن کمتر از نیم سانتی متر باشد. مواردی که استاندار JPMA دریافته کرده این مقیاس را درنظر گرفته ­است.
  • همه جوانب احتیاط را که در دستورالعمل و روی زمین بازی درج شده بخوانید و پیروی کنید.
  • برای نصب زمین بازی همیشه از راهنمای تولیدکننده پیروی کنید و دوبار چک کنید که همه­ قفل ­ها و لولاهای زمین بازی درست و ایمن سرجای خوشان باشد.
  • زمین بازی را مدام بازرسی کنید و اگر محافظ­ های توری، کاورهای پارچه ­ایی ریل پاره یا سوراخ شده یا میخی از ریل ­ها درآمده، دیگر از آن استفاده نکنید.
  • بهترین کار این است که کریر و میز تعویض را کاملا جدا کنید زیرا ممکن است گردن بچه بین ریل محافظ و کریر یا میز تعویض گیر کند.
  • وقتی کودکتان می­ تواند هل دهد و بلندشود، اسباب بازی­ های بزرگ و چیزهای دیگر را بردارید برای اینکه می­ تواند مثل پله نردبان برای بالارفتن از زمین بازی عمل ­کند.
  • استفاده از زمین بازی را هنگامی که کودک­تان به حداکثر قد و وزن پیشنهادی رسید متوقف کنید.
  • زمین بازی را زمانی که کودک­تان در آن است، حرکت ندهید.
  • وقتی کودک­تان در زیرانداز یا زمین بازی خوابیده است، تمام اسباب­ بازی­ ها را بردارید.
  • هیچ وقت کودک­تان را در زمین بازی بدون مراقبت ترک نکنید.
  • زمین بازی را نزدیک اجاق گاز، شومینه، آتش، یا منبع گرما یا باد، یا نزدیک وسایل سنگین، پنچره و دیوار قرار ندهید.

 

فواید خرید تشک بازی برای نوزاد

کمک به تشخیص سریع‌تر رنگ‌ها(تقویت قدرت بینایی)

از زمانی که نوزاد متولد می‌شود، سعی می‌کنیم با روش‌های مختلف، آموزش را آغاز کنیم. آموزش‌های ما از مسائل ابتدایی مانند لمس کردن اشیا، تشخیص رنگ‌ها و … شروع می‌شوند.

با این حال اگر در برخی از این موارد، خیلی خوب عمل نکنیم ممکن است، در فراگیری موضوعات بعدی که در سلسله مراتب رشد و آموزش تشخیص کودک قرار دارد، تأخیر بیفتد. تشک‌های بازی نوزاد و کودک از وسایل مناسبی هستند که از طریق آنها می‌توانید به آموزش کودکان کمک کنید.
این ابزار توانایی تشخیص رنگ و حتی یادگیری لمس اشیاء را برای کودک بهتر و سریع‌تر می‌کند. ضعف بینایی کودکان در چند ماه نخست و نزدیکی اشیا بازی و رنگ‌ها در تشک‌های بازی، این محصولات را ویژه‌ی آموزش در این سنین نموده است. با خیال راحت می‌توانید از قدرت این وسایل برای رشد و تعالی کودکتان یاری بگیرید.

خرید تشک بازی و رشد خلاقیت‌های کودک

سعی کنید کودکی خودتان را به خاطر بیاورید. دوران کودکی با وسایل مختلفی سعی می‌کردیم برای خود خانه و محیط بازی(زندگی) ایجاد کنیم. ساعت‌ها در این خانه‌های موقتی خود، سرگرم می‌شدیم. کودکان ما نیز به همین شکل  و مانند ما دوست دارند در محیط‌هایی که چهارچوب دارند بازی کنند.

طبق تحقیقات مختلف، کودکان در محیط های بسته‌ای که برای خود ایجاد می‌کنند، بیشتر خیال‌پردازی  می‌کنند و این موضوع کمک بسیار زیادی به رشد خلاقیت در کودکان می‌کند. اما نوزادان مانند کودکان چند ساله، توانایی ساخت و یا پیدا کردن چنین فضایی را برای خود ندارند. بنابراین تشک‌های بازی، می‌توانند جایگزین مناسبی برای استفاده از فواید موضعی که در بالاتر مطرح کردیم نیز باشند.

خرید تشک بازی و رشد ذهنی نوزادان

کودکان بازی کردن را دوست دارند، بدون آنکه بدانند همین بازی باعث رشد خلاقیت و مهارت‌های آن‌ها می‌شود. نوزاد در یک و نیم ماهگی تا حدود ۴ ماهگی، حرکاتی را به صورت اتفاقی انجام داده که مجدد آن را تکرار می‌کنند. ولی بعد از ۴ ماهگی همین حرکات را از جمله: گرفتن، تکان دادن، ضربه زدن و … را با اراده انجام داده و برای او سرگرم کننده هستند. با قرار دادن نوزاد در تشک بازی، فضایی برای او آماده می‌شود تا به راحتی تمامی این حرکات را انجام داده و ذهنش رشد پیدا کند.

راهنمای خرید تشک بازی

خرید تشک بازی و رشد حرکتی نوزادان

کودک برای در دست گرفتن اسباب بازی‌های آویزان در پلی جیم، تلاش می‌کند تا خود را به آنها برساند. بعد از در دست گرفتن اسباب بازی‌ها آنها را لمس کرده، باعث تقویت در حرکت و تقویت عضلات گردن و شانه‌های نوزاد می‌شود. در زمان بازی کردن با همین اسباب بازی‌ها یاد میگیرد در حالی که به پشت خوابیده است، جسمی که در خط وسط بدن او قرار دارد را با بلند کردن همزمان دو دست، بگیرد؛ این کار کودک را برای چهار دست و پا رفتن آماده می‌کند. در نتیجه استفاده از پلی جیم باعث تقویت هماهنگی بین چشم، دست و تقویت هوش منطقی، افزایش مهارت‌های حرکتی، هوش بدنی و  همچنین تقویت عضلات کوچک دست و پای کودک می‌شود.

خرید تشک بازی و کمک به تقویت حس شنوایی

وجود اسباب بازی‌های موزیکال جذاب در پلی جیم، علاوه بر سرگرمی باعث تقویت حس شنوایی کودک نیز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید