دانستنی ها

خرید ست شانه و برس نوزاد

خرید ست شانه و برس کودک

در زمان خرید ست شانه و برس نوزاد خود مهم‌ترین فاکتور توجه به جنس و فاصله دندانه‌ها است. دندانه‌‌های برس مستقیماً با پوست سر کودک در تماس هستند و اگر زبر باشند و یا جنس باکیفیتی نداشته باشند بر سلامت کودک شما آسیب وارد می‌کنند. پوست سر کودکان بسیار ظریف و حساس است و در صورت انتخاب شانه و برس زبر و نامناسب، ممکن است پوست سر نوزاد خراشیده شود.

وازم بهداشتی کودکان مهم‌ترین بخش سیسمونی محسوب می‌شوند و بسیار کاربردی هستند. از جمله لوازمی که در سیسمونی نوزاد و کودک به چشم می‌خورد، برس و شانه نوزاد است. در زمان انتخاب شانه نوزاد و برس کودک باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید؛ زیرا این موضوع با سلامت و بهداشت کودک شما مستقیماً در ارتباط است. در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین خرید ست شانه و برس نوزاد و خصوصیات یک شانه خوب و باکیفیت بپردازیم. برای خرید بهترین برس و شانه نوزاد عزیزتان با بیبی لوکس همراه باشید.

خرید ست شانه و برس نوزاد

والدین همواره برای نظافت و سلامت کودکان خود اهمیت زیادی قائل هستند زیرا که بدن نوزادان سیستم دفاعی ضعیفی داشته و مقاومت کمتری دربرابر انواع میکروب ها را دارند.اولین راه پیشگیری از هرنوع بیماری عفونی و پوستی نظافت پوست و مو، دهان وبینی ، ناخن نوزادن می باشد و مرتب نگه داشتن ظاهر کودکان در بهداشت وسلامت آنان اهمیت زیادی دارد.

شانه کردن موی کودکان علاوه برحالت دادن آنها و باعث عبور جریان هوا به پوست سرآنان شده از این رو باید شانه ها وبرس های مخصوصی که برای موی سر کودکان طراحی شده اند را انتخاب کنید. شانه وبرس کودک از وسایل بهداشتی و مراقبتی ضروری در سیسمونی نوزادن می باشد. از آنجا که پوست سر نوزادن حساس می باشد قبل از خرید شانه وبرس باید به جنس وکیفیت آن و سایزوطرحی که دارند توجه کرد.

نکات مهم قبل از خرید ست شانه و برس نوزاد

خرید شانه و برس برای موهای کودک باید با توجه به جنس موی آنان باشد اگر کودک داری موهای مجعد و فر باشد شانه های پهن برای آنان مناسب است. فاکتور مهم قبل از خرید شانه و برس توجه به جنس برس و فاصله دندانه های آنهاست .

پوست سرنوزادن و کودکان بسیار نرم وحساس بوده در نتیجه اگردندانه های برس زبر وخشن باشد به پوست سر کودک آسیب های جدی وارد می کند پس قبل از خرید حتما باید به نرم و انعطاف پذیری دندانه های شانه دقت کرد. دسته های شانه ی کودک باید دارای فرم ارگونومیک خاصی باشد و محکم بوده و درحین شانه زدن  دست را اذیت نکند و بتوان برآن مسلط شد و از دست خارج نشود. اگر موهای کودک پرپشت و مجعد باشد باید قبل از شانه زدن از سرم  موی مخصوص برای باز کردن گره ها استفاده کرد. شانه مخصوص آنها ازنوع پهن وفلزی بوده وباید از نوک موها شروع به شانه کردن کرد.

موهای کودک وقتی که خیس است را هرگز شانه نکنید زیرا که باعث ریزش موی آنها می شود درحین شانه کردن ریشه موها را با دست بگیرد تا درهنگام شانه زدن کشیده نشوند.

خرید ست شانه و برس نوزاد

انواع شانه و برس موی سرکودکان براساس جنس:

  • شانه های چوبی: این شانه ها ازجنس چوب باکیفیت ساخته شده وبه صورت کاملا صاف بدون پرز می باشد وبه دلیل اینکه چوب غیر رسانا بوده بر اثر مالش با موهای سر ایجاد بار الکتریکی آزاد نمی کند و به سلامت موها آسیبی وارد نمی کنند.
  • شانه های پلاستیکی : شانه های پلاستیکی دارای دانه های نرم بوده و هیچ آسیبی را به پوست سروارد نمی کنند. این مدل شانه ها نسبت به شانه های چوبی ازران تر هستند.
  • شانه های پلاستیکی بر اثر مالش با موی سر درحین شانه کردن باعث ایجاد بار الکتریکی آزاد درموهای سر شده ودرنهایت موجب خشکی  ساقه های مو و ریزش آنها به مرور زمان می شود.
  • شانه های فلزی: این مدل شانه ها برای کودکانی که موی مجعد و ضخیمی دارند مناسب بوده و مانع از گره خوردن آنها هنگام شانه زدن می شوند شانه های فلزی نسبت به شانه های چوبی و پلاستیکی دوام بالاتری دارند.
  • شانه های کربنی : جدیدترین شانه کودکان است که مناسب برای موهای پرپشت هستند انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر شکستگی ها مقاوم هستند.

در زمان خرید ست شانه و برس نوزاد به چه مواردی باید دقت کرد؟

در زمان خرید شانه کودک ابتدا باید نوع موی کودک خود را بشناسید و شانه مناسب را انتخاب کنید. اگر موهای کودک شما فر و مجعد است باید شانه‌ای را انتخاب کنید که پهن باشد و به راحتی در میان موها حرکت کند. در زمان شانه کردن موهای مجعد بهتر است موها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید تا کودک اذیت نشود.

مورد دیگری که در زمان خرید برس نوزاد باید مورد توجه قرار گیرد، جنس دندانه‌های شانه است. برس چیکو از جمله شانه‌های مناسب برای کودکان است که دارای دندانه‌های نرم و انعطاف‌پذیر است و به پوست سر نوزاد و موها آسیبی وارد نمی‌کند.

برس نوزاد باید دسته محکم و مناسبی داشته باشد تا در زمان شانه کردن از دست شما خارج نشود و بتوانید بر آن مسلط باشید. دسته شانه کودک بایستی فرم ارگونومیک داشته باشد و دست را اذیت نکند. در ادامه بهترین برس و شانه نوزاد در ایران، یعنی برس چیکو  را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید ست شانه و برس نوزاد چیکو chicco| بهترین برند برس و شانه نوزاد

برند چیکو در زمینه تولید لوازم سیسمونی و کودک فعالیت دارد. طراحی و جنس محصولات چیکو متناسب با نیاز مادر و نوزاد انجام می‌شود و هیچ آسیبی به کودک و سلامت وی وارد نخواهد کرد. برس کودک چیکو از کیفیت بالایی برخوردار است و به مادر کمک می‌کند تا به راحتی بتواند موهای فرزند خود را شانه بزند.

شانه کردن موهای نوزاد علاوه بر این که به موها حالت می‌دهد و ظاهر آنها را مرتب می‌کند، برای عبور جریان هوا در میان موها و بر روی سطح پوست سر نیز مفید است. بنابراین شانه کردن برای رسیدگی به سلامت و نظافت کودک و نوزاد باید به صورت مداوم انجام شود. به همین منظور باید از شانه مخصوص کودکان و نوزادان استفاده شود. برس چیکو دارای برس نرم است که با پوست سر نوزادان سازگار است و دسته آن نیز به صورتی طراحی شده است که در زمان شانه کردن نلغزند.

  • دارای برس با موی طبیعی و نرم
  • دارای شانه‌ای با انتهای گرد و ایده‌آل برای پوس سر حساس و ظریف نوزاد
  • دارای دسته‌ای امن برای کنترل بهتر آن در دست
  • محصول کشور ایتالیا

بد نیست نگاهی هم به این محصول داشته باشید؛ شانه و برس مو نوزاد چیکو کمی مشابه برند چیکو است و لازم است هنگام خرید دقت کافی داشته باشید؛ چراکه قیمت این دو محصول کاملاً متفاوت است.

  • دارای برس با موی نرم و طبیعی
  • بدون ایجاد حساسیت و آلرژی برای پوست سر نوزاد
  • قابل استفاده از بدو تولد
  • بدون BPA

خرید ست شانه و برس نوزاد

چند نکته مهم در مورد شانه کردن موی نوزاد

برخی از مادران تصور می‌کنند که موهای نوزاد نیازی به شانه کردن ندارد و با استفاده از هر نوع شانه می‌توان موهای کودک را صاف کرد. لازم به ذکر است که شانه کردن موهای کودک و نوزاد باید با رعایت چند نکته اصلی صورت گیرد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد:

  • پیش از شانه کردن موهای کودک یا نوزاد خود را به چند دسته تقسیم کنید.
  • برس چیکو را به آرامی بر روی موی کودک بکشید و شانه کردن را از نوک موها شروع کنید.
  • از شامپوهای مخصوص کودکان استفاده کنید تا موها به راحتی شانه شوند. هرگز به موی کودکتان صابون نزنید.
  • در زمان شانه کردن حتماً از برس کودک مناسب استفاده کنید.
  • وقتی موهای کودک خود را شانه می‌کنید، سعی کنید با استفاده از یک وسیله یا کارتون او را سرگرم کنید.
  • اگر موی نوزادتان مجعد است و به سختی شانه می‌شود، حتماً از سرم موی مخصوص کودکان استفاده کنید تا گره‌ها راحت‌تر باز شوند.
  • هرگز هنگامی که موی نوزادتان خیس است موها را شانه نکنید. این کار موجب ریزش موی کودکان می‌شود.
  • ریشه موها را با دست نگه دارید تا در زمان شانه کردن موی فرزندتان کشیده نشود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید