دانستنی ها

راهنمای خرید بالشت شیردهی

خرید بالشت شیردهی

راهنمای خرید بالشت شیردهی : بالش شیردهی نوزاد جزو محصولاتی است که برای نوزاد و مادر بسیار مفید است. استفاده از انواع این بالش‌ها شیر دادن به نوزاد را برای مادران بسیار خوشایند و آسان می‌کند. این بالش‌ها در انواع طرح‌های مختلف و زیبا وجود دارند که می‌توانید هنگام خرید سیسمونی این بالش‌ها را نیز خریداری کنید.

هر مادری در هنگام شیردهی به نوزاد به این فکر است که فرزند‌ او در آسایش و آرامش شیر خود را میل کند. دوران شیردهی برای یک مادر می‌تواند دوران سختی باشد؛ چراکه در نحوه گرفتن نوزاد برای خوردن شیر، اکثر مادران دچار مشکل می‌شوند. راه حل رفع این مشکل استفاده از بالش شیردهی نوزاد است که در انواع مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. استفاده از این بالش‌ها برای شیردهی نوزاد مزایای فراوانی دارد. در این مقاله همراه بیبی لوکس باشید تا با انواع بالش‌های شیردهی و مزایای آن‌ها آشنا شوید. همچنین بعد از خواندن این متن حتماً دید بهترین هنگام خرید بالش شیردهی نوزاد خواهید داشت.

نکات مهم برای خرید بالش شیردهی

نکته مهمی که وجود دارد این است که برای خرید بالش شیردهی باید حتما به یک سری موارد مهم توجه کنید. این موارد با سلامتی نوزاد شما در ارتباط است به همین جهت بهتر است قبل از اینکه این بالش را برای لیست سیسمونی خود آماده نمایید با آنها آشنا شوید.

مهم ترین موضوع برای خرید بالش شیردهی جنس بالش می باشد. نوزادان بسیار حساس هستند و نمی توان وسایلی که مستقیما با بدنشان در ارتباط می باشد را بدون توجه خریداری کرد. زمان خرید بالش شیردهی حتما از ضد حساسیت بودن پارچه رویه آن و الیاف درون آن مطمئن شوید. این موضوع بسیار اهمیت دارد. زیرا می تواند بر روی پوست و سیستم تنفسی نوزادتان تاثیر بگذارد.

مورد بعدی میزان نرمی و سفتی بالش است. زمان خرید بالش شیردهی حتما به دنبال محصولی با کیفیت و استاندارد باشید. ممکن است بالش های شیردهی خوب و با کیفیت هزینه خرید بالاتری داشته باشند. پرداخت این هزینه به سلامت نوزاد شما می ارزد و می تواند به نوزادتان کمک کند در ریلکس ترین حالت ممکن به شیر خوردن مشغول شود.

به ابعاد بالش شیردهی نیز در زمان خرید سیسمونی دقت نمایید. این بالش نباید خیلی بزرگ باشد که نوزاد در آن به خوبی قرار نگیرد و نه خیلی کوچک باشد که نوزاد احساس راحتی نداشته باشد. استاندارد بودن ابعاد بالش بسیار مهم است. خرید از یک فروشنده معتبر مثل بیبی لوکس که به صورت تخصصی به فروش محصولات مادر و کودک مشغول است می تواند خیال شما را بابت خرید بالش شیردهی مناسب راحت نماید.

بالش‌های شیردهی دارای اندازه‌های متنوع هستند. ساختار آنها معمولا به این ترتیب است که دور کمر مادر یا هر فرد دیگری قرار می‌گیرند که قرار است به بچه شیر بدهد. پس باید اندازه آنها متناسب با فرد شیردهنده باشد. قبل از انتخاب و خرید، حتما مطمئن شوید که اندازه بالش متناسب با اندازه دور کمرتان است و کار با آن برایتان ساده و راحت است. در فروشگاه، بالش را بردارید و امتحان کنید. اگر هم قصد خرید اینترنتی دارید، حتما به اندازه و ابعاد محصول دقت کنید. این اطلاعات در معرفی بالش قید می‌شود.

یادتان نرود که نوزاد باید در حالتی شیر را میل کند که سرش به‌طور مستقیم و صاف روی بالش قرار گرفته است. صورتش هم باید مقابل سینه مادر باشد. پس اگر بالش به شکلی است که سر نوزاد در آن فرو می‌رود یا به‌حدی مرتفع است که سر نوزاد را بالا نگه می‌دارد به سراغ بالشی دیگر بروید.

در خرید بالش شیردهی با شکل‌های متنوعی از محصولات روبه‌رو خواهید شد. برخی از آنها به‌جای شکل C که دور کمر قرار می‌گیرند، به شکل L ساخته شده‌اند. با امتحان‌کردن بالش با عروسکی فرضی به‌عنوان نوزاد باید ببینید که کدام شکل برایتان راحت‌تر است. پس بهتر است که با یک عروسکِ شبیه نوزاد، قبل از خرید، میزان راحتی شیردادن با بالش موردنظرتان را بررسی کنید.

بعضی از بالش‌های شیردهی شبیه علامت کاما یا همان ویرگول هستند. شکل این بالش‌ها دقیقا شبیه ویرگول است؛‌ یک‌طرف پهن‌تر و یک طرف نازک‌تر و شبیه سر ویرگول است. مادران سایزبزرگ از این بالش‌ها استقبال می‌کنند. بالش‌های ویرگولی باعث می‌شوند که امکان تکیه‌دادن کودک به آنها هم مقدور باشد و از همین روی کودکان دارای رفلاکس راحت‌تر شیر خواهند خورد.

از نظر سفتی یا نرمی بالش هم دیگر انتخاب با خودتان است که کدام گزینه را ترجیح می‌دهید. البته نرمی و سفتی می‌تواند روی شیوه قرارگرفتن سر کودک روی بالش و راحتی قرارگرفتن آن دور کمر مادر اثرگذار باشد.

زمانی که نوزاد کوچک به دنیا می‌آید، روزی ۸ تا ۱۲ بار شیر نوش‌جان خواهد کرد. به همین خاطر، طراحان بندها و کمربندهایی برای بالش‌های شیردهی در نظر می‌گیرند که به‌ کمک آنها می‌توانید وسیله را به دور کمر خود وصل کنید و به کارهای دیگرتان برسید. امکان اتصال بالش با بند به بدن هم وجود دارد. یعنی بالش از طریق یک بند به گردن‌تان آویزان می‌شود. وجود بند یا کمربند را هم در خرید بالش شیردهی به خاطر بسپارید و ببینید که کدام‌ حالت رفاه بیشتری برایتان به همراه می‌آورد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که روکش بالش مانند پتوهای نازک و نرم و از جنس پلی‌استر باشد. بعضی‌ها هم به‌دنبال مواد و جنس ارگانیک و طبیعی هستند. درون بالش‌ها معمولا با فوم پُر می‌شود اما برخی هم حاوی مواد طبیعی مانند پنبه هستند. باید ببینید که کدام بالش برای شما و نوزادتان مناسب‌تر است و احساس بهتری در حین استفاده منتقل می‌کند.

راهنمای خرید بالشت شیردهی

انواع مدل‌های بالشت شیردهی

بالش‌های شیردهی هم از نظر شکل و هم جنس پارچه در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برای انتخاب درست این بالش‌ها لازم است که انواع آن‌ها و کاربرد هر یک را بشناسید. به طور کلی انواع بالش‌های شیردهی نوزاد عبارتند از:

بالشت شیردهی نوزاد O شکل

این نوع بالش‌های نوزاد دور تا دور کمر مادر را فرا می‌گیرد. بالش‌های O شکل بیشتر برای مادرانی مناسب است که زایمان آن‌ها به صورت سزارین بوده یا عوارض پس از از زایمان دارند‌. می‌توان برای کمک به نشستن نوزاد از این شکل بالش‌‌های شیردهی استفاده کرد. یکی از مزایای دیگر این نوع بالش، استفاده از آن برای شیردهی نوزادان دوقلو است. این طرح از بالش‌های شیردهی دارای فضایی بزرگ‌تر برای شیردهی نوزاد هستند.

بالش شیردهی نوزاد U شکل

بالش‌های نوزاد U شکل همانطور که مشخص است به صورت باز هستند. این نوع بالش برای مادرانی که برای اولین بار می‌خواهند به نوزاد شیر دهند بسیار مناسب است. علاوه بر شیردهی می‌توان از آن‌ها برای خواب کودک و فعالیت‌های دیگر او استفاده کرد.

بالش شیردهی نوزاد C شکل

بالش‌های C شکل طرفداران بسیار زیادی دارند، چراکه علاوه بر شیردهی برای خواباندن نوزاد نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای شیردهی نوزاد داخل گهواره می‌توان از این نوع بالش برای کاهش فشار به بازو استفاده کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر سه مورد ذکر شده شکل‌های دیگر بالش شیردهی نوزاد وجود دارند، اما رایج‌ترین این بالش‌ها شامل این سه شکل است.

نکات مهم هنگام خرید بالشت شیردهی نوزاد

راهنمای خرید بالشت شیردهی

تناسب اندام مادر با بالشت شیردهی

مادران اندام‌ها و تیپ بدنی مختلفی دارند، به همین دلیل یک بالش نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد. هر فرد باید متناسب با قد و میزان چاقی یا لاغری خود برای خرید بالش شیردهی نوزاد اقدام کند. بالش سفت‌تر، ضخیم‌تر، کوتاه و بلندی بالش و … باید کاملاً متناسب با تیپ مادر انتخاب شوند تا مادر به راحتی نوزاد را در آغوش گرفته و بدون قوز کردن به نوزاد شیر دهد.

ابعاد و وزن

ابعاد و وزن بالش نیز هنگام خرید از نکات مهم و قابل توجه است. بالش باید وزن سبکی داشته تا به راحتی جابجا شود. علاوه بر آن سنگین بودن بیش از حد بالش باعث ایجاد فشار بیش از حد به گردن و کمر مادر می‌شود. بهتر است این بالش را از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که از ابعاد و وزن استاندارد برای دوخت بالش استفاده می‌کنند.

دوام محصول

یک محصول مناسب باید به صورتی طراحی شود که کودک هنگام قرار گرفتن بر روی آن احساس راحتی داشته و کمر و گردن او با مشکل روبرو نشود. برخی از بالش‌ها نیز ضخامت کافی نداشته و محتوای درون آن‌ها از کیفیت پایینی برخوردار است، به همین دلیل به سرعت دچار فرورفتگی و ناهمواری می‌شود.

قابلیت تنظیم بالش

برخی از مدل‌های بالش شیردهی دارای کمربند‌هایی برای تنظیم اندازه هستند که این بالش‌ها راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مدل‌های آن‌ها نیز دارای کمربند‌هایی برای امنیت بیشتر کودک هستند.

جنس روکش بالش

بالش شیردهی مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است چندین بار به شستشو نیاز پیدا کند. لکه‌های شیر و آلودگی‌های دیگر بر روی بالشت می‌تواند ظاهر آن را زشت کنند. جنس روکش باید باکیفیت بالا بوده و قابلیت شستشو داشته باشد. جنس‌های پنبه‌ای نرمی و لطافت بالایی داشته و به راحتی شسته می‌شوند. برخی از جنس‌های دیگر مانند پلی استر و ساتن نیز در بازار موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید