دانستنی ها

راهنمای خرید حوله نوزاد

راهنمای خرید حوله نوزاد

راهنمای خرید حوله نوزاد : بدون شک فرزندان بهترین سرمایه‌های ما در زندگی هستند و لازم است از همان بدو تولد، جهت رفع نیازهای آنان به بهترین وجه بکوشیم. حمام کردن نیز یکی از نیازهای اساسی کودک محسوب شده و لازم است از حوله نوزادی لطیف و باکیفیتی برای خشک کردن کودک بعد از حمام استفاده شود. اما با توجه به تنوع و گستردگی انواع مدل‌های حوله کودک و قیمت آن‌ها در بازار گزینش برای والدین سخت شده و در انتخاب و خرید بهترین حوله نوزاد مردد هستند.

خب جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چرا که در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌های حوله نوزاد را مورد بررسی قرار دهیم. این امر به شما کمک می‌کند تا در خرید حوله نوزاد ارزان و باکیفیت تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید با بیبی لوکس همراه باشید.

نکات مهم در خرید حوله برای کودک چیست؟

اولین موردی که در هنگام خرید هر وسیله ای به چشم می آید، ظاهر و رنگ و طرح آن وسیله است. در خرید حوله نوزادی نیز با وجود اینکه رنگ و طرح حوله مهم است و باید مورد پسند شما باشد، اما توجه به ظاهر آن نیز به تنهایی کافی است. لازم است ابتدا با انواع حوله آشنا شوید و نکات مهم در مورد هر یک را بدانید:

  • حوله دورپیچ

این حوله ها معمولا به صورت مربعی و یا مستطیلی هستند. استفاده از آن ها آسان است و باید حوله را دور کودک پیچید و او را خشک کرد. برای خشک کردن سر نوزاد نیز باید از همین حوله استفاده کنید تا کودک سرما نخورد. توصیه‌ای که برای خرید این حوله به والدین می شود این است که در صورت امکان این حوله را یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید تا خشک کردن سر و بدن نوزاد برای شما راحت‌تر باشد.

  • حوله های کلاهدار برای نوزاد

این حوله ها نیز طراحی مربعی شکل دارند و کلاه آن در یک گوشه قرار دارد. استفاده از این حوله آسان تر است و می توان سر کودک را با کلاهی که دارد خشک کرد. در زمان خرید این حوله سایز متناسب با سن کودک را انتخاب کنید.

  • حوله تنپوش یا پالتویی

حوله های تن پوش به صورت پوشیدنی قابل استفاده هستند. پس از استحمام با پوشاندن این حوله به کودک، تن کودک خشک می شود. این حوله ها اغلب به صورت کلاه دار هستند و برای کودکان بالای یکسال مناسب می باشند. حوله های تن پوش یا پالتویی طرح و رنگ های مختلفی برای دختران و پسران دارد.

راهنمای خرید حوله نوزاد

راهنمای خرید حوله نوزاد

حفظ ایمنی و سلامت کودک اولویت اصلی والدین در زمان خرید لوازم مربوط به کودکان است. این حساسیت باید برای خرید حوله هم در نظر گرفته شود. در این بخش با مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید حوله به آن‌ها توجه کنید، آشنا می‌شوید.

۱. راهنمای خرید حوله نوزاد – نرمی و راحتی

با توجه به نازک و حساس بودن پوست کودک باید حتما یک حوله‌ی نرم، لطیف و ضد حساسیت انتخاب کنید. حوله‌هایی از جنس بامبو یا ۱۰۰% پنبه بهترین گزینه برای کودکان شما هستند.

۲. راهنمای خرید حوله نوزاد – اندازه و طرح

اندازه‌ی حوله‌ی حمام باید برای کودک شما مناسب باشد تا وقتی از حمام بیرون می‌آید به راحتی دور او پیچیده شود. این موضوع برای نوزادان بسیار مهم‌تر است چون وقتی قرار است از حمام بیرون بیایند باید کاملا حوله پیچ شوند تا سرما نخورند.

۳. راهنمای خرید حوله نوزاد – سرعت خشک شدن

بچه‌ها زیاد فعالیت می‌کنند و ممکن است در طول یک ساعت بازی چندین بار به سرویس بهداشتی مراجعه کنند. شما باید حوله‌ی دست و صورت آن‌ها را از جنسی انتخال کنید که به سرعت خشک شود. همچنین باید حوله‌ی حمام کودکان از جنسی انتخاب شود که به سرعت بدن آن‌ها را خشک کرده و خودش هم زود خشک شود. چون کودکان بازیگوش هستند و خیلی طاقت پوشیدن حوله، آن هم حوله‌ی خیس شده، را ندارند.

۴. دوام زیاد و نگهداری آسان

حوله‌ی کودک مثل همه‌ی لباس‌ها و سرویس خواب او باید در فواصل زمانی کم شسته شود تا آلودگی در آن جمع نشود. پس باید حوله‌ای را انتخاب کنید که از مواد درجه یک و مقاوم ساخته شده باشد. همچنین بهتر است به سراغ حوله‌هایی بروید که قابلیت شست‌وشو با ماشین لباسشویی را دارند. شستن حوله با دست سخت است و می‌تواند در طولانی مدت اذیت کننده باشد. پس با استفاده از حوله‌هایی که قابلیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی دارند، سرعت و کیفیت تمیز کردن حوله‌ها را بالا می‌برید.

چه رنگی برای حوله نوزاد مناسب است؟

شاید شما نیز به این سوال فکر کرده باشید که بهتر است چه رنگی را برای حوله انتخاب کنم؟ رنگ جدای از زیبایی ظاهری که خواهد داشت، می تواند نشانگر تمیزی و کثیفی حوله نیز باشد. بهتر است برای حوله رنگ های روشن را انتخاب کنید. چرا که رنگ های روشن چرک تاب هستند و در صورت ایجاد کوچک ترین آلودگی از آن مطلع خواهید شد و آن را رفع می کنید. نکته دیگر در مورد رنگ حوله این است که مراقب باشید حوله جنس باکیفیتی داشته باشد و رنگ پس ندهد. در صورتی که حوله رنگ پس یدهد و تن کودک را رنگی کند، می‌تواند باعث بروز مشکلات و حساسیت های پوستی شود.

راهنمای شستشو و خشک کردن حوله نوزادی

  • اولین نکته برای شستشوی حوله توجه به برچسب و شرایط مناسب برای شستشوی آن است
  • برای از بین بردن میکروب های موجود در حوله بهتر است آن را در دمای بالای ۸۰ درجه بشویید. زیرا اغلب میکروب ها در دمای ۷۷ درجه نابود می شوند.
  • حوله ها را به صورت جداگانه بشویید و برای هر کس حوله شخصی و مخصوص به خود قرار دهید.
  • پس از شستشوی حوله آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شود و از نفوذ باکتری و میکروب در امان باشد.

راهنمای خرید حوله نوزاد

راهنمای خرید حوله نوزاد : مدل و سایز حوله 

حوله‌های نوزادی امروزه در مدل‌ها و سایزهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید با توجه به سایز کودک خود نسبت به خرید حوله نوزاد متناسب اقدام نمایید. مدل حوله‌های کودک نیز بسیار متنوع بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود و نیاز کودک دلبندتان اقدام به خرید آن کنید.

انواع حوله کودک به صورت یک تکه، چند تکه، عروسکی، پالتویی و … از مدل‌های مختلف این محصول بوده و شما می‌توانید حوله نوزاد را از بهترین و معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار تهیه نمایید. به همین جهت ما هم در نظر گرفتیم بهترین حوله نوزادی را به شما معرفی کنیم.

حمام کردن به صورت روزمره و درصورت امکان در زمان معینی از روز به کودک احساس آرامش و طراوات می‌دهد. حوله و خشک‌کن نوزادی از جمله لوازم ضروری برای خشک کردن و جذب رطوبت بدن نوزاد هستند. از آن‌جایی که حوله تماس مستقیمی با پوست لطیف نوزاد دارد، بایستی جنس پنبه‌ای نرمی داشته تا برای پوست نوزاد هیچ‌گونه حساسیتی نداشته باشد. همچنین جذب آب بالا از جمله فاکتورهای مهم دیگری است که باید در هنگام خرید حوله به آن دقت داشت.
این ست شامل یک عدد حوله ی تن پوش، یک عدد حوله ی دورپیچ، یک حوله ی دست و صورت، یک لیف و یک پاپوش میباشد. از جمله ویژگی های این ست می توان به جنس پنبه ای نرم و لطیف، پرزهای کوتاه و ظاهر جذاب با طرح کودکانه اشاره نمود. فاکتور مهم در انتخاب حوله، میزان جذب رطوبت آن میباشد. پرزهای کوتاه تکه های موجود در این مجموعه، میزان جذب رطوبت را به میزان قابل توجهی بالا بردن می دهد. یکی از تکه های اصلی این ست را یک حوله ی دورپیچ با کلاه سه گوش تشکیل می دهد و برای خشک کردن بدن نوزاد بعد از حمام، در ماه های آغازین تولد او استفاده می شود.

کلاه سه گوش این حوله متناسب با سر نوزاد دوخته شده است و به خوبی سر او را می پوشاند. تکه ی دوم این مجموعه یک حوله ی تن پوش کلاه دار میباشد. این حوله ی تن پوش به واسطه ی بند قرار داده شده در قسمت کمر آن بسته می شود. در کنار این دو تکه، یک حوله ی دست و صورت و یک لیف و پاپوش داریم که هر یک به تنهایی به طور جدا کارایی دارند. برای شست و شوی تکه های این مجموعه بهتر است از دمای ۴۰ درجه ی سانتی گراد آب استفاده کنید تا نرمی، لطافت و ظاهر کار حفظ شود. ست ۵ تکه حوله نوزاد برکه Berkeh طرح روباه  قابل شستشو با دست و ماشین است و ضد حساسیت می باشد .

ست حوله نوزادی ۵ تکه مادرکر Mothercare یکی از ست های پر طرفدار برند معروف مادرکر می باشد. رنگ بندی آغشته به صورتی این محصول را برای کودکان دختر(فقط در خاورمیانه صورتی مختص دختر است ) می باشد. نوار خکستری با تو های بنفش زیبایی خاصی به این محصول بخشده است. از مهمترین مواردی که در بهداشت پوست نوزاد و کودکان بسیار مهم و حیاتی می باشد شستشو آن می باشد.

حمام کردن به صورت روزمره و درصورت امکان در زمان معینی از روز به کودک احساس آرامش و طراوات می‌دهد. برای نوزادانی که از پوشک استفاده می‌شود برای جلوگیری از ایجاد قرمزی و در اصطلاح عامیانه سوختگی پوست کودک می‌بایست بدن نوزاد را روزانه و به صورت موضعی شست‌شو داد. حوله حمام کودک از جمله لوازم ضروری برای خشک کردن و جذب رطوبت بدن نوزاد هستند.

از آن‌جایی که حوله تماس مستقیمی با پوست لطیف نوزاد دارد بهتر است جنس پنبه‌ای نرمی داشته تا برای پوست نوزاد هیچ‌گونه حساسیتی نداشته باشد. همچنین جذب آب بالا از جمله فاکتورهای مهم دیگری است که باید در هنگام خرید حوله به آن دقت داشت. معمولا حوله‌هایی با پرز‌های کوتاه، جذب آب بالاتری داشته و همچنین زمان کمتری برای خشک‌شدن نیاز دارند. به‌طور کلی تا یک‌سالگی نوزاد نیاز به حوله‌ دورپیچی دارید که کلاه سه‌گوش داشته ‌باشد.

وله کلاهدار نوزادی بیبی لایک baby like یکی از ابتکارات محبوب و مفید در صنعت مراقبت از نوزادان است. این نوع حوله از جنس نرم و مقاومی ساخته شده است که به نوزادان کمک می کند پس از حمام یا شستشوی بدن، به سرعت خشک شوند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این حوله، کلاهی است که در بالای آن قرار دارد و می توان آن را روی سر نوزاد بپوشاند تا از خارش و سرمازدگی جلوگیری کند. همچنین، این نوع حوله دارای طرح ها و رنگ های جذابی است که به نوزادان کمک می کند خشک شدن را با شادی و سرزندگی تجربه کنند. حوله کلاهدار نوزادی بیبی لایک baby like به عنوان یکی از محصولات برتر در بازار مراقبت از نوزادان شناخته شده است و توانسته است رضایت بالایی از مشتریان خود را جلب کند.برای خرید به سایت بیبی لوکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید