دانستنی ها

راهنمای خرید دماسنج حمام نوزاد

دماسنج حمام نوزاد

راهنمای خرید دماسنج حمام نوزاد : داشتن دماسنج حمام ایده خوبی برای حمام کردن نوزاد است. مهم است که اطمینان حاصل کنید که دمای آب برای کودک شما مناسب است تا از هر گونه حادثه یا ناراحتی جلوگیری شود. یک دماسنج حمام به شما امکان می دهد دمای آب را به طور دقیق اندازه گیری کنید و حدس و گمان را از فرآیند خارج کنید. با یک دماسنج می توانید اطمینان حاصل کنید که آب در دمای ایمن و راحت قرار دارد.

این کار زمان حمام را برای شما و کودکتان لذت بخش تر و بدون استرس می کند. علاوه بر این، یک دماسنج حمام ممکن است برای والدینی که به تازگی کودک خود را حمام می کنند و در مورد دمای ایده آل آب به راهنمایی نیاز دارند، مفید باشد. به طور کلی، سرمایه گذاری در یک دماسنج حمام افزوده کوچک اما ارزشمندی به روال مراقبت از کودک شما است. برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با بیبی لوکس همراه باشید.

چرا دماسنج حمام نوزاد را انتخاب می کنید؟

به عنوان یک والدین مسئول، اطمینان از ایمنی و راحتی کودکمان در طول زمان حمام از اهمیت بالایی برخوردار است. دماسنج حمام کودک ابزاری ضروری است که والدین می توانند از آن برای تضمین مناسب بودن دمای آب برای کوچولوهای ظریف ما استفاده کنند.

استفاده از دماسنج تضمین می کند که دمای آب خیلی گرم نیست، که می تواند باعث ناراحتی یا حتی سوختگی پوست حساس کودک شود. از طرف دیگر، اگر آب بیش از حد سرد باشد، ممکن است باعث لرز و ناراحتی شود، که می تواند زمان حمام را کمتر لذت بخش کند.

با استفاده از دماسنج حمام کودک، والدین می توانند دمای مطلوب را برای کودکان خود حفظ کنند و به آنها اجازه می دهد بدون هیچ گونه ناراحتی یا ترس از سوختگی، از زمان حمام کردن خود لذت ببرند.

علاوه بر این، استفاده از دماسنج در حین حمام کردن کودک نیز می تواند به ایجاد عادات خوب در والدین کمک کند. این می تواند به ما در تنظیم دمای مناسب کمک کند، که می تواند برای کل خانواده مفید باشد. به نوبه خود، این عادت را ایجاد می کند که همیشه اطمینان حاصل شود که آب برای استفاده ایمن و راحت است.

 دماسنج حمام نوزاد

تب سنج، دماسنج اتاق و دماسنج حمام نوزاد ابزارهایی کارآمد

یکی از لوازم ضروری برای والدینی که نوزاد و یا کودک در منزل دارند، تب سنج است. تب سنج دمای بدن کودک را نشان می‌دهد و اگر دمای بدن کودک بالا برود، والدین در سریع‌ترین زمان می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

دما در هر روز متفاوت است و وسایل سرمایشی و گرمایشی اتاق کودک را باید متناسب با دمای آن روز تنظیم کرد. در ماه‌های سرد سال در صورتی که کودک در اتاقی با دمای پایین باشد، احتمال مریض شدن کودک بالا می‌رود.

حمام سرد یکی از رایج‌ترین عوامل سرماخوردن کودکان هستند. در صورتی که دماسنج در حمام وجود داشته باشد، می‌توان دمای مناسب را تنظیم کرد.

در زمان خرید دماسنج حمام نوزاد به چه مواردی باید توجه کرد؟

انواع مختلفی از تب سنج را می‌توان در بازار پیدا کرد. در صورتی که قبل از خرید اطلاعات بیشتری درباره محصول به دست آورید، انتخاب بهتری خواهید داشت.

مواد

کیفیت‌های مختلفی از مواد وجود دارند، اما تعیین یک کیفیت خاص که کیفیت بالا را مشخص کند، آسان نیست. اکثر مردم موافق هستند که مواد با کیفیت بالا عمر طولانی دارند و به راحتی خراب نمی‌شوند و نمی‌شکنند. مواد اولیه باکیفیت معمولا بادوام‌تر هستند، زیرا گزینه‌های ارزان‌تر اغلب از مواد با کیفیت پایین‌تر و با دوام کمتر برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند.

در برخی موارد، محصول گران‌تر ممکن است کیفیت بالاتری نسبت به یک گزینه ارزان‌تر نداشته باشد، بنابراین قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه و تحقیق کنید.

تمیز کردن و استفاده راحت‌تر

همه عاشق یک محصول خوب هستند که بدون شکستن یا نیاز به تعمیر و نگهداری، طولانی‌تر دوام آورد و به خوبی کار کند. نگهداری از یک دماسنج کودک خوب به دلیل طراحی ساده‌اش آسان است. شما می‌توانید محصولات مرغوب را در حدود ۱۰ ثانیه یا کمتر بشویید.

ماندگاری

دوام تب سنج کودک یکی از موارد ضروری است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. کالای خوب دوام بیشتری خواهد داشت و ارزش بهتری برای پول شما فراهم می‌کند. قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا محصول انتخابی شما ارزش دارد یا خیر، می‌توانید نظر دیگران را در مورد تب سنج کودک در وب‌سایت‌های فروش آنلاین مطالعه کنید.

اهمیت تنظیم دمای مناسب حمام

طبق تجربه، پوست نوزادان بسیار حساس‌تر از پوست بزرگسالان است. آنها بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و خارش هستند و به‌طور شگفت‌انگیزی جلوگیری از این ناراحتی‌ها آسان است.

در عین حال، مهم است که کودک به اندازه کافی گرم باشد. لرزیدن نوزادان یا کودکان نوپا برای هیچکس سرگرم‌کننده نیست. دمای آب باید نه خیلی سرد و نه خیلی گرم تنظیم شود، تا کودک و نوزاد احساس خوبی داشته باشد.

برخی از دماسنج‌های دیجیتالی قابلیت نشان دادن دمای مطلوب را دارند. در صورتی که دمای آب بالاتر از محدوده مناسب باشد، چراغ قرمز و اگر سرد باشد، چراغ آبی روشن می‌شود. این قابلیت به والدین کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند دمای مناسب را تنظیم کنند.

یک دماسنج دقیق می‌تواند به شما کمک کند تا دمای آب را به درستی و در هر لحظه بدانید و در صورت تغییر بتوانید دمای مناسب را تنظیم کنید.

چرا نوزادان هنگام حمام گریه می کنند؟

نوزادان هنگام حمام گریه می کنند زیرا به احساس گرما و آرامش عادت کرده اند و قرار گرفتن ناگهانی در دمای پایین تر می تواند بسیار شوکه کننده باشد. علاوه بر این، آب و صابون می تواند برای پوست حساس آنها تحریک کننده باشد که می تواند باعث ناراحتی شود.

اما با وجود اشک‌ها، حمام کردن بخش مهمی از روال بهداشتی کودک است و در واقع می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش با چند نکته ساده باشد:

۱. اتاق را گرم نگه دارید: قبل از درآوردن لباس کودک، مطمئن شوید که حمام گرم و گرم است. این به آنها کمک می کند تا با دمای خنک تری که در طول حمام در معرض آن قرار می گیرند، سازگار شوند.

۲. از محصولات ملایم استفاده کنید: صابون و شامپوی ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید که پوست حساس آنها را تحریک نکند.

۳. از یک وان کوچک استفاده کنید: استفاده از یک وان کوچک و کم عمق یا حمام کودک می تواند به کودک شما کمک کند در طول حمام احساس امنیت و راحتی داشته باشد.

۴. آواز بخوانید و با کودک خود صحبت کنید: صحبت کردن و آواز خواندن با کودک می تواند به او کمک کند در طول حمام احساس آرامش و آرامش کند.

۵. آنها را به سرعت خشک کنید: به محض اینکه حمام تمام شد، آنها را در یک حوله گرم بپیچید و سریع خشک کنید تا از سرد شدن بیش از حد جلوگیری کنید.

 دماسنج حمام نوزاد

چند نکته مهم هنگام استفاده و خرید تب‌ سنج و دماسنج حمام نوزاد

  • برای کودکان و نوزادان از تب‌ سنج جیوه‌ای یا شیشه‌ای استفاده نکنید. به این دلیل که در صورت شکسته شدن آن در دهان کودک علاوه بر امکان آسیب از خرده‌ شیشه‌های آن، احتمال مسمومیت از طریق جیوه محتوی آن نیز وجود دارد.
  • بهترین روش تعیین دمای بدن نوزاد، استفاده از دماسنج‌های مقعدی است. اما اگر کودک بالای ۲ سال دارید به دلیل تحرک زیاد و مقاومت در برابر آن، احتمال آسیب و عدم همکاری وجود دارد. در نتیجه توصیه می‌شود، این وسیله بیشتر برای کودکان زیر دو سال استفاده شود.
  • در برخی نوزادان به دلیل داشتن مشکلات تنفسی، تشنج و … سنجش دمای بدن از طریق دهان امکان‌پذیر نیست، با قراردادن دماسنج در قسمت گودی زیربغل و چسباندن بازو به بدن به مدت سه دقیقه می‌توان به‌ راحتی درجه حرارت بدن نوزاد را گرفت. توجه داشته باشید که این فقط دمای سطح بدن نوزاد است برای اطلاع از حرارت مخاطی باید نیم درجه به آن اضافه کرد تا دمای مرکزی بدن به دست بیاید.
  • درجه حرارت بدن در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند. به‌طور کلی درجه حرارت بدن در شبانه‌روز بین دمای ۳۶ تا ۳۷/۵ درجه متغیر است. بالاتر از این دما نشانه تب و خطرناک است. کمترین درجه حرارت بدن مربوط ساعت اولیه صبح و هنگام بیدارشدن از خواب است؛ بنابراین درجه حرارت نرمال در این زمان بین ۳۶ و ۳۶/۵ است. همچنین بیشترین دمای بدن بین ساعت ۱۵ تا ۲۰ است که تا دمای ۳۷/۵ درجه طبیعی و نرمال است. درحالی‌که این دما در زمان صبح تب محسوب می‌شود.
  • در برخی زمان‌ها امکان اشتباه در نمایش دمای بدن کودک وجود دارد. مثلاً در زمان‌هایی که کودک فعالیت زیاد دارد یا هنگامی که در اتاق از وسایل سرمایشی یا گرمایشی استفاده می‌شود. همچنین در حین حمام کردن و بلافاصله بعد از استحمام دمای بدن نوزاد یا کودک تغییرات زیادی خواهد داشت. در عین‌ حال هنگامی که کودک یا نوزاد در پتو پیچیده شده از سنجش میزان درجه حرارت بدنش خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید