دانستنی ها

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد : تشک و زیرانداز تعویض نوزاد یکی از مهمترین و ضروری ترین اقلام در میان وسایل مورد نیاز مراقبت نوزاد است. زیرانداز تعویض نوزاد باید نرم، لطیف و دارای ضخامت مناسب و کافی باشد. پیش از اینکه اقدام به خرید این کالا بکنید لازم تا با نکاتی در ارتباط با آن آشنا شوید به همین دلیل در این نوشته از بیبی لوکس شما را با راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های مهم تشک و زیرانداز تعویض نوزاد

یک تشک و زیرانداز تعویض نوزاد باید به لحاظ مختلف استانداردها را رعایت کند و واقعا کمک حال مادر باشد. این ویژگی‌های اصلی این کالای خواب باید در هنگام استفاده مادر دیده شود:

  • استفاده از فوم یا الیاف طبیعی
  • سایز مناسب برای تعویض نوزاد و کودک
  •  قابلیت جابجایی کودک در تشک و زیرانداز تعویض
  • قابل شستشو با ماشین لباسشویی
  • قابلیت استفاده هنگام خواب کودک به عنوان زیرانداز

کاربردهای خرید تشک کودک

در عمل این کالای خواب کودک می تواند برای طیف گسترده ای از اهداف استفاده شود:

  • تعویض پوشک
    مراقبت از بینی و چشم
    مراقبت از بند ناف
    لباس پوشیدن یا پوشیدن پیراهن نوزاد و کودک
    محلی برای ارتباط با بچه؛ با فرزند خود از ابتدای تولد در این تشک بازی کنید تا به عنوان یک پوشش همیشگی عادت کند
    استفاده از این زیرانداز بر روی تخت بچه اجازه دهید نوزاد روی تشک بیدار شود
    خشک کردن نوزاد بعد از حمام

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد

انواع تشک تعویض نوزاد

تشک تعویض درواقع نوعی از یک زیرانداز است که از عبور مایعات به فرض جلوگیری می کند. زیرانداز تعویض نوزاد در دو نمونه دائمی و یکبار مصرف به بازار عرضه می شود که هریک نیز ویژگی های خاص خود را دارد.

تشک تعویض یکبار مصرف

تشک تعویض نوزاد یکبار مصرف همانطور که از نام آن پیداست تنها برای یکبار استفاده مناسب است و پس از آن باید دورانداخته شود. اگر جز خانواده هایی هستید که بیشتر روز را بیرون از خانه سپری می کنید، این نوع تشک انتخاب خوبی برای شما خواهدبود. حمل کردن این نوع تشک بسیارراحت است به همین دلیل نیز می توانید به راحتی آن را خارج از منزل به همراه داشته باشید. دقت داشته باشید یک بسته از تشک یکبارمصرف تعداد بسیارزیادی تشک در داخل خود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. البته باید بدانید شاید خرید این تشک به نسبت نمونه های دائمی چندان مقرون به صرفه نباشد.

تشک دائمی

تشک تعویض دائمی یکی از دیگر انواع تشک تعویض است که در طرح و اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می شود. برخی از دیگر انواع تشک های موجود در بازار امکانات دیگری هم دارند که می تواند به سرگرم کردن فرزندتان کمک کند. دقت داشته باشید زیراندازهای دائمی که امکانات بیشتری دارند به نسبت سایرین قیمت بالاتری هم دارند. شما می توانید بسته به ویژگی های هریک از انواع این تشک برای خریدشان اقدام کنید.

مزایای استفاده از زیرانداز تعویض نوزاد

  • دوام و ماندگاری بسیار بالا (به‌ویژه در مدل‌های دائمی)
  • دسترسی آسان و حمل بسیار راحت
  • مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  • سهولت استفاده در منزل و سفر
  • وجود بالشتک در محل قرارگیری سر کودک موجب شده که سر کودک هنگام تعویض پوشک تحت فشار قرار نگیرد.
  • با استفاده از این نمونه زیراندازهای فرش، موکت یا سایر وسایل کودک در حین تعویض پوشک کثیف نمی‌شود.

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد – در هنگام خرید تشک تعویض نوزاد نیز مانند هر محصول دیگری، باید به چند ویژگی مهم توجه کنیم:

جنس تشک تعویض نوزاد

برای خرید یک زیرانداز تعویض خوب، باید پس از قیمت به جنس آن توجه کنید. در نظر داشته باشید که بدن نوزاد به‌طور مستقیم با سطح تشک در تماس است. هرگونه ترکیبات حساسیت‌زایی که در تولید تشک تعویض استفاده شده باشد، اثر خود را روی پوست نوزاد می‌گذارد. برای اطمینان از این موضوع بهتر است، تشک تعویض را از میان محصولاتی انتخاب کنید که از برند تولیدکننده آنها مطمئن هستید.

تشکی را انتخاب کنید که در لایه داخلی آن از فوم و الیاف طبیعی استفاده شده و کودک حس راحتی را در هنگام قرار گرفتن روی آن داشته باشد.

قابلیت شستشو

تمام تشک‏های دائمی تعویض نوزاد قابلیت شستشو را دارند. برخی از آنها، دارای یک رویه هستند که از خود تشک جدا شده و به راحتی شسته می‌‏شوند. سعی کنید، تشک‌هایی را انتخاب کنید که از جنس پلاستیک غیرحساسیت‌زا باشند نه پارچه‌ای… جنس پلاستیکی این محصولات، باعث می‌شود که به راحتی شسته شوند.

سایز مناسب

تشک تعویض نوزاد باید سایز مناسبی را داشته باشد. سایز این محصول باید به گونه‏‌ای باشد که کاملاً نوزاد را دربرگیرد. حتی اگر کودک شما در زمان نوزادی جثه کوچکی دارد هم بهتر است، به دنبال تشک‌هایی باشید که تا دو سالگی بتواند پاسخگوی او باشد. ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ به نظر سایز ایده‌آلی است.

مدل های تشک تعویض نوزاد

برخی از تشک‌های تعویض نوزاد، دارای ویژگی‌هایی مانند عروسک یا آویز هستند که کودک را در حین تعویض نوزاد سرگرم می‌کند. علاوه بر این بهتر است، تشک‌هایی را انتخاب کنید که طرح و رنگ شادی را داشته و برای کودک جذاب باشد.

اگر تشک تعویضی که انتخاب می‌کنید دارای رنگ یا طرح مخصوصی است، نباید رنگ آن پس بدهد یا پس از شستشو با هم ترکیب شده و جذابیت اولیه‌‎شان را از دست بدهند.

راهنمای خرید زیرانداز تعویض نوزاد

وجود بالشتک

برخی از تشک‌های تعویض نوزاد دارای بالشتک هستند. وجود بالشتک، حس راحتی بیشتری را در حین تعویض برای نوزاد فراهم می‏‌کند. دقت داشته باشید که اگر تشک تعویض دارای بالشتک بود، ارتفاع آن زیاد نبوده و نرم باشد، تا در حین تعویض، کودک را اذیت نکند.

قابلیت حمل

تشک تعویض نوزاد باید به گونه‌ای باشد که به راحتی جمع شده و در داخل کیف جا شود. برخی از تشک‌های تعویض خودشان کیف دارند و قابل جابجا شدن هستند.

کیفیت تشک تعویض نوزاد

تشک تعویض نوزاد باید از کیفیت کافی برخوردار باشد. این تشک نباید در برابر رطوبت و شستشوی مداوم، دچار پوسیدگی شده یا رنگ آن تغییر کند.

انتخاب مدل مناسب

امروزه مدل هایی از تشک تعویض وارد بازارشده اند که طراحی خاص و ویژه ای دارند و می توانند فرزندتان را سرگرم کند. البته که امروزه طراحی این تشک ها نیز بسیارمتنوع است و شما می توانید به راحتی طرح های خاص و کودکانه از آن را انتخاب کنید. دقت داشته باشید این موضوع را هم درنظربگیرید که ممکن است تشک طرح و رنگ خاصی داشته باشد که هنگام شستشو رنگ پس نداده و ظاهر اولیه خود را از دست ندهد.

انتخاب رنگ مناسب

رنگبندی انواع تشک تعویض نوزاد موجود در بازار متفاوت است به همین دلیل نیز شما می توانید به راحتی رنگ موردنظرتان را از میان آنها انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که رنگ این تشک را سفید انتخاب کنید که برای نظافت و تمیزی آن بتوانید به موقع عمل کنید.

ضخامت مناسب

برای اینکه از راحتی نوزاد در هنگام استفاده از تشک تعویض خیالتان راحت باشد، بهتراست گزینه هایی را با ضخامت بالا انتخاب کنید. امروزه تشک ارزان قیمت بسیارزیادی در بازار وجوددارد که دائما برای صاف کردن آن مشکل خواهیدداشت. اما می توانید نمونه های ضخیم را انتخاب کنید که کیفیت مناسبی دارند و البته با شستشوی زیاد نیز دچار مشکل نمی شوند.

قیمت

قیمت زیرانداز تعویض براساس مواردی که در بخش بالا باید برای خرید آن درنظربگیرید، متفاوت خواهدبود. با این وجود شما قراراست دوسال از این زیرانداز برای فرزندتان استفاده کنید به همین دلیل نیز باید به دنبال گزینه هایی باشید که کیفیت مناسبی داشته باشند و بتوانید تمام این دوسال بدون مشکل از آن کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید