دانستنی ها

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد و مادر

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد و مادر:  ساک لوازم نوزاد یکی از وسایلی است که در هنگام تهیه ی سیسمونی نوزاد باید به آن توجه شود. در نتیجه نکاتی وجود دارد که اگر آنها  را بدانید در خرید کیف لوازم کودک می تواند به شما کمک کند.

ما در مجله سیسمونی بیبی لوکس برسی این نکات می پردازیم برای نگهداری فرزندان خود لازم دارید که بعضی از وسایل ضروری  کودک مثل شیشه شیر ،لباس کودک ،پستانک و…  را با خود جابجا کنید چون تعداد و حجم وسایل مورد نیاز کودک زیاد است و باید کیفی  مناسب برای حمل این وسایل تهیه کنید.

انواع ساک لوازم نوزاد

کیف لوازم کودک انواع مختلفی دارد اما رایج ترین آن کیف های دستی،کوله پشتی ،آویز هستند که بعضی از آن ها همراه با یک تشک تعویض نوزاد عرضه میشود

کوله پشتی : مانند کوله پشتی معمولی با این تفاوت که در کنار امکانات دیگر دارای جیب های اضافی برای نگهداری وسایل ضروری کودک می باشد

کیف دستی : این کیف ها معمولا یک بند بلند یا دو بند کوتاه دستی دارد و بین مادرها بسیار محبوب است همچنین از فضای کافی برخوردار است و در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشد.

کیف سبک آویز( مسنجر) : این کیف ها یک بند مورب دارد که می تواند آن را بر روی شانه و یا به شکل کج بر روی قفسه سینه انداخت که باعث می شود فشار کمتری را به گردن و شانه وارد کند و مادر راحت تر می تواند دست های خود را تکان دهد و به کودک خود رسیدگی کند.

ویژگی های ساک لوازم نوزاد

سبک و جادار :

کیف لوازم مادر باید جادار باشد داشتن جیب های متعدد و قسمت های کافی در کیف به شما کمک می کند تا بتوانید وسایل ضروری کودک را مرتب در آن قرار داد و با خود جابجا کنید در عین حال نباید وزن خود کیف هم زیاد باشد زیرا باعث آسیب ستون فقرات می شود

جنس محصول :

امروزه بیشتر کیف هایی که تولید می شود بیشتراز جنس نایلون یا برزنت هستند زیرا هم دوام بسیار بالایی دارد و هم قابلیت شستشو دارد و باعث می شود دیرتر کثیف شود

دارا بودن بند شانه ای و قابلیت تنظیم آن :

ساک های کودک علاوه بر این دستی هستند باید یک بند شانه ای پهن و محکم هم داشته باشند زیرا زمانی که  وزن ساک زیاد میشود برای راحتی بهتر است از بند شانه ای استفاده کنید که قابل تنظیم باشد و بتوان سایز آن را متناسب با فیزیک بدنی خود تنظیم کرده و راحت تر جابجا کنند.

ضد آب بودن :

هنگام خرید ساک لوازم کودک بهتراست  محصولی را انتخاب کنید که ضد آب باشد یعنی حداقل یک یا دو جیب آن که برای تعویض پوشک مرطوب و یا قرار دادن شیشه شیر یا فلاسک کودک می باشد این خاصیت را داشته باشد.

قابل اتصال به کالسکه :

وقتی که کودک خود راهنگام پیاده روی با کالسکه بیرون می برید باید کیفی که انتخاب می کنید دارای بند اتصال به کالسکه باشد و به راحتی متصل شود.

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد

۱- راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد: سایز ساک

ابعاد یک ساک لوازم مناسب باید به گونه ای باشد تا بتوان حداقل وسایل مورد نیاز کودک هنگام خروج از منزل را در آن جای داد . وسایل ضروری مورد نیاز کودک عبارتند از پوشک ، شیشه شیر ، شیر خشک ، لباس ، زیرانداز تعویض نوزاد ، پستانک ، دستمال مرطوب و اسباب بازی .

 ۲- توجه به جیب های کاربردی ساک

وجود جیب های کافی در کیف لوازم نوزاد سبب می شود تا وسایل خود و نوزادتان را بصورت مرتب و سازمان دهی شده در آن قرار دهید به عنوان مثال در کوله پشتی لوازم نوزاد جیب هایی مخصوص شیشه شیر جهت گرم نگه داشتن شیر تعبیه شده است . همچنین در داخل کیف فضایی جهت قرار دادن لباس ، پوشک و موبایل وجود دارد . بنابراین امکان دسترسی آسان به لوازم مورد نیاز به راحتی فراهم شده است .

۳- قابلیت اتصال ساک نوزاد به کالسکه :

قابلیت اتصال به کالسکه از جمله ویژگی های بسیار کاربردی می باشد که سبب می شود حمل ساک لوازم هنگام استفاده از کالسکه بسیار راحت باشد .

۴- شستشوی آسان :

بدیهی است که ساک لوازم نوزاد به جهت استفاده متعدد خصوصا هنگام خروج از منزل به سرعت کثیف و یا آلوده می شود بنابراین امکان شستشوی راحت و آسان یکی از ویژگی هایی است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود .

۵ – سبک و قابل حمل بودن :

یک ساک لوازم مناسب باید سبک بوده تا بعداز قرار دادن وسایل متعدد درون آن بتوان براحتی آن را حمل کرد برای این منظور استفاده از کوله پشتی لوازم نوزاد به دلیل سبک بودن و قابلیت استفاده ای آسان می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد .

پس از آنکه با توجه به توصیه های راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد ،ساک لوازم مورد نیاز خود را تهیه کردید حال نوبت آن رسیده تا لوازم ضروری نوزاد خود را در آن قرار دهید و با خیالی آسوده و راحت از منزل خارج شوید.

راهنمای خرید ساک لوازم نوزاد

داخل ساک لوازم نوزاد چه لوزامی قرار دهیم و چطور منظم سازماندهی کنیم؟

واقعیت این است که با یک بچه در بغل نمی­ توان درست سر بزنگاه از خانه خارج شد. اما اگر کیف قنداقتان را چیده و آماده کرده باشید از نگرانی­ هایتان یک مورد کم می­شود.

برای آنکه چطور کیف­تان را سازمان­دهی کنید، سازوکاری داشته باشید. جیب کافی برای ذخیره کردن وسایلتان ندارید؟ پوشک­ های اضافه را می­توانید داخل یک کیسۀ پلاستیکی بزرگ و پستانک را درون یک کیسۀ کوچک بگذارید. هرگاه که می­خواهید کیف را سازماندهی و استفاده کنید آن را به شیوۀ یکسان انجام دهید، در این صورت تعویض پوشک کثیف دیگر کار دشواری نخواهد بود.

می­ خواهید به یک دورهمی دوستانۀ عصرانه بروید یا به یک سفر یک هفته­ ای، لیست زیر به شما کمک می­ کند که خارج از خانه آماده باشید:

  1. – اگر می­ خواهید بیشتر روز را بیرون از خانه باشید دست کم پنج یا شش پوشک همراه داشته باشید
  2. – یک بستۀ مسافرتی دستمال کودک
  3. – ضدعفونی کننده دست برای تمیز کردن دست­ ها قبل و بعد از تعویض پوشک (اگر در نزدیکی آب و صابون نخواهید بود)
  4. – دستمال کاغذی
  5. – تشکچه تعویض پوشک
  6. – پماد اکسید روی (زینک) مخصوص جوش قنداق
  7. – پماد آنتی ­باکتریال از قبیل نئوسپورین (Neosporin) (یا باسیتراسین عمومی)
  8. – کیسه­ های پلاستیکی برای قنداق ­های یکبار­مصرف کثیف ­شده، بطری ­ها یا لباس ­های خیس. (بعضی کیف قنداق ­ها با یکی از این­ ها عرضه می­ شود)
  9. – یک دست کامل لباس کودک شامل جوراب­ ها، کلاه، عرق­گیر و/یا ژاکت اگر بیرون سرد است.
  10. – ضد­آفتاب
  11. – حریرۀ اضافی و آب استریل­ شده بدون فلوراید (اگر که با بطری کودکتان را تغذیه می ­کنید).
  12. – پد پستان، اگر که از پستان به بچه شیر می ­دهید
  13. – غذاهای مختصر از قبیل غلات و تُردک در بسته ­های پلاستیکی در دار یا کیسه­ های پلاستیکی، و یک کیسه عایق­ دار برای چیز­های خنک مثل ماست یا شیر پستان.
  14. – قاشق کودک در یک کیسه پلاستیکی یا کیسه­ های چند بار مصرف دیگر برای تمیز نگه­ داشتن آن.
  15. – یک یا دو پیش­بند
  16. – دو پستانک تمیز زاپاس (اگر کودکتان از پستانک استفاده می­ کند)
  17. – یک کتاب یا اسباب­ بازی که کودکتان دستش بگیرد
  18. – اسباب ­بازی ­های دندانی (اگر ضروری است)
  19. – یک حوله کوچک یا پارچه استفراغ برای پاک کردن ترشحات دهانی کودک یا مواد بیرون ریخته از دهان
  20. – یک جعبه کمک­ های اولیه کوچک مجهز به تب­ بر و مسکن کودک
  21. – آب برای خودتان، مخصوصا اگر به بچه شیر می ­دهید
  22. – چیزی برای خواندن برای خودتان، در صورتی که فرصتش پیش بیاید

اگر با کودکتان به سفر شبانه می­روید، با به همراه داشتن چند فقره اضافه از هرچیز مخصوصا قنداق­، لباس، دستمال، حریره، آب استریل شده، غذاهای مختصر، کیسه­ های پلاستیکی، و پستانک برای معطلی ­های غیرمنتظره آماد­گی داشته باشید.

ساک لوازم چرم دو تکه دیور Dior

ساک لوازم لبه چرم چیکو Chicco

دیدگاهتان را بنویسید