دانستنی ها

راهنمای خرید ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

زمانی که کودک شما به برخی از مولفه‌های رشد خود رسید، آماده خواهد بود تا رژیم غذایی خود را از شیر مادر یا شیر خشک فراتر ببرد. با نزدیک شدن به ۴ تا ۶ ماهگی، علاقه کودک خود را به خوردن غذای کمکی متوجه می‌شوید و البته پیشرفت کودک خود را در کسب مهارت در خوردن غذا حس می‌کنید. با توجه به این موضوع باید ظرف غذای سیلیکونی نوزاد را در سیسمونی نوزاد تهیه کنید که در هریک از مراحل رشد خود بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

شما نیز اگر به سلامت کودک خود اهمیت می‌دهید، این ظروف را در لیست وسایل مورد نیاز کودک خود قرار دهید. در ادامه مقاله از بیبی لوکس به مزایای این ظروف بیشتر می پردازیم.

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد چیست؟

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد یا کودک، در واقع ظروفی هستند که از سیلیکون فودگرید ایمن ساخته شده و فاقد هر نوع ماده مضر از قبیل سرب و بیسفنول می‌باشند. در ساخت این ظروف از پلاستیک و مواد بودار استفاده نشده و به این ترتیب برای سلامت کودک و نوزاد کاملا ایمن هستند. ظروف سیلیکونی به واسطه طراحی غیرمتخلخل و غیرلیز، برای استفاده کودکان بسیار مناسب بوده و از ریختن و پخش شدن غذا روی زمین جلوگیری می‌کند. از طرفی طراحی چشم‌نواز این ظروف می‌تواند تا حد زیادی در اشتهای کودکان تاثیرگذار باشد. لازم به ذکر است که ظروف سیلیکونی شامل انواع بشقاب، لیوان، قاشق، سری شیشه شیر و … می‌شود.

بشقاب سیلیکونی نوزاد | کودک

بشقاب‌های سیلیکونی عمدتا به شکلی طراحی می‌شوند که لبه‌های آن‌ها تا حد امکان دارای ارتفاع مناسبی باشد تا مواد غذایی از درون آن‌ها به بیرون نریزد. از طرفی جنس سیلیکونی این بشقاب‌ها سبب می‌شود تا بشقاب به سطح زیرین خود بچسبد و به این ترتیب با تکان دست کودک ظرف تکان نخورد. ویژگی منحصربفرد این بشقاب‌های سیلیکونی قابلیت قرار دادن آن‌ها در ماکروویو و ماشین ظرفشویی است.

قاشق سیلیکونی کودک | نوزاد

قاشق‌های سیلیکونی، قاشق‌هایی هستند که نسبت به انواع قاشق‌های معمولی، سختی کمتری داشته و از طرفی وزن آن‌ها نیز کمتر از انواع قاشق‌های فلزی است. بسیاری از کودکان در هنگام غذا خوردن قاشق را به لثه و دندان‌های خود فشار می‌دهند که این امر ممکن است سبب آسیب دیدن دندان و لثه کودک شود. استفاده از قاشق‌های سیلیکونی به واسطه جنس نرمی که دارند، مانع از ایجاد فشار بر لثه‌ها و آسیب دیدن دندان و لثه کودک می‌شوند. نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با استفاده از قاشق‌های سیلیکونی این بوده که این قاشق‌ها کاملا سالم و ایمن هستند و به واسطه تماس مستقیم با غذا و دهان کودک، مشکلی برای کودک ایجاد نمی‌کنند.

لیوان سیلیکونی کودک | نوزاد

لیوان‌های سیلیکونی نیز مانند انواع بشقاب‌های سیلیکونی به سطح زیرین خود چسبیده و به این ترتیب مانع از ریختن محتویات درون آن می‌شود. از طرفی نرم بودن این محصول نسبت به سایر لیوان‌های موجود در بازار، سبب می‌شود تا دندان و لثه کودک در اثر برخوردار با لبه لیوان آسیبی نبیند. نکته حائز اهمیت در رابطه با این لیوان‌ها فضای اشغالی بسیار کم آن‌ها بوده که حمل و جابه‌جایی لیوان را برای مادران آسان‌تر می‌کند. در واقع جنس نرم این لیوان‌ها سبب می‌شود تا لیوان به راحتی خم شده و در کوچک‌ترین جیب‌ها نیز به راحتی جای گیرد.

پیشبند سیلیکونی نوزاد | کودک

پیشبند از دیگر لوازم مورد نیاز کودکان و به ویژه نوزادان بوده که انواع سیلیکونی آن‌ها نیز در بازار وجود دارد. پیشبندهای سیلیکونی دارای بافت نرمی هستند و به صورت ضد آب و ضد لک طراحی شده‌اند. این امر سبب می‌شود تا اگر در حین غذا خوردن یا نوشیدن، پیشبند نوزاد کثیف شد، رطوبت و لکه‌های غذا به لباس زیرین کودک نرسد. از طرفی شست‌ و شوی این محصول نیز به سادگی صورت می‌گیرد. پیشبندهای سیلیکونی معمولا از قابلیت تنظیم سایز برخوردار هستند و یک پاکت برای جمع کردن غذاهایی که از دهان کودک می‌ریزد نیز روی آن‌ها قرار داده می‌شود.

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

مزایا و معایب استفاده از ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

ظروف غذا نوزاد سیلیکونی نیز مانند تمامی لوازم دیگر مورد نیاز کودک، دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

مزایا ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

  • جنس ظروف سیلیکونی، نرم بوده که سبب می‌شود به راحتی قابل تا کردن و خم شدن باشند و به این ترتیب فضای کمی را اشغال می‌کنند. از طرفی به واسطه جنس نرمی که دارند، دارای لبه‌های تیز نبوده و به کودکان آسیبی نمی‌رسانند.
  • ظروف سیلیکونی حساسیت‌زا نیستند.
  • مقاومت ظروف سیلیکونی در برابر مایعات بیشتر از ظروف پلاستیکی است.
  • شست‌وشو و تمیز کردن ظروف سیلیکونی به واسطه مقاومت بالای آن‌ها در برابر اثر لکه بسیار آسان است.
  • ظروف سیلیکونی در هنگام استفاده کودک سر و صدایی ایجاد نمی‌کنند.
  • ظروف سیلیکونی دارای مقاومت بالایی در برابر دمای ۴۰- درجه تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد بوده و به این ترتیب می‌توانند داخل ماشین ظرفشویی، یخچال، فریزر، ماکروویو و… قرار داده شوند.
  • ظروف سیلیکونی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده که در گذر زمان دچار فرسایش و رنگ پریدگی نمی‌شوند.
  • ظروف سیلیکونی فاقد مواد مضری همچون فلزات سنگین، مواد شیمیایی مضر و مواد سمی بوده و در هنگام استفاده هیچ ماده مضری را به غذای کودک وارد نمی‌کنند.
  • ظروف سیلیکونی فاقد مواد بودار و فاقد طعم است. بو یا طعم ظروف می‌تواند به راحتی اشتهای کودکان برای غذا خوردن را از بین ببرد.
  • مقاومت ظروف سیلیکونی در برابر گرما از یک طرف مانع از سرد شدن سریع غذا در آن شده و از طرفی خود ظرف آن قدر داغ نمی‌شود که دست کودک را بسوزاند.

معایب ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

  • از آن‌جایی که مقاومت کلی این ظروف خیلی بالا نبوده و دارای جنس نرمی هستند، ممکن است پس از استفاده طولانی مدت، دچار تغییر شکل شوند.
  • اشیا نوک تیز مثل چنگال و چاقو به راحتی روی ظروف سیلیکونی خط و خش ایجاد می‌کند.
  • اگر برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد و یا در محیط پر گرد و غباری قرار داده شود، اثر گرد و غبار روی آن‌ها بر جای مانده و از بین بردن آن کمی مشکل است.
  • قیمت ظروف سیلیکونی نسبت به ظروف پلاستیکی کمی بالاتر است.

بهترین ظرف غذای سیلیکونی نوزاد موجود در بازار

حال که با ویژگی‌های ظروف سیلیکونی آشنا شدیم و به مزایا و معایب این ظروف پی بردیم، نوبت آن رسیده که به معرفی برخی از انواع این ظروف بپردازیم. فروشگاه آنلاین بیبی لوکس از جمله فروشگاه‌های معتبری بوده که در زمینه معرفی و فروش این محصولات فعالیت دارد.

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد

ظرف غذا سیلیکونی کودک بیبی جم Babyjem

این ست ظرف غذا شامل یک بشقاب، یک لیوان، یک پیشبند و یک قاشق سیلیکونی بوده که همگی از مواد اولیه باکیفیت و فاقد مواد شیمیایی مضر ساخته شده‌اند. جنس سیلیکونی این محصولات، مانع از لغزش آن‌ها بر روی سطوح مختلف می‌شود. این ظروف به راحتی قابل شست‌وشو بوده و امکان قرار دادن آن‌ها در ماکروویو نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که بشقاب موجود در این ست به شکل تقسیمی بوده و دارای سه بخش مجزا است.

ست ظرف غذا سه تکه سیلیکونی هی اور شی Heorshe

ظروف غذای سیلیکونی یکی از بهترین انتخاب ها در هنگام خرید ظرف غذا برای کودک می باشد. ست ظرف غذا سه تکه سیلیکونی هی اور شی Heorshe به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد مناسب برای کودکان می باشد تا به آن ها آسیبی وارد نشود.

ظرف غذای سیلیکونی نوزاد بخرم یا نه؟

طبق اطلاعات داده می‌شد می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از ظروف سیلیکونی برای کودکان و نوزادان، به واسطه عدم استفاده از مواد مضر در ساخت آن‌ها و البته طراحی نرم، می‌تواند تا حد زیادی بر سلامت کودک تاثیر مثبت گذاشته و از طرفی به دلیل قابلیت شست‌ و شوی آسان و امکان قرار دادن آن‌ها در ماکروویو و فریزر، شرایط را برای والدین نیز آسان‌تر کند. شما نیز اگر به سلامت کودک خود اهمیت می‌دهید، این ظروف را در لیست وسایل مورد نیاز کودک خود قرار دهید.

آیا تا به حال تجربه ناخوشایندی هنگام استفاده از محصولات سیلیکونی داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین برند تولید کننده ظرف غذای سیلیکونی نوزاد در بازار ایران کدام است؟ شما ظرف‌های پلاستیکی و پیرکس را ترجیح می‌دهید یا طرفدار ظرف غذای سیلیکونی نوزاد هستید؟ تجربیات و نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را برای سایر دوستانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید