دانستنی ها

راهنمای خرید لیف نوزادی

راهنمای خرید لیف نوزادی

راهنمای خرید لیف نوزادی : اگر تجربه خرید سیسمونی به ویژه لوازم بهداشتی برای فرزند خود را داشته باشید، می‌دانید که دقت در انتخاب و خرید لوازم حمام اهیت زیادی دارد. چرا که لوازم حمام مانند شامپو سر و بدن بچه، صابون مخصوص کودک، سرویس حوله و … مستقیما با پوست و موی ابریشمی و حساس کودکان در تماس اند. به همین خاطر باید توجه زیادی به جنس و مرغوبیت آن‌ها داشت.

لیف کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید هنگام خرید به جنس و ویژگی های آن توجه کرد تا در اثر شستشوی و استحمام نوزاد آسیبی به پوست حساس او نرسد. به علت اهمیت این موضوع لازم دانستیم همراه شما شویم و در راهنمای خرید لیف نوزادی نکات مهم اما ساده ای که باید هنگام خرید به آن توجه کنید را با شما در میان بگذاریم. پس با بیبی لوکس همراه شوید.

آیا نوزادان نیازی به لیف زدن دارند؟

بهتر است این نکته را یادآور شویم که لازم نیست در هر بار استحمام بدن کودکان را با لیف بشوییم. چرا که پوست نوزادان بسیار نرم و لطیف و حساس است و از طرف دیگر کودکان اصلا به چنین شستشوی هایی نیاز ندارند.

ولی می توانید هر چند وقت یکبار برای از بین بردن سلول های مرده و پاک سازی پوست از لیف های نرم و حوله ای استفاده کنید و به آرامی روی بدن کودک بکشید.

توجه داشته باشید که لیف کشیدن زیاد به خصوص استفاده از لیف های زبر برای تمیز کردن پوست، موجب می شود سد دفاعی طبیعی پوست آسیب ببیند و از بین برود. در نتیجه زمینه را برای ابتلا به حساسیت های و پوست و اگزما و خشکی برای کودکان فراهم کند.

راهنمای خرید لیف نوزادی

کدام نوع لیف مخصوص بچه هاست؟

استفاده از لیف برای نوزادان و بچه ها که پوست بسیار ظریف و حساسی دارند ضرورتی ندارد. ولی اگر خواستید هرچند وقت یک بار، بدن نوزاد یا کودک خود را لیف بکشید و از سلول های مرده مدفون در زیر پوست پاک کنید، از لیف های کاملا نرم و حوله ای استفاده کنید و لیف را آرام روی بدن او حرکت دهید.

یادتان باشد لیف کشیدن زیاد یا استفاده از لیف های زبر و کنفی برای تمیز کردن پوست بچه ها، باعث می شود سد دفاعی طبیعی پوست آنها از بین برود و این مسئله زمینه ابتلا به اگزما یا خشکی پوست را در نوزادان و کودکان فراهم می کند.

لیف کشیدن زیاد و طولانی مدت باعث “تخریب سلول های پوست” و رسوب ماده ای پروتئینی در پوست می شود و باعث بیماری “ماکولار آمیلوئیدوز” می شود. این بیماری می تواند منجر به ایجاد تیرگی های دائمی در سطح پوست بدن شود.

 مهم ترین کاربرد لیف و اسفنج حمام نوزاد و کودک چیست؟

استفاده از لیف حمام مخصوص کودک از بروز مشکلات پوستی در پوست لطیف و حساس کودکان و نوزادان جلوگیری می کند.

 توصیه هایی برای استفاده از لیف حمام کودک

  • بهتر است از لیف های با الیاف مصنوعی و یا متریال هایی که مخصوص نوزادان و کودکان ساخته نشده است، خودداری کنید.
  • از به کار بردن زیاد از حد لیف و اسفنج برای کودکان و به خصوص نوزادان کم سن خودداری کنید.
  • اگر به صورت روزانه کودک را حمام می برید، استفاده مداوم از لیف و اسفنج برای او ضرورتی ندارد.

نکات مهم برای خرید لیف نوزادی

حمام کردن نوزادان کاری است که می تواند موجب رشد بهتر، آرامش بیشتر و خواب راحت تر نوزادان شود. طبق توصیه پزشکان، مادران می توانند هر شب قبل از خواب کودک خود را به حمام برده و با استفاده از آب گرم و ملایم بدن او را بشویند. این کار باعث آرامش بیشتر نوزادان خواهد شد. اگر شما جزو آن دسته از والدینی هستید که نوزاد خود را به صورت مرتب هر شب به حمام می برید، نیازی نیست هر شب از لیف و مواد شوینده برای تمیز کردن او استفاده کنید.

در انتخاب لیف برای نوزاد خود هم باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید. همانطور که می دانید لیف نوزاد باید از پارچه های حوله ای، نرم و لطیف درست شده باشد. بنابراین تهیه لیف هایی که از الیاف مصنوعی و زبری ساخته شده اند، به هیچ عنوان کار درستی نیست. بهترین لیف مناسب نوزادان و برای استفاده در ماه های ابتدایی بعد از تولد، لیف های نخی هستند. این لیف ها از پارچه های نخی و نرمی درست می شوند که هیچگونه حساسیتی برای پوست کودک شما به وجود نخواهند آورد.

اگر قصد دارید از اسفنج ها برای حمام کردن کودکتان استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که از مواد طبیعی و ضد حساسیتی ساخته شده باشند. مثل لیف هایی که از اسفنج های طبیعی و دریایی ساخته شده اند. نکته مهم دیگر در انتخاب و خرید لیف حمام برای نوزادان، توجه به رنگ و طرح آن است. بهتر است رنگ های شاد و زیبای لیف حمام را خریداری کنید تا کم کم تجربه خوب و شادی از حمام رفتن برای کودک خود رقم بزنید.

خرید لیف نوزادی

برای خرید و تهیه لیف نوزادی، بهتر است به فروشگاه هایی که وسایل و لوازم نوزادی را عرضه می کنند، مراجعه کنید. البته برخی از داروخانه ها هم این لیف های مخصوص به نوزادان را به فروش می رسانند. اما اگر به هر علتی لیف مورد نظر خود را با مشخصاتی که گفتیم پیدا نکردید، به راحتی می توانید از پارچه فروشی ها پارچه نخی و ساده ای را تهیه کرده و خیلی راحت آن را به شکل لیف بدوزید.

در این صورت هزینه کمتری را هم پرداخت خواهید کرد. استفاده از پارچه های نخی برای شستشوی نوزادان در حمام کاری است که بیشتر مادران در دوران قدیم انجام می دادند. تنها نکته مهم در هنگام استفاده از لیف حمام این است که به هیچ عنوان لیف را به بدن کودکتان فشار ندهید. این کار هیچ تاثیری بر میزان تمیز شدن نوزادتان نخواهد داشت و فقط او را اذیت خواهد کرد.

امروزه طرح ها و رنگ های مختلفی از لیف های نوزادی در بازار موجود هستند. علاوه بر مراجعه حضوری می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی فروش این دسته از محصولات انواع مختلفی از آن ها را دیده و از قیمت آن ها اطلاع پیدا کنید.

راهنمای خرید لیف نوزادی

راهنمای خرید لیف نوزادی معرفی انواع آن

مدل های مختلفی از لیف با جنس و طرح های متنوع برای کودکان وجود دارد. در ادامه راهنمای خرید لیف نوزادی به بررسی آن ها می پردازیم.

لیف های حوله ای نوزادی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کودکان و نوزادان لیف های حوله ای است. چرا که جنس نرم و لطیفی دارند و آسیبی به پوست حساس کودکان نمی رساند. در ضمن ماندگاری و دوام بالایی دارند و می توان تا سالهای سال از آن استفاده کرد.

خرید لیف نوزادی نخی

دسته دیگری که می تواند بهترین انتخاب برای شستشوی نوزاد باشد، لیف های نخی هستند. این مدل به خصوص برای پوست نازک و حساس نوزادان انتخاب مناسبی هستند و می توانید با استفاده از آن یک شستشوی ملایم برای کودک خود داشته باشید.

خرید لیف نوزادی عروسکی

اغلب کودکان حمام کردن را دوست ندارند و آن را کاری حوصله سر بر می دانند. اما شما می توانید با فراهم کردن سرگرمی و اسباب بازی های مخصوص حمام برای نوزادان باعث ترغیب و علاقه مند کردن آن ها به حمام شوید. یکی از لوازمی که می تواند موجب سرگرمی کودک در زمان استحمام شود، لیف های عروسکی و بامزه هستند. لیف های عروسکی نیز مدل های مختلفی دارند که بیشتر به صورت بافتنی و یا حوله ای هستند.

لیف های توری نوزادی

این لیف ها از لایه های توری ساخته می شوند و به دلیل بافت توری که دارند آب باقی مانده در آن ها به سرعت خارج و خشک می شود. کفدهی خوبی دارند و شستشو بدن با آن آسان خواهد بود. به صورت بسیار سطحی لایه برداری می کند و باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

اسفنج های گیاهی و طبیعی

یکی از مدل های خوب و کاربردی لیف برای کودکان اسفنج های طبیعی است. این اسفنج های گیاهی جنس نرم و قدرت جذب و کفدهی خوبی دارند. استفاده از اسفنج می تواند به افرایش گردش خون کمک کند و موجب آبرسانی به پوست نیز بشود. اسفنج طبیعی علاوه بر اینکه برای نوزادان و کودکان مناسب است، برای بزرگسالانی که پوست حساسی دارند نیز یک گزینه خوب به حساب می آید.

اسفنج های یکبار مصرف

این مدل اسفنج عموما برای هفته های اول زندگی نوزادان استفاده می شود. زمانی که هنوز بند ناف نوزاد جدا نشده و توصیه می شود کودک را تا حد امکان استحمام نکرد تا از ایجاد رطوبت در ناحیه بند ناف جلوگیری شود. با استفاده از این اسفنج یکبار مصرف می توان کودک را بدون استفاده از آب زیاد  تمیز کرد.

خرید لیف نوزادی سیلیکونی

این لیف ها جنس پلاستیکی دارند. در برابر حرارت و پاره شدن و کشیدگی مقاوم اند. بعضی از لیف های سیلیکونی دارای مخزنی هستند که می توان در آن صابون و یا شامپو گذاشت. لیف های سیلیکونی  کاملا بهداشتی و درجه یک و جنس منعطف و بادوام و بسیار نرم هستند که خاصیت ضد حساسیت دارند. این مدل علاوه بر نرم و لطیف بودن به راحتی لایه برداری می کند و آلودگی های سطح پوست را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید