دانستنی ها

راهنمای خرید لیوان آبمیوه خوری نوزاد

لیوان آبمیوه خوری نوزاد

خرید لیوان آبمیوه خوری برای نوزاد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بین، نکاتی که باید در نظر داشت این هستند که لیوان باید از جنس مقاوم و سالم باشد و هیچ‌گونه مواد شیمیایی در آن وجود نداشته باشد. همچنین، باید به اندازه کافی برای نوزاد مناسب باشد و دسته‌های آن نیز باید از جنس نرم  باشد. در نهایت، لیوان باید قابل شستشو و قابلیت ضدعفونی کردن داشته باشد. با توجه به این موارد مهم، پیش از خرید لیوان آبمیوه خوری برای نوزاد، بهتر است مقاله زیر از بیبی لوکس را مطالعه نمایید.

لیوان آبمیوه خوری کودک چیست؟

لیوان آبمیوه خوری یک لیوان آموزشی است که به نوزاد و کودک شما کمک می کند که بدون ریختن محتویات لیوان، از آن بنوشد. به همین دلیل به آن لیوان آموزشی کودک، لیوان نی دار کودک، لیوان ضد چکه و لیوان سوپاپ دار هم می گویند.

لیوان و آبمیوه خوری نوزاد کودک در واقع بطری است که سری آن متناسب با دهان و فک کودک طراحی شده و به آشامیدن آسان مایعات کمک می کند به گونه ای که استفاده از آن برای کودک راحت و سبک بوده و او می تواند از آن به تنهایی برای نوشیدن آبمیوه خود استفاده نماید.

لیوان آبمیوه خوری کودک به گونه ای طراحی شده که آبمیوه فقط با مکیدن خارج می شود و اگر چنانچه وارونه شود محتویات داخل آن به بیرون تراوش نمی کنند و باعث کثیف شدن کودک و لباس او و محیط اطراف نمی شود.

راهنمای خرید لیوان آبمیوه خوری نوزاد

انواع لیوان آبمیوه خوری نوزاد

عموماً این محصول در انواع متخلفی تولید و به بازار عرضه می گردد.

لیوان نی دار

لیوان نی دار کودک لیوانی است که خودش در بالای آن یک نی هم دارد. نی می تواند برای کودکانی که تازه شروع به استفاده از لیوان کرده اند چالش برانگیز باشد زیرا یک روش نوشیدن کاملا جدید است. ولی کودک به زودی یاد میگیرد که استفاده از آن شباهت زیادی به استفاده از همان شیشه شیر قدیمی دارد.

لیوان ضد چکه، لیوان سوپاپ دار

کودک بدون زحمت بیش از اندازه می تواند از لیوان ضد چکه استفاده نماید و هنگامی که کودکتان سرسیلیکونی را می مکد، آب و مایعات از آن خارج می شود، لیوان سوپاپ دار کودک حتما باید از بالا مک زده شود. ویژگی ضد چکه باعث میشود فقط هنگام مکیدن نوزاد مایع از آن خارج شود و با برگرداندن لیوان، مایعات از آن خارج نمی شود.

ضد چکه بودن لیوان یک ویژگی بسیار مثبت است، چه برای وقتی که بچه در حال بازی و سر و ته کردن لیوان است، چه برای زمانی که بیرون منزل هستید و لیوان کودک را درون کیفتان قرار میدهید چرا که میتوانید با خیالی آسوده لیوان آبخوری کودک را در کیف خود قرار داده و هیچ نگرانی بابت چکه کردن آن نداشته باشید.

لیوان ۳۶۰ درجه

این لیوان ها، امکان را برای کودک فراهم می آورند که به آرامی لیوان را برگرداند و با مکیدن از هر طرف لیوان، بتواند به راحتی نوشیدنی درون آن را بنوشد. شاید انتخاب اول همه والدین این لیوان ها باشد، چراکه برخلاف لیوان های نی دار کمی شرایط را برای کودک چالش برانگیزتر می کند و زودتر به آشامیدن با لیوان های معمولی عادت می کند.

لیوان بدون دهانه

این نوع از لیوان آبمیوه خوری دهانه و نی ندارد، بلکه دارای لبه محکمی هستند که فقط هنگام مکیدن، نوشیدنی از آن خارج می شود. نحوه و چگونگی استفاده از این لیوان ها حوصله و تمرین بیشتری را می طلبد.

راهنمای خرید لیوان آبمیوه خوری نوزاد

بهترین سن برای استفاده از لیوان آبمیوه خوری نوزاد

لطفا توقع نداشته باشید کودک ۴ ماهه شما لیوان را دستش بگیرد و قلپ قلپ نوش‌جان کند. یا نگران باشید که چرا در ۱ سالگی لیوان را نگه نمی‌دارد. یک بار برای همیشه به شما می‌گوییم: کودکان متفاوت‌اند و بسته به توانایی و مهارت‌شان در هر سنی اقدام به یادگیری می‌کنند. اما یک آمار عمومی به ما نشان داده کودکان بین ۶ تا ۱۲ ماهگی خودشان به نوشیدن با لیوان علاقه نشان می‌دهند. شما می‌توانید با توجه‌ به توانایی کودک در گرفتن و نگه ­داشتن لیوان، زودتر هم شروع کنید و کودک را به استفاده از لیوان آموزشی ترغیب و تشویق کنید.

با توجه‌ به انواع لیوان‌­های آبمیوه­ خوری کودک و نوزاد موجود در بازار، مادران در انتخاب بهترین لیوان آبمیوه‌ خوری برای فرزند خود دچار تردید می‌­شوند. توجه داشته باشید لیوانی که برای کودک انتخاب می­‌کنید، حتماً باید درپوش داشته باشد. حمل و جابه‌جایی آن مشکل نباشد. همچنین سبک باشد و اندازه و طراحی مطلوبی داشته باشد به‌ گونه‌ای که به‌ راحتی در دست کودک قرار بگیرد و برای گرفتن آن در دست اذیت نشود.

برای پر و خالی‌ کردن و نیز شستشوی آن دچار مشکل نشوید. چنانچه لیوان آبمیوه ­خوری را برای کودکان کم‌ سن‌ و سال تهیه می‌کنید، دهنی آن حتماً نرم باشد. یکی از ویژگی­‌های مهم و مثبت لیوان آبمیوه­ خوری این است که باید ضدچکه باشد. خروجی لیوان هم باید متناسب با سن کودک نه کم و نه زیاد باشد.

این موارد که اشاره کردیم شما را به سمت بهترین خرید هدایت می‌کند؛ با این حال می‌توانید نیاز و بودجه خود را با مشاوران کاربلد بیبی لوکس در میان بگذارید تا بهترین‌ها را ارائه دهند.

توصیه متخصصان اطفال به والدین این است که به‌ تدریج از ۴ تا ۶ ماهگی سعی در استفاده از لیوان آبمیوه ­خوری به‌ جای شیشه شیر نمایید؛ فرقی نمی‌­کند که لیوان آبمیوه ­خوری محتوی شیر، آب یا آب­میوه باشد. مهم افزایش توانایی کودک است. استفاده از لیوان‌­های آموزشی رشد دهانی کودک، یادگیری و تقویت مهارت­‌های عضلانی صورت او را بهتر می‌کند. کودک در هنگام استفاده از این لیوان­‌ها در واقع تمام ماهیچه‌­های صورت که مرتبط با صحبت ­کردن و غذا خوردن هستند، تقویت می‌کند. یعنی لب‌­ها و فک، زبان و کام شروع به ورزش­ کردن می­‌کنند. برای همین متخصصان توصیه می­‌کنند: تمام نوشیدنی‌­ها به‌ غیر از شیر مادر، که به طور مستقیم از سینه مادر دریافت می‌­کند را با استفاده از لیوان آبمیوه­ خوری بنوشد.

راهنمای خرید لیوان آبمیوه خوری نوزاد

از آنجایی‌ که تنوع این‌ گونه لیوان‌ها بسیار زیاد است، قطعاً در ابتدا دچار سردرگمی می‌شوید. اما انتخاب بهترین لیوان با توجه‌ به سن نوزاد و کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه کودک‌تان هنوز در سنین پایین است و قصد خرید لیوان آبمیوه خوری دسته‌دار را دارید نوع دو دسته آن را انتخاب کنید تا گرفتن آن برای کودک راحت­‌تر باشد. همچنین با توجه‌ به نیاز و توانایی کودک در انتخاب لیوان‌های نی‌­دار و بدون نی نیز توجه داشته باشید. هر زمان که به آسانی از لیوان‌های نی‌دار استفاده کرد، سراغ لیوان‌های آموزشی بروید.

نکات مهم هنگام خرید لیوان آبمیوه خوری نوزاد و کودک

  • اولین نکته ای که مادران در زمان خرید باید به آن توجه کنند جنس لیوان مناسب با سن کودک آنها است. عموماً این محصول در انواع متنوعی نظیر پلاستیکی، فلزی، سیلیکونی، شیشه ای تولید می شود.
  • در صورتی که مایلید لیوان پلاستیکی تهیه کنید به مواد تشکیل دهنده آن توجه بسیاری کنید و مطمئن شوید که از مواد شیمیایی PBA تولید نشده باشد.
  • به زیبایی و طراحی روی لیوان دقت کنید.
  • محصولی را تهیه کنید که سبک وزن باشد و کودک بتواند آن را به راحتی در دست بگیرد.
  • محصولی را انتخاب کنید که شست وشوی راحتی داشته باشد و به راحتی تمیز شود.
  • پیشنهاد می شود لیوان یا آبمیوه خوری دسته دار و سرپوش دار را برای کودکانتان انتخاب کنید.
  • سر آبمیوه خوری باید بسیار نرم باشد تا به لثه و دندان های کودک آسیبی نزند. همچنین در صورتی که لیوان دارای نی می باشد، بهتر است جنسی نرم و منعطف را انتخاب کنیم تا به دهان کودک آسیب نزند.
  • در زمان خرید به گنجایش لیوان متناسب با کاربرد آن توجه کنید.
  • در صورتی که مایلید مایعات گرم نیز در آن بریزید به قابلیت حفظ دما در آن توجه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید