دانستنی ها

راهنمای خرید وسایل ضروری اتاق کودک

اتاق کودک

هنگام برنامه‌ریزی برای خرید وسایل ضروری اتاق کودک، فضا و بودجه محدود تأثیرگذار هستند. در هنگام مجهز کردن یک اتاق کودک، ما با تعداد زیادی از لوازم روبه‌رو می‌شویم که ممکن است ما را گیج کند و از موارد مهم دور نگه دارد. در نهایت، چیزی که کودک واقعاً به آن نیاز دارد یک فضای خواب امن و راحت است. استفاده از این چک‌ لیست به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه نوزاد به خانه بیاید، روی خرید اقلام مورد نیاز خود تمرکز کنید.

قبل از رفتن به بیرون یا خرید آنلاین برای تجهیز اتاق فرزندتان، داشتن یک چک لیست بسیار مهم است. انجام این کار به شما کمک می‌کند وقتی کودک به دنیا می‌آید همه چیزهایی را که نیاز دارید در اختیار داشته باشید. چک لیست ما در این مقاله، دقیقاً آنچه را که باید قبل از آمدن نوزاد داشته باشید، مشخص می‌کند. با بیبی لوکس همراه باشید.

وسایل ضروری اتاق نوزاد

با وجود تعدادی زیادی وسایل و ملزومات که به‌ صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های کودک در دسترس هستند، به‌ راحتی می‌توان از چیزهای ضروری که باید داشته باشید، غافل شد. چک‌ لیست به تمرکز والدین هنگام آماده‌ شدن برای ورود نوزاد کمک می‌کند. مواردی که در ادامه می‌آیند، وسایل ضروری هستند که وجود آنها در اتاق کودک شما مهم است.

لوازم خواب اتاق نوزاد

قبل از تولد نوزاد باید وسایل مورد نیاز برای خواب راحت فرزندتان را مهیا کنید. شما باید لوازم مختلفی را تهیه کنید. برخی از آنها به اطمینان از ایمن بودن کودک شما در هنگام خواب کمک می‌کنند و برخی دیگر ممکن است تخت کودک شما را راحت‌تر کنند.

گهواره کودک

کودک شما برای خوابیدن به یک گهواره ایمن نیاز دارد، زیرا در روزها و هفته های اولیه حداقل ۱۶ ساعت در روز یا بیشتر را میخوابد تخت خواب ممکن است گران باشد، اما اگر سبکی را انتخاب کنید که به تخت کودک نوپا و سپس به تخت خواب تبدیل شود، می توانید سال ها از آن استفاده کنید. برخی از مدل ها حتی می توانند بعداً به یک تخت خواب با اندازه کامل تبدیل شوند. توجه داشته باشید گهواره ای که انتخاب میکنید مستحکم و ایمن باشد چرا که از ضروری ترین وسایل نوزاد،که بیشترین وقت خود را در آن سپری می کند می باشد

پتو و بالش نوزاد

پتوهای مخصوص نوزاد، از چند لایه تشکیل می‌شوند و کودک شما را در دمای مناسب نگه می‌دارند. بهتر است دو پتوی مجزا داشته باشید که یکی از آنها ضخامت کمتری داد و در هوای گرم می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین می‌توانید از دو پتو هم‌زمان استفاده کنید و دمای اتاق کودک شما خیلی گرم یا خیلی سرد شد، به‌ سادگی یک پتو اضافه کنید یا بردارید. به‌ عنوان یک قانون کلی، نوزادان برای احساس راحتی به یک ‌لایه بیشتر از شما نیاز دارند.

البته بهتر است برای اتاق نوزاد از یک پتوی سبک استفاده کنید و مطمئن شوید که سر کودکتان زیر پتو پوشیده نیست. همان‌طور که کودک شما بزرگ‌تر می‌شود، می‌توانید او را طوری بخوابانید که پاهایش به پایین تختخواب برسد. به‌ این‌ ترتیب کودک شما نمی‌تواند بیشتر از این در رختخواب خود به سمت پایین حرکت کند و در نهایت پتو را روی سرش بگذارد. برای نوزادان کمتر از یک سال از لحاف سنگین استفاده نکنید. آنها می‌توانند باعث گرم‌ شدن بیش از حد شوند و همچنین می‌توانند خطر خفگی داشته باشند.

یکی از اقلام مورد نیاز برای اتاق کودک، بالش است. بالش‌ها باید صاف و سفت باشند. به‌ هیچ‌ وجه نباید از بالش‌های بزرگ و نرم استفاده کنید؛ چون خطر خفگی را به دنبال دارند. مطمئن شوید که برای خرید بالش نوزاد از استانداردها پیروی می‌کنید.

تخت و کمد نوزاد از وسایل ضروری اتاق کودک

برای ماه‌های اول که کودک بسیار کوچک است تهیه یک گهواره کوچک یا تخت کنار مادر ، بهترین گزینه برای خواب و آرامش کودک می‌باشد و هنگامی که نوزاد بزرگ‌تر شد، می‌توانید او را به تخت خودش منتقل نمایید همچنین شما به مکانی برای قرار دادن لباس های نوزاد خود نیاز دارید نوزاد اگرچه کوچک هست  اما لباس های زیادی دارند نوزاد در طول روز ممکن است حدود سه بار لباس عوض کندهمچنین جهت رعایت بهداشت و جلوگیری از حساسیت بدن نوزاد نیاز به مکانی برای قرار دادن لباس های نوزاد خود دارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما کمد یا دراور جداگانه جهت نگه داری تمام لباس ها ، لباس های شسته شده ، جوراب ، دستکش و کلاه و همچنین وسایل بازی که برای استفاده نوزادان به کار می رود استفاده شود.

چراغ خواب

هنگامی که در نیمه های شب برای شیر دادن به اتاق کودک می روید، چراغ خواب یک نیاز واقعی نوزادان است. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به روشن کردن چراغ ها ببینید کجا می روید و چه می کنید. این وسیله باعث اطمینان خاطر شما میشود.

وسایل ضروری اتاق کودک

تشک آنتی رفلاکس از وسایل ضروری اتاق کودک

تشک نوزاد یکی از وسایل ضروری نوزاد است به علت اینکه نوزادان از ابتدای تولد زمان بسیار زیادی را خواب هستند

توجه داشته باشید علاوه بر تخت نوزاد باید یک تشک نیز تهیه کنید تشک های آنتی رفلاکس نوزاد یک انتخاب عالی برای خواب راحت نوزاد است این تشک ها به گونه ای هستن که از غلتیدن کودک جلوگیری می‌کند همچنین  به دلیل داشتن سطح شیبدار در طراحی خود از رفلاکس معده نوزاد جلوگیری می‌کند

تشک ها انواع مختلفی در بازار هستن اما پرطرفدارترین آن‌ها  تشک‌های رو تختی و یا تشک های لبه‌دار است؛ که بسیار پرمصرف‌ هستند. والدین گرامی ‌می‌توانند بسته به نیاز خود هر طرحی را که دوست دارند انتخاب و خریداری کنند.

تشک آنتی رفلاکس کودک بیبی جم Baby jem

صندلی و مبل آموزشی

نوزادان در ۴ تا ۷ ماهگی میتوانند نشستن را تجربه کنند اما به دلیل اینکه عضلات و ماهیچه هایشان هنوز به رشد و استحکام لازم نرسیده برای نشستن نیاز به کمک مادرخود دارند در زمان قدیم معمولا مادران با گذاشتن چندین بالش در اطلاف کودک به نشستن کودکشان کمک می کردند اما امروزه با استفاده از یک مبل یا غلتگیر می توان به نشستن کودک خود کمک کنید

مبل آموزشی یکی از وسایل ایمنی و جالب برای کودک و نوزاد شماست که در اتاق کودک است و کودک میتواند زمان‌های طولانی را روی آن سپری کند. از آن‌جا که در هفته و ماه های اول نشستن کودک شما، احتمال زیادی برای افتادن او وجود دارد، خرید یک صندلی یا مبل به نشستن کودک کمک زیادی میکند و باعث رفع آسیب های احتمالی میشود

تشک بازی نوزاد از وسایل ضروری اتاق کودک

تشک بازی برای اتاق نوزاد ضروری است. مهم نیست که چقدر بخواهیم بچه‌هایمان را در آغوش خود نگه داریم، به‌ هر حال نمی‌توانیم. اما همیشه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آنها با خیال راحت روی تشک بازی قرار می‌گیرند و در حالی‌ که ما کارهای روزانه را مدیریت می‌کنیم، سرگرم می‌شوند. این امر سرمایه‌گذاری روی تشک بازی را بسیار ضروری‌تر می‌کند.

تشک‌های بازی کودک علاوه بر این که برای بچه‌های کوچک ما سرگرم‌کننده هستند، به روش‌های مختلفی به نوزادان کمک می‌کنند. تشک بازی به‌ اندازه کافی، عضلات گردن و شانه کودک را تقویت می‌کند. همچنین، یک زمین بازی بزرگ و ایمن برای نوزادان فراهم می‌کند تا هماهنگی دست و چشم و مهارت‌های حرکتی آنها را تقویت کند.

شما می‌توانید برای نوزادان تازه‌ متولد شده از تشک بازی استفاده کنید، با این‌ حال، نوزادان بین سه تا شش ماهگی شروع به ایجاد هماهنگی دست و چشم و گرفتن اسباب‌بازی‌ها می‌کنند. این زمان ایده آلی است که می‌توانید در نظر داشته باشید که نوزادان خود را روی تشک‌های بازی قرار دهید.

آلبوم کودک

ثبت خاطرات، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم. چه چیزی مثل یک آلبوم جذاب می‌تواند، خاطرات دوران کودکی فرزند ما را ثبت کند. یک آلبوم زیبا می‌تواند سال‌ها ماندگار بماند و حس خوبی به ما بدهد.

وسایل ضروری اتاق کودک

راکر نوزاد

راکرها وسایلی جذاب برای سرگرم‌ کردن کودک شما هستند. آنها می‌توانند با کمک راکر مدت‌ها سرگرم باشند و شما با خیال راحت به کارهایتان رسیدگی کنید. راکرها انواع مختلفی دارند و در طرح‌های متنوع ارائه می‌شوند.

روروئک نوزاد

روروئک‌ها وسایل چرخ داری هستند که به کودک شما در راه‌ رفتن کمک می‌کند. علاوه بر این، روروئک‌ها می‌توانند باعث سرگرم شدن کودک شما شوند و به‌ این‌ ترتیب بتوانید با خیال راحت به کارهایتان رسیدگی کنید. بسیاری از روروئک‌ها مجهز به وسایل تزئینی و جذابی هستند که این خود باعث سرگرمی بیشتر کودک می‌شود.

ساعت اتاق نوزاد

این بسیار مهم است که ساعت اتاق نوزاد شما با تمام وسایل او هماهنگی داشته باشد. ساعت‌های کودکانه با طرح‌های عروسکی می‌توانند جذابیت اتاق کودک شما دو چندان کنند. ساعت اتاق کودک در طرح‌های متنوع موجود است و برای هر تم و سلیقه‌ای، یک انتخاب عالی وجود دارد.

سخن نهایی

پس از تولد نوزاد ، وسایل زیادی وجود دارد که می توانید خریداری کنید پس قبل از تولد نوزاد از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنید از خرید وسایل بی کیفیت خودداری کنید چرا که بدن نوزادان بسیار حساس  بوده و نسبت به هر وسیله ممکن است واکنش نشان دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید