دانستنی ها

راهنمای خرید پیشبند نوزاد

خرید پیشبند نوزاد

به عنوان یک مادر زود متوجه می شوید که به خرید پیشبند نوزاد احتیاج پیدا می کنید، چون کودکان و نوزادان اطراف خود را کثیف و بهم ریخته می کنند. اینجاست که پیشبند مانند یک معجزه به کمک شما می‌آید.

اهمیت خرید پیشبند نوزاد بسیار زیاد است و باید در هر اتاق از خانه، کیف دستی و در هرجایی که رفت و آمد زیاد دارید و حتی در ماشین خود چند عدد از آن را نگه دارید. اگر چه پیشبند در تمیز نگه داشتن محیط اطراف کودک تأثیر زیادی ندارد اما می‌تواند شما را از تعویض و شستشوی پی‌درپی لباس‌های کودک نجات دهد.

امروزه پیشبندهای نوزاد در انواع طرح‌های مختلف، سایزها، جنس‌ها با کارایی‌های متفاوت در بازار موجود هستند.

این موضوع شاید انتخاب و خرید پیشبند نوزاد مناسب را برای پدر و مادر دشوار سازد؛ اما نگران نباشید، چراکه این مقاله شما را با انواع پیشبندهای نوزاد و کودک و تفاوت‌های هر یک آشنا خواهد کرد تا از هفته ششم بارداری به بعد که خرده ریزهایی برای سیسمونی خریداری می‌کنید، خیالتان راحت باشد و انتخاب درستی داشته باشید با بیبی لوکس همراه باشید.

خرید پیشبند نوزاد

با هدف رفع مشکلاتی که پس از رفلاکس معده برای نوزاد یا کودک رخ می‌دهد، تولیدکنندگان اقدام به تولید پیشبند نوزاد می‌کنند. به واسطه این وسیله دیگر نیازی به تعویض چندین باره لباس کودک در روز نیست و فقط با استفاده از پیشبند می‌توان این مشکل را رفع کرد. البته ممکن است بگویید آیا یک پیشبند برای استفاده کافی است یا نه؟ باید ذکر کرد اینکه چندین پیشبند برای نوزاد خود خریداری کنید کاملا سلیقه‌ای است. اما شما می‌توانید حداقل دو یا سه پیشبند در رنج قیمتی متوسط یا ارزان تهیه کنید.

به این ترتیب، زمانی که یکی از پیشبندها کثیف یا خیس می‌شود، سریعا می‌توانید آن را شسته و از پیشبند بعدی استفاده کنید. معمولا از پیشبندها حین تغذیه کودک استفاده می‌شود. به این ترتیب، شما حداقل به یک دست پیشبند نوزاد نو و جدید برای سفر و دو عدد نیز برای استفاده در منزل نیاز دارید. در ادامه به مجموعه عواملی که باید در زمان خرید پیشبند مخصوص نوزاد در نظر داشت اشاره می‌کنیم.

قیمت از عوامل مهم خرید پیشبند نوزاد

قیمت پیشبند نوزادی با توجه به فاکتورها و مشخصه‌های مختلفی تغییر می‌کند. فاکتورهایی همچون الیافی که از آنها در ساخت پیشبند استفاده شده، برند تولیدکننده پیشبند، اندازه و طرح پیشبند بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار هستند. به همین خاطر، قیمت این محصولات با توجه به فاکتورهای فوق کاهش یا افزایش پیدا می‌کند که این موضوع مهمی حین خرید پیش بند نوزاد است. مسئله‌ مهمی که باید حین خرید در نظر داشت وضعیت اقتصادی شما است. اگر وضعیت اقتصادی خوبی ندارید، ترجیحا اقدام به خرید محصولات برند و روز دنیا نکنید. بلکه چندین مدل با قیمتی مناسب و ارزان را تهیه کرده و از آنها استفاده کنید.

الیاف و متریال‌ از عوامل مهم خرید پیشبند نوزاد

الیافی که پیشبند نوزاد با توجه به آنها ساخته می‌شود، بسیار مهم هستند. از آنجایی که نوزاد در روز چندین مرتبه از پیشبند خود استفاده می‌کند، هر چه الیاف پیشبند از کیفیت بیشتری برخوردار باشند یا ضد حساسیت و آلرژی باشند نوزاد به دور از مشکل می‌تواند از محصول مد نظر خود استفاده کند. همچنین، با یک بار خرید پیشبند می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد. علاوه بر، جنس پیشبند نوزاد فاکتورهای دیگری مثل کاربردی بودن و راحتی محصول نیز مهم هستند. در واقع، اگر جنس پیشبند عالی و مرغوب باشد، اما هیچ گونه راحتی برای آن تعبیه نشده باشد عملا محصول مناسب استفاده نوزاد نخواهد بود.

راهنمای خرید پیشبند نوزاد

طرح و مدل از عوامل مهم خرید پیشبند نوزاد

جذابیت و ویژگی‌های ظاهری فاکتور مهم دیگری هستند که باید حین خرید پیشبند مخصوص برای کودک یا نوزاد مدنظر داشت. اهمیت این فاکتور با توجه به سن نوزاد تغییر پیدا می‌کند. هر چه سن نوزاد بیشتر باشد متناسب با آن به محصولی جذاب‌تر و رنگارنگ‌تر نیاز دارد. زیرا در این سنین کودک می‌تواند رنگ‌ها و طرح‌های جذاب را تشخیص دهد. همچنین، استفاده از محصولی با رنگ‌های جذاب و جدید می‌تواند باعث علاقه‌مندی کودک به غذا خوردن و زمان تغذیه‌اش شود. از جمله طرح‌ها و مدل‌های پیشبند نوزاد می‌توان به مدل فانتزی، ساده، دستمال گردنی و یک بار مصرف اشاره کرد. این مدل‌ها هر کدام جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را دارند. حتما در زمان خرید پیش بند نوزاد این موارد را در نظر داشته باشید.

کارآمد و کاربردی بودن از عوامل مهم خرید پیشبند نوزاد

همانطور که گفتیم اگر پیشبند بهترین جنس و مدل را داشته باشد اما با توجه به فاکتورهای مهمی نظیر کارآمدی و راحتی تولید نشده باشد، احتمالا خریدار تمایل زیادی نسبت به تهیه محصول نخواهد داشت. به همین خاطر، به نحوه قرارگیری بند، دکمه یا چسب پیشبند توجه داشته باشید. علاوه بر این، به جنس و سایز پیشبند نیز توجه کنید. سایز بزرگ مناسب استفاده در منزل است، در حالی که سایز کوچک برای سفر و مهمانی کاربردی است.

نکاتی که باید هنگام خرید پیشبند نوزاد به خاطر بسپارید

– برای محیط بیرون از خانه بهتر است پیشبندهایی را انتخاب کنید که کوچک‌تر بوده و قابل تا­شدن هستند.

خواندن مقاله  راهنمای خرید ظرف غذای کودک و نوزاد

– اگر از زمان کافی برای شستشو برخوردار نیستید، پیشبندهایی بخرید که به راحتی با گرفتن زیر شیر آب تمیز می‌شوند.

– سایز پیشبند نوزاد باید متناسب با سن نوزاد و کودک انتخاب شود. پیشبند اگر بیش از حد بزرگ باشد به راحتی جابه‌جا می‌شود و بیرون می‌آید. پیشبندهای خیلی کوچک نیز به اندازه کافی از لباس کودک محافظت نمی‌کنند و باعث آزار کودک می‌شوند.

– پیشبند باید برای کودک و نوزاد راحت باشد، در غیر این صورت کودک مدام تلاش می‌کند تا آن را بیرون بیاورد و از غذا خوردن غافل می‌ماند. بند دور گردن پیشبند نیز باید نرم و راحت باشد. بندهای چسبی ممکن است باعث خراش و آزار پوست کودک شوند.

– برای پیشگیری از خطر خفگی، بهتر است از پیشبندهایی استفاده کنید که با دکمه‌ فشاری بسته می‌شوند، نه بندهای گره‌زدنی.

– از خواباندن کودک با پیشبند جلوگیری کنید زیرا در این شرایط، پیشبند ممکن است به وسیله‌ای گیر کند یا زیر بدن کودک باقی بماند و باعث کشش گردن او شود.

– پیشبند نوزاد و کودک در جنس‌های مختلف موجود است. پیشبندهای نخی بسیار نرم و راحت هستند. همچنین دوام بالایی دارند. این پیشبندها بیشتر برای سنین قبل از غذاخوردن مناسب هستند.

پیشبندهای پلاستیکی، نایلونی و سیلیکونی ضد آب بوده و کمتر لکه غذا را روی خود نگه می‌دارند. شستشوی آنها نیز آسان‌تر است. پیشبندهای سیلیکونی را می‌توان در آب جوش نیز ضدعفونی کرد یا در ماشین ظرف‌شویی قرار داد اما این کار برای پیشبندهای پلاستیکی و نایلونی امکان‌پذیر نیست.

– اگر نگران لک شدن پیشبند هستید، بهتر است از پیشبندهایی استفاده کنید که طرح‌های شلوغی دارند زیرا لکه‌ها بین طرح آنها گم می‌شوند. لک‌های موجود روی پیشبندهای سفید را نیز به راحتی می‌توان با محلول‌های سفیدکننده تمیز کرد.

راهنمای خرید پیشبند نوزاد

بهترین پیش بندهای موجود در بازار

از جمله بهترین پیشبندهای موجود در سایت بیبی لوکس که می‌توان برای خرید پیشبند کودک و نوزاد مدنظر داشت می‌توانیم به کالاهای ذیل اشاره کنیم:

  • پیش بند نوزادی کوکالو: طرح‌های جذاب و رنگی این پیشبند و جنس باکیفیت آن باعث شده نوزادان علاقه زیادی به این محصول پیدا کنند.
  • پیشبند بی بی فور لایف: این پیشبند مناسب نوزادان ۶ ماه به بالا است. به دلیل قابلیت پوشش کامل بر قسمت جلویی لباس کودک و نوزاد برای سفر و مهمانی بسیار کارآمد و کاربردی است.

انتخاب پیش بند نوزاد

کلیه نکات ذکر شده همچون یک دایره المعارف جامع و کاربردی در رابطه با خرید پیش بند نوزاد عمل می‌کنند. به همین علت، قبل از تهیه پیشبند مد نظرتان به دقت تک تک موارد ذکر شده را مد نظر داشته باشید. البته قبل از آن به نیازهای خود و علت خرید پیشبند برای کودک و نوزادتان توجه کنید. سپس با توجه به نیازهایتان و هر آنچه تصور می‌کنید برای شما و نوزادتان کاربردی است به انتخاب و تهیه محصول بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید