دانستنی ها

صندلی شیردهی مادر چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

صندلی شیردهی مادر

صندلی شیردهی در دسته‌ی صندلی‌هایی قرار می‌گیرد که برای راحتی و آسایش مادرانی که کودک شیرخوار دارند به کار می‌رود و به صورتی طراحی شده است تا مادر به راحتی بتواند روی آن بنشیند و در آرامش و با حسی خوب فرزند خود را برای شیر دادن و یا اینکه برای خواباندن در آغوش خود بگیرد. در ادامه با بیبی لوکس همراه باشید تا با مزیت ها و کارای این صندلی بیشتر آشنا شوید.

صندلی شیر دهی به چه منظوری طراحی و ساخته شده است؟

مبل یا صندلی شیردهی مادر در دسته ی صندلی هایی قرار می گیرد که برای راحتی و آسایش مادرانی که کودک شیر خوار دارند به کار می رود و به صورتی طراحی شده است تا مادر به راحتی بتواند روی آن دراز بکشد و با گذاشتن پاهای خود بر روی زیر پایی که برای آن طراحی شده است در آرامش و با حسی خوب فرزند خود را برای شیر دادن و یا اینکه برای خواباندن در آغوش خود بگیرد.

مبل و صندلی شیر دهی که برای راحتی در پرستاری و مراقبت از کودک طراحی شده است.  این صندلی راحتی برای مادرانی که فرزند شیر خوار دارند می تواند انتخابی کاربردی برای اتاق کودک به حساب آید و همچنین این صندلی راحتی می تواند در زمان بارداری و بعد از زایمان آسایش و راحتی زیادی را برای مادران ایجاد کند.

صندلی شیردهی شامل چه ویژگی هایی است؟

  • استفاده افراد سالمند به منظور استراحت کردن
  • قابل استفاده در زمان بارداری به دلیل راحتی آن
  • وجود یک نوع بالشتک نرم برای راحت تر بودن مادر هنگام شیر دادن به کودک
  • مهم ترین ویژگی که برای این صندلی در نظر گرفته شده است این است که حمل و جابه جایی آن بسیار آسان می باشد و همچنین می توان این چنین بیان کرد که  تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است.
  • راحتی زیاد صندلی به هنگام نشستن
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم و اساسی این محصول این است که شخص برای استفاده دراز مدت از این صندلی احساس رضایت می کند.

آسایش مادر و کودک با صندلی شیردهی مادر

شیردهی به نوزاد یکی از کارهای مهم و باارزش است که در سلامتی مادر و نوزاد نقش اساسی دارد. زیرا تغذیه و شیردهی مناسب و کافی تاثیر مستقیم در رشد نوزاد دارد. داشتن آرامش و وضیعت مناسب در هنگام شیردهی باعث بالا رفتن میزان ترشح شیر مادر می‌شود. از این رو استفاده از صندلی شیردهی مادر به نشستن در حالت صحیح و مناسب به مادر کمک می‌کند.

یکی از مشکلات در زمان شیردهی از طریق سینه مادر یا شیشه شیر نوزاد، قرار گرفتن نادرست نوزاد در بغل مادر است که می‌تواند نوزاد را اذیت کند و مکیدن برایش سخت باشد. ولی با استفاده از این کالا، مادر در مناسب‌ترین حالت بر روی صندلی می‌نشیند و شیر خوردن نوزاد هم با بهترین حالت و به راحتی انجام می‌شود. مادر می‌تواند پشتی صندلی را نیز به حالت دلخواه تنظیم کند و سر و گردن و کمر مادر در حالت استاندارد و ارگونومی قرار بگیرد.

این صندلی با داشتن طراحی ارگونومی و حالت گهواره‌ای آرام، مناسب برای مادر در دوران باداری و شیردهی است و مادر در دوران شیردهی همزمان می‌تواند برای شیردهی و خواباندن نوزاد از آن استفاده کند. بعد از شیردهی با تنظیم در حالت گهواره‌ای به راحتی همراه با نوزاد استراحت کند. نوزاد در آغوش مادر به خواب رود. در دوران بارداری نیز این صندلی به راحتی و آرامش و استراجت مادر بسیار کمک می‌کند.

صندلی شیردهی مادر

 مزیت صندلی شیردهی مادر

شیر دادن به نوزاد فرایندی دوطرفه است. در شیردهی، هم مادر درگیر است و هم نوزاد نیاز به آسودگی دارد. از همین جهت، هر وسیله‌ای که بخواهد به فرایند شیردهی کمک کند، باید راحتی مادر و نوزاد را هم‌زمان در نظر بگیرد. به‌عبارت‌دیگر، این صندلی باید طراحی ویژه‌ای داشته باشد که هم برای مادر فوایدی به همراه بیاورد و هم برای نوزاد.

۱- طراحی ارگونومیک صندلی شیردهی مادر

صندلی شیردهی مادر به‌گونه‌ای ارگونومیک طراحی شده تا مادر بتواند به‌راحتی روی آن بنشیند و بدون اینکه برای بغل گرفتن نوزاد، متحمل وزن اضافه‌ای شود، فرزند خود را به آغوش بگیرد. زیر پایی این صندلی مخصوص باعث بالا آمدن پا و تکیه کردن دست بر آن و درنتیجه، کم شدن دردسر بغل گرفتن نوزاد می‌شود.

همچنین قابلیت گهواره‌ای آن به‌راحتی بیشتر مادر و نوزاد کمک می‌کند. استفاده از فرم مبل برای این صندلی، باعث می‌شود تا نحوه نشستن مادر اصلاح شده و شرایط فیزیکی او در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد. این امر در سلامتی مادر در زمان طولانی دوساله شیردهی اثر بسزایی دارد.

۲- کاربرد چندگانه صندلی شیردهی مادر

صندلی شیردهی مادر تنها یک صندلی ساده نیست. بلکه با استفاده از حالت مبلی و برخورداری از قابلیت گهواره‌ای، می‌تواند برای کاربردهای دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال می‌توانید بعد از شیردهی و خوابیدن نوزاد، او را جابه‌جا نکرده و بر روی همان مبل بگذارید.

همچنین پس از اتمام دوره شیردهی، می‌توانید از صندلی شیردهی به‌عنوان صندلی راحتی و زمان‌های استراحت و مطالعه استفاده ببرید. برای سالمندان یا کودکان نیز یک صندلی استراحت مناسب است. مخصوصاً بچه‌ها که همیشه به دنبال وسیله‌ای برای بازی هستند، می‌تواند گزینه جذابی باشد.

۳- کمک به مادر قبل از زایمان

نکته جذاب ماجرا، کاربرد صندلی شیردهی مادر قبل از زایمان است! در روزهای بارداری، نشستن و برخاستن و همچنین استراحت مطلق برای سلامتی مادر و نوزاد اهمیت زیادی دارد. این صندلی می‌تواند وسیله‌ای آرامش‌بخش برای مادر باردار باشد تا ساعتی را بدون دغدغه سپری کند!

۴- صندلی شیردهی نوزاد وسیله‌ای راحت، زیبا و ماندگار

اگر به زیبایی خانه‌تان علاقه‌مند هستید، صندلی شیردهی مادر با طراحی جذاب خود می‌تواند یک عنصر هنری محسوب شود! کاربردهای متنوع در کنار ظاهر زیبای این صندلی، می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک گوشه دنج در خانه شما باشد. پس اگر به زمان‌های استراحت خود اهمیت می‌دهید یا دلتان می‌خواهد ساعتی قبل از خواب مطالعه کنید، صندلی شیردهی می‌تواند تا همیشه دوست خوب شما باقی بماند.

صندلی شیردهی مادر

۵- آرامش و راحتی بیشتر مادر پس از زایمان

زایمان فرایند دشواری است. فرایندی که مادر را برای بسیاری از کارهای روزمره به زحمت می‌اندازد. صندلی شیردهی با کاربرد ویژه خود، نشستن و برخاستن را برای مادر ساده‌تر می‌کند. این کمک کوچک می‌تواند بخشی از خستگی‌های مادر را بکاهد تا با آرامش بیشتری به نوزاد خود شیر بدهد.

۶- استفاده طولانی بدون خستگی

نشستن روی صندلی‌های معمولی بعد از مدتی باعث خستگی آدم می‌شود. صندلی شیردهی با خاصیت ویژه‌ای که دارد، از الیاف نرم تا پشتی قابل تنظیم و همچنین قابلیت گهواره‌های آن، در طولانی‌مدت خستگی‌آور نبوده و شما همچنان از آن لذت خواهید برد. این امکان، فرایند شیردهی را ساده‌تر از قبل می‌کند.

۷- ایجاد یک نظم در خانه شما

استفاده از یک نقطه به‌خصوص برای شیردهی به نوزاد، می‌تواند باعث یک نظم و هارمونی در خانه شما شود. اینکه برای هر بار شیردهی به یک صندلی مخصوص مراجعه کنید، به‌مرور حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. در آینده هم این صندلی تبدیل به یک وسیله کاربردی و درعین‌حال نوستالژیک می‌شود که از آن خاطرات دوست‌داشتنی و متنوعی خواهید داشت!

صندلی شیردهی مادر چه مشخصاتی دارند؟

  • در صندلی شیردهی مادر از الیاف ضد تعرق که دارای گردش هوا هستند استفاده شده است.
  • پارچه صندلی شیردهی از الیاف ضد حساسیت تولید شده است.
  • مشخصه دیگری که این صندلی دارد این است که به علت کیفیت و زیبایی چشمگیر آن می توان در خانه نیز در مقابل تلویزیون از آن استفاد کرد.
  • این نوع  صندلی از جنس مرغوب و بسیار با کیفیت ساخته شده است.
  • صندلی شیر دهی مادر دارای مکانیزم راکینگ چیر می باشد.
  • همچنین این صندلی دارای یک زیرپایه کوتاه برای قرار گرفتن پای مادر بر روی آن می باشد، این پایه نیز دارای مکانیزم راکینگ چیر است.
  • مشخصه دیگری که این صندلی دارد این است که دارای پشتیه قابل تنظیم در سه حالت گوناگون می باشد.
  • این صندلی دارای رنگ بندی بسیار زیبا می باشد.
  • مشخصه اصلی این صندلی این است که بسیار بادوام می باشد.

سخن پایانی

خیلی مهم است که پس از فرایند زایمان، به خودتان به‌عنوان یک مادر توجه ویژه داشته باشید. فراموش نکنید که راحتی شما، باعث راحتی و رفاه بیشتر نوزادتان خواهد شد. برای همین تهیه هر وسیله‌ای که بتواند ذره‌ای به شما در راحتی بیشتر کمک کند، لطف غیرمستقیم شما به نوزادتان را می‌رساند. از همین جهت، صندلی شیردهی نوزاد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید