دانستنی ها

قاب محافظ پستانک چیست؟ چه مزایای دارد؟

قاب محافظ پستانک

پستانک یکی از لوازم ضروری نوزادان به شمار می رود که دوری از آن در بعضی مواقع، علی الخصوص موقع خواب، آرامش نوزاد را بهم میریزد. به همین دلیل یکی از لوازمی که نیاز است والدین همیشه به همراه داشته باشند پستانک می باشد. همچنین پستانک محل خوبی برای تجمع آلودگی ها می باشد و از آنجایی که پستانک ها با دهان و بزاق حساس نوزادان در ارتباط هستند، با کمی آلوده شدن سلامت کودک را به خطر می اندازند. برای جلوگیری از آلودگی پستانک ها و حفظ سلامتی نوزادان، استفاده از قاب محافظ پستانک پیشنهاد می شود. برای بررسی بیشتر تا پایان با بیبی لوکس همراه باشید.

فواید استفاده از پستانک

پستانک در نوزادان گاهی مانند یک معجزه در آرام نمودن نوزاد عمل می کند. استفاده از آن آسان و سریع است و برای بسیاری از نوزادان قابل پذیرش و آرام کننده است. هیچ شکی وجود ندارد که پستانک ها می توانند به خوبی در آسایش کودک و آرام کردن گریه او مورد استفاده قرار گیرند، به خصوص اگر کودک نیاز به مک زدن داشته باشد اما هنوز متوجه نشده که چه طور انگشتان خود را در دهان خود بگذارد استفاده از پستانک میتواند کاربردی باشد.

زمانی که کودک گریه  می­ کند یا وقتی که  نوزاد در زمان خواب برای خوابیدن نیاز به کمک دارد ، پستانک ها می توانند یکی از مؤلفه های اصلی کاهش گریه  کودک باشند.

  • تحقیقات  نشان داده است که  استفاده از پستانک ها با کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) مرتبط است. یک نظریه بیان می دارد  که مکیدن پستانک ممکن است به باز شدن منافذ ورود هوا در اطراف دهان و بینی کودک کمک کند، که باعث می شود نوزاد اکسیژن کافی دریافت کند.
  • پستانک در کنترل شماست.
  • اینکه والدین وسیله ای در اختیار داشته باشند که  می تواند بدون آسیب به نوزاد باعث آرام شدن او شود یک گزینه بسیار خوب می باشد. بعلاوه ، بر خلاف مکیدن انگشت شست که در اختیار و انتخاب کودک شماست زمان آغاز و پایان مکیدن پستانک در اختیار والدین و پرستارکودک می باشد. همچنین ، تحقیقات نشان داده است که ترک نمودن  عادت مکیدن انگشت و علی الخصوص انگشت شست برای کودک بسیار مشکل می باشد.
  • پستانک می تواند به عنوان یک حواس پرتی لازم در زمان لازم استفاده شوند .
  • اگر پزشک قصد دارد نوزاد را معاینه کند پستانک ها راهی راحت برای آرام کردن نوزاد و پرت نمودن حواس او است . بسیاری از مادران و پدران با استفاده از پستانک  به سرعت گریه نوزادشان را آرام کنند.
  • پستانک می تواند به نوزاد ها کمک کند تا به تنهایی بخوابند.
  • وقتی که نوزاد استفاده از پستانک را یاد بگیرد میتواند به خصوص هنگام چرت زدن و یا زمان خواب سریعتر بخوابد و یاد بگیرد که چگونه به تنهایی بخوابد.
  • ممکن است کودک شما به پستانک بیش ازحد وابسته شود . ترک کردن این عادت برای کودک بسیار مشکل است ، به خصوص هنگامی که نوزاد شما به کودک نو پایی تبدیل شود که انعطاف پذیری کمتری دارد.
  • پنهان ماندن بیماری های کودک:اگر  نوزاد به دلیلی گریه کند و والدین برای ایجاد آرامش و توقف گریه های نوزاد بلافاصله به فکر استفاده از پستانک باشند، ممکن است دلایل واقعی گریه های کودک را نادیده گرفته و مواردی مانند احساس درد و سوزش ناشی از پوشک ناراحت کننده مخفی بماند.
  • قطع خواب شبانه نوزاد :نوزادانی که به طور مرتب از پستانک برای خوابیدن استفاده می نمایند ، ممکن است نتوانند یاد بگیرند که چگونه خودشان مستقلا و بدون پستانک بخوابند و اگر در نیمه شب بیدار شوند و پستانک در دهانشان نباشد دچار گریه و ناراحتی زیادی شده و باعث بیدار شدن والدین از خواب می شوند.
  • پستانک در نوزادان ممکن است خطر عفونت گوش را افزایش دهند:بعداز شش ماهگی احتماله عفونت گوش در کودکان به دلیل استفاده از پستانک افزایش می یابد اما این مورد قبل از ۶ ماهگی ، که خطر عفونت گوش در کمترین حد خود باشد ، مورد قابل توجهی نیست.
  • تاثیر منفی در شکل گیری دندان‌ها:برخی ؛ دندان پزشکان آمریکایی معتقدند که اگر مکیدن پستانک تا زمان بعد از تشکیل و رشد دندان های دائمی ادامه یابد در شکل گیری فک و دندان ها تاثیر منفی خواهد داشت.

 قاب محافظ پستانک

دلایل استفاده از قاب محافظ پستانک

پستانک نوزاد یکی از مهمترین و ضروری ترین وسایل هاست که در بهبود خواب نوزاد، افزایش آرامش او تاثیر بسیار زیادی دارد، حال ممکن شما بخواهید این وسیله را با خودتان به بیرون از خانه ببرید و ایده ای به ذهن تان نرسد که چگونه محل نگهداری آن را تمیز نگه دارید، زیرا نمی‌توانید به طور مثال پستانک را درون جیب تان یا کیف تان قرار دهید و آن را حمل کنید؛ قاب پستانک وسیله ای مطمئن برای این کار است که به سادگی می‌توانید با استفاده از آنها محلی ایمن و تمیز برای پستانک ها ایجاد کنید.

قاب محافظ پستانک چه ویژگی‌هایی دارد؟

قاب محافظ پستانک از جنس پلی‌پروپیلن ساخته شده است. این ماده‌ی بی‌خطر و قابل شستشو است و خیال شما را از بابت سلامت کودک راحت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی زیبا و کودکانه: قاب‌های محافظ پستانک در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند که به جلب توجه کودک و خوشحال کردن او کمک می‌کند.
  • تهویه مناسب: این قاب‌ها دارای منافذ ریزی هستند که جریان هوا را به خوبی برقرار کرده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • قفل محکم: درپوش جلویی قاب با یک قفل محکم بسته می‌شود و از باز شدن ناخواسته‌ی آن و افتادن پستانک جلوگیری می‌کند.
  • ایمنی بالا: لبه‌های این قاب‌ها کاملا نرم و انعطاف‌پذیر هستند و هیچ خطری برای لثه‌های ظریف کودک ندارند.
  • سازگاری با انواع پستانک: قاب‌های محافظ برای اکثر برندها و مدل‌های پستانک موجود در بازار مناسب هستند.

 قاب محافظ پستانک

مزایای استفاده از قاب محافظ پستانک

استفاده از قاب محافظ پستانک مزایای متعددی برای شما و کودک دلبندتان به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • حفظ بهداشت پستانک: همان‌طور که اشاره شد، این قاب از آلودگی پستانک در صورت افتادن روی زمین جلوگیری می‌کند. به این ترتیب خیال شما از بابت ورود میکروب‌ها و باکتری‌های مضر به دهان کودک راحت خواهد بود.
  • کاهش استرس والدین: با خیال راحت‌تری می‌توانید به پارک، مهمانی یا هر مکان دیگری بروید. دیگر نگران افتادن پستانک و کثیف شدن آن نخواهید بود.
  • کاهش هزینه: با استفاده از قاب محافظ، دیگر نیازی به جایگزین کردن مداوم پستانک‌های آلوده نخواهید داشت. این موضوع به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک می‌کند.
  • ایجاد آرامش برای کودک: یک پستانک تمیز و در دسترس، نقش مهمی در آرامش و آسایش کودک ایفا می‌کند.

انواع قاب محافظ پستانک

قاب‌های محافظ پستانک در مدل‌های مختلفی با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود و کودک ددی، طرح دلخواهتان را انتخاب کنید.

همچنین برخی از مدل‌های این قاب‌ها دارای ویژگی‌های جانبی مانند: محل اتصال به بند گردنی، محفظه برای نگهداری دندانگیر و … هستند.

خرید محافظ پستانک

قاب پستانک در انواع مختلفی مانند مدل های زیپ دار، سیلیکونی ساده، دستگیره دار و طرح و برندهای مختلف در این صفحه ارائه می‌شود، اینکه شما کدام مورد را برای خرید انتخاب کنید کاملا سلیقه ای است و نمی‌توان روی محصولات برچسب بهتر یا بهترین قرار داد، زیرا تمامی محصولات با کیفیت و مناسب برای قرار دادن انواع پستانک هستند.

نکات مهم در هنگام خرید قاب محافظ پستانک

برای اینکه خریدی مطمئن و رضایت‌بخش داشته باشید، در هنگام خرید قاب محافظ پستانک به نکات زیر توجه کنید:

  • سازگاری با پستانک: مطمئن شوید که قاب محافظ انتخابی شما با برند و مدل پستانک کودک دلبندتان سازگار است.
  • ایمنی و کیفیت مواد: جنس قاب باید از مواد اولیه‌ی بهداشتی و فاقد BPA باشد.
  • قفل محکم: درپوش جلویی قاب باید دارای قفل محکمی باشد تا از باز شدن ناخواسته‌ی آن جلوگیری شود.

قیمت قاب پستانک

همانطور که پیش از گفته شد، قاب پستانک در انواع مختلفی ارائه می‌شوند، مهمترین عواملی که در تعیین قیمت این محصولات دخیل هستند، نوع محصول و برند سازنده آنها است؛ مسلما قیمت محصولی با برند به طور مثال چیکو کمی بالاتر از سایر مدل های ساده سیلیکونی است، اما از نظر کارایی تمامی با محصولات می‌توانند نیاز شما را رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید