دانستنی ها

محبوب ترین برند شیشه‌ شیر های موجود در بازار

محبوب ترین شیشه‌ شیر

کیفیت و طراحی شیشه‌ شیر نقش مستقیمی در نحوه صحیح شیردهی کودکان، به خصوص کودکانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند را ایفا می‌نماید. از این‌رو ضروری است که جهت انتخاب و خرید شیشه مناسب و مرغوب، بیشتر با ویژگی‌ها و مشخصات این محصول در برندهای معتبر و روز دنیا، اطلاعاتی را کسب نمایید. در ادامه محبوب ترین برند شیشه‌ شیر های موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد با بیبی لوکس همراه باشید.

نکاتی که هنگام خرید شیشه شیر باید به آن توجه کرد

۱- سر شیشه :

سر شیشه های انواع شیشه شیر ها بر اساس سایز و سرعت عبور جریان شیر دسته بندی می شوند. بنابراین هنگام انتخاب سر شیشه حتما باید به سن نوزاد خود توجه کنید، تا سر شیشه مناسب را انتخاب نمایید.

محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

– سایز بندی سر شیشه :

۰ تا ۳ ماهگی : برای نوزادان از بدو تولد تا ۳ ماهگی سر شیشه با جریان کند باید انتخاب شود ، تا مانع از خفگی و یا مسدود شدن مجرای تنفسی نوزاد هنگام شیر خوردن شود.

۳ تا ۱۲ ماه : کودکانی که در سن ۳ تا ۱۲ ماهگی هستند می توانند از سر شیشه های با جریان عبور متوسط استفاده کنند.

۱۲ تا ۱۸ ماه : کودکانی که در این رنج سنی قرار دارند می توانند از سر شیشه های جریان سریع استفاده کنند، زیرا این کودکان به رشد کافی رسیده و خطر گرفتگی مجرای تنفسی آن ها را تهدید نمی کند. بهتر است هنگام خرید سر شیشه به توضیحات راهنمای آن توجه کنید.

چرا انتخاب صحیح سر شیشه مهم است ؟

انتخاب یک سر شیشه مناسب می تواند مانع از بروز مشکلات متعددی در نوزاد شود. از جمله :

– تاخیر در صحبت کردن

در دورانی که نوزاد از شیشه شیر یا سینه مادر تغذیه می کند، هم زمان ماهیچه های دهان و زبان او که قدرت تکلم را بر عهده دارند در حال رشد و تکامل می باشند . اگر سر شیشه انتخابی به گونه ای باشد که مکیدن آن توسط کودک بسیار آسان باشد ، این ماهیچه تقویت نمی شوند و قدرت تکلم کودک دچار مشکل خواهد شد .

– ایجاد خفگی در نوزاد

اگر سر شیشه انتخابی شما جریان زیادی را در هنگام مکیدن آزاد کند به گونه ای که متناسب با سن نوزاد شما باشد ممکن است در نوزاد شما ایجاد خفگی کند. بنابراین باید برای نوزادانی که تازه متولد شده اند حتما سر شیشه با جریان کند استفاده کرد .

– تغذیه ای بیش از اندازه

اگر نوزاد شما به واسطه انتخاب نادرست سر شیشه بیش از حد مورد نیاز خود تغذیه کند ممکن است دچار رفلاکس شود.

نکته : باید توجه داشت هنگام تغییر رنگ سر شیشه یا شیشه شیر باید حتما آن را تعویض کرد . همچنین با توجه به افزایش سن کودک باید سر شیشه را متناسب با سن او جایگزین کرد .

محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

۲- سایز شیشه شیر :

شیشه شیر های با حجم کم مناسب نوزادانی که تازه متولد شده اند می باشد . هم زمان با رشد کودک ، این شیشه شیرها با انواع بزرگتر که حجم بیشتری دارند جایگزین می شود .

– اگر از همان ابتدا شیشه شیر با ظرفیت بالا خریداری کرده اید می توانید متناسب با رشد کودک خود تنها سر شیشه آن را تعویض کنید .

۳- فاقد مواد شیمیایی مضر :

بسیاری از شیشه شیرها از مواد پلاستیکی ساخته شده اند. مواد پلاستیکی با کیفیت پایین دارای ماده شیمیایی خطرناکی به نام ( بی پی ای ) هستند. این ماده شیمیایی می تواند عامل ایجاد بیماری مختلفی در بدن شود. بنابراین هنگام خرید شیشه شیرها باید دقت کرد که شیشه شیر فاقد بی پی ای انتخاب شوند .

محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

چیکو Chicco از محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

اگر به دنبال خرید شیشه شیر مناسب در برندهای خارجی هستید، چیکو گزینه بسیار مناسبی است. این برند ایتالیایی تا کنون لوازم مختلفی را در حوزه کودک با بهترین کیفیت تولید نموده است. شیشه شیر چیکو در مدل‌های مختلفی (از ساده تا ارتودنسی) در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه اولویت‌ها و استفاده آسان برای نوزاد خود، یکی از انواع مدل‌های این محصول را انتخاب نمایید. جنس بدنه شیشه چیکو از پیرکس بوده و به راحتی قابل شستشو است. همچنین مهم‌ترین ویژگی این محصولات ضدنفخ بودن آن است و نوزاد بعد از تغذیه با این شیشه شیرها دچار کولیک و دل‌درد نخواهد شد.

مشخصات فنی و ویژگی ها شیشه شیر ۳۳۰ میل برند چیکو Chicco

شیشه شیر چیکو مناسب نوزادان از ۶ ماه به بالا است و از طراحی ویژه‌ای متناسب با تغییر سبک تغذیه نوزادان در طول رشد بهره‌مند هستند
این ظرف از جنسی پلاستیک و جنس سری سیلیکون می باشد.
مشابه سینه مادر با سر مورب
سیستم ضد نفخ پیشرفته
فاقد مواد شیمیایی مضر BPA می باشد.
این ظرف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و دست می باشد.
ساخت ایتالیا

محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

اونت Avent از محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

شیشه شیرهای اونت از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین‌ برندها در بازار هستند که در تولید آنها از هیچ‌گونه ماده مضر استفاده نشده و کاملاً مطابق با استانداردهای بهداشتی روز اروپا ساخته شده‌اند. سری شیشه از مهم‌ترین بخش‌های این محصولات بوده که نقش مهمی در مکیدن راحت شیر و عدم نفوذ هوا به همراه آن توسط کودک را دارد.

طراحی ارگونومیک سری شیشه‌های شیر اونت به گونه‌ای است که می‌توان کودک را از سنین بدو تولد، به راحتی و بدون هیچ‌گونه نفخی با شیرخشک تغذیه نمود. این سری‌ها از جنس بسیار باکیفیت سیلیکونی، بدون هرگونه مزه و بو تهیه شده‌اند.

شیشه شیر نوزاد ۱۲۵ میل طلقی اونت Avent

  • بدون ماده مضر و خطرناک BPA
  • سرشیشه با طراحی پیشرفته ضد نفخ و گلبرگی مشابه سینه مادر
  • جنس سرشیشه سیلیکونی التراسافت بسیار نرم و باکیفیت
  • بطری ساخته شده از پلی پروپیلن باکیفیت
  • دارای سرشیشه ۱ سوراخه
  • قابل استفاده از بدو تولد +۰ ماهگی
  • تولید: انگلیس

دکتر براون Dr Browns از محبوب ترین برند شیشه‌ شیر

برند دکتر براون نامی معتبر در عرصه تولید شیشه شیر کودک در مدل‌ها و سایزهای مختلف است و تا کنون توانسته است نظر مثبت بسیاری از مادران را در سراسر دنیا جلب نماید. اگر در تهیه یک شیشه مناسب و درجه یک تردید دارید پیشنهاد ما انتخاب شیشه دکتر براون است.

سری شیشه این محصول همانند سینه مادر شبیه‌سازی شده‌اند تا کودک بتواند در آغوش گرم مادر به راحتی تغذیه شود. بدنه شیشه شیر دکتر براون از مواد پلیمری مرغوب و درجه یک به صورت طلق ساخته شده و قادر است شیر را برای مدت زمانی در حدود ۲۰ دقیقه نگهداری نماید؛ بدون این که از مواد مغذی آن کاسته شود. این محصول دارای ساختار ویژه‌ای در بخش داخلی شیشه بوده که از ورود هوا به همراه شیر جلوگیری کرده و نوزاد بعد از شیردهی دچار نفخ نخواهد شد.

شیشه شیر طرح دار ۲۷۰ میلی لیتر دکتر براونز DR.Brown’s

  • سری سیلیکونی
  • جنس بدنه پلی استر
  • مناسب نوزادان از بدو تولد
  • محصول کشور آمریکا
  • قابل شتشوی دستی و ماشین ظرفشویی
  • ضد نفخ

کلام آخر

درمورد شیشه‌ شیر خیلی نمی‌توان گفت که کدام مدل صددرصد برای همه جواب می‌دهد، چون همه کودکان که مثل هم نیستند! شاید شیشه‌ شیری که کودک شما با آن راحت نیست، برای کودک دیگری شیشه‌ شیر راحتی باشد. شما هم اگر از این شیشه‌ شیرهایی که گفتیم برای کودک‌تان استفاده کرده‌اید، باعث خوشحالی ماست که تجربه‌تان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و مخاطبان‌مان به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید