دانستنی ها

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد چیست؟

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد چیست؟ در خرید سیسمونی، نوزاد علاوه بر کالسکه، کریر، آغوشی و… به استفاده از ساک لوازم نوزاد برای قرارگیری وسایل در آن احتیاج دارد. معمولا مادران تا دو سالگی برای بیرون بردن کودک خود به لوازم‌های بسیاری نیاز دارند. به همین دلیل ساک کودک باید جای کافی برای قرارگیری همه وسایل را داشته باشد، تا علاوه بر قنداق، لباس‌های اضافی، وسایل موردنیاز شیر دادن، بتوان خوراکی و اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک را نیز در آن جای داد. به همین منظور استفاده از ساک لوازم نوزاد را به شما پیشنهاد می دهیم.

به همین خاطر انتخاب ساک مناسب با داشتن ویژگی‌های خاص که بتواند نیاز کودک را برطرف کند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مطلب با بیبی لوکس همراه باشید، تا با مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد آشنا شوید، تا بتوانید با خیالی آسوده به همراه آن کودک را به سفر و گردش ببرید.

 ساک لوازم نوزاد چیست؟

ساک لوازم کودک در واقع یک کیف بزرگ است که می توان وسایلی مانند لباس، پوشک، اسباب بازی، شیشه شیر، داروهای کودک و … را به شکل مرتب و منظم در آن چید تا در موقع ضرورت به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشند.

طبیعی است که اگر قصد گردش یا رفتن به مهمانی را دارید، داشتن کودک تازه متولد شده با آن همه وسایل مهم و ضروری که در طول روز به آن ها نیاز دارد، مقداری سخت خواهد بود. بنابراین ساک لوازم کودک و نوزاد این مشکل را برای شما حل کرده است.

شما می توانید علاوه بر کیف دستی خود، ساک نوزادتان را هم به راحتی حمل کنید. داشتن این ساک به شما این امکان را می دهد که وسایل کودکتان دچار پراکندگی و به هم ریختگی نشود و همگی در ساک مجتمع شوند.

چرا از ساک لوازم نوزاد استفاده کنیم؟

پس از تولد نوزاد، در هنگام بیرون رفتن، لوازم زیادی را مربوط به نوزاد باید به همراه داشته باشید تا بتوانید تمام نیازهای نوزاد را در هر لحظه برطرف کنید. کیف‌های دستی مادران در حالت عادی گنجایش تمام لوازم نوزاد را ندارند. حتی در صورت استفاده از کیف‌های بزرگ که بتوانید تمام لوازم نوزاد و مادر را در آن قرار دهید، باز هم دسترسی به لوازم مشکل است.

ساک لوازم نوزاد معمولا دارای قسمت‌های اختصاصی و جیب‌های مختلفی برای لوازم کودک می‌باشند و باعث می‌شود در هنگام جمع کردم لوازم نوزاد و با دیدن بخش‌های مختلف ساک، لوازم مربوطه را برداریم و از فراموش کردن آن وسیله جلوگیری می‌شود.

همچنین ساک لوازم نوزاد مناسب باید دارای قسمت‌های جداگانه و کاربردی باشد که بتوانید تمام لوازم نوزاد و لوازم مادر را در آن قرار دهید و در هنگام نیاز و استفاده به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. در ضمن ساک لوازم باید این قابلیت را داشته باشد که تعدادی زیادی از لوازم را بتوانید با آن به راحتی جا به جا کنید.

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد

انواع مختلف ساک نوزاد

نکته مثبت در هنگام خرید ساک لوازم نوزاد تنوع آن در طرح و رنگبندی است که هر خانم با هر سلیقه ای می تواند یک ساک برای کودکش بخرد. در ادامه انواع مختلف آن را نام می بریم.

  • ساک دستی: همانطور که اسمش پیداست بصورت دستی است و شباهت زیادی به یک کیف دستی بزرگ دارد. معمولا این ساک ها بند بلندی دارند تا حمل آن برای شما راحت باشد. این مدل ساک جیب ها و زبانه های بیشتری نسبت به کیف دستی دارند و معمولا خانم ها این مدل را به بقیه ترجیح می دهند.
  • کوله پشتی: این مدل ساک مانند یک کوله پشتی ساده است با این تفاوت که جیب های اضافی تری برای قرار دادن وسایل نوزاد دارد.
  • آویز یا پستچی: این مدل کیف دارای بند یا رکابی است که به دور قفسه سینه بسته می شود. نام دیگر آن حمایلی است که ساختار آن بیشتر برای پدران است زیرا در طراحی آن کیف به دور سینه پیچیده می شود و فشرده است. البته مادران هم می توانند از آن استفاده کنند.
  • کیف قنداق کالسکه ای: این کیف ها بندهای بلندتری نسبت به ساک های معمولی دارند که به پشت کالسکه وصل می شود. اما توصیه می شود که به پست کالسکه آویزان نکنید زیرا ممکن است سنگینی کند و کالسکه به عقب واژگون شود.
  • ساک کیف پولی (کلاچ): این نوع ساک ها شبیه به کیف پول، بصورت مربع یا مستطیل است. ابعادش اندازه یک پوشک است و بند شانه ای دارد. این کیف معمولا برای زمانی که کودک شما کاملا بزرگ شده است و به تمام وسایل ضروری نیاز ندارد، مفید است.

برای خرید کیف لوازم کودک نکات زیر را در نظر داشته باشید

داشتن وزن سبک و مناسب

در ابتدا وزن ساک لوازم نوزاد و کودک نباید خیلی سنگین باشد، زیرا به غیر از وزن ساک باید آن را با وسایل نوزاد پر کنید و آن را با خود حمل نمایید. بنابراین داشتن وزن معقول و مناسب برای حمل راحت بسیار مهم است. همچنین در هنگام حمل باید کمترین فشار را به شانه‌ها و یا دستان والدین وارد کند و سلامت مهره‌های کمر مادر حفظ شود. بهتر است وزن ساک خالی کمتر از ۱.۵ کیلوگرم باشد تا بعد از پر شدن ساک و اضافه شدن وزن نیز مادر به راحتی بتواند آن را حمل کند.

جادار بودن

از دیگر نکات مهم در خرید کیف لوازم نوزاد این است که دارای جیب‌های متعدد و کافی باشد تا بتوانید تمام لوازم نوزاد را به طور جداگانه و اختصاصی در آن قرار دهید و دسترسی راحتی به آنها نیز داشته باشید. داشتن جیب‌های متعدد در قسمت داخلی و بیرونی ساک بسیار اهمیت دارد. در واقع مزیت و تفاوت ساک لوازم نسبت به کیف‌های معمولی داشتن جیب‌های تخصصی برای قرار دادن لوازم است.

ابعاد ساک لوازم کودک را هم باید در نظر بگیرید که به اندازه‌ای بزرگ و جادار باشد که تمام لوازم ضروری نوزاد و وسایل شخصی مادر هم در آن جای بگیرند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در مسافرت‌ها باید لوازم بیشتری را همراه داشته باشید. بنابراین داشتن ساک لوازم جادار و بزرگ بسیار مفید است.

داشتن استحکام کافی

ساک لوازم نوزاد و کودک باید استحکام کافی و خوبی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که این ساک را باید تا دو سال استفاده کنید و به همراه داشته باشید. ساک لوازم باید به گونه‌ای باشد که وقتی پر از وسایل کودک شد و وزن زیادی هم پیدا کرد و ساعت‌های طولانی آن را استفاده کردید بندها و درزهای آن دچار پارگی نشوند و زیپ و بست‌های آن سالم بمانند و نیاز به خرید ساک لوازم جدید و هزینه دوباره نشوید.

ویژگی های ساک لوازم نوزاد خوب

توجه به جنس داخلی و خارجی

در مورد ساک لوازم، جنس خارجی و داخلی آن مهم است. جنس ساک لوازم نوزاد معمولا از برزنت ضد آب و یا نایلونی است که مانع از نفوذ رطوبت به داخل و خارج از ساک می‌شود. این جنس باعث می‌شود که ساک لوازم کمتر کثیف شود و همچنین قابلیت شستشوی راحت نیز داشته باشد که برای لوازم نوزاد این ویژگی بسیار اهمیت دارد. داشتن یک یا دو جیب نایلونی مخصوص برای قرار دادن دستمال مرطوب و پوشک کثیف کودک نیز در ساک لوازم بسیار ضروری است. کیفیت دوخت در درزها را نیز در نظر بگیرید تا بعد از استفاده طولانی مدت، دوام خود را حفظ کند.

داشتن بند شانه برای حمل آسان

معمولا ساک لوازم نوزاد دارای بند شانه هستند که حمل آن را برای مادر آسان می‌کند. ولی بعضی از مدل‌ها فقط دارای بند دستی برای حمل هستند که  جا به جایی آن را مشکل می‌کند، به خصوص وقتی ساک پر باشد به دست‌های مادر فشار می‌آورد. بنابراین در هنگام خرید ساک لوازم به داشتن بند شانه توجه کنید که قابلیت تنظیم نیز داشته باشد.

داشتن زیبایی و مورد پسند مادر

زیبایی ساک لوازم نوزاد را نیز نباید فراموش کنید. زیرا ساک لوازم برای مادر دیگر جای کیف دستی او را می‌گیرد. داشتن ظرافت و زیبایی برای مادران بسیار مهم است تا بتوانند از آن به مدت چندین سال استفاده کنند. بنابراین باید دارای زیبایی و قابل پسند مادر باشد تا آن را راحت بتواند استفاده کند.

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد

مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد

همان‌طور که می‌دانید ساک لواز نوزاد مزایای زیادی دارد. در بخش زیر به چند مورد از مزایای استفاده از ساک لوازم نوزاد اشاره شده است:

  • در این ساک‌ها تنوع رنگی بسیار زیادی وجود دارد، به همین دلیل شما می‌توانید رنگ آن را با لباس خود و یا نوزاد به راحتی ست کنید.
  • از مزایای ساک نوزاد می‌توان به سادگی و خوش استایل بودن آن اشاره کرد.
  • ساک لوازم نوزاد به گونه‌ای طراحی شده است، که شباهت بسیار زیادی به کیف‌های دستی دارد. بنابراین کمتر کسی متوجه حمل ساک لوازم کودک توسط مادران می‌شود.
  • معمولا این ساک‌ها دارای جیب‌های متعدد و زیادی در قسمت داخلی و بیرونی می‌باشند، که شما می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن تمامی وسایل موردنیاز نوزاداستفاده کنید.
  • از دیگر مزایای ساک نوزاد، راحتی در استفاده آن برای مادران در هنگام بیرون و یا مسافرت بردن کودک می‌توان اشاره کرد.

نکات ضروری برای خرید ساک لوازم نوزاد

آشنایی با ویژگی های ساک نوزاد مناسب و شناخت انواع آن کمک بسیار زیادی به شما می‌کند، تا انتخاب درستی در خرید ساک داشته باشید. در بخش به چند مورد از نکات ضروری برای خرید ساک لوازم نوزاد اشاره شده است:

  • وزن ساک کودک بهتر است حدود یک کیلوگرم باشد، تا در حمل آن با مشکل جا به جایی مواجه نشوید.
  • در خرید ساک لوازم نوزاد دقت کافی داشته باشید، تا از استحکام کافی برخوردار باشند. زیرا نباید درزها و بندهای کیف در زمان استفاده دچار پارگی شوند. در صورت پارگی شما نیاز به خرید مجدد و هزینه دوباره دارید.
  • در زمان خرید ساک نوزاد، به داشتن بند و قابلیت تنظیم آن توجه کنید. زیرا بعضی از ساک‌های موجود در بازار فقط دارای بند دستی می‌باشند، که جا به جایی آن برای مادران مشکل‌تر است.
  • از دیگر نکات مهم خرید ساک، دقت کردن به جیب‌های متعدد و کافی آن می‌باشد. تا بتوانید تمامی لوازم کودک را به صورت جداگانه در ساک قرار داده و به آن دسترسی راحت داشته باشید.
  • در خرید ساک لوازم نوزاد، جنس داخلی و خارجی آن نیز بسیار حائز اهمیت است. معمولا جنس آن‌ها، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل و خارج ساک و شستشوی راحت از برزنت ضد آب یا نایلونی می‌باشد. این جنس ساک باعث می‌شود که از کثیف شدن زیاد آن جلوگیری شود. در زمان خرید به کیفیت دوخت درز کیف نوزاد دقت کنید، تا بتوانید از آن به صورت طولانی مدت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید