دانستنی ها

مزایای گهواره برقی چیست؟

مزایای گهواره برقی چیست؟

مزایای گهواره برقی چیست؟ یکی از وسایلی که برای خواباندن و آرام شدن نوزادان استفاده می شود، گهواره است. همه ما می دانیم که انواع گهواره و تخت نوزاد و کودک در بازار سیسمونی وجود دارد؛ همین تنوع همیشه انتخاب را سخت می کند؛ در حالت کلی داشتن یک گهواره که نوزاد خود را در آن بخوابانید، بسیار خوب است، البته اجباری در این امر نیست، زیرا بسیاری از مادران از روش (پا لالایی) برای آرام کردن و خواباندن نوزاد خود استفاده می کنند.

اگرچه این روش قدیمی، بسیار موثر است، اما قطعا فرسوده کننده، خسته کننده و بسیار وقت گیر خواهد بود. بنابراین بهتر است از نوعی از گهواره های موجود در بازار استفاده کنید تا از ابتدای راه بچه داری خسته و درمانده نشوید. در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی مزایای گهواره برقی خواهیم پرداخت با بیبی لوکس همراه باشید.

گهواره برقی چیست؟

گهواره های برقی از جدیدترین نوع گهواره ها هستند. این گهواره ها با برق وباتری حرکت میکنند و دیگر نیاز نیست که شما برای اینکه کودکتان بخواب برود گهواره را تکان دهید. کافی است که کودک را در گهواره بگذارید و سرعت آن را تنظیم کنید. حرکات موزون گهواره های برقی تداعی کننده آغوش مادر برای کودک شما است.

گهواره های برقی میتوانند در سه جهت حرکت کنند. همچنین اهرم به کار رفته در آن به راحتی قابل تنظیم است از این رو میتواند آرامش بیشتری را برای نوزاد شما  تامین کند. از مزایای دیگر گهواره این است که  با تنظیم  زاویه قرار گرفتن نوزاد در گهواره ، از رفلاکس نوزاد جلوگیری میشود و نوزادانی که از بدو تولد دچار کولیک نوزادی هستند در این گهواره ها راحت تر بخواب میروند.

آیا گهواره برای نوزاد مفید است؟

استفاده از گهواره یک ترجیح شخصی است اما بدون شک استفاده از آن مزایایی به همراه دارد. گهواره از زمان های خیلی قدیم وجود داشته اما به این شکلی که امروزه وجود دارد، نبوده است.

بدون شک گهواره می تواند مزایایی به دنبال داشته باشد. بعد از آغوش مادر، گهواره مکانی برای آرام گرفتن نوزاد به شمار می رود. اگر نوزاد شما در گهواره قرار گیرد، با حرکات آرام گهواره می تواند زودتر به خواب فرو رود.

گهواره را می توانید در اتاق خواب و کنار تخت خودتان قرار دهید. ضمن اینکه قابل حمل است و به راحتی منتقل می شود. بنابراین نوزاد شما می تواند روز در حال باشد و شب در اتاق خواب.

 ویژگی گهواره برقی

گهواره برقی، ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

  1. یکی از ویژگی‌های مهم گهواره برقی، توانایی تنظیم ارتفاع آن است. قابلیت تنظیم ارتفاع به والدین اجازه می‌دهد تا ارتفاع گهواره را به اندازه مطلوبی تنظیم کرده و نوزاد را در جایی کاملاً ایمن نگه دارند.
  2. بسیاری از گهواره‌های برقی نوزاد دارای ویژگی‌های صدا و موسیقی هستند که نوزاد را سرگرم می‌کنند. این صداها و موزیک‌ها به آرامش نوزاد کمک می‌کنند و او را به خواب و آرامش هدایت می‌کنند.
  3. بسیاری از مدل‌های گهواره برقی نوزاد دارای تایمر خودکار هستند. این به والدین امکان می‌دهد مدت زمانی که نوزاد در گهواره می‌ماند را تنظیم کرده و به صورت اتوماتیک خاموش شود.
  4. گهواره‌های برقی نوزاد به طور کلی دارای امکانات امنیتی هستند که از سقوط یا خطرات دیگر برای نوزاد جلوگیری می‌کنند. این امکانات معمولاً شامل قفل‌ها و قاب‌های محافظتی می‌شوند.

این‌ها تنها برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های گهواره‌های برقی هستند. به‌طورکلی گهواره‌های برقی با امکانات بسیار زیادی که دارند، می‌توانند به والدین در نگهداری کودک کمک بسیار زیادی کنند.

مزایای گهواره برقی چیست؟

نکات مهم هنگام خرید گهواره برقی

لازم به یادآوری است که خوابیدن نوزاد تا ۶ ماهگی در گهواره هیچگونه خطری برای او ندارد. اما زمانی که کودک شروع به غلت خوردن و جنب و جوش می کند باید مراقبت بیشتری در هنگام استفاده از گهواره نوزاد بعمل بیاورید. در هنگام خرید گهواره برقی بهتر است به نکات زیر توجه نمایید.

 

• ابعاد گهواره: ابعاد خرید گهواره به فضایی بستگی دارد که میخواهید گهواره در آنجا قرار گیرد پس پیشنهاد ما به شما خرید گهواره های برقی سبک برای نوزادتان است، زیرا جابه جایی اش برای شما آسانتر است.

 

• بررسی حرکات گهواره: گهواره برقی باید بدون صدا باشد و حرکات نرم و روانی  داشته باشد پس در هنگام خرید از فروشنده تقاضا کنید که گهواره را برای شما روشن کند تا بتوانید مقدار صدا را بررسی کنید.

 

• گارانتی: وسایل برقی  باید داری گارانتی معتبر باشند زیرا کالایی که دارای گارانتی باشد از کیفیتی بهتری برای تهیه آنها استفاده شده است و همچنین در صورت بروز مشکل میتوان به نمایندگی مراجعه کنید.

مزایای گهواره برقی برای نوزاد

گهواره برقی انرژی و وقت والدین را ذخیره می کند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که نوزاد را داخل آن قرار دهند و گهواره را روشن کنند. حرکات خودکار گهواره برقی چرخش از جلو به عقب باعث تسکین و آرامش نوزاد می شود. معمولا گهواره برقی در سه موقعیت حرکت می کند و اهرم آن به آسانی قابل تنظیم است.

برخی از انواع گهواره برقی آهنگ های آرامش بخش نیز پخش می کنند که به روند خواب آرام نوزاد کمک می کند. دکمه های تنظیم شونده گهواره را می توانید امتحان کنید تا بهترین حالت را برای نوزاد بیابید.

۱ – ایجاد احساس امنیت از مزایای گهواره برقی

گهواره چوبی نوزاد یا گهواره فلزی نوزاد با دارابودن نرده هایی بلند و طراحی منحصربه فرد، امکان پیشگیری از سقوط کودک را فراهم می کند. تلاش برای کاهش خطر صدمات در گهواره های کودکان، این تخت نوزاد را به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل کرده است. اغلب گهواره برقی دارای مکانیزم قفلی امن است که تضمین می کند کودک در داخل تخت محافظت شده و ایمن است.

۲ – راحتی و پشتیبانی از کودک از مزایای گهواره برقی

گهواره برقی نوزاد باتوجه به راحتی و سلامت کودک شما طراحی شده است. تشک و گارد آن به طور خاص برای ارائه حمایت و راحتی به منظور جلوگیری از هرگونه ناراحتی و ترویج رشد و توسعه سالم کود.برای بدن ظریف کوچولوی شما طراحی شده است.

۳ – تشویق به خواب عمیق تر و بهتر

با کاهش اختلالات و ارائه حمایت مناسب، گهواره برقی کودک کمک می کند تا کودک به مدت طولانی تری در خواب بماند و برای رشد و توسعه سالم، نیازهای وی را برطرف کند. اطمینان از خواب آرام کودک به آرامش خاطر داشتن والدین کمک شایانی می کند.

۴ – فضای خواب اختصاصی

ایجاد یک روتین ثابت می تواند الگو خواب بسیار مناسبی را برای کودک ایجاد کند. یک فضای خواب اختصاصی و آرام به ایجاد و ترویج عادات خواب سالم در کودک کمک می کند.

۵ – کاهش خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

بر اساس توصیه های اکید آکادمی اطفال آمریکا نوزادان باید در یک فضای امن و مطمئن مانند گهواره بر روی پشت خوابانده شوند. این امر به کاهش خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد که عامل اصلی مرگ ومیر در نوزادان است، کمک می کند. با استفاده از گهواره برقی می توانید از خواب امن و راحت کودک خود اطمینان حاصل کنید.

۶ – ارزش سرمایه گذاری بلندمدت

سرمایه گذاری بر روی یک تخت گهواره ای یا گهواره برقی باکیفیت بالا و درجه یک باعث ایجاد ارزش افزوده می شود. شما می توانید از یک تخت خواب محکم و بادوام سالیان متمادی و برای فرزندان متعدد استفاده کنید. به همین دلیل خرید گهواره برقی در درازمدت منجر به کاهش هزینه می شود.

۷ – تمیزکردن و نگه داری آسان

تخت نوزاد به گونه ای طراحی شده است که به راحتی قابل تمیزکردن باشد. معمولاً گهواره نوزاد دارای ملافه و تشک های قابل جابه جایی و شستشو هستند. همچنین به راحتی به کمک یک دستمال مرطوب می توانید مرتباً تخت را تمیز کنید تا عاری از هر گونه میکروب و باکتری شود.

۸ – ایجاد آرامش برای والدین

استفاده از انواع گهواره برقی، تاب گهواره ای، تخت گهواره ای و… به والدین آن ها اطمینان خاطر می دهد که فرزندشان در محیطی امن و مطمئن خوابیده است. این امر به کاهش استرس و اضطراب والدین کمک چشمگیری می کند و به آن ها اجازه می دهد مدت زمانی را با خیال آسوده استراحت کنند.

۹ – قابلیت سفارشی سازی بر اساس نیاز کودک

گهواره های کودک در طیف وسیعی از طرح ها و سبک ها عرضه می شوند که به این معنی است شما می توانید گهواره ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و ترجیحات شما باشد. از سوی دیگر انواع گهواره های چوبی سنتی تا طرح های مدرن و شیک در بازار وجود دارد که متناسب با سبک و بودجه شما باشد.

مزایای گهواره برقی

معایب گهواره برقی

  • گران بودن
  • مدت زمان استفاده محدود
  • معلوم نیست که کودک شما در آن آرام بگیرد یا نه

مزایای گهواره برقی نسبت به انواع دیگر گهواره

– گهواره های برقی با داشتن نوسانات یکنواخت باعث  زودتر به خواب رفتن نوزاد میشود.تحقیقات انجام شده نشان میدهد که خوابیدن نوزاد در گهواره های برقی ۲ تا ۴ دقیقه زودتر از گهواره های معمولی است.

 

– گهواره های دستی به دلیل اینکه حرکت درآنها تنظیم نیست و گاهی سریع و گاهی تند است نوزاد شما را عصبی میکند ولی گهواره های برقی به دلیل داشتن تنظیمات یکسان خواب راحتتری را برای نوزاد شما فراهم میکند.

 

– گهواره های دستی به علت یکسان نبودن حرکات باعث سرگیجه و برگرداندن شیر نوزاد میشوند. ولی گهواره  برقی حرکات منظم و آرامی را دارند و از رفلاکس نوزاد جلوگیری میکند.

 

– والدین با داشتن گهواره برقی وقت و زمان بیشتری برای استراحت کردن دارند ولی در گهواره های دستی باید مدام در حال تکان دادن گهواره باشند.

مقایسه گهواره برقی با گهواره دستی

وقتی که نام وسیله ای برقی برای نوزاد می آید، اکثر افراد گمان می کنند که آن وسیله برای نوزاد مضر است و نوسانات برق ممکن است آسیب هایی به مغز نوزاد وارد کند. اما ببینیم در مورد گهواره برقی چه مسائلی وجود دارد.

گهواره برقی نوعی گهواره است که به شکل یکنواختی حرکت می کند و نیازی نیست که با دست آن را به حرکت در آورید. در واقع این نوع گهواره خطری برای نوزاد نداشته و با نوسانات یکنواختی که دارد، باعث تنظیم شدن مغز نوزاد شده و کمک می کند که او زودتر به خواب فرو رود.

طی تحقیقات انجام شده روی گهواره برقی برای نوزاد، نتیجه نشان داده که استفاده از این نوع گهواره ۲ تا ۴ دقیقه زودتر از گهواره دستی نوزاد را به خواب فرو می برد. در واقع می توان گفت که خطر این نوع گهواره از گهواره های دستی کمتر است.

گهواره برقی حرکات یکنواخت و نوسانات یکسانی دارد در حالی که گهواره های دستی سرعت و نوسان ناپایداری دارند. همین امر سبب می شود که مغز نوزاد در گهواره های دستی مدام نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد و اینگونه باعث سرگیجه و برگرداندن شیر نوزاد شوند.

در حالی که گهواره برقی با حرکات یکسان، زودتر مغز نوزاد را تنظیم می کند و از عصبی شدن نوزاد جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید