دانستنی ها

مزیت صندلی شیردهی برای مادر و فرزند

مزیت استفاده از صندلی شیردهی

مزیت صندلی شیردهی برای مادر و فرزند: حتماً تا به حال اسم صندلی شیردهی مادر به گوشتان خورده و یا نمونه‌ای از صندلی شیردهی مادر را در سیسمونی اطرافیان خود دیده‌اید. همان‌طور که می‌دانید شیردهی به نوزاد یکی از اصلی‌ترین وظایف مادری است. این وظیفه حدود دو سال همراه مادر می‌ماند، پس بهتر است از همان اول حس خوبی به آن داشته باشد. در ادامه شما را با این محصول و مزیت‌های آن آشنا خواهیم کرد با بیبی لوکس همراه باشید.

صندلی شیر دهی به چه منظوری طراحی و ساخته شده است؟

مبل یا صندلی شیردهی در دسته ی صندلی هایی قرار می گیرد که برای راحتی و آسایش مادرانی که کودک شیر خوار دارند به کار می رود و به صورتی طراحی شده است تا مادر به راحتی بتواند روی آن دراز بکشد و با گذاشتن پاهای خود بر روی زیر پایی که برای آن طراحی شده است در آرامش و با حسی خوب فرزند خود را برای شیر دادن و یا اینکه برای خواباندن در آغوش خود بگیرد.

مبل و صندلی شیر دهی که برای راحتی در پرستاری و مراقبت از کودک طراحی شده است، انعطاف پذیر می باشد و همچنین قابلیت حرکت کردن به سمت عقب و جلو را به صورت گهواره دارد، حرکت گهواره ای این صندلی به آرامش رسیدن کودک و مادر می تواند کمک زیادی نماید. بخش نشیمن و تکیه گاه صندلی نیز انعطاف خوب و مناسبی دارد و همچنین قابلیت تنظیم شدن را نیز دارد.

وجود پشتی نرم در صندلی شیردهی، برای قرار دادن پشت سر و گردن می تواند یکی از مزیت های چشمگیر این محصول باشد که کارایی بسیاری دارد.

این صندلی راحتی برای مادرانی که فرزند شیر خوار دارند می تواند انتخابی کاربردی برای اتاق کودک به حساب آید و همچنین این صندلی راحتی می تواند در زمان بارداری و بعد از زایمان آسایش و راحتی زیادی را برای مادران ایجاد کند.

مزیت صندلی شیردهی

صندلی شیردهی شامل چه ویژگی هایی است؟

  • استفاده افراد سالمند به منظور استراحت کردن
  • قابل استفاده در زمان بارداری به دلیل راحتی آن
  • وجود یک نوع بالشتک نرم برای راحت تر بودن مادر هنگام شیر دادن به کودک
  • مهم ترین ویژگی که برای این صندلی در نظر گرفته شده است این است که حمل و جابه جایی آن بسیار آسان می باشد و همچنین می توان این چنین بیان کرد که  تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است.
  • راحتی زیاد صندلی به هنگام حرکت آن به صورت گهواره ای.
  • ویژگی دیگری که صندلی شیر دهی دارد این است که تکیه ‌گاه آن قابلیت تنظیم دارد.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم و اساسی این محصول این است که شخص برای استفاده دراز مدت از این صندلی احساس رضایت می کند.

استفاده از صندلی های شیردهی چه مشکلاتی را برطرف می سازد؟

همیشه مادران برای شیر دادن به فرزندان خود به مشکلاتی دچار می شوند و برای این کار راحت نیستند. در فضای داخلی منزل و مکان های شخصی، پیدا کردن یک گوشه دلنشین  برای اینکه کودک شما بتواند با خیالی آسوده شیر بخورد از دغدغه های مادران بوده ولی صندلی شیردهی نوزاد توانسته است که این مشکل را برای مادر و فرزند حل کند و مادر بتواند با خیالی آسوده به کودک خود شیر دهد.

  • با استفاده کردن از صندلی های شیردهی امکان استراحت کردن برای مادر و کودک در هر لحظه فراهم می باشد و به تغییر مکان دادن نوزاد یا مادر نیازی نمی باشد و همچنین می تواند شب بیداری های مادران را نیز کم کند.
  • استفاده کردن از صندلی شیر دهی مسائلی مانند نگرفتن سینه به وسیله کودک به صورت کامل برطرف خواهد شد.
  • صندلی های شیردهی در هر زمان شما را برای شیر دادن آماده قرار می دهد و همچنین اختلال در وعده های شیر دادن به کودک را برطرف می کند، بنابراین وعده هایی که برای شیر دادن به کودک مناسب می باشد را مادر می تواند با نشستن بر روی این صندلی ها در زمان درست و به موقع انجام دهد. و دیگر نیازی نمی باشد که مادر در وقت شیر دادن به نوزاد زمانی را برای پیدا کردن مکان مناسب صرف نماید و بی تابی های نوزاد آرامش او را به هم بریزد.
  • استانداردی که برای طراحی و ساخت صندلی شیر دهی به کار رفته است به این صورت می باشد که مانع از کشیده شدن سینه از دهان نوزاد می شود و مانع به وجود آمدن زخم در سینه میشود.
    صندلی های شیردهی با ایجاد کردن حالت ریلکسی و مواردی که مورد نیاز بانوان در زمان شیردهی می باشد سبب می شود که شیر مادر به اندازه کافی غلیظ و چرب شود. همچنین روان شدن شیر در سینه ها به سبب تنظیم کردن گردش خون که به وسیله صندلی های شیردهی ایجاد خواهد شد، می تواند کار شما را بسیار راحت کند.
    مشکل دیگری که در زمان شیر دهی وجود دارد این است یکی از دو پستان در زمان شیر دهی راحت نمی باشد که با استفاده از صندلی شیردهی این مشکل نیز برطرف می شود. وجود داشتن این مشکل به این دلیل است که شیردهی از دو سینه باید به طور متناوب انجام شود و این صندلی ها به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید شیر دهی را از هر دو پستان به آسانی انجام دهید.
    استفاده از صندلی شیردهی مسائلی مانند ضعیف شدن ذخیره شیر مادر را به صورت کامل برطرف می نماید.
    حالت درست شیردهی بسیار مهم می باشد و این امکان وجود دارد که قرار گرفتن در حالت نادرست حتی در تغییر دادن فرم و شکل فک نوزاد نیز می تواند تاثیر گذار باشد. عمل مکیدن سینه مادر باید در انتهای فک باشد نه اینکه در گونه های نوزاد قرار بگیرد و انجام شدن این کار به سادگی صورت نمی گیرد، ولی با استفاده از صندلی های شیر دهی مادر و نوزاد به خوبی در حالت صحیح قرار می گیرند.
  • در دوران شیر دهی حساسیت ها و خستگی های زیادی در ماه های اول شیر دهی وجود دارد، بنابراین به کمک صندلی های شیردهی ریلکسی خستگی های دوران شیر دهی برطرف می شود.
  • همچنین صندلی شیردهی می تواند عمل نشستن و برخاستن را در روزهای اولیه بعد از زایمان را برای شما راحت کند، به این دلیل که جکی در آن طراحی شده است و شما را به سمت جلو خم می کند بدون اینکه به قسمت کمر و … فشار وارد کند.

چرا باید صندلی شیردهی نوزاد را تهیه کنیم؟

فراموش نکنید که فرایند شیردهی، فرایندی طولانی‌مدت است. شما قرار است هرروز و به مدت چند ساعت به نوزاد دلبندتان شیر بدهید. برای همین داشتن یک صندلی شیردهی مادر، علاوه بر حس خوب، می‌تواند باعث راحتی و آرامش بیشتر شما هم بشود. آرامش بیشتر شما به معنای شیردهی بهتر و درنتیجه، رشد مناسب نوزاد شماست.

برای همین است که باید صندلی شیردهی نوزاد را دست‌کم نگیرید. اگر دوست دارید بیشتر از فواید صندلی شیردهی نوزاد برای مادر و فرزند بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

مزیت صندلی شیردهی نوزاد کدام است؟

شیر دادن به نوزاد فرایندی دوطرفه است. در شیردهی، هم مادر درگیر است و هم نوزاد نیاز به آسودگی دارد. از همین جهت، هر وسیله‌ای که بخواهد به فرایند شیردهی کمک کند، باید راحتی مادر و نوزاد را هم‌زمان در نظر بگیرد. به‌عبارت‌دیگر، این صندلی باید طراحی ویژه‌ای داشته باشد که هم برای مادر فوایدی به همراه بیاورد و هم برای نوزاد.

مزیت صندلی شیردهی

۱- طراحی ارگونومیک از مزیت صندلی شیردهی

صندلی شیردهی مادر به‌گونه‌ای ارگونومیک طراحی شده تا مادر بتواند به‌راحتی روی آن بنشیند و بدون اینکه برای بغل گرفتن نوزاد، متحمل وزن اضافه‌ای شود، فرزند خود را به آغوش بگیرد. زیر پایی این صندلی مخصوص باعث بالا آمدن پا و تکیه کردن دست بر آن و درنتیجه، کم شدن دردسر بغل گرفتن نوزاد می‌شود.

همچنین قابلیت گهواره‌ای آن به‌راحتی بیشتر مادر و نوزاد کمک می‌کند. استفاده از فرم مبل برای این صندلی، باعث می‌شود تا نحوه نشستن مادر اصلاح شده و شرایط فیزیکی او در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد. این امر در سلامتی مادر در زمان طولانی دوساله شیردهی اثر بسزایی دارد.

۲- کاربرد چندگانه  از مزیت صندلی شیردهی مادر

صندلی شیردهی مادر تنها یک صندلی ساده نیست. بلکه با استفاده از حالت مبلی و برخورداری از قابلیت گهواره‌ای، می‌تواند برای کاربردهای دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال می‌توانید بعد از شیردهی و خوابیدن نوزاد، او را جابه‌جا نکرده و بر روی همان مبل بگذارید.

همچنین پس از اتمام دوره شیردهی، می‌توانید از صندلی شیردهی به‌عنوان صندلی راحتی و زمان‌های استراحت و مطالعه استفاده ببرید. برای سالمندان یا کودکان نیز یک صندلی استراحت مناسب است. مخصوصاً بچه‌ها که همیشه به دنبال وسیله‌ای برای بازی هستند، می‌تواند گزینه جذابی باشد.

۳- کمک به مادر قبل از زایمان

نکته جذاب ماجرا، کاربرد صندلی شیردهی مادر قبل از زایمان است! در روزهای بارداری، نشستن و برخاستن و همچنین استراحت مطلق برای سلامتی مادر و نوزاد اهمیت زیادی دارد. این صندلی می‌تواند وسیله‌ای آرامش‌بخش برای مادر باردار باشد تا ساعتی را بدون دغدغه سپری کند!

۴- صندلی شیردهی نوزاد وسیله‌ای راحت، زیبا و ماندگار

اگر به زیبایی خانه‌تان علاقه‌مند هستید، صندلی شیردهی مادر با طراحی جذاب خود می‌تواند یک عنصر هنری محسوب شود! کاربردهای متنوع در کنار ظاهر زیبای این صندلی، می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک گوشه دنج در خانه شما باشد. پس اگر به زمان‌های استراحت خود اهمیت می‌دهید یا دلتان می‌خواهد ساعتی قبل از خواب مطالعه کنید، صندلی شیردهی می‌تواند تا همیشه دوست خوب شما باقی بماند.

۵- آرامش و راحتی بیشتر مادر پس از زایمان از مزیت صندلی شیردهی

زایمان فرایند دشواری است. فرایندی که مادر را برای بسیاری از کارهای روزمره به زحمت می‌اندازد. صندلی شیردهی با کاربرد ویژه خود، نشستن و برخاستن را برای مادر ساده‌تر می‌کند. این کمک کوچک می‌تواند بخشی از خستگی‌های مادر را بکاهد تا با آرامش بیشتری به نوزاد خود شیر بدهد.

۶- استفاده طولانی بدون خستگی

نشستن روی صندلی‌های معمولی بعد از مدتی باعث خستگی آدم می‌شود. صندلی شیردهی با خاصیت ویژه‌ای که دارد، از الیاف نرم تا پشتی قابل تنظیم و همچنین قابلیت گهواره‌های آن، در طولانی‌مدت خستگی‌آور نبوده و شما همچنان از آن لذت خواهید برد. این امکان، فرایند شیردهی را ساده‌تر از قبل می‌کند.

۷- ایجاد یک نظم در خانه شما از مزیت صندلی شیردهی

استفاده از یک نقطه به‌خصوص برای شیردهی به نوزاد، می‌تواند باعث یک نظم و هارمونی در خانه شما شود. اینکه برای هر بار شیردهی به یک صندلی مخصوص مراجعه کنید، به‌مرور حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. در آینده هم این صندلی تبدیل به یک وسیله کاربردی و درعین‌حال نوستالژیک می‌شود که از آن خاطرات دوست‌داشتنی و متنوعی خواهید داشت!

دیدگاهتان را بنویسید