دانستنی ها

مسواک سیلیکونی چرخشی چیست و چه فوایدی دارد؟

مسواک سیلیکونی چرخشی

محصولات مخصوص بهداشت دهان و دندان کودک در انواع مختلفی به تولید می‌رسند. یکی از بهترین محصولات موجود در این رده، مسواک سیلیکونی چرخشی محسوب می‌شود. با خرید این محصول می‌توانید دندان‌های فرزند خود را به راحتی از هرگونه آلودگی خاصی پاک کنید. برای آشنایی بیشتر با این محصول در این مقاله با بیبی لوکس همراه باشید.

ساختار مسواک سیلیکونی چرخشی بچه گانه و کودکانه

مسواک جدید سیلیکونی کودک با ساختار کاملا متفاوت و بسیار ساده به بازار عرضه شده که از یک مواد سیلیکونی به صورت یو شکل و مناسب با دندان و لثه بچه ها و یک دسته درست شده است و به راحتی بر روی دندانها قرار می گیرد. همان طور که در تصویر مسواک سیلکونی مشاهده می کنید ظاهر متفاوت این مسواک کاملا مشهود است .

بر روی قسمت سیلیکونی این مسواک (که جنس بسیار نرم و با کیفیتی دارد و با توجه به تمامی استانداردهای بهداشتی تولید شده است) در هر دو طرف (هم قسمت بالا مخصوص شستشوی دندانهای بالا هم در قسمت پایین مخصوص شستشوی دندان های پایین) چهار ردیف فرچه برای تمیز کردن قسمت های کناری و بین آنها بکار برده شده است که به خوبی دندان ها را تمیز کرده و از آسیب زدن به دندانها جلوگیری می کند.

دسته بسیار زیبایی و فانتزی هم متناسب با دست کودکان طراحی شده که کودکان می توانند خود به تنهای بدون کمک والدین دندان های خود را تمیز کنند.

هیچ وقت برای شروع مسواک زدن دهان نوزاد زود نیست. حتی قبل از رشد اولین دندان، باکتری ها در دهان نوزاد رشد می کنند. باکتری ها از کجا می آیند؟ قندهای موجود در مکمل ها و شیر مادر، مقصرهای اصلی این مشکل هستند. زمانی که قندها بر روی لثه های نوزاد قرار می گیرند، می توانند باعث تجمع باکتری ها شوند. در حالی که همه افراد مقداری باکتری در دهان خود دارند، هدف شما باید پیشگیری از تجمع وسیع باکتری ها باشد چراکه این امر می تواند در آینده منجر به مشکلات سلامت دندان شود.

سیلیکون در زمان رشد دندان های نوزاد می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد چرا که مسواک های معمولی باعث آسیب به لثه ها شده و کودک نسبت به مسواک زدن حس بدی پیدا می کند.

همچنین می توانید مسواک سیلیکونی را درون فریزر قرار داده و از آن به عنوان روشی عالی و ملایم برای تسکین ناراحتی های زمان رشد دندان استفاده کنید. همه مسواک های سیلیکونی قابلیت ضدعفونی در آب جوش را دارند.

اولین دندان نوزاد شما بین ۶ ماهگی تا ۱ سالگی رشد خواهد کرد با این حال این زمان ممکن است در کودکان مختلف متفاوت باشد. اولین مسواک استفاده شده برای نوزاد باید از جنس سیلیکون بوده و یا موهای آن از جنس نایلون نرم باشند.

مسواک سیلیکونی چرخشی

مسواک چرخشی کودک برای نوزاد خوبه؟

اگر زمان رشد دندان های نوزاد شما رسیده است پیشنهاد می کنیم حتما یکی از این مسواک های چرخشی را برای نوزاد خود تهیه کنید و مطمئنا این مسواک چرخشی برای نوزاد شما بهترین انتخاب است. چون که این مسواک قادر است به خوبی تمام باکتری هایی که در اثر قندهای شیر مادر و مکمل ها در لثه جمع شده اند را به نرمی پاکسازی کند.

چرا باید مسواک سیلیکونی چرخشی کودک را بخریم؟

همان طور که می دانید رسیدگی و توجه به بهداشت دهان و دندان ها یکی از اولویت های اصلی یک والدین درجه یک می باشد و همان طور که می دانید متاسفانه کودکان رقبت و میلی به مسواک زدن نخواهند داشت چرا که حرکات دست آن ها با مسواک معمولی بسیار سخت و طولانی خواهد بود و برای همین کودک شما از مسواک زدن فراری خواهد شد.

برای همین طراحان به فکر ساخت وسیله ای بی نظیر بنام مسواک چرخشی افتادند مسواکی که کودک شما را به شوق می آورد و از همان دوران کودکی او را به مسواک زدن عادت زده خواهد کرد.

مسواک ۳۶۰ درجه چرخشی

در هنگام خرید مسواک بچگانه و نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید مسواک مناسب نوزاد باید به چند نکته زیر توجه کنید:

مناسب با سن کودک

برای خرید مسواک بچه گانه باید سن کودک خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کودک شما کمتر از دو سال سن دارد، می‌توانید از مسواک‌های انگشتی برای او استفاده کنید تا به خارش لثه‌هایش نیز کمک شود.

یا برخی مسواک‌ها هستند که به صورت چرخشی ساخته شدند و برای کودکانی که تازه می‌خواهند مسواک زدن را شروع کنند، بهترین گزینه خواهند بود. در هر صورت هر مدلی که تهیه می‌کنید باید کیفیت بالایی داشته باشد.

جنس و اندازه برس مسواک

در خرید مسواک نوزاد مهم‌ترین نکته جنس و اندازه برس است. برس مسواک باید اندازه کوچکی داشته باشد تا راحت در داخل دهان کودک بچرخد و دندان‌های انتهایی را نیز تمیز کند.

قسمت مویی این برس معمولاً بین ۳ تا نهایتا ۵ سانتی‌متر طول دارد. جنس آن نیز کاملاً نرم و لطیف در نظر گرفته می‌شود تا به لثه‌ها آسیبی وارد نکند. در غیر این صورت کودک اذیت شده و دیگر سمت مسواک زدن نخواهد رفت.

طراحی مناسب دسته

طراحی مناسب دسته مسواک بچه گانه نیز اهمیت زیادی دارد. معمولاً دسته‌های بزرگ‌تر به راحتی در دست کودک جای می‌گیرند. البته به شرطی که جنس مناسبی داشته باشد و در حین مسواک زدن از دست سر نخورد. مسواک‌های دسته‌ سیلیکونی از این جهت بهترین گزینه هستند.

شکل ظاهری

بهتر است مسواک نوزاد را با طرح و رنگ شاد انتخاب کنید. حتی برخی از مسواک‌ها هستند که به شکل کارتونی طراحی شدند و جذابیت بیشتری برای کودکان دارند. البته این موضوع نیز نباید کیفیت محصول را کاهش دهد.

کیفیت و نوع متریال

از آن‌جایی که مسواک به دهان کودک وارد می‌شود و با سلامت او در ارتباط است، باید از متریالی ساخته شوند که فاقد مواد BPA و حساسیت‌زا باشند. زیرا اگر این مواد وارد بدن کودک شوند، ممکن است خطرات جدی را برای او ایجاد کنند.

مزیت مسواک سیلیکونی چرخشی نسبت به مسواک های معمولی

  • به طور همزمان هم دندان های قسمت بالا و هم دندان های قسمت پایین با هم شستشو داده می شوند در نتیجه وقت کمتری صرف شستشو دندانها می شود.
  • به خاطر وجود مواد سیلیکونی یو شکل متناسب با دندان بچه ها تمامی قسمت های دندان ها و لثه ها به خوبی شستشو داده می شود حتی دندان های آسیاب.
  • وجود چهار ردیف از فرچه های سیلیکونی در قسمت یو شکل این مسواک سبب می شود که حتی ریز ترین باقی مانده غذا ها از بین دندانها را خارج کند و تمیزی بیشتری به دندان ها ببخشد.
  • از دسته مقاوم و مناسب تری نسبت سایر مسواک های معمولی برخوردار است.
  • فرچه های این مسواک چون از جنس سیلیکون هستنند هیچ گونه آسیبی به دندان ها و لثه ها نمی زنند و موجب زخم های و آسیب احتمالی نمی شود و در شکل و ساختار دندان ها کوچکترین تغییری را ایجاد نمی کنند.
  • فقط با یک حرکت ۹۰ درجه به صورت کامل دندان ها را می توانند تمیز کنند و نیازی به تغییر حالت مسواک و یا فرچه آن ندارد.
  • وجود فرچه های سیلیکونی برای دندان ها حالت تمیزی را به ارمغان می آورد و برای لثه ها کار ماساژور انجام می دهد و سبب گردش خون بیشتر در قسمت لثه ها می شود.

در مجموع می توان گفت که این محصول به خاطر شکل و ظاهر متفاوتش انقلابی جدید در صنعت مسواک سازی بچه ها بوده است.

مسواک سیلیکونی چرخشی

چرا باید مسواک سیلیکونی چرخشی را تهیه کنیم؟

قاعدتاً از این امر مطلع هستید که کودکان نمی‌توانند از مسواک‌های عادی به شکل صحیحی استفاده کنند. از سوی دیگر، آموزش نحوه مسواک زدن به شکل صحیح و توضیح اهمیت بهداشت دهان و دندان به کودکان بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از چنین محصولاتی به هر دوی این اهداف دست یابید.

طراحی u شکل این محصول موجب می‌شود که مسواک بتواند خیلی راحت تمام سطوح دندان‌های فرزند شما را به سرعت از هرگونه باقی‌ مانده مواد غذایی پاک نماید. در کنار این امر، باید به طراحی ارگونومیک دسته این مسواک اشاره کنیم که موجب می‌شود تا خیلی راحت بتوانید آن را در دست بگیرید. علاوه بر این، خود کودک نیز می‌تواند با استفاده از چنین مسواکی، روش صحیح مسواک زدن دندان‌ها را آموزش ببیند.

سری این مسواک از ماده خاصی به نام سیلیکون ساخته شده است. این ماده علاوه بر مقاومت بالا، نرمی خاصی دارد و به همین دلیل در تولید بسیار از محصولات مخصوص کودکان از آن استفاده می‌شود. همین سری سیلیکونی را می‌توان یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای خرید این محصول دانست.

در تهیه و تولید این مسواک جذاب از هیچگونه ماده شیمیایی خاصی استفاده نشده است؛ بنابراین، کلیه پدران و مادرانی که به سلامت فرزند خود اهمیت می‌دهند نیز می‌توانند نسبت به خرید این مسواک فوق‌العاده اقدام کنند. شما می‌توانید این مسواک بسیار کاربردی را برای کودکان دو الی ده ساله خود خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید