دانستنی ها

معرفی بهترین کرم ضد ترک در بارداری

بهترین کرم ضد ترک در بارداری

معرفی بهترین کرم ضد ترک در بارداری : ترک پوستی مشکلی است که بسیاری از ما در دوره‌ای از زندگی خود با آن روبرو هستیم. این عارضه به شکل رده‌های باریک بر روی پوست ظاهر شده و شکل آن را تغییر می‌دهد. با این حال، درمان‌ های خانگی و کرم‌ های متنوعی در دسترس هستند که می‌توانند به درمان ترک‌ های پوستی یا حتی پیشگیری از آنها کمک کنند. در این مقاله در مورد بهترین کرم ضد ترک پوست در دوران بارداری، علل ایجاد آن، روش درمان و پیشگیری از این ترک‌ها صحبت خواهیم کرد. با بیبی لوکس همراه باشید.

ترک پوستی یا استریا چه هستند؟

استریا، استرچ مارک یا ترک‌ های پوستی ضایعاتی هستند که با اسامی دیگری نظیر ترک‌ های حاملگی، خطوط چاقی و لاغری و … شناخته شده و به دلیل نازک شدن لایه درم و اپیدرم پوست ایجاد می‌شوند. به عبارتی به شکاف‌هایی که در اثر شکسته شدن پوست ایجاد می‌شوند گفته می‌شوند. ترک‌های پوستی در آقایان نیز مشاهده می‌شود، ولی در خانم‌ها شایع‌تر است و با استفاده از کرم های ضد ترک بارداری و پوستی، قابل درمان هستند.

ترک‌های بارداری در چه زمانی ایجاد می‌شوند؟

ترک‌های بارداری معمولا در سه ماهه سوم بارداری قابل مشاهده هستند. البته در بعضی از زنان زودتر از سه ماهه سوم و همزمان با بزرگ شدن شکم دیده می‌شود. ترک‌های پوستی معمولا به شکل خط‌های نقره ای رنگ هستند که ممکن است در مواردی تیره‌تر شوند. ژنتیک روی شدت ترک‌های پوستی موثر است. از طرفی هرچه سرعت افزایش وزن یک خانم در بارداری بیش‌تر باشد استریا زودتر بوجود می‌آید.

کدام نواحی بیشتر دچار استریا یا ترک پوستی می گردد؟

استریا یا همان ترک‌های پوستی در هر نقطه از بدن ممکن است ایجاد شوند، ولی بیشتر در جاهایی که مقادیر زیاد چربی ذخیره شده‌ است وجود دارد. این ترک‌ های پوستی که ممکن است به دلایلی نظیر مصرف برخی از داروها، بارداری، شیردهی، تغیرات وزنی شدید و ناگهانی، بیماری مزمن، پیشینه خانوادگی و … ایجاد شده باشند.

قبل از پدیدار شدن ترک های پوستی، پوست نازک و قرمز شده و با خارش و حساسیت همراه می‌شود. ترک‌ها ابتدا به صورت چروک ایجاد می‌شوند و به رنگ قرمز هستند و سپس در طول زمان به تدریج کمرنگ‌تر و سفیدتر می‌شوند. از شایع‌ترین محل ایجاد ترک های پوستی می‌توان به مکان‌هایی نظیر شکم، سینه، بازوها، کمر، ران، لگن، پهلو و باسن اشاره کرد. در ادامه مقاله بهترین کرم ضد ترک پوست در بارداری را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

 بهترین کرم ضد ترک در بارداری

 بهترین کرم ضد ترک در بارداری

بهترین کرم برای پیشگیری از ترک شکم در بارداری کرم های مرطوب کننده مجاز در بارداری هستند. امروزه کرم‌های تخصصی پیشگیری از ترک بارداری تولید شده است که با مشورت پزشک قابل استفاده هستند. استفاده از ژل آلوئه ورا تازه برای رفع و پیشگیری از ترک شکم نیز مفید است. بعضی از زنان به طور ژنتیکی ترک های پوستی شدیدی را در حاملگی تجربه می‌کنند که ممکن است حتی استفاده از بهترین کرم ضد ترک بارداری و یا ماساژ با روغن‌ها تاثیر چندانی در پیشگیری از بروز این ترک‌ها نداشته باشد.

روغن برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری

بهترین روغن برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری کدام است ؟ چه روغنی برای ترک شکم در بارداری خوبه؟ از گذشته‌های دور چرب کردن شکم با روغن برای ترک بارداری توصیه شده است.

  1. روغن زیتون یکی از مهم‌ترین روغن‌ها برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری است. ماساژ شکم با روغن زیتون را باید از اوایل بارداری شروع کرد.
  2. روغن نارگیل به دلیل چربی بالا از بهترین روغن برای چرب کردن شکم در بارداری است .
  3. روغن بادام نیز ازجمله روغن‌های مفید و روغن ضد ترک بارداری برای جلوگیری از ترک های بارداری هستند.

نحوه استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری از ترک های بارداری به این شکل است که روغن مورد نظر خود مثل روغن زیتون به عنوان بهترین روغن برای ترک بارداری را بر روی پوست نواحی مستعد ترک خوردن مانند شکم یا بازوها ریخته و به آرامی ماساژ دهید و بعد از یک الی دو ساعت آن محل را شست و شو دهید. به علت حساسیت سینه‌ها به ماساژ در بارداری بهتر است در سه ماهه سوم برای پیشگیری از زایمان زودرس از ماساژ سینه‌ها اجتناب کرد.

روغن ضد ترک شکم بارداری موستلا Mustela

روغن ضد ترک شکم بارداری موستلا Mustela یکی از محصولات محبوب در بازار است که به خانم‌های باردار کمک می‌کند تا ترک‌هایی که به علت کشیدگی پوست در دوران بارداری ایجاد می‌شود، کاهش یابد. این روغن حاوی ترکیباتی است که به تغذیه و نرمی پوست کمک می‌کند و علاوه بر این، ترک‌های قدیمی را نیز بهبود می‌بخشد. استفاده از این روغن به عنوان یک روش پیشگیری و درمانی ساده و موثر برای کاهش ترک‌های شکم بارداری محسوب می‌شود و مادران باردار می‌توانند با اعتماد به نفس بیشتری به این دوران ارزشمند از طریق حفظ زیبایی و سلامتی پوست خود لذت ببرند.

مشخصات فنی و ویژگی های روغن ضد ترک شکم بارداری موستلا Mustela

ترک‌های پوشی ناشی از بارداری جزو مشکلات رایج میان بانوان در این دوران است.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که حجم بدن به خصوص در قسمت شکم طی مدت کوتاهی افزایش پیدا می‌کند و این سرعت بزرگ شدن بدن سریع‌تر از آن است که پوست بتواند خود را با آن تطبیق دهد در نتیجه فیبرهای کشسان زیر سطح پوست پاره می‌شوند و ترک‌های پوستی پدیدار می‌شوند.

در حال حاضر هیچ روش تایید شده‌ و موثری برای درمان یا متوقف کردن ترک‌های پوستی وجود ندارد و زمانی که این ترک‌ها به وجود آیند دیگر نمی‌توان به طور کامل آن‌ها را از بین برد.

اما روش‌های موثری برای پیشگیری از این عارضه وجود دارد که روغن ضد ترک شکم بارداری موستلا«Mustela» حجم ۱۰۵ میلی لیتر یکی از این روش‌ها است.

این روغن ترکیبات طبیعی موثری مثل روغن دانه انار، مشک، روغن گل رز، روغن آووکادو و عصاره بائوباب دارد که با تغذیه و تقویت کردن پوست خاصیت کشسانی آن را افزایش می‌دهند.

 بهترین کرم ضد ترک در بارداری ،کرم رفع ترک بدن موستلا

کرم ضد ترک موستلا یکی از محصولات شرکت فرانسوی Mustela‌‌‌ است که یک برند مراقبت از پوست بوده و به خاطر محصولات مراقبتی برای نوزادان و مادران در دنیا شناخته شده است. این محصول شرکت موستلا مخصوص مراقبت از پوست بعد از زایمان است. ترکیباتی که در این کرم به کار رفته موجب کاهش کشش‌های ایجاد شده در حین بارداری، با استفاده از ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد طبیعی می‌شود.

این کرم با استفاده از فرمول خاصی سبب تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست شده و همچنین دارای موادی است که از کشش بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند و باعث بازسازی بافت پوست می‌شود. همچنین پوست را تغذیه می‌کند و آن را عمیقاً آبرسانی می‌کند تا مواد از بین برنده استرچ‌ مارک سریع‌تر اثر کنند و پوست انعطاف‌پذیرتر و کشسان‌تر شود.

مشخصات کرم پیشگیری کننده از پیدایش ترک موستلا:

  • پیشگیری از بوجود آمدن ترک های پوستی ناشی از بارداری
  • ۹۶٪ رضایتمندی خانم های باردار از عدم ایجاد ترک
  • ۸۵٪ رضایتمندی مصرف
  • دارای خاصیت نرم کنندگی عمیق و نوسازی سلول ها
  • بدون عطر، این کرم مغذی چسبناک نبوده و به سرعت جذب پوست می شود
  • پیشگیری از ترک پوست نواحی شکم، ران ها و باسن
  • تقویت کننده قدرت ارتجاعی پوست
  • افزایش دهنده ساخته شدن کلاژن تا ۶۰% و ساخته شدن الاستین تا ۳۴%
  • دارای ساختار ظریف ، با جذب سریع که لباس ها را رنگی نمی کند و برای یک ماساژ آرامش بخش ایده آل است
  • دارای ترکیبات اختصاصی برای به حداقل رساندن واکنش های آلرژیک (هیپوآلرژنیک)
  • قابل استفاده در دوران شیردهی، آزمایش شده زیر نظر متخصصین زنان و زایمان

 بهترین کرم ضد ترک در بارداری

آیا راهی برای پیشگیری از ایجاد ترک روی شکم در بارداری وجود دارد؟

ترک روی شکم در بارداری عارضه‌ی اجتناب ناپذیر بارداری است که در برخی افراد به صورت خفیف و در برخی دیگر شدید بروز می‌کند. پس نمی‌توان اقدام قطعی برای پیشگیری از آن انجام داد ولی با تغییر سبک زندگی می‌توان آن را تا حدودی کنترل کرد.

رعایت موارد زیر باعث کم شدن ترک‌  روی شکم در بارداری می‌شود.

  • نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برای محافظت از پوست در مقابل خشکی موثر است.
  • استفاده از کرم‌ برای درمان ترک شکم در بارداری خشکی پوست و ترک های پوستی را کم می‌کند.
  • استفاده از میوه و سبزیجات تازه و تامین ویتامین‌های مورد نیاز پوست اقدام موثر برای سلامت پوست است.
  • کنترل وزن در بارداری و اجتناب از تغییر وزن  ناگهانی در بارداری یک اقدام موثر برای سلامت پوست است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ترک شکم در بارداری عارضه‌ای بی خطر است که در دوران بارداری سلامت مادر و جنین را تهدید نمی‌کند. با این‌حال بعد از زایمان ظاهری ناپسند روی پوست باقی می‌گذارد. اگر زیبایی پوست برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید پوستی صاف و یکدست داشته باشید باید برای درمان ترک شکم در بارداری نزد پزشک بروید.

دیدگاهتان را بنویسید