دانستنی ها

معرفی شیشه شیر چیکو و تشخیص تقلبی یا اصل بودن آن

شیشه شیر چیکو

شیشه شیر چیکو یکی از اصلی‌ترین لوازم در زمان خرید سیسمونی نوزاد است که در جهت تغذیه او با شیر خشک یا دیگر مایعات، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی برای انتخاب بهتر شیشه شیر، والدین باید به نکات و استانداردهای لازم در این زمینه توجه بسیار داشته باشند، انتخابی مناسب موجب اذیت کمتر نوزاد شده و تغذیه او راحت‌تر می‌شود. این در حالی است که در بازار امروز، انواع شیشه شیرها با برندهای خارجی و ایرانی موجود بوده که می‌تواند باعث سردرگمی در خرید گردد.

همین امر موجب می‌شود تا شناخت دقیق محصول از نظر کیفیت، سایز شیشه، قیمت و سهولت در استفاده آن توسط نوزاد بسیار دارای اهمیت باشد. یکی از بهترین برندهای شیشه شیر موجود در بازار، برند چیکو است که در این مقاله به بررسی شیشه شیر برند چیکو پرداخته شده و مزایا و ویژگی‌های این نوع شیشه شیر عنوان می‌گردد. با بی بی لوکس تا انتهای مقاله همراه باشید تا دید بهتری هنگام خرید شیشه شیر چیکو داشته باشید.

انواع شیشه شیر چیکو و ویژگی‌هایی آن ها

شیشه شیر چیکو پیرکس:

همانطور که می‌دانید شیشه شیرها در دو جنس پلاستیکی یا طلقی و شیشه‌ای یا پیرکس در بازار وجود دارند. شیشه شیر پیرکس‌ نسبت به پلاستیکی‌ها مقاومتر هستند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را برای نظافت به ماشین ظرفشویی بسپارید یا در دمای مایکروویو ضدعفونیشان کنید. شرکت چیکو هم برای این‌که بتواند نیازهای همه‌ی گروه‌ها را برطرف کند؛ شروع به تولید شیشه شیر پیرکس در اندازه‌ها و حجم‌های مختلف از جمله ۱۵۰ میلی لیتر و ۲۵۰ میلی لیتر کرده‌است.

شیشه شیرهای چیکو ظاهر جذابی هم دارند و به راحتی می‌توانند دل نوزادتان را به دست بیاورند. تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که جنس سرشیشه پیرکس چیکو سیلیکون است و برای نوزادانی که به لاتکس حساسیت دارند؛ بسیار مناسب است.

شیشه شیر طلقی چیکو: 

اگر دنبال یک شیشه شیر سبک می‌گردید که از همان شروع نوزادی همراه نوزادتان باشد؛ شیشه شیر طلقی چیکو قطعا انتخاب مناسبی است. شیشه شیر طلقی چیکو هم مثل سایر دوستانش از پلاستیک فاقد مواد مضر pba تشکیل شده‌است. شیشه شیر طلقی چیکو با سرشیشه‌ای که دارد و البته ساختار و شکل خاص شیشه‌اش (برخی مدل‌ها) به عنوان شیر شیر ضد نفخ چیکو هم شناخته می‌شود و خیلی راحت از نفخ نوزاد بعد از خوردن شیر جلوگیری می‌کند و دیگر می‌توانید با خیال راحت بعد از شیر خوردن نوزادتان، به یک خواب بدون دل درد مهمانش کنید.

اگر از گنجایش شیشه شیر طلقی بپرسید باید بگوییم که این شیشه شیر دارای دو مدل با ظرفیت‌های ۲۵۰ میلی لیتر و ۲۴۰ میلی لیتر است. و می‌توانید برای تغذیه نوزاد از بدو تولد به سراغشان بروید. البته یادتان نرود که گنجایش شیشه شیر تنها یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شیشه شیر است و برای یک انتخاب عالی خوب است که به نوع سرشیشه و جریان خروج شیر از آن هم توجه کنید.

شیشه شیر یا قنداق خوری چیکو:

بچه‌ها از حدود شش ماهگی می‌توانند کمی آبمیوه یا سوپ رقیق شده بخورند. البته قبل از آن هم شاید مجبور بشوید کمی آب‌جوش نبات برای دل‌دردهای احتمالی یا دارو را به آن‌ها بخورانید. اینطور وقت‌ها وجود یک قنداق‌خوری کاردرست می‌تواند حسابی گره از کارتان باز کند. شیشه شیر چیکو ۶۰ میلی لیتری با بدنه‌ای از جنس پلی استر که فاقد مواد مضر pba است و یک سرشیشه شماره یک دقیقا همان چیزی است که می‌توانید با خیال راحت در کنار شیشه شیر نوزادتان به سراغش بروید و فرزندتان را با طعم‌های جدید و دنیای مزه‌ها آشناتر کنید.

شیشه شیر زاویه‌د‌ار چیکو:

توانایی بچه‌ها در نگه داشتن اشیای مختلف محدود است؛ این وسط بیشتر بچه‌ها عاشق وسایلی می‌شوند که بتوانند راحت‌تر در دستشان بگیرند. شیشه شیر زاویه‌دار چیکو دقیقا با همین هدف ساخته شده تا بتواند با ساختار خاصش بچه‌ها را شگفت‌زده کند. این نوع شیشه شیر دارای یک انحنا هست که نگه‌داشتن آن را برای کودک راحت‌تر می‌کند.

جنس سرشیشه این شیشه شیر از لاتکس است و به شیشه شیر ول بینگ چیکو هم معروف است. راستی اگر نوزادتان کولیک دارد؛ خوب است بدانید شیشه شیر ول بینگ چیکو ضدنفخ هم هست و می‌توانید برای پایان دل‌دردهای نوزادتان در کنار سایر داروها و پیشگیری‌های آنتی کولیک رویش حساب کنید.

شیشه شیر چیکو

مزایای شیشه شیر چیکو

کیفیت ساخت: از مزایای شیشه شیر های چیکو می توان به کیفیت ساخت آنها اشاره کرد. در ساخت این شیشه شیر ها از پلی پروپیلن استفاده شده است که هیچ گونه ضرری برای سلامتی کودک ندارد. همچنین استحکام و کیفیت آنها بسیار بالا می باشد و بین مایعات موجود در شیشه شیر و بدنه آنها هیچ گونه واکنش شیمیایی اتفاق نخواهد افتاد.

آنتی کولیک: سر شیشه تمام شیشه شیر های چیکو خاصیت آنتی کولیک دارد و دارای سوپاپ تخلیه هوا می باشد و از ایجاد کولیک و نفخ در کودکان جلوگیری می کند.

جنس و طراحی سر شیشه: جنس سر شیشه های این برند از سیلیکون می باشد و بسیار نرم و منعطف می باشد. کودک به راحتی می تواند از این سرشیشه ها شیر بخورد چرا که برای کودک حالت سینه مادر تداعی می شود. تعداد قطره های این سر شیشه ها به نحوی انتخاب می گردد که متناسب با سن کودک باشد. برای سنین کمتر از تک قطره و یا حتی نیم قطره استفاده می گردد و با بالا رفتن سن کودک از سر شیشه های دو قطره و سه قطره استفاده می گردد.

طراحی بدنه: طراحی این شیشه شیر ها بسیار منحصر به فرد و استاندارد می باشد و امکان شستن و استریل کردن آن به راحتی فراهم می باشد. کودک و والدین با در دست گرفتن این شیشه شیر ها خسته نمی شوند چرا که از طراحی و وزن مناسبی برخوردار هستند.

خرید شیشه شیر چیکو یک تصمیم کاملا درست و هوشمندانه می باشد که والدین برای سلامت کودک خود می گیرند.

با ۵ مورد زیر،فرق چیکو اصلی و فیک را بشناسید

 برویم به سراغ باگ ها و ردپا های تولید کنندگان محصولات تقلبی چیکو:

۱-اسم و رسم قلابی ،رد پایی که در نگاه اول میبینیم

اکثر تولید کنندگان فیک این محصول حتی به طرز صحیح نوشتن نام برند هم توجه نمیکنند. بنابراین یک راه آسان برای تشخیص فیک بودن محصول در اختیارمان میگذارند. برای مثال موارد زیر از جمله اشتباهات اینچنینی است:

-cihcco

-chico

-chiko

-chiocco

۲-جنس نامرغوب،زبر و بی کیفیت، امضای محصولات فیک

اگر به جنس محصولات فیک دقت کنید به احتمال زیاد  خیلی زود به بی کیفیت بودن آن پی خواهید برد. اکثرا به راحتی پاره می شوند یا شکننده هستند و یا خیلی  زبر و بی کیفیت اند.

۳-قیمت های عجیب و غریب و خیلی ارزان

هر محصولی که برای تولید آن از متریال با کیفیت استفاده شده باشد به همان نسبت هم گران تر است.   در این مورد هم گاها مشاهده شده محصولات این برند با با قیمت های خیلی ارزان که هیچ تناسبی با قیمت های  اصلی آن که در سایت و صفحات اصلی ذکر شده ندارد به فروش می رسد.  که این مورد نشان از قلابی بودن آن است.

شیشه شیر چیکو

۴-جملات نا مفهوم و بی ربط بر روی بسته بندی

محصولات چیکو اصلی دارای بسته بندی های مرتب و مناسبی هستند و بر روی آن ها موارد مربوط به محصول درج گردیده است. اما در بسته بندی چیکوی قلابی معمولا تنها برای اینکه سطوح آن پر شود ،در کمال ناباوری با جملاتی بی ربط و نامفهوم انگلیسی پوشانده می شود.

۵-عدم درج بارکد و اتیکت اصلی

همان طور که میدانید یکی از راه های اصلی که برای تشخیص اجناس قلابی پیشنهاد میشود استفاده از اسکن کد های QR محصول مورد نظر است.

در محصولات چیکو هم میتوانید تنها با اسکن کردن کد از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید. البته گاها پیش آمده که تولید کنندگان فیک این مورد را هم دستخوش تغییرات کرده اند و این راه تشخیص را هم به روی خریداران بسته اند. پس تنها به این روش برای تشخیص اکتفا نکنید.

کدام مدل شیشه شیر را بخرم؟

همانطور که اشاره کردیم انواع شیشه شیر چیکو در بازار موجود است و با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. فراموش نکنید که جنس اصلی تهیه کنید و سلامت کودکان عزیزتان را به خطر نندازید. اگر کودک شما به ماده خاصی حساسیت دارد، حتماً پیش از خرید شیشه شیر چیکو از نوع متریال و جنس آن مطلع شوید. خرید از بیبی لوکس تضمینی بر اصالت کالا است.

شما کدام مدل شیشه شیر برند چیکو را برای کودکتان انتخاب می‌کنید؟ به نظرتان بهترین برند موجود در بازار کدام است؟ آیا تا به حال از محصولات برند چیکو استفاده کرده‌اید؟ حتماً تجربیات و نظرات خود را برای ما و خوانندگان این مطلب بنویسید. همچنین اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را برای دوستانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید