دانستنی ها

نکات مهم خرید سیسمونی

نکات مهم خرید سیسمونی

خرید سیسمونی، باید با برنامه ریزی و تفکر باشد. در این بخش ما یک راهنمای جامع برای تمام عزیزانی که قصد خرید سیسمونی و لوازم نوزاد را دارند تهیه کرده ایم؛ و امیدوارم این نکات مهم خرید سیسمونی راهنمای شما باشد. زمانی که برای تولد نوزادتان آماده می شوید، اینکه چه چیزی باید بخرید کمی سخت می شود؛ مخصوصاً برای والدینی که  قصد خرید سیسمونی بچه برای اولین فرزندشان را دارند. خرید سیسمونی باید با برنامه ریزی و تفکر باشد.

سعی کنید جلوی وسوسه خرید موارد غیرضروری را بگیرید؛ چون هر زمان نیاز داشته باشید می توانید وسایل جدید بخرید. در ادامه می توانید راهنمای کامل خرید سیسمونی بیبی لوکس را مشاهده کنید.

توجه کنید که لیست سیسمونی دخترانه و خرید سیسمونی نوزاد پسر  فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت در رنگ وسایل نوزادی پسرانه و دخترانه  می باشد.

نکات مهم خرید سیسمونی

اگر برای اولین بار است که مادر شده اید و می خواهید خرید ملزومات سیسمونی نوزاد خود را انجام دهید مطمئنا با چالشی شیرین اما بزرگ روبرو می شوید و سوالات بسیاری در ذهن شما به وجود خواهد آمد.این که:

از کی اقدام به خرید سیسمونی کنید؟ چه لوازمی جزء لوازم ضروری در سیسمونی نوزاد هستند ؟نکات مهم خرید سیسمونی چیست؟ جدیدترین رنگ سیسمونی برای پسر و دختر چیست؟ بهترین مارک خرید سیسمونی چیست؟  بهترین جا برای خرید سیسمونی کجاست؟ و سوالاتی از این دست.

شاید توجه نکردن به برخی از نکات سبب شود تا خرید وسایل غیر ضروری که شاید نوزاد هیچ وقت از آن ها استفاده نکند و صرفا سبب اشغال حجم وسیعی از فضای خانه می شود ، شما را دچار مشکل کند و هزینه گزافی را به شما تحمیل کند.

نکات مهم خرید سیسمونی باید به آن توجه کنیم

  •  توجه به گنجایش فضای خانه و این که آیا احتمال اسباب کشی از محل سکونت فعلی وجود دارد یا نه ؟
  • توجه به جنسیت نوزاد ، دختر هست یا پسر ؟
  • توجه کردن به فصلی که فرزندتان در آن متولد می شود از فصول گرم سال است یا سرد ؟
  • آیا شرایط و امکان استفاده از برخی وسایل مانند صندلی ماشین ، روروئک و کالسکه را دارید ؟
  • آیا بودجه و شرایط اقتصادی خانواده مورد بررسی قرار گرفته است ؟

پاسخ به این سوالات سبب می شود تا حدودی از خرید اقلام غیر ضروری سیسمونی جلوگیری شود.

به عنوان مثال اگر خانه یا اتاق کودک شما کوچک است باید از خرید لوازمی که کاربرد کوتاه مدتی دارند خود داری کنید، و یا هنگام خرید سرویس خواب کودک می توانید از خرید بوفه صرف نظر کنید .

نکات مهم خرید سیسمونی

زمان از نکات مهم خرید سیسمونی است.

بهترین زمان برای خرید سیسمونی بچه در ابتدای انتهای ماه ششم  و زمانی است که جنسیت کودک شما مشخص شده باشد.زیرا توجه به رنگ سیسمونی متناسب با جنسیت جنین و ست کردن وسایل مختلف باهم می تواند بعدا برای شما با اهمیت و جذاب شود .

برای شروع خرید لوازم سیسمونی نوزاد، همانطور که گفتیم بهتر است بعد از مشخص شدن جنسیت کودکتان خریدتان را شروع کنید.

پیشنهاد ما این است که برای خرید راحت تر دسته بندی های خرید سیسمونی کودک  را برای خودتان مشخص کنید. ضروری ترین وسایل سیسمونی کودک دسته بندی های زیر هستند.

  • خرید لباس نوزاد
  • لوازم تغذیه نوزاد
  • لوازم بهداشتی نوزاد
  • لوازم حمل و نقل نوزاد
  • لوازم خواب نوزاد
  • اسباب بازی نوزاد
  • لوازم شخصی مادر

راهنمای نکات مهم خرید سیسمونی

اکنون نوبت آن رسیده که تک‌تک وسایلی که می‌خواهید برای نوزاد خود تهیه کنید را به شما معرفی کنیم! یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی خرید لباس های نوزاد است.

در واقع این بخش از خرید هم برای مادر و هم برای نوزاد پر اهمیت است زیرا بخشی از دوران نوزادی او را تشکیل می‌دهد. حال می‌رسیم به معرفی لباس‌هایی که او در دوران کودکی به آن نیاز دارد.

ست صفر بیمارستان

در واقع این ست که معمولا شامل (ناف‌بند، پتو‌ پیچ، دستکش، جوراب، شلوار، شلوار جوراب‌دار، شورت عینکی، رکابی، لباس سرهمی، مانتو، روسری، کلاه، پیش بند و…) می‌شود هنگامی که نوزاد شما به دنیا می‌آید بر تن او می‌شود و باید در کوچک‌ترین سایز ممکن یا همان سایز صفر تهیه گردد.

همچنین دقت داشته باشید رنگ ستی که تهیه می‌کنید باید با اتاق و سایر لباس‌های او همخوانی داشته باشد این مسئله شاید برای خیلی از مادرها اهمیت زیادی نداشته باشد اما می‌تواند نقش زیادی در روحیه آن‌ها داشته باشد چون همانطور که می‌دانید بسیاری از مادران پس از گذشت مدتی از زایمان دچار احساسات متناقض می‌شوند و این رنگ‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در آن‌ها داشته باشد.

نکته دیگری که در رابطه با ست بیمارستان وجود دارد این است که هنگام خرید لباس صفر باید به دکمه‌های آن دقت کنید، زیرا هنگامی که تصمیم دارید پوشک بچه را عوض کنید این مسئله اهمیت زیادی پیدا می‌کند تعداد دکمه‌های زیاد می‌تواند اعصاب شما را خرد کند از همین رو بهتر است به سراغ آن‌ها نروید و لباس‌هایی رو تهیه کنید که تعداد دکمه کمتری دارند!

زیرپوش زیر دکمه دار نوزاد

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز کودک که حتماً در حین خرید سیسمونی باید به آن توجه کنید زیرپوش زیردکمه‌دار نوزاد است. این زیرپوش‌ها چه برای مادر و چه برای نوزاد بسیار راحت هستند چون هم به صورت سرهمی هستند و هم دکمه‌ها در قسمت فاق قرار دارند که در حین تعویض پوشک هم مادر و هم بچه را اذیت نمی‌کند.

مدل‌های مختلفی از این زیرپوش زیردکمه‌دار نوزاد موجود است که در فصل زمستان شما می‌توانید این زیرپوش‌ها را به صورت لنگه‌دار و آستین‌دار و در فصل تابستان و مواقعی که هوا گرم است به صورت رکابی و شورت کوتاه تهیه کنید.

مطمئن باشید که این دکمه‌ها در قسمت فاق هیچ آسیبی به فرزندتان نمی‌رساند و پوست آن‌ها را اذیت نمی‌کند.

شورت عینکی

یکی از وسایل بسیار بانمک و زیبای نوزاد شورت عینکی است. این محصول پاهای نوزاد را به‌طور کامل پوشش می‌دهد همچنین شرایطی را فراهم می‌کند تا در حین پوشاندن، نوزاد شما هیچ مشکلی را نداشته باشد.

زیرا برخی از شورت‌های موجود به دلیل کش‌هایی که در آن تعبیه شده است علامت‌هایی را بر روی پای نوزاد باقی می‌گذارند که باعث درد و حتی کبودی می‌شود. اما شورت عینکی یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید برای نوزادان خود بدون اینکه نگران آسیب رساندن به آن‌ها باشید تهیه کنید.

شلوار

شلوار نوزاد یکی از فراوان‌ترین لباس‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. این محصول در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف و همچنین انواع مختلف (جوراب‌دار و بدون‌جوراب) موجود است و شما با توجه به رنگ ستی که آماده کرده‌اید آن‌ها را خریداری می‌کنید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید سیسمونی باید دقت کنید این است که چون پوست نوزاد بسیار حساس بوده و نیاز است که لباس‌هایی بلند همانند شلوار برای آن‌ها تهیه کنید تا پوستشان بر اثر برخورد به هر چیزی دچار آسیب نشود. همچنین چون سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است از همین رو باید با لباس‌هایی گرم پوشانده شوند تا سرما نخورند.

انتخاب شلوارهایی از جنس پنبه‌ای و یا نخ را فراموش نکنید آن‌ها برای پوست مناسب‌تر هستند. همچنین بهتر است شلوارهایی با کمر کشی بخرید که به‌راحتی روی پوشک و شکم نوزاد بالا و با افزایش وزن نوزاد کش می‌آید تا بتوانید چند ماه از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌شود حتماً تعداد پنج تا هفت عدد شلوار تهیه کنید.

مانتو

تا به حال در رابطه با مانتو نوزادی شنیده بودید؟ شاید با خود فکر کنید نوزاد از کودکی باید مانتو به تن کند؟ باید به شما بگوییم منظور از مانتو آن چیزی نیست که شما در ذهن دارید.

مانتو نوزادی همان لباس‌های کوچک و دکمه داری هستند که بار ها بر تن نوزاد دیده‌اید. استفاده از مانتو به دلیل داشتن دکمه جهت سهولت در پوشاندن بالاتنه نوزاد توصیه می‌شود.

همچنین از نکاتی که در حین خرید باید به آن دقت کنید این است که این مانتو‌ها در رنگ‌ها و مدل‌ها و همچنین جنس‌های مختلف در بازار موجود است سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته اید بهترین جنس و چیزی که مناسب پوست کودک است را تهیه کنید بدین صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید.

نکات مهم خرید سیسمونی

کلاه نخی

کلاه نخی از وسایل مورد نیاز نوزاد هست که همراه با سیسمونی باید خریداری شود. حتماً دیده‌اید که وقتی نوزاد به دنیا می‌آید تا چند ماه بر سر او کلاه‌های نخی قرار می‌دهند. تاکنون از خود پرسیده اید که دلیل این کار چیست؟

باید به شما بگوییم که تحقیقات نشان داده که استخوان سر نوزاد بعد از به دنیا آمدنش هنوز سفت نشده و نرم است، به‌گونه ای که اگر مدام نوزاد را به یک طرف بخوابانید، سر او تغییر شکل می‌دهد. با توجه به این مسئله می‌توان به اهمیت استفاده از کلاه برای این نوزادان پی‌برد.

علاوه بر این بسیاری از نوزادان بدون مو هستند که پوشاندن کلاه برای آن‌ها از سرما خوردن شان جلوگیری می‌کند. برای انتخاب کلاه نوزادتان باید به نکات زیادی توجه کنید از جمله اینکه نوزادان پوست حساس و نازکی دارند نباید از کلاه‌های پشمی برای آن‌ها استفاده کرد.

اگر هم قصد بیرون رفتن دارید، حتماً یک کلاه نخی از زیر کلاه پشمی بپوشانید تا از ایجاد حساسیت جلوگیری کند. همچنین اگر قصد خرید کلاه نخی نوزاد را دارید باید از رنگ سفید استفاده کنید تا در صورت کثیف شدن قابل مشاهده باشد و حتماً باید روزی یکبار مورد شستشو قرار گیرد.

لباس سرهمی

لباس سرهمی نیز یکی از لباس‌هایی است که باید حتماً در لیست خریدهای سیسمونی شما قرار داشته باشد. این لباس در ماه‌های اول تولد نوزاد که در اکثر مواقع خواب هستند بسیار مفید است و کارایی زیادی دارد. به دلیل یک تکه بودن لباس یکی از مزایای این نوع لباس‌ها این است که نوزاد شما تمام بدنش در برابر سرما ایمن است و اگر از مدلی استفاده کنید که در قسمت پوشک دکمه‌ دارد و یا حتی سرهمی‌هایی که علاوه بر این دکمه‌ها در قسمت یقه یک تای پاکتی دارند، کار شما را هنگام تعویض آسان می‌کند. بهتر است بین پنج تا هفت عدد از آن‌ها در خانه داشته باشید. اگر نوزاد شما در زمستان به دنیا آمد نیز، ممکن است به یک دست لباس‌ سرهمی پشمی برای گرم نگه داشتن او در بیرون از خانه نیاز داشته باشید.

لباس بیرون فصلی

همانطور که از اسمش پیداست این لباس را باید متناسب فصلی که نوزادتان در آن به دنیا می‌آید انتخاب کنید. اگر فرزندتان در تابستان و بهار به دنیا آمد باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که خیلی دمای بدن او را بالا نبرد. همچنین در فصل زمستان باید حتماً لباس‌هایی از جنس پشمی برای او تهیه کنید تا به‌طور کامل در برابر سرمای هوا محافظت شود، کاپشن‌ها و شلوارهای مناسب و انواع کلاه و شال گردن و حتی بلوزهایی از جنس پشمی در این فصل از کاربردی‌ترین خریدهایی است که برای نوزادتان انجام می‌دهید. این لباس‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود است که با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید