دانستنی ها

ویژگی های ست غذا خوری نوزادی

ویژگی های ست غذا خوری نوزادی

ویژگی های ست غذا خوری نوزادی :  داشتن ظرف غذا باکیفیت می تواند نگهداری مواد غذایی را ارتقا ببخشد. بنابراین داشتن ظرف غذای خوب و باکیفیت اهمیت زیادی دارد. در ادامه شما را با مهم ترین ویژگی های ظرف غذای باکیفیت بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید با خیال آسوده برای کودک خود غذای خوشمزه بگذارید و خیالتان بابت ماندگاری غذا راحت باشد. در صورتی که از ظرف غذای مناسب و باکیفیت استفاده نکنید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مهمتر از همه اینکه سلامت کودک شما تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین انتخاب و خرید ظرف غذا اهمیت زیادی خواهد داشت در ادامه با بیبی لوکس همراه باشید تا با ویژگی های ست غذا خوری نوزادی آَشنا شوید.

سرویس غذاخوری نوزاد شامل چه اقلامی می شود؟

سرویس های غذا خوری نوزادی با تنوع بی شماری که در بازار دارند، شامل اقلام مختلفی در طرح و رنگ های بسیار متنوعی هستند.

اما اقلامی که به طور معمول در یک ست غذاخوری وجود دارد شامل : بشقاب، کاسه، لیوان، قاشق و چنگال می شود. در زمان خرید ست ظرف بچگانه حواستان به سایز قاشق باشد که بزرگ نباشد و متناسب با سن کودک‌تان باشد.

نکات مهم برای خرید سرویس غذاخوری کودک چیست؟

برای خرید سرویس غذاخوری نکات مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آن ها اولویت بندی و بر آن اساس بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • اولین نکته در خرید ظرف غذا توجه به جنس آن است، که ما در ادامه به بررسی آن پرداختیم.
  • توجه داشتن به ابعاد تک تک ظروف غذای نوزاد؛ دقت کنید چه حجم غذایی در ظروف جای می گیرد تا چند سالگی برای کودک کاربرد خواهد داشت.
  • دقت کردن به وزن ظرف های غذاخوری؛ بهتر است سراغ ظروفی بروید که کودک بتواند خودش به تنهایی آن را در دست بگیرد و بلند کند.
  • انتخاب ظروفی با طرح و رنگ زیبا و جذاب برای کودکان؛ طرح و رنگ ظروف می تواند باعث ترغیب و تشویق کودکان به خوردن غذا شود و اشتهای آنان را برانگیزد. ( هرچه رنگ ظروف گرم تر باشد در ایجاد اشتها نیز تاثیر گذار ترند. رنگ هایی مثل قرمز، نارجی پر رنگ و … . )
  • چند پارچه بودن سرویس غذاخوری؛ هرچه اقلام سرویس بیشتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر خواهد. در واقع با پرداخت هزینه بیشتر سرویس های پُر و پیمان تری خواهید داشت. با این حال می توانید یک سرویس معمولی با قیمتی مناسب خریداری کنید و اگر حس کردید به وسیله دیگری نیاز است بعدا آن را خریداری کنید.

ویژگی های ست غذا خوری نوزادی

بهترین ست غذا خوری کدام است؟ ویژگی های ست غذا خوری نوزادی

ظرف غذاهای مختلفی وجود دارد که باید با توجه به نیازتان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های ظرف غذای کودک را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید از میان انواع ظرف غذای کودک بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

ست غذاخوری ۳ تکه سیلیکونی مینیک اوی اوی MINIKOIOI

کیفیت ست غذا خوری

زمانی که وسیله ای قرار است توسط کودک مورد استفاده قرار بگیرد اولین چیزی که اهمیت دارد کیفیت ساخت و متریال ساخت آن می باشد. کیفیت ظرف غذای کودک اهمیت زیادی دارد زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت کودک دارد. برخی از ظرف های غذا استیل، چدن، شیشه ای، پیرکس، پلاستیک و … می باشد. با توجه به اینکه می خواهید غذای کودک را سرد یا گرم سرو کنید باید جنس ظرف غذا را انتخاب کنید. زیرا شما نمی توانید از ظروف پلاستیکی برای گرم کردن غذا استفاده کنید. بنابراین بهتر است از ظرف غذای پلاستیکی برای میوه و سبزیجات و شکلات استفاده کنید.

سایز و اندازه

از دیگر مواردی که در خرید ظرف غذای کودک اهمیت دارد می توان به سایز و اندازه ظرف غذاست. با توجه به اینکه چند ساعت می خواهید بیرون خانه بمانید و حجم غذایی که می خواهید با خود حمل کنید چقدر است باید سایز ظرف غذای کودک را انتخاب کنید. اگر کودک شما کم سن و سال است و غذای زیادی با خود حمل نمی کنید پس حتما از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. در غیر این صورت حجم زیادی از غذا به اطراف ظرف میچسبد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. پس حتما با توجه به نیازتان ظرف غذای مناسب تر را انتخاب کنید.

چند محفظه بودن ظرف غذای کودک

از دیگر مواردی که در هنگام خرید ظرف غذای کودک اهمیت زیادی دارد دارای محفظه های مختلف بودن ظرف می باشد. زیرا ممکن است شما بخواهید مواد غذایی مختلفی را با هم در ظرف غذا بچینید که نباید در کنار هم باشند. از این رو چند محفظه بودن ظرف غذای کودک حائز اهمیت است. بخصوص اگر بخواهید برای مدت زمان طولانی تر بیرون از خانه بمانید.

زیبایی ظرف غذا

کودکان تمایل زیادی به استفاده از لوازم عروسکی و فانتزی از خود نشان می دهند. بنابراین بهتر است از ظرف غذای کیوت و فانتزی استفاده کنید. زیرا با سرگرم کردن کودک به ظرف غذا می توانید غذای او را بدهید و با اشتیاق بیشتری غذا میل کند. بنابراین بهتر است از ظرف غذای فانتزی کودک استفاده کنید. اما در صورتی که کودک شما سن بیشتری داشته باشد نباید از ظروف عروسکی استفاده کنید و با توجه به سلیقه کودکتان از ظرف غذای رنگی و جذاب استفاده نمایید.

جنس ظرف غذا

برای کودکانی که به تازگی غذا خوردن را شروع کرده اند از ظرف غذای پلاستیکی و نشکن استفاده کنید. به کودک اجازه دهید غذایش را به تنهایی میل کند. برای این کار حتما از ظروف غذای نشکن و بدون زدگی و تیزی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی ظرف را در اختیار کودک قرار دهید. اما در صورتی که می خواهید غذای کودک را گرم کنید از ظروفی استفاده کنید که قابلیت گرم کردن در مایکروویو را داشته باشد.

ست غذا خوری سیلیکونی می تواند بهترین انتخاب باشد:

ظرف غذای سیلیکونی یکی از بهترین گزینه های خرید ظرف غذا برای کودک محسوب می شود. از مهم ترین ویژگی های ظرف غذای سیلیکونی کودک می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای طرح، رنگ و ابعاد متنوعی می باشد.
  • به دلیل جنسی که دارد، به هیچ عنوان نمی شکند.
  • در برابر بو و لکه غذا از خود مقاومت خوبی نشان می دهد.
  • هیچگونه مواد پلاستیکی در ظروف سیلیکونی استفاده نشده است.
  • قابل استفاده در فریزر، اجاق گاز، مایکروویو و ماشین ظرفشویی می باشد.
  • برخی از این ظروف غذای کودک دارای بندی هستند که شما می توانید میزان حجم غذای کودک را اندازه گیری کنید.

ست غذا خوری کودک نباید …

  • ظرف غذای کودک نباید شکستگی داشته باشد.
  • ترجیحا برای کودکان با سن کم ظروف شکستنی را انتخاب نکنید چرا که امکان آسیب دیدن کودک را ایجاد می کند.
  • ظرف غذای بچه ها نباید منفذ داشته باشد و چکه هم نکند.
  • ظروفی انتخاب کنید که شستشوی راحتی داشته باشند. اگر علامت قاشق چنگال کنار هم در پشت ظرف باشد به این معناست که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است.
  • ضد لغزش بودن نیز از ویژگی هایی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. ضد لغزش بدون مانع افتادن ظروف از روی میز می شود. مشکلی خیلی از مادران با آن مواجه می شوند!

ویژگی های ست غذا خوری نوزادی

ویژگی های قاشق چنگال کودک

برای خرید قاشق و چنگال نیز باید به مواردی توجه کنید. شاید انتخاب کاملی وجود نداشته باشد ولی گزینه های خوب زیادی هستند که می توانید آنها را انتخاب کنید.

  • یکی از مهمترین نکات در خرید قاشق چنگال، کاربردی آسان آن است. مواردی را انتخاب کنید که متناسب با دستان فرزندتان باشد و وزن کمی داشته باشد تا کودک بتواند قاشق و چنگال را به راحتی در دستان کوچک و ظریفش بگیرد و غذایش را نوش جان کند.
  • قاشق هایی که دسته پهنی دارند برای در دست گرفت کودک راحت تر خواهند بود.
  • برخی قاشق های به دما حساس هستند و در صورت بالا بودن دما تغییر رنگ می دهند تا از سوختن دهان کودک پیشگیری کنند. این قاشق های حرارتی می توانند برای کودکان جذاب تر باشند.

لیوان آبمیوه خوری نوزاد

یکی دیگر از اقلامی که برای نوزادان و کودکان استفاده زیادی خواهند داشت، لیوان است. لیوان ابمیوه خوری یک لیوان آموزشی برای کودکان است که به آنان می کند بدون ریختن مایع درون ان بتوانند آب، آب میوه، شیر و … نوش جان کنند.

این لیوان ها دارای سوپاپ هستند و با خاصیت ضد چکه اند و یک انتخاب خوب برای کودکان خواهد بود.

انبار غذای کودک

یکی دیگر از ظروفی که ممکن است در طول زمان به آن نیاز پیدا کنید، انبار غذا است. این ظروف در زمانی که بخواهید همراه با فرزند خود به پیک نیک و یا مسافرت بروید و یا حتی کودک را به مهد کودک و یا مدرسه بفرستید کاربردی خواهند بود. می توانید خوراکی های مور نیاز مثل شیرخشک، تنقلات، تکه های میوه، غذا و … را درون این ظروف نگهداری و حمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید