دانستنی ها

ویژگی های شورت بارداری

ویژگی های شورت بارداری

ویژگی های شورت بارداری : یکی از مهم ترین تغییرات فرم بدن در دوران بارداری صورت می گیرد؛ تمامی خانم ها در این دوران با توجه به ژنتیک، تغذیه و سایر عوامل مختلف دچار تغییرات فیزیکی بسیاری می شوند و ناچارند تا با توجه به شرایط خود تغییراتی در سبک لباس پوشیدنشان ایجاد کنند.

تصور شما از بارداری بزرگ شدن شکم می باشد، اما همانطور که شکم رشد می کند، باسن نیز شروع به بزرگ شدن و تغییر سایز می کند. شورت های متنوع و با کیفیتی مناسب خانم های باردار تولید شده است، که می توان در این دوران از آن ها استفاده کنند.

در ادامه مقاله با بیبی لوکس همراه باشید تا با شورت های بارداری و ویژگی های آن آشنا شوید.

شورت بارداری چیست؟

شورت بارداری یک شورت بسیار راحت می باشد که متناسب با برجستگی های بدن طراحی شده است، که تمامی خانم ها باید حداقل دو یا سه عدد از این شورت ها در دوران بارداری خریداری کنند.

شورت های بارداری دارای فاق نسبتا بلندی هستند و از پارچه بسیار نرم و لطیفی تولید شده اند.

این شورت ها دارای انواع متنوعی هستند و می توان مدل های متنوعی از آن ها را در بسیاری از فروشگاه ها مشاهده کرد؛ برخی از آن ها دارای دکمه بوده و به کمک دکمه باز و بسته می شود و برخی دیگر نیز بدون دکمه می باشد.

هدف از تولید این شورت ها راحتی خانم های باردار در این دوران است و هنگام بزرگ شدن شکم باعث ایجاد ناراحتی و درد شکم نشود و فشار به جنین وارد نکند.

ویژگی های شورت بارداری

انواع مدل های شورت بارداری

به طور کلی شرت های دوران بارداری در دو نوع فاق کوتاه و بلند با رنگ بندی های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

شورت بارداری فاق بلند :

شورت بارداری فاق بلند به گونه ای تولید شده است که هنگام استفاده تا بالای ناف فرد را پوشانده و مناسب بانوانی می باشد که وزن بالایی دارند، زیرا که با توجه به خاصیت کشسانی اندام بانوان را در فرم مناسبی نگه می دارد. همچنین همگام با بزرگ شدن باسن و شکم در ایام بارداری سایز شورت نیز افزایش پیدا کرده که این موضوع در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، زیرا که از فشار احتمالی به جنین جلوگیری می نماید.

 شورت بارداری فاق کوتاه :

در شورت بارداری فاق کوتاه از الیاف کمتری جهت تولید استفاده شده و به گونه ای می باشد که فقط بخش زیرین ناف را پوشش می دهد. این مدل مناسب بانوانی می باشد که وزن بالایی ندارند، زیرا که به علت داشتن فاق کوتاه فقط اندام تناسلی را پوشش داده و با توجه به اندازه کوچک تر، تبادل هوای آزاد راحت تر انجام شده و جهت فصول گرم سال که میزان تعرق بیش از حد معمول می باشد، مناسب می باشد.

دوران بارداری هر یک از خانم ها با یکدیگر متفاوت است و نمی توان به طور قطعی زمان خاصی را مشخص کرد، اما بهتر است از ۴ ماهگی که جنین به رشد مشخصی می رسد و مادران در حال افزایش وزن و سایز هستند از این شورت ها استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید شورت های بارداری

  • مهم ترین نکته هنگام خرید شورت های بارداری، نرمی و راحتی می باشد.
  • پارچه مورد استفاده در تولید آن باید از کشسانی بالایی برخوردار بوده و با افزایش سایز اذیت کننده نباشد.
  • تنفس پذیری بالا بوده و هوا به خوبی در آن در جریان باشد.
  • ترجیحا از پارچه های نخی تولید شده باشد.
  • بهتر است در ماه های پایانی از رنگ های روشن شورت های بارداری استفاده شود، تا لکه ها و ترشحات خونی به راحتی قابل مشاهده باشند.

در خرید شورت بارداری به چه مواردی می بایست دقت نماییم؟

  1. فراموش نکنیم که بهترین کیفیت جهت خرید البسه زیر مخصوصا شورت که بیشترین تماس را با اندام تناسلی دارد، مربوط به الیاف طبیعی و ۱۰۰% پنبه می باشد. اهمیت این مورد برای افرادی که پوست حساسی دارند دو چندان می شود، زیرا که الیاف مصنوعی جهت استفاده طولانی مدت و در اثر تعرق ممکن است باعث انواع بیماری های پوستی شود.
  2. خاصیت کشسانی را می توان از اصلی ترین ویژگی های شورت بارداری دانست. بنابراین می بایست جهت خرید به این مورد توجه نمود، زیرا که همراه با افزایش سایز اندام ها، اندازه شورت نیز افزایش پیدا نموده و احساس راحتی را برای فرد فراهم می نماید.
  3. سایز مناسب یکی دیگر از ویژگی های ضروری جهت انتخاب و خرید البسه زیر می باشد. زیرا که باعث احساس راحتی در فرد و همچنین چرخش مناسب هوا می شود که به طبع آن تعرق و بوی نامطبوع نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
  4. بسیاری از بانوان به علت ترشحات دوران بارداری ترجیحا از شورت بارداری با رنگ تیره استفاده می نمایند که این مورد را نیز می توان از موارد لازم جهت انتخاب و خرید شورت بارداری عنوان نمود.

ویژگی های شورت بارداری

شورت بارداری دی روحه Die Ruhe یکی از بهترین های بازار

شورت بارداری دی روحه Die Ruhe برای راحتی بیشتر مادران باردار طراحی شده است. این محصول از پارچه ی صد در صد الیاف گیاهی ساخته شده که لطیف خنک و ضد حساسیت می باشد.
الیاف طبیعی پنبه باعث می شود هوا به خوبی از لباس عبور کرده، از تعرق و ایحاد بیماریهای پوستی جلوگیری می کند. همچنین احساس سبکی آرامش و راحتی به همراه دارد.
این محصول تا قسمت بالای شکم را حمایت کرده و بر خلاف لباسهای زیر معمولی فشاری به زیر شکم وارد نمی کند.
با بزرگ شدن تدریجی شکم در ماه های مختلف بارداری، به دلیل کشسان بودن پارچه، این لباس همچنان مناسب و اندازه باقی می ماند و حتی بعد از زایمان هم قابل استفاده است.

ویژگی های شورت بارداری دی روحه Die Ruhe

  • تهیه شده از پارچه صد در صد نخ پنبه، لطیف، خنک و ضد حساسیت است.
  • الیاف طبیعی پنبه سبب می شود تا از تعریق زیاد و بیماری های پوستی جلوگیری شود.
  • احساس سبکی و آرامش را به همراه دارد.
  • این شورت تا بالای شکم را پوشش داده و بر خلاف لباس زیرهای معمولی به زیر شکم فشاری نمی آورد.
  • با بزرگتر شدن تدریجی شکم مادر در ماه های بالاتر، پارچه به دلیل کشسانی باز تر می شود و اندازه و مناسب است.
  • این شورت حتی پس از زایمان نیز قابل استفاده است.
  • بهتر است آن را با دمای ۴۰ درجه ی سانتیگراد شستشو دهید.
  • قابل شستشو در ماشین لباسشویی است.

جمع بندی

به انتهای این مطلب رسیدیم، سپاس که تا انتها همراه ما بودید. در این مقاله به شورت بارداری، انواع و ویژگی های آن پرداختیم. امیدواریم مطالب عنوان شده در این نوشته شما بانوان گرامی را راهنمایی نموده باشد. به طور کلی همان طور که عنوان شد با توجه به حساسیت بالا در دوران بارداری، انتخاب البسه زیر مناسب و با کیفیت مخصوص این ایام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید