دانستنی ها

بهترین صندلی غذای کودک را بشناسید

بهترین صندلی غذای کودک

صندلی غذای کودک یک تجربه دلپذیر از غذا خوردن برای کودک دلبند شما فراهم می‌آورد. در واقع نوزاد شما پس از ۶ ماه از تولدش، قادر خواهد بود غذاهای جامد مصرف کند. حالا وقت آن است که با یک صندلی مخصوص غذا این تجربه را برایش خوشایندتر بسازید. اما موارد مهمی برای انتخاب بهترین صندلی غذای کودک دخیل هستند، که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم با بیبی لوکس همراه باشید.

صندلی غذای کودک چیست و چه کارایی دارد؟

صندلی غذای کودک وسیله‌ای است با پایه‌های بلند که در جلوی آن میزی تعبیه شده است که بتوان غذای کودک را روی آن قرار داد. امروزه تنوع زیادی در این نوع صندلی‌ها وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود آن را انتخاب کنید. در هنگام خرید صندلی کودک باید به نکاتی مانند سن کودک، جنس کالا، کیفیت و استاندارد ها توجه کرد. با اینکه معمولا صندلی‌های غذاخوری کودکان جاگیر هستند و برای مسافرت مناسب نیستند اما، با استفاده از آن می‌توان کودک را در غذا خوردن، مستقل شدن، درست نشستن و حفظ سلامتی و آرامش تشویق کرد.

راهنمای انتخاب بهترین صندلی غذای کودک

برای خرید بهترین صندلی غذای کودک ابتدا باید ویژگی‌های صندلی غذای استاندارد و انواع این محصول را بشناسید. در این بخش یک راهنمایی مفید و مختصر اما کاربردی برای خرید صندلی غذای کودک را برایتان آماده کرده‌ایم:

۱- انواع صندلی غذای کودک

صندلی غذای ساده

رایج‌ترین نوع صندلی غذا  دارای یک صندلی با چهار پایه بلند است. این محصول برای کسانی که طراحی ساده و بدون حاشیه را ترجیح می دهند مناسب هستند.

صندلی غذای قابل تبدیل

این مدل صندلی غذا بعد از مدتی که برای غذاخوری از آن استفاده کردید باز هم کاربردی است. این محصول می‌تواند تبدیل به وسیله کاربردی دیگری مثل میز تحریر یا صندلی معمولی ناهارخوری شود.

صندلی غذای پرتابل و قابل حمل

برای فضاهای کوچک یا مسافرت، به دنبال صندلی غذای کودک پرتابل باشید که جمع و جور هستند، به راحتی قابل نگهداری هستند یا می‌توانند به میز یا پیشخوان وصل شوند.

صندلی غذای تاشو

این محصول طراحی تاشو دارد و هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، راحت بسته می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند. صندلی غذای کودک تاشو برای خانواده هایی که آپارتمان کوچک دارند یا کسانی که نیاز به صرفه‌جویی در فضا در طول سفر دارند انتخابی ایده‌آل است.

بهترین صندلی غذای کودک

۲- ایمنی

به دنبال یک صندلی غذای کودک با مهار پنج نقطه ای باشید تا از ایمنی کودک در صندلی غذا اطمینان داشته باشید. همچنین صندلی غذای کودک را باید از لحاظ پایه چک کنید تا خطر واژگونی نداشته باشد. جدیدترین به روز رسانی استاندارد برای صندلی غذای کودک ASTM F404-18 نام دارد. برای کسب این استاندارد تست‌های مختفی از  صندلی غذا برای پایداری در جهت‌های جلو، عقب و پهلو و تست عدم واژگونی صندلی انجام می‌شود.

۳- سهولت تمیز کردن

یک صندلی غذا با سطوح صاف و قابل تمیز کردن آسان و حداقل شکاف انتخاب کنید تا از تجمع مواد غذایی و کثیفی جلوگیری شود. همچنین صندلی غذایی با سینی های قابل تنظیم و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی کار را راحت‌تر می‌کند. نشیمن‌های قابل جابجایی و قابل شستشو یا نشیمن مقاوم در برابر آب و قابل پاک کردن هم برای استفاده ایده‌آل هستند.

۴- پایه ثابت یا چرخدار

صندلی غذا با پایه ثابت را سخت‌تر می‌توان جابه‌جا کرد اما مزیت آن این است که زیر پایه مهره ضد لغزش دارند و به راحتی سر نمی‌خورند. صندلی غذا با پایه چرخدار راحت جا به جا می‌شود اما حتما باید پایه مجهز به قفل داشته باشد تا کودک نتواند آن را سر بدهد.

۵- قابلیت تنظیم

قابلیت تنظیم شدن صندلی غذای کودک در چند حالت باعث راحتی را برای کودک شما فراهم می کند، مانند موقعیت مناسب برای وضعیت بدن و یک زیرپایی قابل تنظیم.

۶- قیمت

متناسب با بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید به دنبال محصول کاربردی باشید. یک صندلی غذای خوب حتما نباید گران‌ترین صندلی باشد. در حالی که برخی از ویژگی‌ها می‌توانند مفید باشند، اما ضروری نیستند. بنابراین، بودجه خود را در نظر بگیرید و ویژگی های ایمنی و راحتی ضروری را در اولویت قرار دهید.

۷- طراحی چندمنظوره

بعضی از صندلی غذاها با بزرگ شدن کودک تبدیل به میز و صندلی برای کودک می‌شوند و تا سنین ۴ یا ۵ سالگی قابل استفاده هستند. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، می‌توانید صندلی غذایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای کودک و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

معیارها و نکات مهم در هنگام خرید صندلی غذای کودک

اگر در فکر خرید صندلی غذای کودک هستید، باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین صندلی غذای کودک را انتخاب کنید.

ایمنی از ویژگی های بهترین صندلی غذای کودک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی خوب، ایمنی بالای آن است. مقاومت، استحکام، قابلیت قفل شدن چرخ‌ها، دوام زیاد، کمربندهای محکم که البته مانع از حرکت کودک نشوند، توانایی تحمل وزن کودک و غیره از موارد مهمی هستند که در رابطه با ایمنی صندلی غذای کودک باید مدنظر قرار داد.

قابلیت شست‌وشو صندلی غذای کودک

باتوجه به اینکه کودکان در هنگام غذا خوردن، صندلی غذا و سینی آن را کثیف می‌کنند، باید این محصول دارای قابلیت شست‌وشو باشد. از طرفی دیگر شیارها و شکاف‌های صندلی باید کم باشد تا به راحتی بتوان آن را تمیز کرد. پس یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول را می‌توان قابلیت شست‌وشو دانست.

جنس بدنه و کیفیت صندلی غذای کودک

اغلب صندلی‌های غذا کودک را از جنس پلاستیک فشرده می‌سازند تا علاوه بر مقاومت، وزن کمی داشته و قابل جابجایی باشد، کیفیت قطعات، جنس بدنه، وزن مناسب، استحکام بالا، سینی مناسب و قابلیت جدا شدن و غیره از مواردی هستند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد.

راحتی صندلی غذای کودک

احتمالا شما نیز می‌دانید که غذا ادن به کودک کار آسانی نیست!‌ این وسیله باید راحتی و آسایش کودک را فراهم کند، تا به غذا خوردن ترغیب شود. یکی از مهم‌ترین این نکات، نرمی نشیمنگاه است که زمینه راحتی کودک را فراهم می‌کند. نکته دیگر زیرپایی مناسب است که برای نشستن آسوده‌تر کودک اهمیت زیادی دارد.

محدودیت وزن و سن برای صندلی غذای کودک

کودکان در حال رشد و افزایش وزن هستند و این موضوع در هنگام خرید صندلی غذای کودک اهمیت زیادی دارد. مدلی انتخاب کنید که توانایی تحمل وزن بیشتر را داشته باشد و از سنین بالاتر هم پشتیبانی کند تا همزمان با رشد کودک، صندلی غذا همچنان قابل استفاده باشد.

سن استفاده از صندلی غذا:
اگر صندلی غذا تابشو نباشد از زمانی که کودک توانایی نشستن بدون کمک را دارد(حدود ۶ماه) مجاز است که از آن استفاده کند. معمولا تا ۳ سالگی صندلی غذا قابل استفاده است. در صندلی‌هایی که تابشو هستند محدوده سنی تاب با صندلی غذا متفاوت است. حالت تاب از بدو تولد تا حدود ۶ یا ۹ماهگی قابل استفاده است و در حالت صندلی غذا از زمانی که کودک توانایی نشستن  دارد قابل استفاده است.

بهترین صندلی غذای کودک

قابلیت تاشدن از ویژگی های بهترین صندلی غذای کودک

قابلیت تا شدن صندلی کودک موجب می‌شود تا بتوان آن را در فضای‌های کوچک قرار داد و حتی همراه خود به مسافرت برد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود تا امکان جابجایی صندلی به راحتی فراهم شود.

داشتن زیرپایی:‌ داشتن زیرپایی یک امر ضروری  است چون آویزان بودن پای کودک برای ستون فقرات او مضر است.

مزایای صندلی غذای کودک

  • با خرید یک صندلی غذا برای کودکتان دیگر مجبور نیستید که میز ناهارخوری را در اختیار کودکتان بگذارید تا در هنگام خوردن غذا کثیف کند.
  • به او استقلال و به خودتان راحتی بیشتری می‌دهید.
  • غذا را برای کودک لذت بخش می‌کنید.

آیا صندلی غذاخوری برای کودک ضروری است؟

بسیاری از ما بدون این صندلی‌ها بزرگ شده‌ایم؛ و درنتیجه می‌توان از خرید صندلی غذاخوری کودک و نوزاد صرف‌نظر کرد. اما با توجه به استاندارد بودن، راحتی، سهولت در غذا خوردن، حفظ سلامتی کودکان و… توصیه می‌کنیم این محصول را برای کودک خود خریداری نمایید.

در این راهنمای خرید تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌های بهترین صندلی غذای کودک آشنا کنیم. اگر شما هم مدل یا برندی می‌شناسید که می‌تواند در خرید صندلی غذای کودک به دیگران کمک کند، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به این لیست اضافه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید