دانستنی ها

تشخیص اصل بودن شیشه شیر

تشخیص اصل بودن شیشه شیر

شیشه شیر نوزاد، یکی از وسایل اصلی سیسمونی نوزاد می باشد که ارتباط نزدیک و مستقیمی با سلامتی نوزاد دارد. از آنجایی که مساله تقلبی بودن شیشه شیر نوزاد و حتی بسیاری در دیگر از وسایل سیسمونی نوزاد وجود دارد، هنگام خرید شیشه شیر نوزاد، باید دقت و اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و مشخصات انواع شیشه شیرهای نوزاد داشته باشید تا به راحتی بتوانید با تشخیص اصل بودن شیشه شیر نوزاد، شیشه شیر اصل و باکیفیتی را تهیه کنید. در ادامه روش های تشخیص اصل بودن شیشه شیر را باهم بررسی خواهیم کرد.

مزایای شیشه شیر نوزاد اصل

اصلی ترین ظرف غذای نوزاد و کودک که روزی چندین بار با آن غذای خود می خورد، شیشه شیر نوزاد می باشد. حتی نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می کنند، ممکن است شیر مادر یا گاهی غذاهای دیگر را با شیشه شیر بخورند.

مواد تشکیل دهنده انواع ظرف غذا بر روی غذا و در نهایت سلامت افراد تاثیر می گذارند. در مورد نوزادان و کودکان مساله از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد.

اگر شیشه شیر یا ظرف غذای نوزاد تقلبی باشد، حاوی موادی می باشد که این مواد تاثیر مضری بر روی سلامت نوزاد خواهد داشت و این تاثیرات تا اخر عمر بر روی سلامت نوزاد باقی خواهد ماند.

مشخصات شیشه شیرهای نوزای اصل

بعضی مشخصات شیشه شیرهای نوزادی نوزادی به این شکل می باشند. اگر چه ممکن است، بعضی از شیشه شیرهایی که  فاقد یک یا چند تا از ویژگی های زیر باشند، شیشه شیر تقلبی نباشد، اما هر چقدر که بیشتر دارای ویژگی های زیر باشد، می توان گفت به اصل بودن آن اطمینان بیشتری داشت.

خاصیت آنتی کولیک:

شیشه شیرهایی که دارای ویژگی آنتی کولیت یا ضد نفخ می باشند، نسبت به شیشه شیرهایی که فاقد این ویژگی می باشند با کیفیت تر می باشند. این ویژگی یکی از ویژگی های اصل بودن شیشه شیر می باشد. همانطور که می دانیم، ویژگی آنتی کولیک، یکی از ویژگی های مورد نیاز نوزاد می باشد که برای کنترل نفخ یا کولیک نوزاد به کار می رود.  اکثر شیشه شیرهای مارکهای معروف مانند هی اور شی و سواوینکس دارای این ویژگی می باشند.

شباهت شیشه شیر به سینه مادر:

طراحی شیشه شیرهای اصل به شکلی می باشد که شباهت به سینه مادر دارد و نوزاد با درک این شباهت، احساس آرامش بیشتری خواهد داشت. شیشه شیرهای شبیه به سینه مادر را مقایسه کنید با شیشه شیرهایی که فاقد این شباهت می باشند.

جنس سرشیشه:

جنس سرشیشه های شیشه شیرهایی که اصل می باشند، دارای کیفیت و دوام بالایی می باشند. سرشیشه های بی کیفیت به دلیل مواد نامرغوبی که دارند، ممکن است برای سلامت نوزاد باشند و عوارضی را برای سلامتی نوزاد داشته باشند. سرشیشه های سیلیکونی، نسبت به سرشیشه های لاتکسی دارای کیفیت و دوام بهتری دارند.

  • یکی دیگر از ویژگی های طراحی شیشه شیرهای اصل، این است که طراحی آن به شکلی می باشد که هنگام مکیدن شیر توسط نوزاد، هوای کمتری وارد بدن نوزاد خواهد خواهد. در واقع زاویه شیشه شیر به شکلی ساخته می شود که هوای کمتری وارد بدن نوزاد خواهد شد.
  • اگر قصد خرید شیشه شیر پلاستیکی را دارید، شیشه شیر پلاستیکی را انتخاب کنید که از مواد پلی اتیلن ساخته شده باشد. معمولا شیشه شیرهای پلاستیکی اصل، از پلی اتیلن ساخته شده اند، که نسبت به شیشه شیرهای پلاستیکی که از مواد دیگر ساخته شده اند، سالم تر می باشند.
  •  شیشه شیرهای شیشه ای نسبت به بقیه شیشه شیرها، از درجه کفیت بیشتری برخوردار می باشند. شیشه شیرهایی که از شیشه ساخته شده اند، اگر دارای ویژگی های دیگر اصل بودن باشند، معمولا گزینه مناسبی برای انتخاب یک شیشه شیر اصل می باشند.
  •  شیشه شیرهای اصل، جریان شیر متعادل تری از شیر را به دهان نوزاد نوزاد هدایت می کند. شیشه شیری که جریان متعادلی را به دهان نوزاد هدایت می کند، از خفگی نوزاد و یا برگرداندن شیر از معده به دهان نوزاد جلوگیری می کند.
  •  شیشه های شیرهای دارای ویژگی ارتودنسی، یکی دیگر از شیشه شیرهای اصل می باشند که با ویژگی ارتودنسی که دارند، از شکل گیری نامناسب شکل فک و دهان جلوگیری خواهد شد. بسیاری از شیشه شیرهای برندهای معروف دارای شیشه شیرهای ارتودنسی می باشند که گزینه مناسبی برای انتخاب یک شیشه شیر مناسب و اصل می باشند.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر چیکو 

شیشه شیر چیکو مدل استپ آپ: 

شیشه چیکو مدل استپ آپ step up یکی از محصولات جدید کارخانه چیکو است. سرشیشه این مدل شیشه شیر چیکو از جنس سیلیکون است و ساختاری مشابه سینه مادر دارد؛ برای همین هم اگر دوست دارید در کنار تغذیه با شیشه شیر، خودتان هم به نوزادتان شیر بدهید؛ به راحتی می‌توانید روی شیشه چیکو step up حساب کنید. جنس شیشه شیر استپ آپ، پروپیلن و فاقد ماده مضر pba است که خیالتان را از سلامت نوزادتان راحت می‌کند. شیشه چیکو مدل استپ آپ در سه ظرفیت ۱۵۰ میلی لیتر، ۲۵۰ میلی‌لیتر و ۳۳۰ میلی لیتر ساخته شده‌است.

خوب است بدانید برای این مدل شیشه شیر شیر چیکو چند مدل سرشیشه چیکو هم وجود دارد و می‌توانید با خیال راحت از سرشیشه‌های سیلکونی شماره یک تا سه صاف یا زاویه‌دار یا سرشیشه‌های قابل تنظیم متناسب با سن و نیاز فرزندتان استفاده کنید. نکته‌ی آخر این‌که شیشه شیر مدل step up با یک سرشیشه ضد نفخ چیکو خیلی سریع تبدیل به یک شیشه شیر ضدنفخ می‌شود و چراغ دل‌دردهای دوران نوزادی را برای همیشه خاموش می‌کند.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر

شیشه شیر چیکو پیرکس:

همانطور که می‌دانید شیشه شیرها در دو جنس پلاستیکی یا طلقی و شیشه‌ای یا پیرکس در بازار وجود دارند. پیرکس‌ها نسبت به پلاستیکی‌ها مقاومتر هستند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را برای نظافت به ماشین ظرفشویی بسپارید یا در دمای مایکروویو ضدعفونیشان کنید. شرکت چیکو هم برای این‌که بتواند نیازهای همه‌ی گروه‌ها را برطرف کند؛ شروع به تولید شیشه شیر پیرکس در اندازه‌ها و حجم‌های مختلف از جمله ۱۵۰ میلی لیتر و ۲۵۰ میلی لیتر کرده‌است.

شیشه شیرهای چیکو ظاهر جذابی هم دارند و به راحتی می‌توانند دل نوزادتان را به دست بیاورند. تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که جنس سرشیشه پیرکس چیکو سیلیکون است و برای نوزادانی که به لاتکس حساسیت دارند؛ بسیار مناسب است.

شیشه شیر طلقی چیکو:

 اگر دنبال یک شیشه شیر سبک می‌گردید که از همان شروع نوزادی همراه نوزادتان باشد؛ شیشه شیر طلقی چیکو قطعا انتخاب مناسبی است. شیشه شیر طلقی چیکو هم مثل سایر دوستانش از پلاستیک فاقد مواد مضر pba تشکیل شده‌است. شیشه شیر طلقی چیکو با سرشیشه‌ای که دارد و البته ساختار و شکل خاص شیشه‌اش (برخی مدل‌ها) به عنوان شیر شیر ضد نفخ چیکو هم شناخته می‌شود و خیلی راحت از نفخ نوزاد بعد از خوردن شیر جلوگیری می‌کند و دیگر می‌توانید با خیال راحت بعد از شیر خوردن نوزادتان، به یک خواب بدون دل درد مهمانش کنید.

اگر از گنجایش شیشه شیر طلقی بپرسید باید بگوییم که این شیشه شیر دارای دو مدل با ظرفیت‌های ۲۵۰ میلی لیتر و ۲۴۰ میلی لیتر است. و می‌توانید برای تغذیه نوزاد از بدو تولد به سراغشان بروید. البته یادتان نرود که گنجایش شیشه شیر تنها یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شیشه شیر است و برای یک انتخاب عالی خوب است که به نوع سرشیشه و جریان خروج شیر از آن هم توجه کنید.

شیشه شیر یا قنداق خوری چیکو:

 بچه‌ها از حدود شش ماهگی می‌توانند کمی آبمیوه یا سوپ رقیق شده بخورند. البته قبل از آن هم شاید مجبور بشوید کمی آب‌جوش نبات برای دل‌دردهای احتمالی یا دارو را به آن‌ها بخورانید. اینطور وقت‌ها وجود یک قنداق‌خوری کاردرست می‌تواند حسابی گره از کارتان باز کند. شیشه شیر چیکو ۶۰ میلی لیتری با بدنه‌ای از جنس پلی استر که فاقد مواد مضر pba است و یک سرشیشه شماره یک دقیقا همان چیزی است که می‌توانید با خیال راحت در کنار شیشه شیر نوزادتان به سراغش بروید و فرزندتان را با طعم‌های جدید و دنیای مزه‌ها آشناتر کنید.

شیشه شیر زاویه‌د‌ار چیکو:

توانایی بچه‌ها در نگه داشتن اشیای مختلف محدود است؛ این وسط بیشتر بچه‌ها عاشق وسایلی می‌شوند که بتوانند راحت‌تر در دستشان بگیرند. شیشه شیر زاویه‌دار چیکو دقیقا با همین هدف ساخته شده تا بتواند با ساختار خاصش بچه‌ها را شگفت‌زده کند. این نوع شیشه شیر دارای یک انحنا هست که نگه‌داشتن آن را برای کودک راحت‌تر می‌کند. جنس سرشیشه این شیشه شیر از لاتکس است و به شیشه شیر ول بینگ چیکو هم معروف است. راستی اگر نوزادتان کولیک دارد؛ خوب است بدانید شیشه شیر ول بینگ چیکو ضدنفخ هم هست و می‌توانید برای پایان دل‌دردهای نوزادتان در کنار سایر داروها و پیشگیری‌های آنتی کولیک رویش حساب کنید.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر اونت

برای تشخیص شیشه شیر اونت اصلی از مدل های فیک و تقلبی به چند نکته باید توجه کرد:

فونت و رنگ نوشتاری برند اونت:

هنگام خرید شیشه شیرهای اونت باید به این نکته توجه کرد که حتما لوگوی درج شده به همین شکل و رنگ باشد.

از خرید شیشه شیرهایی که کلمه Avent  به صورت نوشتاری متفاوت و یا به رنگ دیگری نوشته شده خودداری کنید زیرا این نوع شیشه شیرها تقلبی بوده و متعلق به کمپانی اونت نمی باشد.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر : داشتن جعبه:

برخی از فروشگاه ها اقدام به فروش شیشه شیر اونت بدون جعبه تحت عنوان شیشه شیر اصلی و با قیمتی به مراتب ارزان تر می کنند اما باید توجه داشت که این نوع شیشه شیرها تقلبی بوده و خرید آنها از نظر بهداشتی نیز صحیح نیست .

نکته: شیشه شیرهای اصلی اونت حتما دارای جعبه هستند.

نوشتن توضیحات روی جعبه به زبان های مختلف:

برند اونت به سفارش کشوهای مختلف تولید می شود.بنابراین گاهأ مشاهده میشود که روی جعبه شیشه شیر اونت به زبان های عربی ، ترکی  و یا فرانسوی

توضیحاتی نوشته شده است. که این توضیحات به زبان های مختلف نمی تواند معیاری برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن شیشه شیرهای اونت باشد.

امروزه بیشتر مدل های ساده شیشه شیر اونت ساخت کشور هلند و مدل های فانتزی طرح دار ، دسته دار تولید کشور اندونزی هستند و شیشه شیر های پیرکس نیز اغلب در کشور فرانسه تولید می شوند.

لازم به ذکر است که کیفیت محصولاتی که  در خارج از انگلستان تولید می شوند مشابه کالاهای ساخت کشور انگلیس است زیرا دستگاه ها و مهندسین به آن کشور انتقال داده شده و محصول تحت لیسانس و مدیریریت کمپانی فیلیپس اونت تولید می شود.

در داخل سرشیشه های اونت اصلی عدد تعداد قطره و کلمه philips avent  نوشته شده  اما در داخل سرشیشه های شیشه شیرهای تقلبی هیچ نوشته ای درج نشده.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر

اندازه گیری حجم داخل شیشه:

یکی دیگر از راههای تشخیص شیشه شیر اصلی  اونت اندازه گیری حجم داخل آن بعد از خرید است. اگر حجم شیشه شیر مطابق با حجم درج شده روی آن باشد شیشه شیر فیلیپس اونت اصل خواهد بود.

و در نهایت  توصیه می شود که خرید شیشه شیر و سایر محصولات اونت را از فروشگاه های معتبرصورت گیرد تا بدون ترس و نگرانی بابت تقلبی یا اصل

بودن کالا بتوانید با خیال راحت لوازم مورد نیاز فرزند خود را تهیه نمایید.

خرید شیشه شیر اصل

در آخر سعی کنید که خرید شیشه شیر اصل را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. فروشگاه سیسمونی بی بی لوکس، با دارا بودن انواع شیشه شیرهای اصل از برندهای معتبر و خارجی، فروشگاه مناسبی برای انتخاب انواع مناسبی از وسایل سیسمونی نوزاد و کودک شما باشد.  برای خرید اینترنتی شیشه شیر اصل با مراجعه به سایت خرید خود را به راحتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید