دانستنی ها

دلایل پس دادن پوشک نوزاد

دلایل پس دادن پوشک نوزاد

دلایل پس دادن پوشک نوزاد : نم پس دادن پوشک نوزاد و کودک یکی از بدترین ترس های مادران است؛ وقتی که لباس، کمر و از آن بدتر حتی شما هم کثیف می شوید. این مشکل معمولا از قسمت پشت پوشک ایجاد می شود چون معمولا پوشک خوب به کمر کودک نمی چسبد.

برای جلوگیری از نم پس دادن پوشک، ابتدا نیاز است علت پس دادن پوشک نوزاد را تشخیص دهید تا بتوانید بهترین اقدام برای رفع این مشکل را انجام دهید. این که چرا پوشک بچه نم میده سوالی است که مادران زیادی در صدد رفع آن هستند. در این مقاله از بیبی لوکس به بررسی علت علت نم دادن پوشک نوزاد و کودک می پردازیم تا این چالش به صورت همیشگی برای شما حل شود.

راه های جلوگیری از نم پس دادن پوشک کدام اند؟

در ادامه راه های جلوگیری از نم پس دادن پوشک نوزاد را معرفی کرده‌ایم.

۱- سایز مناسب را انتخاب کنید

سایز یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام خرید پوشک نوزاد باید در نظر داشته باشید. همانطور که می دانید، کودکان سایز و اندام متفاوتی دارند. و هر کودک، به یک نوع و سایز مختلف پوشک نیاز دارد و توجه نکردن به این موضوع یکی از چند علت پس دادن پوشک نوزاد می شود. شرکت تولید پوشاک محصولات خود را بر روی هزاران کودک با سایز و اندام های مختلف آزمایش می کند تا سایزهای پوشک ها برای همه ی کودکان با اندام وسایز مختلف مناسب و اندازه باشد.

سایز پوشک ها بر اساس وزن مشخص می شود و از آنجایی که هیچ کودکی شبیه دیگری نیست، بین سایزهای مختلف ، کمی همپوشانی وجود دارد. در اغلب موارد کودکتان در همان محدوده وزنی سایزی که استفاده می کنید است.

۲- اطمینان از اندازه بودن پوشک

وقتی سایز پوشک اندازه باشد، ظاهر آن صاف و اندازه آن متناسب با اندام کودک خواهد بود. این موارد را هم چک کنید:

  • پوشک تا کمر کودک و ناف را بپوشاند.
  • کش پوشک اطراف ران را به خوبی بپوشاند. بعد از پوشاندن پوشک، انگشتانتان را اطراف کش بچرخانید تا مطمئن شوید در جای مناسب قرار گرفته باشد. اگر کش اطراف ران، ‌داخل پوشک بماند، پوشک نم پس می دهد.
  • نوار چسب پوشک باید به طور قرینه روی قسمت رنگی جلوی پوشک چسبانده شود. پوشک کودک انعطاف پذیر است تا برای اندام های مختلف و حرکات همه ی کودکان مناسب باشد.

پس دادن پوشک نوزاد

۳- نشانه های کوچک بودن پوشک

نشانه های کوچک بودن پوشک کودک:

  • پوشک ناف کودک را کامل نمی پوشاند.
  • قرمز یا عرق سوز شدن پای کودک که می تواند نشانه ی تنگ بودن پوشک باشد.
  • پوشک کاملا خیس می شود.

چه زمانی از پوشک سایز بزرگتر استفاده کنیم؟

پوشک های بزرگ ظرفیت جذب بیشتری دارند چون حاوی مواد جاذب بیشتری هستند. همچنین ممکن است پوشک به دلیل بزرگ بودن نم پس دهد. مطمئن شوید که پوشک به خوبی اطراف کمر و ران ها را پوشانده. برای این کار انگشتانتان را دور کمر و ران ها بچرخانید تا مطمئن شوید پوشک گشاد نیست و فضای خالی به جا نمانده باشد. اگر ترجیح می دهید که از پوشک راحت تر و کمی بزرگتر استفاده کنید، باید بدانید که ممکن است ادرار کودک قبل از جذب شدن توسط مواد جاذب،‌ از پوشک بیرون بزند.

علت نشت مدفوع از پوشک

نشت مدفوع از پوشک، یکی از نگرانی های مادران است. این حالت در پشت پوشک که سفت کردنش سخت است ممکن است اتفاق بیافتد . در بسیاری از موارد ، پس دادن مدفوع به دلیل سایز اشتباه پوشک می باشد که کاملاً متناسب روی بدن کودک قرار نگرفته است . اطمینان از اندازه مناسب پوشک سخت است و نشت پوشک در ابتدای استفاده ازهر پوشکی، طبیعی است. بنابراین همیشه لباس اضافی برای کودک خود به همراه داشته باشید.

پس از متوجه شدن آن ، پوشک و لباس کودک را عوض کنید و به راحتی از نشت جلوگیری کنید – حتی وقتی خارج از خانه هستید. فقط بخاطر بسپارید ، وقتی با کودکتان بیرون می روید ، کیف پوشک خود را به خوبی مجهز کنید تا همه چیز مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشید.

علت پس دادن پوشک نوزاد از پشت

  1. بین پوشک و پشت کودک فاصله یا شکاف باشد.
  2. پوشک به دلیل حرکات فعال پاهای کودک به سمت خارج از وسط متمایل شود.
  3. پوشک بیشتر به جلو بسته شده باشد، و پوشش کمتری برای قسمت پشت به وجود آمده باشد.

راه حل

هنگام قرار دادن پوشک در زیر کودک ، حتماً پوشک را به اندازه کافی بالا بکشید تا از بروز نشتی جلوگیری کنید. قسمت پشتی را کمی بالاتر از قسمت جلویی بالا آورده و سپس نوار را به صورت مورب به سمت پایین بچسبانید.

علت پس دادن پوشک نوزاد از اطراف

  1. لبه های اطراف پاها ممکن است به سمت داخل جمع شده باشند.
  2. ناحیه ی چسبیدن نوار خارج از ناحیه مشخص شده باشد.
  3. نوار به طور مساوی در هر دو طرف چسبانده نشده باشد.

راه حل

اطمینان حاصل کنید که لبه های پوشک تا نشده اند و نوار به طور مساوی چسبانده شده است. اگر متوجه شدید که ناحیه ای که نوار را چسبانده اید از ناحیه مشخص شده خارج است ، زمان آن رسیده است که اندازه پوشک را تغییر دهید و از یک اندازه بزرگتر استفاده کنید.

پس دادن پوشک نوزاد

علت پس دادن پوشک نوزاد از قسمت ران

  1. لبه های جمع کننده پاها به سمت داخل چین خورده باشد.
  2. شکاف هایی در اطراف ران ها وجود دارد. (به احتمال زیاد شکافی بین ران های نوزاد و پوشک ایجاد می شود زیرا پاها هنگام بودن در صندلی کودک یا کالسکه باز می شوند.)

راه حل

پوشک را مستقیم و به اندازه کافی بالا بکشید تا به ناف برسید. لبه ها را در اطراف ران ها تنظیم کنید تا به درستی در جای خود قرار گیرند. مطمئن شوید که لبه ها به سمت بیرون کشیده شده اند. اگر با این حالت نشت ادامه پیدا می کند ، سعی کنید نوار پوشک را در سطح پایینتری با زاویه بچسبانید.

علت پس دادن پوشک نوزاد از جلو و شکم

  1. پوشک بیش از حد شل باشد.
  2. هنگامی که کودک روی شکم خود دراز کشیده است، مدفوع تمایل دارد به سمت شکم کودک جریان یابد.
  3. (در مورد پسران) آلت تناسلی به سمت بالا بیاید.

راه حل

قسمت جلوی پوشک را کمی بالاتر از قسمت پشتی بالا آورده و نوار را به سمت بالا بکشید تا ناف پنهان شود. برای پسران ، مطمئن شوید که آلت تناسلی به سمت پایین قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید