دانستنی ها

راهنمای انتخاب بهترین رنگ سیسمونی ۱۴۰۳

بهترین رنگ سیسمونی

یکی از مواردی که هنگام خرید سیسمونی ذهن والدین بخصوص مادرها را به خود مشغول می‌کند، انتخاب رنگ سیسمونی است. انتخاب رنگ برای سیسمونی بسیار اهمیت دارد. چرا که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روان، خلق‌وخو و حتی سلامت جسمانی کودک شما بگذارد. از طرفی با انتخاب رنگ سیسمونی مناسب، زیبایی دکوراسیون اتاق نوزاد شما دوچندان می‌شود. اما چطور می‌شود بهترین رنگ سیسمونی را انتخاب کرد؟

لازم نیست که حتماً یک طراح دکوراسیون باشید تا بتوانید بهترین رنگ سیسمونی را برای دکوراسیون اتاق کودک خود انتخاب کنید. فقط کافی است با ویژگی‌های رنگ‌ها آشنا شوید و بدانید هرکدام چه تاثیری بر روحیه کودک شما می‌گذارد. در ادامه این مقاله ما هر چیزی که نیاز است در مورد رنگ‌های سیسمونی بدانید را به شما می‌گوییم و همچنین بهترین و جدیدترین رنگ‌های سیسمونی را نیز به شما معرفی می‌کنیم با بیبی لوکس همراه باشید.

نحوه انتخاب بهترین رنگ برای سیسمونی

برای انتخاب بهترین رنگ سیسمونی باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا با گذر زمان از چیدمان سیسمونی پشیمان نشوید. مهم‌ترین نکته در انتخاب رنگ سیسمونی، توجه به تاثیر رنگ بر روحیه کودک و محیط اتاق است که بسیار اهمیت دارد. مثلاً یک رنگ مانند قرمز پر از انرژی و هیجان است و رنگی مانند آبی پر از آرامش و تسکین‌دهنده خواهد بود. به همین خاطر شناخت رنگ‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، جنسیت نوزاد شماست. اگر قصد دارید رنگ سیسمونی نوزادتان را قبل از جشن تعیین جنسیت انتخاب کنید، باید حواستان باشد که به سراغ رنگ‌هایی مثل آبی و یا صورتی که مختص جنسیت خاصی هستند نروید. چرا که ممکن است رنگ اشتباهی را برای سیسمونی انتخاب کنید که با جنسیت نوزادتان مطابقت ندارد. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

انتخاب رنگ سیسمونی پسر و رنگ سیسمونی دختر

در این بخش به موضوع انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد دختر و پسر می‌پردازیم. به طوری که اگر شما بخواهید برای سیسمونی دوقلو یا چند قلوهای خود هم تصمیم بگیرید، به شما کمک کند. درست است که بر اساس کلیشه عمومی، رنگ آبی و سبز را برای پسر ورنگ‌های ملایم‌تر و لطیف‌تر مثل صورتی و بنفش را برای نوزاد دختر انتخاب می‌کنند.

اما واقعیت این است که شما هنوز از روحیه و ویژگی‌های شخصیتی فرزندتان چه دختر و چه پسر خبر ندارید. توصیه ما این است که از ترکیب رنگ خنثی با دیگر رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌های خنثی برای رنگ سیسمونی یک محیط آرام‌بخش و همه کاره ایجاد می کند. رنگ‌های خنثی مثل:

  •  طوسی: رنگی همه کاره و خنثی از نظر جنسیت که می توان آن را با رنگ های تاکیدی مختلف ترکیب کرد تا حالات متفاوتی ایجاد کند. طیف طوسی می‌تواند از روشن تا زغالی متفاوت باشد.
  •  بژ: پایه ای گرم و آرام برای اتاق کودک فراهم می کند و می‌تواند با رنگ های خنثی دیگر یا رنگ های پاستلی برای ظاهری ملایم ست شود.
  • سفید: یک انتخاب کلاسیک که می تواند به اتاق کودک احساس تازگی و روشنایی بدهد. همچنین به عنوان پایه‌ای عالی برای افزودن رنگ‌ها به لوازم جانبی و دکورها عمل می‌کند.

بهترین رنگ سیسمونی

انتخاب بهترین رنگ سیسمونی از نظر روانشناسی

رنگ‌های مختلف می‌توانند اثرات متفاوتی بر روحیه، ذهن و بدن کودک شما داشته باشند. اگر نمی‌دانید رنگ سیسمونی مورد علاقه شما چه تاثیری روی محیط می‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را حتماً بخوانید تا با فواید و مضرات رنگ‌ها بطور خلاصه آشنا شوید.

رنگ‌های گرم در سیسمونی

بطور کلی رنگ‌های گرم در سیسمونی باعث ایجاد شادی و راحتی می‌شوند و یک فضای باز، بزرگ و صمیمی ایجاد می‌کنند. تناژ پررنگ قرمز، نارنجی و زرد می‌تواند ذهن را تحریک کند و باعث افزایش انرژی در بدن شود. شاید این ویژگی برای رشد کودک شما مفید باشد ولی این انرژی بیش از حد ممکن است خواب شبانه را از شما و کودکتان بگیرد. بنابراین بهتر است از رنگ‌های گرم در سیسمونی نوزاد کاملاً متعادل استفاده شود.

مثلاً بجای اینکه کل اتاق را با رنگ قرمز پررنگ و یا زرد روشن رنگ‌آمیزی کنید، می‌توانید فقط یک سمت دیوار را رنگ بزنید و با چند اکسسوری آن را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌های گرم را با رنگ‌های سردتر ترکیب کنید تا اثرات منفی آن‌ها کاهش پیدا کند.

رنگ‌های سرد در سیسمونی

رنگ‌های سرد در سیسمونی اثر آرامش‌بخشی دارند و می‌توانند اتاق کودک شما را بزرگ و آرام جلوه دهند. رنگ‌های سرد علی‌رغم طبیعت تسکین‌دهنده‌ای که دارند، جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کنند و اگر خیلی تیره باشند ممکن است باعث افسردگی نیز شوند. به همین منظور بهتر است آن‌ها را با رنگ‌های خنثی ترکیب کرده و به کمک لوازم و اکسسوری‌های رنگی فضای متعادل‌تری ایجاد کنید.

جدیدترین و بهترین رنگ سیسمونی نوزاد

شناخت جدیدترین رنگ سیسمونی نوزاد به شما کمک می‌کند که متناسب با مد روز و ترندها در دنیا پیش بروید و بروزترین دکوراسیون سیسمونی را برای کودکتان تهیه کنید. رنگ‌های سیسمونی که ما در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، جزو جدیدترین رنگ سیسمونی پیشنهادی شرکت‌های Pantone و Sherwin Williams و همچنین Benjamin Moore می‌باشد که بهترین الگوهای انتخاب رنگ و تعیین‌کننده رنگ سال نیز هستند.

رنگ هلویی بهترین رنگ سیسمونی

رنگ هلویی در سیسمونی اتاق کودک پیشنهاد متخصص پیشرو در این صنعت یعنی Pantone است. رنگ Peach Fuzz یا همان هلویی، فضای اتاق را گرم و آرامش‌بخش می‌کند و برای کسانی که علاقه زیادی به رنگ‌های روشن و انرژی‌بخش دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

رنگ طوسی سربی برای سیسمونی

رنگ طوسی سربی پیشنهاد یکی دیگر از گروه‌های سرشناس و مرتبط بنام Sherwin Williams است. رنگ Upward که ترکیبی از رنگ آبی و طوسی است، محیط اتاق کودک را خنک و آرامش‌بخش می‌سازد. اگر به سبک ساده و رنگ‌های سنتی علاقه‌مندید، این رنگ گزینه بسیار خوبی برای شماست.

رنگ سرمه‌ای برای سیسمونی

رنگ سرمه‌ای ترکیبی مجلل و زیبا از رنگ بنفش و آبی برای سیسمونی است که مجموعه Benjamin Moore آن را پیشنهاد می‌کند. رنگ Blue Nova یا همان سرمه‌ای، در طول روز طیفی از رنگ‌ها را به خود می‌گیرد. مثلاً در نور عصر تقریباً خاکستری بنظر می‌رسد و در فضاهای آفتابی بیشتر رنگ دریایی جذابی دارد. اگر بدنبال یک رنگ سیسمونی بی‌جنسیت هستید و ترکیب رنگ‌های تیره را می‌پسندید، به این رنگ فکر کنید.

رنگ سبز آبی برای سیسمونی

رنگ سبز آبی در سیسمونی را Valspar پیشنهاد می‌دهد. رنگ Renew Blue که ترکیبی از آبی متاثر از رنگ سبز است، یک فضای آرام را در اتاق خواب نوزاد شما فراهم می‌کند. اگر از رنگ‌های تکراری خسته‌اید و می‌خواهید ترکیب رنگ سیسمونی متفاوتی را تجربه کنید، این رنگ بهترین انتخاب است.

رنگ خاکستری بهترین رنگ سیسمونی

رنگ خاکستری در سیسمونی نوزاد پیشنهاد مجموعه Behr است. رنگ Cracked Pepper یا همان خاکستری جزو ترکیب رنگ‌های ترند در دکوراسیون خانه است. البته شاید چنین رنگی سلیقه شما برای اتاق نوزاد نباشد، ولی ترکیب آن با رنگ‌های ملایم و روشن بسیار جذاب می‌شود.

بهترین رنگ سیسمونی

نکاتی که باید هنگام انتخاب بهترین رنگ سیسمونی نوزاد توجه کنید

  •  هنگام انتخاب رنگ سیسمونی، مهم است که رنگ هایی را در نظر بگیرید که برای کودک آرامش‌بخش هستند.
  •  رنگ های ملایم و لطیف مانند سبز کم رنگ، زرد و آبی می توانند تمرکز را افزایش دهند و فضایی آرام را ایجاد کنند.
  • یک مزیت انتخاب رنگ خنثی این است که اگر در حال تکامل کودک در دوران کودکی هوس کردید رنگ اتاق را تغییر دهید انتخاب رنگ مجدد برای ترکیب رنگ خنثی با دیگر رنگ‌ها آسانتر است.
  •  در نهایت، انتخاب رنگ برای مهد کودک باید ایجاد فضایی آرامبخش و پرورش دهنده برای خواب، یادگیری و رشد کودک باشد.

چرا از نظر علمی رنگ سیسمونی نوزاد مهم است

حالا که پیشنهادات برای رنگ سیسمونی را با هم مرور کردیم بهتر است کمی درباره رویکردهای علمی تاثیر رنگ بر نوزاد هم بدانیم.
رنگ‌ها بر رشد بینایی کودک و رشد مهارت‌های زبانی و هوش هیجانی کودک تاثیر دارند. تحقیقات مؤسسه تحقیقاتی چشم اسمیت-کتلول در سانفرانسیسکو، نشان داده است که در چند ماه اول زندگی، نوزاد تازه متولد شده همه دنیا را به رنگ سیاه، خاکستری و سفید می‌بیند.

بنابراین طیف‌های یک رنگ در رنگ سیسمونی اتاق کودک، مثل (طوسی و سفید) می‌تواند قوی‌ترین سیگنال‌های بصری را به مغز کودک ارسال کند. هر چه سیگنال بیشتر باشد به معنای رشد بیشتر مغز و رشد بصری سریع‌تر است. نوزادان از حدود ۶ ماهگی می‌توانند طیف کامل رنگ را ببینند. از این سن به بعد هر چه نوزاد بیشتر رنگ ببیند شبکیه چشم بهتر پردازش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید