دانستنی ها

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد و معرفی برند های برتر بازار

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد : چه نوزاد شما شیر خودتان را بخورد یا شیر خشک، به نظر می‌رسد که شیشه شیر یکی از لوازم شیردهی ضروری در این دوران است که می‌تواند کمک زیادی به تغذیه‌ی نوزاد کند. موضوع مهم این است که همانطور که در سیسمونی فروشی‌ها می‌بینید، انواع مختلفی از شیشه شیر با سر شیشه‌های مختلف وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سر شیشه نوزاد بیشتر توضیح دهیم تا بتوانید راحت‌تر از بین آنها انتخاب کنید با بیبی لوکس همراه باشید.

انواع شیشه شیر از نظر جنس سر شیشه

انواع شیشه و سر شیشه از نظر جنس را می‎‌توان در دو گروه اصلی مورد بررسی قرار داد:

سر شیشه سلیکونی

بیشتر سر شیشه‌های موجود در بازار سلیکونی هستند. این جنس نسبت به لاتکس متخلخل‌تر و محکم‌تر است و لازم نیست آنها را مدام تعویض کنید زیرا آنها قادر به حفظ شکل خود هستند و در هنگام تغذیه کمتر امکان خراب شدنشان وجود دارد. نوزادان دوست دارند هنگام خوردن شیر مادر و شیر خشک، سرشیشه را بجوند، به ویژه هنگامی که علائم دندان درآوردن نوزاد آغاز می‌شود. در این مدت، استحکام کششی و طول عمر بیشتر سیلیکون می‌تواند برای جلوگیری از نشت و فرورفتگی ناخواسته در سرشیشه بسیار مفید باشد. از آنجایی که سیلیکون یک ترکیب مصنوعی است، هیچ رنگ یا بویی از شیر یا سایر مایعات به خود جذب نمی‌کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به ویژگی‌های مقاومت در برابر حرارت، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی و ضدعفونی شدن آسان اشاره کرد. تنها مشکل این سرشیشه‌ها این است که بعضی از نوزادان با سفتی آن مشکل دارند.

سر شیشه لاتکس

با وجود محبوبیت سر شیشه‌های سیلیکونی، بعضی از والدین لاتکس را ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید این سر شیشه را از رنگ زردش بشناسید. سرشیشه لاتکس از سلیکون بسیار نرمتر است و چون متخلل است، بو و طعم را به خود جذب می‌کند و درنتیجه به صورت دوره‌ای باید تعویض شود. بعلاوه نرمی زیاد، آن را در معرض پارگی قرار می‌دهد. اما از نظر شباهت، بیشتر شبیه سینه‌ی مادر هستند. متاسفانه بعضی از نوزادان به آنها حساسیت دارند.

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد : انواع مدل سرشیشه‌

سرشیشه‌ها انواع مختلف و تنوع زیادی دارد. برخی از سرشیشه‌های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

سرشیشۀ کلاسیک قدیمی: خروج شیر از این نوع سرشیشه‌ها به نیروی مکش دهان نوزاد نیاز ندارد و راحت‌تر از مکیدن سینۀ مادر است و به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد اختلال در رشد فک و کام نوزادان شود.

سرشیشۀ ضدنفخ: این نوع سرشیشه‌ها سوراخ‌هایی در لبه‌‌های خود دارد که میزان ورود هوا و جریان شیر را کنترل می‌کند و معمولاً نمی‌گذارد کودک هنگام مکیدن، هوای زیادی را ببلعد و دچار نفخ شود.

سرشیشۀ ارتودنسی: سرشیشه‌های ارتودنسی طوری طراحی شده است که با کام و لثۀ فرزند شما سازگار باشد و دارای یک حباب تخت در یک طرف است که با زبان کودک تماس پیدا می‌کند.

سرشیشه به شکل سینۀ مادر: سرشیشه‌های به شکل سینۀ مادر، شکل طبیعی‌تری دارد و این اجازه را می‌دهد که رشد کام و فک کودک روند طبیعی خودش را داشته باشد. این سرشیشه‌ها اندازه‌های مختلفی دارد و لازم است با توجه به سن نوزاد انتخاب شود.

سرشیشۀ مخصوص نوزادان با شکاف کام: یکی از انواع سرشیشه‌، نوع مخصوصی است که می‌تواند برای شیر خوردن نوزادانی با شکاف کام مناسب باشد. این سرشیشه از جنس سیلیکونی نرم است که کمی از حد معمول بلندتر است و سوراخ آن به شکلی است که بتوان با توجه به توان نوزاد، جریان شیر را کنترل کرد.

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد : نکاتی برای انتخاب و خرید سرشیشه

برای انتخاب سرشیشۀ مناسب لازم است با نکاتی هنگام خرید آشنا باشید، اما لازم است بدانید که در نهایت راحتی کودک را در نظر بگیرید. شاید بهتر باشد بار اول چند نوع و مدل مختلف از سرشیشه‌ها را بخرید، زیرا از قبل نمی‌توانید بدانید که فرزندتان چه نوع یا اندازه‌ای را ترجیح می‌دهد. برخی از نکات برای خرید سرشیشه شامل موارد زیر است:

جنس: سرشیشه‌ها دو نوع سیلیکونی و لاتکسی دارد. سرشیشه‌های سیلیکونی سفت‌تر است و فرم خود را مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. سرشیشه‌های لاتکسی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است، اما به اندازۀ سرشیشه‌های سیلیکونی دوام ندارد. همچنین در موارد بسیار نادر، نوزادان می‌توانند به لاتکس حساسیت نشان دهند.

محدودۀ سنی و اندازه: طیف وسیعی از سرشیشه‌ها از لحاظ اندازه برای کودکان در تمام سن‌های نوزادی وجود دارد. اگر یک نوزاد تازه متولدشده را با شیشه‌شیر تغذیه می‌کنید، ابتدا انواع مختلفی را در کوچک‌ترین اندازه بخرید و اجازه دهید کودک تعیین کند که کدام سرشیشه را ترجیح می‌دهد. همچنین اگر در حال از شیر گرفتن کودک و شروع به استفاده از شیشه‌شیر هستید، لازم است سرشیشۀ مناسب برای سن فرزندتان را بخرید.

جریان شیر: شیر خوردن کودک را خوب تماشا کنید تا مطمئن شوید که مکیدن شیر برایش سخت نیست یا جریان شیر آن‌قدر زیاد نیست که دچار حالت خفگی شود یا بالا بیاورد. برای افزایش جریان شیر، خودتان تغییری در اندازۀ سوراخ سرشیشه ایجاد نکنید و در مورد هر گونه نگرانی در این مورد با پزشک کودک صحبت کنید. برای نوزادان زودرس یا نوزادانی با مشکلات دهان، دندان یا مشکلی در صورت که توانایی آنها برای خوردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سرشیشه‌‌های خاصی در دسترس است که به کنترل یا اندازه‌گیری سرعت جریان شیر کمک می‌کند.

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد

راهنمای انتخاب سرشیشه نوزاد : بهترین برندهای سر شیشه نوزاد

سر شیشه +۶ ماه هی اور شی Heorshe

سر شیشه هی اور شی محصولی با کیفیت ساخت بالا است که جنس تمام سیلیکونی، فاقد ماده مضر بیسفنول آ دارد. همچنین انعطاف پذیری آن بسیار بالا است. سرشیشه موم زنبور عسل برای شیشه شیرهای برند heorshe مناسب می باشد. سایز آن مناسب برای کودکان بالای ۶ ماه است.

طراحی سر شیشه +۶ ماه هی اور شی Heorshe

مدل سر شیشه براساس فرم سینه مادر طراحی شده و جریان آن سه قطره است.

سرشیشه متناسب با فرم فک و دهان کودک طراحی شده و آسیبی به دهان و دندان نوزاد نمی رساند. سر شیشه خاصیت آنتی کولیک دارد و مانع عبور هوا و ورود آن به دهان و معده کودک می شود در نتیجه از کولیک، نفخ و دل درد کودک جلوگیری می کند.

سرشیشه های هی اور شی قابل شستشو با ماشین ظرف شویی هستند و تحمل حرارت تا ۱۸۰ درجه دارند. بهتر است قبل از استفاده سر شیشه آن را بشویید و ضد عفونی کنید.

سر شیشه هی اور شی شباهت بسیاری به شکل و فرم طبیعی سینه مادر دارد. همین امر باعث شده تا کودک احساس خوشایند و راحت تری هنگام استفاده از آن داشته باشد. این سر شیشه ها از جنس سیلیکون بهداشتی و بسیار نرم ساخته شده که برای استفاده در دهان کودک بسیار مناسب است.

سر شیشه ۱ قطره (Small) تویست شیک Twistshake

طراحی سر شیشه تویست شیک شباهت بسیار بالایی به سینه مادر دارد ، دارا بودن این ویژگی سبب می شود تا شیر خوراندن به کودک بدون خطر و به نرمی صورت گیرد .امروزه انواع سیلیکونی بیشترین رضایت و محبوبیت را در پی دارند و تمام کمپانی های معتبر مانند تویست شیک TWISTSHAKE سر شیشه خود را از سیلیکون نرم و شفاف شکل می دهند و این ماده حرف اول و آخر را در این بخش می زند

  • نوک انعطاف پذیر سرشیشه ها شباهت زیادی به سینه مادر دارد و کاملا حس مکیدن از سینه مادر را به کودک منتقل می سازد.
  • قسمت نرم و برجسته زیر پستانک کاملا امنیت کودک را در حین مکیدن تامین می کند.
  • طراحی سرشیشه های ضد نفخ به گونه ای است که از دل درد کودک کاملا جلوگیری می کند و کودک می تواند به صورت یک جریان متناوب شیر را بمکد.
  • قسمت نگهدارنده سرشیشه به گونه ای طراحی شده است تا در حین مکیدن در جای مناسب در دهان کودک قرار گیرد و جا به جا نشود.
  • مناسب برای تمام سنین با چهار جریان مختلف می باشد.
  • ساخته شده از سیلیکون نرم با کیفیت بالا، عاری از ماده شیمیایی بیسفنول A

سر شیشه پهن دو عددی +۰ ماه دکتر براونز DR.Brown’s

شیشه شیر دکتر براون را کافی است یک بار خریداری کرده و برای استفاده صحیح و مراقبت حداکثری از آن تنها لازم است که در صورت پاره شدن یا کهنه شدن سر شیشه، یک سر شیشه پهن دو عددی +۰ ماه دکتر براونز DR.Brown’s را از بیبی لوکس تهیه کنید و برای کودک دلبند خود به مدت طولانی تری مورد استفاده قرار دهید.

این مدل از سرشیشه دکتر براون مناسب برای از بدو تولد برای شیشه شیرهای پهن دکتر براون طراحی و ساخته شده است که سری سیلیکونی نرم دارد که هیچ گونه آسیبی برای لثه ها و دندان های در حال رویش کودک به بار نمی نشاند.

مشخصات فنی سر شیشه پهن دو عددی +۰ ماه دکتر براونز DR.Brown’s

۱-سرشیشه پهن ۰+ ماه دکتر براونز برای نوزادان زود متولد شده میباشد و شدت جریان آن بسیار کند و نیم قطره میباشد

۲-این سرشیشه ها با شیشه شیرهای پهن آپشن پلاس دکتر براونز سازگار میباشد

۳-این سرشیشه ها طوری طراحی شده که مشابه سینه مادر میباشد و نوزاد بتواند تغذیه کامل داشته باشد

۴-جنس این سرشیشه از سیلیکون نرم و باکیفیت میباشد و در ساخت آن از هیچگونه مواد مضری استفاده نشده است

۵-این سرشیشه ها به دلیل وجود شیارهایی که بر روی خود دارد باعث جلوگیری از کولیک و رفلاکس نوزاد میشود

 

دیدگاهتان را بنویسید