دانستنی ها

راهنمای خرید سرلاک خوری نوزاد

سرلاک خوری نوزاد

راهنمای خرید سرلاک خوری نوزاد : یکی از موارد مهمی که والدین می‌بایست برای سلامت کودکان خود به آن توجه کنند، تغذیه آنها است. چراکه تغذیه درست و اصولی زمینه‌ساز رشد درست ذهنی و  جسمی کودک و تقویت سیستم ایمنی او به بهترین صورت است.

همان طور که میدانید بهترین و سالم ترین تغذیه برای کودک شیرمادر هست، متخصصان و پزشکان حوزه سلامت کودک به والدین پیشنهاد میدهند از ۶ ماهگی به بعد در کنار شیر مادر از مواد غذایی کمکی نیز استفاده کنند

برای شروع غذای کمکی میتوانید از مواد غذایی مثل فرنی یا حریر بادام استفاده کنید اما از آنجایی که غذا دادن به کودک کار بسیار سختی است و کودکان همش در حال کنجکاوی هستن و غذای خود را روی زمین و یا لباس خود میریزند و کثیف میکنند بنابراین بهتر است برای پیشگیری از اینکه لباس بچه ها زمان غذا خوردن کثیف نشه   بهتر است از یک وسیله ی کاربردی و مناسب استفاده کنید در این مواقع می توانید از وسیله ای به نام سرلاک خوری به کوچولو هاتون غذا بدهید در صورتی‌ که مایلید با این محصول کاربردی، ویژگی‌ها، برندهای تولیدکننده آن و … آشنا شوید، تا پایان این مطلب همراه بیبی لوکس باشید.

سرلاک خوری نوزاد چیست؟

پس از رسیدن نوزاد به ۶ ماهگی او خوردن غذاهای جدید و نرم را تجربه می کند. یکی از غذاهای کمکی نوزاد سرلاک می باشد.این غذا در طعم های مختلفی (برنج، جو، گندم، موز و…) در بازار موجود بوده و نوعی غلات مقوی محسوب می شود.
این غذای نیمه جامد به صورت رقیق از ترکیب مقداری سرلاک همراه با آب درست می شود.
می توانید مقداری شیر خشک را جایگزین آب جوشیده ی سرد شده کرده و طعم آن را خوشمزه تر کنید.

پس از درست کردن سرلاک باید آن را به نوزاد بدهید و چون نوزاد اولین تجربه ی خود را در غذا خوردن می گذراند، خواهید دید که دادن سرلاک به نوزاد کار سختی است و او سعی می کند قاشق را از شما بگیرد.
بنابراین بهتر است از یک وسیله ی کمکی به نام سرلاک خوری بهره ببرید.

آیا تهیه ی آن ضروری می باشد؟

سرلاک خوری را می توانید برای دادن غذاهای نیمه جامد دیگری مانند سوپ، حریره بادام، فرنی و… به نوزاد استفاده کنید. بنابراین خواهید دید که سرلاک خوری تنها محدود به دادن سرلاک به نوزاد نیست.
می توانید غذاهای رقیق و پوره ای را نیز به نوزاد خود بدون کثیف شدن اطراف بدهید. به طور کلی یکی از لوازم ضروری در سیسمونی، سرلاک خوری می باشد که باعث سهولت در تغذیه ی نوزاد می شود.
سرلاک خوری در جنس های گوناگونی نظیر پلاستیک، سیلیکون و… در بازار موجود می باشد.
این وسیله ی پرکاربرد شبیه شیشه شیر است. با این تفاوت که بطری یا همان بدنه ی آن نرم می باشد و در سر آن یک قاشق کوچک تعبیه شده و با فشار دادن بطری قاشق آن پر می شود.
به این ترتیب می توانید به نوزاد غذای کمکی بدهید.

همچنین قاشق این وسیله ی جالب دارای یک درپوش می باشد تا در صورت استفاده نکردن از آن گرد و خاک بر روی سری قاشقی قرار نگیرد.

سرلاک خوری نوزاد

مهم ترین ویژگی سرلاک خوری نوزاد   

 استفاده آسان  

به طور کلی استفاده از سرلاک خوری یک روش آسان و تمیز برای غذا دادن به کودک در هر زمان و مکانی است. علاوه بر این به دلیل آنکه غذایی به لباس نوزاد یا اطراف کودک ریخته نمی‌شود، در زمان مادر نیز صرفه‌جویی می‌شود. این محصول کاربردی دمای غذای داخل  را یک دست نگه می دارد و به کمک سری قاشق دار آن به کودک کمک میکند تا راحت تر غذاخوردن را شروع کند سرلاک خوری ها طوری طراحی شدند که مانع پریدن غذا به گلوی نوزاد می شود

   دارای درجه بندی  

سرلاک خوری ها نسبت به قاشق سبک تربوده همچنین بیشتر سرلاک خوری ها دارای درجه بندی هستند و این ویژگی به مادران کمک میکنه تا بتوانند میزان تغذیه ی کودک را اندازه بگیرند و مناسب با وزن و سن او غذا بدهند  

قابل شستشو بودن

سرلاک خوری باید از جنسی تهیه شده باشد که کاملا قابل شستشو باشد و حتی بتوان آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار داد بنابراین قبل از خرید سرلاک خوری به این موضوع توجه داشته باشید محصولی که انتخاب میکنید  تمام  اجزا آن قابل جدا شدن و قابل شستشو باشد همچنین داشتن یک درپوش برای پاکیزگی بیشتر مهم ترین ویژگی یک سرلاک خوری خوب و باکیفیت نیز می باشد

فاقد مواد مضر   

مهم ترین ویژگی که یه سرلاک خوری باید داشته باشد جنس و کیفیت مطلوب آن است و بسیار مهم است که در ساخت آن از مواد باکیفیت و فاقد مواد مضر و حساسیت زا تشکیل شده باشد همچنین قاشق این محصول به دلیل اینکه به طور مستقیم با دهان کودک در ارتباط است باید کاملا نرم و منعطف باشد و هیچ گونه فشاری به لثه و دهان کودک وارد نکند

سبک و قابل حمل 

سرلاک خوری کاملا سبک و قابل حمل است و در هر مکانی میتوان از آن استفاده کرد و چون ابعاد این وسیله استاندارد است برای داخل کیف و زمانی که بیرون از منزل هستید بسیار مناسب است

مزایای استفاده از سرلاک خوری نوزاد

  1. اولین مزایای استفاده از سرلاک خوری این است که بسیاری از کودکان در هنگام غذا خوردن بسیار نا آرام و کنجکاو هستند و مدام در حال دست زدن به ظرف غذا و یا قاشقی که به دهانشان می رود به همین دلیل برای جلوگیری از کلافه شدن مادر و همچنین تغذیه ی نادرست کودک، استفاده از سرلاک خوری توصیه می شود زیرا نه کودک می تواند سرلاک را به زمین و یا به روی خودش بریزد و نه مادر اذیت و درمانده از غذا دادن به کودک‌ خود می شود.

۲.  دومین دلیل این است که کودک بدون اینکه دچار استرس و نا امنی شود به درستی تغذیه می شود زیرا اکثر کودکان در مواجهه با قاشق که وسیله ای جدیدی است حس دافعه دارند و این حس باعث بی میلی آنها به سرلاک و دیمر غذاهای کمکی می شود.

۳. افزایش حس اعتماد به نفس در کودک دیگر مزیت استفاده از سرلاک خوری است زیرا این وسیله به قدری سبک است که با کمک شما همانند شیشه شیر کودک می تواند آن را در دست گرفته و سرلاک میل کند.

۴.  روی همه ی سرلاک خوری ها همانند شیشه شیر دارای درجه بندی می باشد کخ با وجود آن شما به راحتی می توانید به اندازه ی مورد نیاز کودک خود و با توجه به سن او به او سرلاک و یا هر مواد غذایی دیگری را بدهید.

در هنگام خرید سرلاک خوری نوزاد به چه مواردی باید توجه کنیم؟

  • در هنگام خرید سرلاک خوری توجه داشته باشید که موارد تشکیل دهنده ی آن نباید از مواد حساسیت زا و مضر شیمیایی ساخته شده باشد.
  • سرلاک خوری از دو بخش تشکیل شده است که قسمت محفظه ی آن باید نرم باشد که هنگامی که سرلاک درون آن است بتوان با فشار دست آن را به سمت قاشق هدایت کرد و قسمت دوم قاشق آن است که باید جنسش از سیلیکون نرم و یا پلی پروپلین باشد تا کودک در هنگام خوردن مواد غذایی اذیت نشود.
  •  سرلاک خوری ها همان شیشه شیرها دارای اندازه های مختلف هستند بنابراین بهتر است اندازه ای را تهیه کنید که کودک بتواند آن را در دست بگیرد.
  •  سرلاک خوری ها جدا از محفظه ی اصلی خود که سرلاک درون آن جای می شود دارای یک قسمت یک بار مصرف برای ریختن سرلاک هستند که می توان پس از تغذیه ی کودک آن قسمت را دور انداخت این قسمت بیشتر برای زمان هایی که است که شما به آب دسترسی ندارید مانند سفر و یا در خودرو و هر مکان دیگر، به همین منظور می توانید کیسه ی یک بار مصرف آن را جداگانه تهیه کنید.
  •  در هنگام خرید نحوه ی شستشوی سرلاک خوری را از فروشنده بپرسید زیرا بسیاری از مدل های آن امکان شستشو درون ماشین ظرفشویی را ندارند پس به این نکته توجه فرمایید.
  •  به اندازه قاشق سرلاک خوری نیز توجه کنید زیرا نباید بسیار کوچک باشد که مقدار کمی سرلاک در دهان کودک جای شود و نه بسیار بزرگ که کودک در هنگام خوردن اذیت شود و بهتر است شکل قاشق نه زیاد صاف باشد که سرلاک به بیرون بریزد و نه زیاد گود که کودک اذیت شود بنابراین به مقدار گودی قاشق نیز توجه فرمایید.
  • سرلاک خوری همانند شیشه شیر، پستانک و هر نوع وسیله ی دیگر که با سلامت کودک در ارتباط است دارای تاریخ انقضا می باشد که به صورت مشخص روی آن درج شده است، تاریخ انقضای بیشتر سرلاک خوری ها پنج سال است در نتیجه در هنگام خرید به تاریخ انقضای آن توجه فرمایید.

سرلاک خوری نوزاد

بهترین برند سرلاک خوری نوزاد کدام است ؟ 

قاشق سرلاک خوری چیکو chicco

قاشق سرلاک خوری چیکو chicco یکی از تجهیزات ضروری برای والدینی است که کودکان خردسال دارند. این قاشق با طراحی منحصر به فرد خود، به والدین کمک می کند تا فرآیند غذا خوردن کودکان را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهند. این قاشق دارای دسته ای ارگونومیک است که براحتی در دست والدین قرار می گیرد و برای آنها دستیابی آسان به غذا را فراهم می کند. همچنین، سرلاک خوری چیکو chicco دارای قسمتی است که به طور خاص برای محافظت از دهان و لثه های حساس کودکان طراحی شده است. با استفاده از این قاشق، والدین می توانند به راحتی و با اطمینان بیشتری غذا را به کودکان خود تغذیه کنند.

ویژگی های قاشق سرلاک خوری چیکو chicco

قاشق سرلاک خوری چیکو chicco یکی از محصولات معروف در بازار است که برای نوزادان و کودکان طراحی شده است. این قاشق دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از دیگر قاشق های موجود تمایز می دهد. یکی از ویژگی های اصلی آن، طراحی منحصر به فرد است که باعث می شود دسترسی به غذا برای نوزادان راحت تر شود. با داشتن یک دسته قوی و غیر لغزشی، قاشق سرلاک خوری چیکو chicco به والدین کمک می کند تا غذا را به صورت مرتب و به راحتی به دهان بچه ها برسانند.

ویژگی دیگری که قاشق سرلاک خوری چیکو chicco را متمایز می کند، وجود قفلی است که باعث می شود قاشق در طول روز آلوده نشود. این قفل می تواند به صورت اتوماتیک بسته شود و مانع از ورود هوا و آلودگی به داخل قاشق شود. همچنین، قاشق سرلاک خوری چیکو chicco دارای سری براق و زیباست که به کودکان کمک می کند از غذا لذت ببرند و با استفاده از آن، یاد می گیرند که یک غذا را به دست آورند و بخورند. به طور کلی، قاشق سرلاک خوری چیکو یک انتخاب عالی برای والدین است که به دنبال یک قاشق برای تغذیه صحیح و راحت تر نوزادان خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید