دانستنی ها

راهنمای خرید شامپو بچه

خرید شامپو بچه

به خاطر تنوع زیادی که در محصولات بهداشتی کودکان وجود دارد، انتخاب و خرید شامپو بچه کار سختی است. اگر دنبال بهترین محصول بازار می‌گردید که با مو و پوست کودک شما سازگار باشد، این راهنما به شما کمک می‌کند. تا انتهای مقاله همراه بیبی لوکس باشید.

برای خرید شامپو بچه باید چه فاکتورهایی را در نظر گرفت؟

کودک شما پوست بسیار حساسی دارد و این ویژگی در پوست سر او هم مشاهده می‌شود. برای تمیز کردن پوست سر و موهای کودک خودتان، لازم است از شامپو استفاده کنید که مؤثرترین گزینه است. استفاده از شامپو برای حفظ بهداشت سر و صورت کودک ضروری است. در فروشگاه‌ها انواع مختلفی از شامپو برای بزرگسالان عرضه می‌شود و پذیرفتن این مطلب که می‌توان از همین شامپوها برای کودکان خردسال استفاده کرد نادرست است.

آزمایشات بالینی تأیید می‌کنند که یک شامپو بچه‌ی خوب برای کودک بی‌خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت. معمولاً ترکیبات به کاررفته در این شامپوها منشاء طبیعی دارند و با پوست نرم و لطیف کودک سازگار خواهند بود. پوست‌های حساس سریع‌تر دچار خشکی پوست می‌شوند و باید از انتخاب محصولاتی که ترکیبات موجود در آن‌ها به این روند کمک می‌کنند خودداری کنید.

خرید شامپو بچه

نوع پوست

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، نوع پوست کودک است. برای انتخاب شامپوی مناسب، لازم است نوع پوست کودکتان را بشناسید. شامپو بچه انواع مختلفی دارد که همگی آن‌ها بر اساس نوع پوست سر دسته‌بندی می‌شوند. برای نمونه، اگر پوست سر کودک شما از نوع خشک است، باید شامپویی را انتخاب کنید که مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده باشد.

ترکیباتی با منشاء طبیعی

شامپوهایی را انتخاب کنید که ترکیبات به کاررفته در آن‌ها منشاء طبیعی داشته باشند. سال‌ها است که در تولید شامپوها از این ترکیبات طبیعی استفاده می‌شود. این ترکیبات علاوه بر نظافت، به حفظ سلامت مو و پوست سر هم کمک می‌کنند. شامپوهایی با ترکیبات شیمیایی ممکن است به پوست کودک آسیب برسانند. همچنین ممکن است پوست سر به این ترکیبات واکنش‌های آلرژیک نشان دهد.

شامپوهای ارگانیک

امروزه مانند محصولات ارگانیکی که برای بزرگسالان وجود دارد، شامپوهای ارگانیکی به بازار عرضه می‌شود که ویژه‌ی کودکان تولید شده‌اند. اگر به دنبال شامپویی بدون عوارض جانبی هستید، شامپوی ارگانیک گزینه‌ای ایدئال است. مهم‌ترین مزایای استفاده از این شامپوها عبارتند از: تقویت مو، محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و ترمیم بافت‌ مو.

خرید شامپو بچه بدون ترکیبات معطر

در تولید شامپوهایی که رایحه‌ی خاصی دارند از ترکیبات شیمیایی معطر استفاده می‌شود. این ترکیبات شیمیایی معطر برای مو و پوست سر کودکان مضر هستند. پوست کودکان لطیف است و شامپوهای معطر شوینده‌ی ملایمی نیستند. بنابراین، باید شامپوهای بدون رایحه را خریداری کنید.

شامپوهای بدون اشک و بدون سوزش چشم

ممکن است شامپو بچه حاوی ترکیباتی باشد که نه تنها روی پوست تأثیر می‌گذارند بلکه باعث التهاب و سوزش چشم هم می‌شوند. این ترکیبات می‌توانند باعث خارش یا قرمزی چشم کودک بشوند. برای اینکه کودک شما دچار سوزش چشم نشود و گریه نکند، باید شامپویی را انتخاب کنید که ترکیبات به کاررفته در آن ملتهب‌کننده و اشک‌آور نباشند. هنگام شست‌وشوی سر و صورت کودک، اگر شامپوهای بدون اشک وارد چشم او بشوند باعث ریزش اشک نخواهند شد.

خرید شامپو بچه

شامپوهای بدون الکل

یکی دیگر از ترکیباتی که معمولاً در تولید شامپو از آن استفاده می‌شود الکل است که به عنوان یک ترکیب مضر برای کودکان شناخته می‌شود. بعضی از تولید کنندگان این نکته را رعایت می‌کنند و شامپو بچه را بدون ترکیبات الکلی تولید می‌کنند. پزشکان متخصص اطفال و متخصص پوست توصیه می‌کنند برای شست‌وشوی کودک از شامپوهایی استفاده کنید که در تولید آن‌ها از ترکیبات الکلی استفاده نشده باشد.

pH خنثی

میزان pH محلول آبی که با یک عدد تعیین می‌شود، نشان‌دهنده‌ی میزان اسیدی یا بازی بودن آن محلول است. باید شامپویی را انتخاب کنید که خیلی اسیدی یا خیلی بازی نباشد. این‌گونه محصولات با عنوان محصولات با pH خنثی شناخته می‌شوند. شامپو بچه با pH خنثی برای پوست سر کودک ملایم است. این شامپوها به اندازه‌ی کافی موهای کودک را تمیز می‌کنند و لطافت و درخشندگی مورد نیاز مو را تأمین می‌کنند.

شامپوهای بدون رنگ

بعضی از شامپوهایی که ویژه‌ی کودکان تولید می‌شوند حاوی رنگ‌های مصنوعی هستند. استفاده‌ی طولانی‌مدت از این شامپوها می‌تواند سلامتی کودک را به خطر بیاندازد. هنگام خرید شامپو بچه، از انتخاب شامپوهای حاوی رنگ خودداری کنید. پوست کودک و به ویژه پوست سر او حساس است و حتی استفاده‌ی کوتاه‌مدت‌ از شامپوهای حاوی رنگ می‌تواند باعث التهاب پوست در کودک بشود.

شامپوهای بدون پارابن

پارابن‌ها ترکیباتی از خانواده‌ی مواد نگهدارنده‌ی مصنوعی هستند. پارابن ویژگی‌هایی شبیه به استروژن یا هورمون زنانه دارد. اگرچه پژوهش روی حیوانات نشان می‌دهد که پارابن می‌تواند با بروز برخی مشکلات مرتبط باشد اما این تأثیر منفی روی انسان‌ها هنوز تأیید نشده است. اما درباره‌ی پوست حساس کودک قضیه فرق می‌کند و به دلیل اینکه تأثیر این ترکیب روی پوست کودک مشخص نیست و احتمال واکنش‌های آلرژیک وجود دارد، توصیه می‌شود شامپو بچه‌ی بدون پارابن خریداری کنید.

بهترین شامپو های موجود در بازار

خرید شامپو بچه موستلا

شامپو ملایم سر کودک ماستلا Mustela ساخت کشور فرانسه از جمله این محصولات است. ۹۵ درصد ترکیبات آن عصاره گیاهان بابونه و نارگیل است که خواص نرم‌کنندگی و تسکین­‌دهندگی و تغذیه کامل موها را به همراه دارد. در ساخت آن از حداقل مواد شیمیایی استفاده شده است؛ بنابراین در نوزادانی که دچار آسم هستند یا پوست و مو حساس دارند به‌ راحتی مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

PH پایین شامپو ماستلا و انواع دیگری از شامپوها برای پوست صورت نیز مفید است و می‌توانید از آن برای شستشوی صورت نیز استفاده کنید. همین ویژگی باعث شده شامپو ماستلا جزء بهترین شامپو نوزاد برای رشد و تقویت مو نوزاد قرار بگیرد.

خرید شامپو بچه

خرید شامپو بچه چیکو

شامپو سر کودک چیکو Chicco  از کمپانی چیکو ایتالیا یکی از بهترین و معروف‌ترین نمونه شامپو نوزاد در بازار جهانی است. این کمپانی دارای استاندارد اروپا با سابقه و تجربه ۵۰ ساله در تولید محصولات سیسمونی نوزاد است. این شامپو نوزاد حاوی مواد نرم‌کننده است و در عین‌ حال که باعث تمیزی موهای ظریف نوزاد می‌شود، گره‌ها و پیچ‌خوردگی موهای کودک را باز و شانه‌پذیری آنها را راحت‌تر می‌کند. دارای رایحه‌ای ملایم و خوشبوست و چشمان نوزاد را نمی‌سوزاند. در ترکیبات آن از عصاره گیاهی ” گل همیشه بهار” یا کالاندولا استفاده شده است. این ماده در تسکین و کاهش خارش پوست و مو سر بسیار مؤثر است.

این محصول کاملاً Hypoallergenic یا ضد آلرژی است. همچنین توسط شرکت چیکو تست شده و کمپانی تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که هیچ‌گونه مشکلی از بابت ایجاد حساسیت در کودکان، به‌ خصوص کودکانی که پوستی حساس دارند ایجاد نمی‌کند.

خرید شامپو بچه جانسون

یکی از قدیمی‌­ترین و باکیفیت­‌ترین شامپوها در این دسته، شامپو بچه جانسون Johnson محصول آمریکاست. این نوع شامپو فاقد سولفات است. سولفات موجب شکنندگی و خشکی موها می‌شود. PH آن به‌گونه‌ای تنظیم شده که به موها آسیبی نمی‌رساند و به همین دلیل چشم‌ها را نمی‌سوزاند. با توجه‌ به PH پایین این محصول، می‌­توان از آن برای شستن صورت و بدن نوزاد نیز استفاده کرد. بزرگسالان نیز چنانچه دچار التهاب و تورم پلک هستند. با استفاده از این شامپو می‌توانند پلک‌های خود را شستشو داده و در مدت‌ زمان کوتاهی شاهد رفع مشکل خود باشید. با خرید شامپو بچه جانسون با یک تیر چند نشان بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید