دانستنی ها

راهنمای خرید شورت آموزشی

راهنمای خرید شورت آموزشی

شورت‌های آموزشی تا حدود زیادی می‌توانند رطوبت را به خود جذب کنند و قابلیت شستشو و استفاده چندباره دارند. اغلب این مدل از شورت‌های آموزشی، به صورت یک لباس زیر معمولی طراحی شده و استفاده از آن‌ها نیز کاملاً مشابه با لباس زیرهای معمولی است. برای خرید شورت آموزشی کودک حتما به جنس و کیفیت محصول توجه کنید. در نظر داشته باشید چنین محصولاتی بایستی از فروشگاه‌های معتبر خریداری شوند تا خدای نکرده موجب حساسیت و بیماری در کودک نشوند. در ادامه بیشتر در مورد راهنمای خرید شورت آموزشی صحبت خواهیم کرد، با بیبی لوکس همراه باشید.

شورت آموزشی چیست؟

شورت آموزشی یکی از انواع شورت‌های مورد استفاده در کودکان است که اغلب از سه لایه پنبه و کتان و پارچه‌های نرم ساخته می‌شود. این نوع شورت‌ها برای آموزش کودکان و در زمان از پوشک گرفتن آن‌ها کاربرد دارد. در واقع در زمانی که کودک، شروع به یادگیری می‌کند که چطور خود را کنترل کرده و به توالت برود باید از این شورت‌ها برای او استفاده کرد تا در صورتی که کودک کنترل خود را از دست داد، در فاصله بین اتاق تا توالت، فرش و زمین کثیف نشود.

طرز استفاده از شورت آموزشی کودک

شورت‌های آموزشی تا حدود زیادی می‌توانند رطوبت را به خود جذب کنند و قابلیت شستشو و استفاده چندباره دارند. اغلب این مدل از شورت‌های آموزشی، به صورت یک لباس زیر معمولی طراحی شده و استفاده از آن‌ها نیز کاملاً مشابه با لباس زیرهای معمولی است. برخی از برندها کمری بندی برای شورت‌های آموزشی خود طراحی می‌کنند که استفاده از این مدل نیز مانند پوشک کردن نوزاد بوده و تفاوت چندانی ندارد. طراحی‌های عروسکی و رنگی موجود بر روی شورت‌های آموزشی موجب شده تا کودکان ترغیب بیشتری برای استفاده از آن‌ها داشته باشند.

خرید شورت آموزشی

وضعیت جسمانی و روحی کودکان و همچنین محیط هرکدام با یکدیگر متفاوت است. بنابراین نمی‌توان یک زمان خاص را برای همه کودکان در نظر گرفت. در واقع آداب دستشویی رفتن از دغدغه‌های اصلی مادران بوده و از سن یک و نیم سالگی شروع می‌شود. ولی به طور معمول کودکان از سنین ۲ سالگی، معنی کنترل کردن دستشویی را متوجه شده و می‌توان برای آموزش بیشتر آن‌ها از شورت آموزشی استفاده کرد. همچینی پیش از دو سالگی، هنوز دستگاه عصبی کودک کامل نیست که بتواند توالت رفتن خود را کنترل کند. گاهاً کودکانی هستند که تا سن ۴ سالگی هنوز به این درک نرسیده و یا تا سن ۷ یا ۸ سالگی شب ادراری دارند. ولی هرچه آموزش برای کودکان زودتر شروع شود، احتمال موفقیت کمتر بوده و والدین تجربه طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.

البته باید توجه داشت که به هیچ عنوان نباید کودک را برای آموزش تحت فشار قرار داد زیرا ممکن است کاملاً نتیجه عکس داشته و کودک تا سنین بالاتر تمایلی به کنترل ادرار و مدفوع خود نداشته باشد. بنابراین آمادگی کودک، مهم‌ترین اصل برای شروع آموزش به حساب می‌آید. استفاده از شورت‌های آموزشی علاوه بر در منزل در زمان بیرون رفتن نیز بسیار کاربردی هستند. در واقع کودکانی که در ابتدای دوران آموزش خود به سر می‌برند با استفاده از این شورت‌ها احتمال کثیف‌کاری آن‌ها کمتر شده و احساس استقلال بیشتری دارند.

مزایا و معایب خرید شورت آموزشی برای کودکان

هر پدر و مادری دلیل خودش را برای استفاده از شورت آموزشی برای فرزندش دارد. اما به طور کلی استفاده از این وسیله خوبی ها و بدی های زیر را به همراه دارد.

خرید شورت آموزشی

فواید خرید شورت آموزشی برای کودک

  • در آوردن و پوشیدن آن آسان است و کودک در حین بازی احساس راحتی می کند.
  • موقع خوابیدن در شب و هنگام چرت زدن اگر بچه خرابکاری کند، در صورتی که شورت یکبار مصرف یا شورت قابل شستشو بر تن داشته باشد، بدون اذیت شدن خواب راحتی را تجربه خواهد کرد.
  • مواقعی که بچه را به مهد کودک می سپارید، استفاده از شورت های یکبار مصرف به رعایت بیشتر بهداشت کمک می کند و اگر بچه جیش کند می توان بلافاصله آن را عوض کرد.

مضرات استفاده از شورت آموزشی

  • ممکن است کمی روند آموزش دستشویی رفتن بچه را طولانی کند. تقریبا نیمی از والدینی که از شورت یکبارمصرف استفاده کرده اند متوجه شده اند که فرزندشان این شورت ها را با پوشک اشتباه می گیرد.
  • در صورتی که شورت را عوض نکنید، رطوبت موجود در شورت می تواند جوش های ریز روی پوست کودک ایجاد کند یا باعث عفونت شود.
  • بعضی مدل های یکبار مصرف ممکن است قدرت جذب کافی نداشته باشند و درد سر ایجاد کنند.
  • اگر از شوینده قوی برای شستن شورت آموزشی پارچه ای استفاده کنید، ممکن است فرزند شما نسبت به مواد شیمیایی واکنش آلرژیک نشان دهد.

انواع شورت آموزشی بچه + آموزش استفاده

در حالی که تنوع بسیاری بین شورت های آموزشی در بازار وجود دارد اما تفاوت اصلی در قابل شستشو بودن یا یکبار مصرف بودن است.

خرید شورت آموزشی

۱) خرید شورت آموزشی پارچه ای (قابل شستشو)

شورت های پارچه ای حسی مانند یک لباس زیر بزرگ را برای بچه ها دارند با این تفاوت که پارچه در ناحیه پوشک چند لایه است. این لایه ها ادرار و خرابکاری بچه را جذب می کند تا شما مجبور نباشید با هر بار دفع از طرف کودک به میزان کم، شورت را عوض کنید.

با وجود اینکه این لباس ها از الیاف طبیعی مثل پنبه ساخته شده اند، اما به کودک نوپای شما اجازه می دهد در صورتی که اختیارشان از دست برود یک فرصت دوباره برای رسیدن به دستشویی داشته باشد.

شورت های پارچه ای بیشتر مورد توجه پدر و مادرها قرار می گیرد. زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از نوع یکبار مصرف هستند. همچنین با محیط زیست سازگار ترند.

والدین با تجربه توصیه می کنند اگر با مشکل نم پس دادن دست و پنجه نرم می کنید، از مدل پارچه ای برای آموزش استفاده کنید. منظور از نم پس دادن، دیدن رطوبتی با مساحت بیشتر از یک کف دست در لباس کودک است.

اگر شورت مرطوب شده اما خیس نشده باز هم نشانه نم پس دادن است. این قضیه برای اکثر بچه ها در چند هفته اول جدا شدن از پوشک پیش می آید و راه حل آن هم شورت آموزشی پارچه ای است.

۲) خرید شورت آموزشی یکبار مصرف(شورت پوشکی)

شورت های یکبار مصرف و دور انداختی عملکرد و حسی همانند پوشک دارند. کوچولوی شما پس از اتفاق افتادن قضیه به اندازه شورت های پارچه ای احساس رطوبت نخواهد کرد. چرا که این شورت ها، رطوبت را از پوست دور می کنند.

تفاوت اصلی و مزیت این مدل شورت ها در این است که کودک می تواند همانند پوشیدن شلوار به راحتی آن را بر تن کند. همین ویژگی به فرزند شما کمک می کند اعتماد به نفس لازم را به دست آورد و احساس استقلال کند.

جدا از قیمت بالا و ناسازگاری با محیط زیست این مدل شورت ها یک عیب دیگر هم دارند. از آنجایی که بسیار شبیه پوشک هستند و رطوبت را از پوست دور می کنند، کودک بعد از اتفاق افتادن قضیه، احساس رطوبت و ناراحتی نخواهد داشت. در حالی که این ناراحتی کوچک انگیزه استفاده از شورت آموزشی و آموزش گذر از پوشک است.

فارغ از این توضیحات، باید بدانید که کاربرد شورت آموزشی بیشتر برای بچه های بین ۲ تا ۳ ساله است. اغلب کودکان در این سن نمی توانند شب ها خودشان را نگه دارند و بهتر است حداقل شب ها از نوع یکبار مصرف استفاده کنید.

خلاصه مقاله

شورت آموزشی یک لباس زیر است که برای آموزش کودکان و کمک به آن‌ها در کنترل کردن خود در زمان از پوشک خارج شدن طراحی شده است. آن‌ها می‌توانند رطوبت را جذب کنند و قابلیت شستشو و استفاده چندباره دارند. زمان استفاده از آن‌ها بسته به هر کودک متفاوت است، اما به طور معمول از سن دو سالگی شروع می‌شود. استفاده از شورت‌های آموزشی به کودکان احساس استقلال بیشتری می‌دهد و احتمال کثیف‌کاری آن‌ها را کمتر می‌کند. اما باید توجه داشت که آمادگی کودک مهم ترین اصل برای شروع آموزش است.

دیدگاهتان را بنویسید