دانستنی ها

راهنمای خرید کاپشن کودک

خرید کاپشن کودک

خرید کاپشن کودک که بدن ضعیف و حساس او را از سرما محافظت کند، از چالش‌های مهم هر پدر و مادری است. پیشنهاد می‌کنیم، این مطلب از کبیبی لوکس را از دست ندهید! چون می‌خواهیم، مهم‌ترین نکات در انتخاب کاپشن زمستانی کودک را برایتان بگوییم.

همانطور که می‌دانید، سیستم دفاعی بدن کودکان نسبت به بزرگ‌ترها ضعیف‌تر و حساس‌تر است. پس بدیهی است، واکنش بدن آن‌ها به سرما، گرما و به طور کلی تغییرات آب و هوایی نسبت به والدین متفاوت باشد. همه والدین نگران سرماخوردن کودکانشان، زمانی که بیرون از خانه به‌سر می‌برند، هستند. پس بهترین گزینه برای حل این مشکل را استفاده از کاپشن زمستانی می‌دانند. اما ممکن است ندانند چه کاپشنی مناسب کودکشان است. برای خرید یک کاپشن زمستانی مناسب کودک، باید با نکات پیش از خرید آشنا شوید.

چه جنس کاپشنی برای کودک من مناسب است؟

هنگام انتخاب کاپشن برای کودک خود، علاوه بر طراحی، حتما به جنس به کار رفته در تولید کاپشن دقت کنید. این موضوع البته، به نوع آب و هوای محل زندگی شما نیز بستگی دارد.

اگر کودک شما، ساعات طولانی خارج از منزل و در هوای سرد به سر می برد. بهتر است از کاپشن های ضخیم تر برای او تهیه کنید.

اگر محل سکونت شما، آب و هوای همواره برفی و یا بارانی دارد، حتما توجه کنید که لایه رویی کاپشن ضدنم باشد، تا در هوای بارانی خیس نشود و دمای بدن کودک از دست نرود.

ولی در صورتی که هوای محل زندگی شما در فصل سرد، تنها خشک و سرد است، می توانید، کاپشن های کتی بدون رویه ضدنم و پالتوها را هم در گزینه های انتخاب کاپشن، داشته باشید.

بهترین جنس برای کاپشن کودک، کاپشن های از جنس پشم هستند. این نوع کاپشن ها، گرمای بدن کودک را به خوبی حفظ کرده، در صورت خیس شدن و یا عرق کردن کودک نیز، رطوبت را در خود نگه داشته و مانع از دست رفتن دمای بدن او می شوند.

کاپشن هایی با جنس الیاف غیر طبیعی ( برای داخل کاپشن ) باعث عرق کردن کودک می شوند و همین رطوبت اضافه باعث سرما خوردن کودک می شود.

خرید کاپشن کودک زیپی بهتر است یا دکمه ای؟

در طراحی کاپشن ها معمولا از زیپ و یا دکمه برای بستن لباس استفاده می شود.

بهتر است دقت کنید، اگر کودک شما در سنی است که میخواهد به صورت مستقل لباس هایش را بپوشد، از کاپشن های زیپ دار برایش تهیه کنید.

حتما هنگام خرید این نوع کاپشن ها به کیفیت زیپ کاپشن، دقت کنید. چند  بار آن را باز و بسته کنید، تا مطمین  شوید، به مرور زمان و استفاده مکرر، خراب نمی شود.

جا دکمه کاپشن های دکمه ای ممکن است به مرور زمان، باز و شل شوند و مرتب مجبور به بستن دکمه ها، هنگام استفاده، شوید.

در صورتیکه تمایل به تهیه کاپشن دکمه ای داشتید، بهتر است کاپشنی انتخاب کنید که، دکمه های چهار پایه فلزی محکم دارند.

البته کاپشن هایی نیز وجود دارند که هم زیپ و هم دکمه در آنها بکار رفته است.

چه سایز کاپشن و یا پالتویی را برای کودکم انتخاب کنم؟

کاپشن و پالتو ها، لباس هایی هستند که روی بقیه لباس ها پوشیده می شوند. بهتر است، سایزی را برای فرزندتان انتخاب کنید که کمی آزاد تر و بزرگتر باشد، تا هنگام پوشیده شدن روی بقیه لباس ها، تنگ و ناراحت کننده نباشد.

همچنین کودک همواره در حال رشد است. انتخاب سایز بزرگتر کاپشن که معمولا محصولی گران قیمت است، موجب می شود، زمان طولانی تری قابل استفاده باشد.

خرید کاپشن کودک

خرید کاپشن کودک سرهمی، مناسب برای کودکانی که پوشک نمی‌شوند

کاپشن های سر همی زمستانی یا همان لباس‌های معروف زمستانی مخصوص کودکان که اکثر ما زمانی که کودک بودیم، والدینمان به زور هم که شده، آن‌ها را به تنمان می‌کردند، یکی از گرم‌ترین گزینه‌های موجود در بین لباس‌های زمستانی مخصوص کودکان است. البته این تا زمانی درست است که کودکتان نیازی به تعویض پوشک نداشته باشد. یعنی کودکتان حداقل ۲ سال تمام داشته باشد. چرا که این نوع لباس‌ها زمانی که بخواهید پوشک کودک را عوض کنید، (به دلیل این که باید لباس به طور کامل از تن کودک خارج شود، تا بتوان پوشک او را تعویض کرد)، مشکل‌ساز می‌شود و کار شما را برای تعویض پوشک کودکتان سخت می‌کند.

از طرفی اکثر این نوع لباس‌ها، بسیار ضخیم طراحی و تولید می‌شود، تا عایق خوبی برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرما شود. به همین دلیل زمانی که بخواهید کودکتان را داخل صندلی ماشین قرار دهید، با مشکل جدی روبه‌رو می‌شوید. ضخامت لباس کودک باعث می‌شود، به خوبی روی صندلی قرار نگیرد و ایمنی کودک تا حدودی به خطر می‌افتد.

اما در صورتی که برای پیاده‌روی و گردش در پارک، کودک خود را از خانه بیرون می‌برید، همان لباس‌های سرهمی گرم مناسب است. کافی است کودکتان را داخل کالسکه بگذارید، با پتویی نرم روی او را بپوشانید و با خیالی راحت بدون استرس و نگرانی از سرما خوردن کودکتان، با او پیاده‌روی کنید.

خرید کاپشن کودک مناسب کودکانی که پوشک می‌شوند

اگر کودکتان هنوز پوشک می‌شود، بهتر است برای گرم‌ نگه‌داشتن و جلوگیری از سرماخوردن او، از لباس‌های زمستانی سرهمی استفاده نکنید. درواقع بسیاری از والدین باتجربه، برای گرم‌نگهداشتن کودکشان در فصل زمستان، به‌ویژه زمانی که می‌خواهند با خودروی شخصی به بیرون از خانه بروند، از کاپشن‌ زمستانی کودکان استفاده می‌کنند. لباسی کاملا مناسب و آسان در پوشاندن و درآوردن از تن کودک!

البته نباید فراموش کرد که کاپشن‌ کودک هرگز به اندازه کاپشن‌های سرهمی گرم کودکان تمامی بدن آن‌ها را گرم نمی‌کند و فقط بخشی از بدن را که توسط کاپشن پوشیده شده است، گرم می‌کند. پس نیاز است که همراه خرید یک کاپشن گرم کودک، شلوار و جوراب مخصوص زمستان هم برای کودک تهیه کرد.

هنگام خرید کاپشن کودک، به وزن آن دقت کنید

پالتوها و کاپشن‌های زمستانی ضخیم، گرچه بسیار گرم هستند، ولی به دلیل ضخامت و در بعضی موارد وزن بالایی که دارند، حرکت کودک را محدود می‌کند و این مسئله باعث ناراحتی کودکتان خواهد شد. درواقع کودک نوپا زمانی که کاپشن ضخیم و سنگینی را به تن دارد، نمی‌تواند به راحتی راه برود و حرکت کند. بنابراین بهترین راهکار، خرید کاپشن زمستانی با وزن مناسب و ترجیحا کم است.

در صورت امکان دو نوع کاپشن برای کودکتان تهیه کنید

آب‌وهوا و شدت سردی آن نیز در انتخاب یک کاپشن زمستانی مناسب بسیار تاثیرگذار است. درواقع اگر آب و هوا آن‌قدر سرد و خشک نباشد و خودتان متوجه شوید که نیازی به کاپشن‌های ضخیم نیست، می‌توانید از کاپشن‌های زمستانی که ضخامت آن نسبت به سایر کاپشن‌ ها کم‌تر است، برای گرم نگه‌داشتن کودک خود استفاده کنید. البته این مسئله به مدت‌زمانی که در بیرون از خانه به‌سر می‌برید هم وابسته است.

برای مثال شاغلید و به اجبار کودک خود را قبل از این که در محل کار حاضر شوید به مهد کودک می‌برید. این کار باعث می‌شود، کودکتان هر روز مدت زمان قابل توجهی را در بیرون از خانه سپری کند. بنابراین در صورت امکان بهتر است، دو نوع کاپشن برای او تهیه کنید. کاپشن ضخیم و کاپشنی که ضخامت آن کم است. توجه کنید که باید با توجه به میزان سردی هوا، کاپشنی که مناسب است را به کودک بپوشانید و دیگری را داخل ساک مخصوص قرار دهید تا در صورت لزوم به او بپوشانید.

خرید کاپشن کودک

و اما پشنهاد من به‌عنوان یک مادر با تجربه:

  • اگر نظر من را به عنوان یک مادر که تجربه خرید چندین کاپشن برای کودکانم را دارم، جویا شوید، ابتدا خرید کاپشن با دکمه‌های چهارپارچه فلزی، سپس کاپشن زیپ‌دار و در آخر دکمه‌های معمولی را پشنهاد می‌کنم. البته اگر کاپشن هم زیپ داشته باشد و هم دکمه چهارپارچه، بسیار عالی خواهد بود. چون به خوبی بسته شده و از ورود سرما جلوگیری می‌شود. این فقط یک پیشنهاد است، و ممکن است دیگر والدین نظری کاملا متفاوت داشته باشند.
  • نکته دومی که بهتر است، به آن توجه کنید، راحتی باز و بسته شدن کاپشن است. کودک مدام در حال رشد است. مرحله‌ای در زندگی او وجود دارد که می‌خواهد خودش کارهایش را انجام دهد. در این زمان بهتر است کاپشنی داشته باشد که بتواند با انگشتان کوچکش آن را بدون سختی باز و بسته کند! برخی نکات شاید در ابتدا مهم نباشد، ولی زمانی که با آن‌ها روبه‌رو شوید، خواهید دید که چقدر مهم و رعایت آن‌ها ضروری است!

کلام آخر…

کاپشن‌ های مختلف با مدل، طرح، رنگ، جنس و کاربردهای متفاوت برای کودکان تولید شده است. این که کدام کاپشن مناسب کودک است و می‌توان با پوشاندن آن به کودکمان مانع از سرماخوردگی و بیمارشدنش شویم، رعایت نکاتی را می‌طلبد که ما در این مقاله به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم. راستی شما از کودکتان در برابر سرمای بیرون چگونه محافظت می‌کنید؟ چه کاپشنی را برای او مناسب می‌دانید؟ لطفا تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مطمئنا والدین زیادی با خواندن تجربه‌های شما انتخاب بهتر و آسوده‌تری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید