دانستنی ها

راهکار هایی برای از بین بردن لکه لباس کودک

از بین بردن لکه لباس کودک

راهکار هایی برای از بین بردن لکه لباس کودک : پاک کردن لکه لباس کودک یکی از دغدغه‌‎‌هایی است که از ابتدای تولد کودکان شروع می‌شود و با بزرگ شدن کودکان گویی لکه‌ها نیز بزرگ‌تر می‌شوند!

در دوران نوزادی، به دلیل حساس بودن پوست کودکان، شیوه پاک کردن لکه لباس نوزاد اهمیت بالایی دارد و علاوه‌بر آن باید حواسمان باشد که هنگام شستن لباس نوزاد، به الیاف پارچه آسیبی وارد نشود تا عمر مفید لباس کودک کاهش نیابد.

در این مطلب با بهترین شیوه‌های طبیعی پاک کردن لک لباس کودک و نوزاد آشنا می‌شویم با بیبی لوکس همراه باشید.

شیوه‌های مقابله با رایج‌ترین لکه‌های لباس کودکان

قبل از استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است باعث مشکلات پوستی و تنفسی کودکان شود به سراغ شیوه‌های طبیعی و کاربردی برای پاک کردن لکه لباس کودک می‌رویم.

لکه آهن روی لباس چگونه پاک میشود؟

از بین بردن لکه قطره آهن روی لباس بچه دغدغه مشترک همه مادران است. مهم‌تر از لکه آهن روی لباس نوزادتان، احتمال سیاه شدن دندان‌های او در اثر برخورد این قطره ست. پس قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌کنم که از یک سرنگ برای این کار استفاده کنید.
برای لکه قطره آهن روی لباس و پاک کردن قطره مولتی ویتامین روی لباس نوزاد قبل از اینکه به سراغ سفید‌کننده‌ها بروید از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید و آن را روی پارچه لباس بمالید. اگر از این مورد جواب نگرفتید جوش‌شیرین را امتحان کنید.

بنا بر تجربه بسیاری از مادران، استفاده از ماست و خمیردندان هم برای پاک کردن لکه قطره آهن روی لباس نوزاد کارساز خواهد بود.

لکه‌های خوراکی روی لباس کودکان

عمدتاً لکه لباس کودک هنگام غذا دادن به او به وجود می‌آید و بستن یک پیش‌بند ساده راهکار مناسب و اقتصادی برای حل مشکل لک لباس کودک خواهد بود.

لکه‌های چربی غذا

برای رفع لکه‌های چرب ابتدا مقداری آرد یا پودر نشاسته ذرت را روی لکه لباس قرار بدهید، بعد از مدت زمانی که چربی جذب شد، آن را آبکشی کنید.

برای لکه‌های ناشی از روغن بچه هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

از بین بردن لکه لباس کودک

لکه شیر

لکه‌های ناشی از شیر مادر یا شیر خشک اگر تازه باشند به راحتی با یک آبکشی ساده پاک می‌شوند، اما اگر لکه‌ها قدیمی هستند باید آن‌ها را به وسیله شوینده‌های آنزیم‌دار مثل مایع لباسشویی نوزادان بشویید تا کاملاً رفع شوند.

اگر نوزاد شما شیر خشک مصرف می‌کند یک شیشه‌شیر مناسب و استاندارد می‌تواند احتمال لک شدن لباس نوزاد را کاهش دهد.

لکه‌های رنگی میوه‌ها

لکه‌های ناشی از رنگ میوه‌ها روی لباس کودکتان را می‌توانید به کمک ترکیب آب و آبلیمو یا سرکه برطرف کنید.

از این ترکیب می‌توانید برای رنگ سبز ناشی از چمن هم استفاده کنید.

نکات طلایی درباره ی از بین بردن و تمیز کردن لکه های لباس کودک

  • برای تمیز کردن پوشاک بچگانه به بر چسب راهنمای شستشو توجه کنید.
  • برای از بین بردن لکه های غذا، آب دهان، شیر مادر و یا شیر خشک ابتدا لباس کودک را در آب خیس کرده و مقداری شوینده به آن اضافه کنید.
  • لباس بچه ها زودتر از بزرگتر ها خشک می شوند و اگر بیش از اندازه مدت خشک شدنشان سپری شود باعث آسیب دیدنشان می‌شود.
  • بهتر است لباس کودک در هوای آزاد و زیر نور آفتاب خشک شود.
  • برای پاک کردن لباس های زیر کودک از شوینده های قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است به پوست فرزندتان آسیب بزنند.
  • برای تمیز کردن لباس کودک از شوینده های بدون رنگ و اسانس استفاده کنید.
  • برای پاک کردن اثر لکه از روی لباس بچه می توانید از صابون و فرچه نرم استفاده کنید.

برای شستشوی لباس بچه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • لباس نوزادان و کودکان را قبل از شستشو حتما با آب سرد آبکشی کنید.
  • سعی کنید تا جایی که می توانید لباس نوزادان را به تنهایی داخل لباسشویی بیاندازید و بشویید.
  • برای شستشوی لباس بچه ها به دنبال شوینده های خارجی و گران قیمت نباشید. خرید یک شوینده ی ملایم و ساده ی ایرانی کافی است. حتی همین صابون های شستشوی لباس معمولی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای شستن لباس کودکان باشند.
  • سعی کنید از شوینده های رنگی یا خیلی معطر استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت در بچه ها شوند. یک شوینده ی بدون رنگ و بدون بو کافی است.
  • لباس های جدید کودکان خود را هم بشویید. چون احتمالا قبل از این که شما آن لباس را بخرید، با دست های مشتریان دیگر، فروشنده و… تماس داشته و تمام آلودگی ها را به خودش جذب کرده است.
  • تمام لباس ها یک برچسب نحوه ی شستشو دارند. قبل از این که لباسی را بشویید، حتما نوشته های روی برچسب نحوه ی شستشو را بخوانید تا بدانید با چه دمایی و چطور باید شسته شود.
  • از اتو کردن لباس نوزاد خودداری کنید.

از بین بردن لکه لباس کودک

اسپری لکه بر لباس کودک چیکو Chicco

اسپری لکه بر لباس کودک چیکو Chicco تهیه شده با فرمولاسیون تخصصی و حاوی ترکیبات طبیعی است که از بین برنده موثر و قدرتمند لکه های سر سخت لباس های نوزادان و کودکان می باشد. این محصول سازگار با پوست لطیف کودک بوده و تقویت کننده تاثیر مواد شوینده می باشد.

لباس های نوزادان و کودکان به علت نوع تغذیه و جنب و جوشی که دارند،  اکثر مواقع در معرض چرک شدن و ایجاد لکه هایی است که به آسانی پاک نمی شوند. از سوی دیگر به دلیل این که این نوع البسه از پارچه های بسیار لطیف و نرم تهیه می گردند در انتخاب مواد شوینده نیز باید بیشتر دقت نموده و شوینده هایی را برگزینید که علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، برای پوست فرزند دلبندتان مضر نباشند و به کیفیت لباس های آن ها نیز آسیب نرسانند.

معرفی اسپری لکه بر لباس کودک چیکو Chicco

در این میان برند نام آشنا و معتبر چیکو ، محصولی را روانه بازار نموده است که کم نظیر بوده و برای مادرانی که فرزند کوچک دارند کاربردهای زیادی خواهد داشت. اسپری لکه بر لباس نوزاد و کودک چیکو chicco ،دارای فرمول ویژه با اکسیژن فعال جهت از بین بردن لکه های مختلف و در عین حال با ترکیبات ملایم  و ضد حساسیت است که سخت ترین و قدیمی ترین لکه ها را به آسانی از روی لباس پاک می کند. اسپری لکه بر لباس نوزاد و کودک chicco تهیه شده از ۹۶ درصد ماده طبیعی  لباس را سخت و خشن نکرده و موجب آزرده شدن کودک دلبندتان نخواهد شد.

نحوه استفاده اسپری لکه بر لباس کودک چیکو Chicco

در نحوه موثر استفاده از اسپری لکه بر لباس نوزاد و کودک چیکو  آمده است که  اسپری لکه بر چیکو را بر روی قسمتی از لباس که لکه ایجاد شده است، اسپری نموده و ۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با دست و یا در ماشین لباسشویی بشویید.

توجه داشته باشید که در مورد پارچه های حساس، ابتدا محصول را بر روی قسمت کوچکی از آن امتحان نموده و سپس استفاده نمایید.

در استفاده از اسپری لکه بر لباس نوزاد و کودک چیکو توجه داشته باشید که :

  • این محصول را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • از برخورد مایع با دست، صورت، بدن و مواد غذایی خودداری نمایید.
  • در صورت بلعیده شدن مایع درون بطری توسط کودک، سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
  • در صورت تماس محصول با چشم، چشم را مقدار زیادی آب شست و شو داده و به پزشک مراجعه نمایید.

جمع بندی

تمیز و زیبایی لباس کودک برای همه پدر و مادر ها اهمیت دارد اما لباس کودکان بیشتر از لباس بزرگتر ها در معرض لک و آلودگی قرار دارد به همین علت مادران به دنبال یافتن روش هایی هستند تا لکه ها را از لباس کودک پاک کنند. هر کدام از لکه هایی که روی لباس بچه ظاهر می شوند به روش و اصول خاصی تمیز و از بین می روند و نمی توان با یک روش همه لکه های لباس کودک را پاک کرد. برای انجام این کار رعایت و شناخت یکسری اصول لازم است که در این مقاله ما به معرفی انواع لکه های لباس کودک پرداختیم و به روش های پاکسازی آن ها نیز اشاره کردیم تا شما با آگاهی بیشتری این کار را انجام  دهید.