دانستنی ها

سرهمی نوزادی چیست؟

سرهمی نوزادی

همانطور که می دانید یکی از اساسی ترین چالش هایی که والدین در زمان خرید وسایل نوزادشان با آن روبرو می شوند، لباس مورد نیاز سیسمونی نوزاد می باشد.
دسته بندی لباس هایی که باید برای نوزادتان تهیه کنید زیاد است اما در این بین برخی از موارد هستند که بیشترین کاربرد را برای کودکتان دارند. سرهمی نوزادی از آن دسته لباس هایی هستند که بودنشان در کمد لباس های کودکتان جزو واجبات است.

همانطور که از نام این لباس پیداست، به صورت کاملا یکسره تولید می شود به گونه ای که دو قسمت بالاتنه و پایین تنه لباس به یکدیگر متصل اند. عمدتا این نوع از لباس ها به صورت اسپرت هستند اما وابسته به فصول مختلف سال جنس های متفاوتی دارند.
ویژگی اصلی سرهمی های نوزادی، ابعاد جمع و جور و استفاده آسان آن است که معمولا برای کودکان از نوزادی تا سنین بالاتر بسته به قد و وزن آن ها مناسب می باشد.
با خواندن این مقاله سوال شما در رابطه با اینکه سرهمی نوزادی چیست؟ به طور کامل حل خواهد شد با بیبی لوکس همراه باشید.

سرهمی نوزاد چیست؟

سرهمی نوزاد به لباس هایی گفته میشود که از گردن تا مچ پای نوزاد و در بعضی مدل ها تا نوک انگشتان نوزاد به صورت یک تکه تولید می شوند. سرهمی نوزاد نیز مانند سایر مدل ها به صورت آستین کوتاه و آستین بلند جوراب دار و بدون جوراب تولید میشود.

مزایای سرهمی نوزادی چیست؟

در ماه های نخستین ما مجبور میشویم در دفعات بیشتری پوشک نوزاد را تعویض کنیم که اگر از لباس مناسب استفاده نکرده باشیم از تن بدر کردن لباس های نوزاد کار بسیار سختی خواهد بود.

سرهمی ها معمولا در ناحیه بین ران و پوشک دکمه هایی دارند که همین موضع باعث میشود نیاز نداشته باشید به طور کامل لباس نوزاد را در بیاورید و یا اگر نیاز باشد که لباسش را نیز تعویض کنید مدل ها را به راحتی میتوان از تن نوزاد خارج کرد.

یکی دیگر از مزایای سرهمی نوزادی این است که نوزاد به خصوص در ماه های اول نباید خیلی در معرض هوای سرد و خنک قرار بگیرد به همین دلیل زمانی که نوزاد را در آغوش میگیریم ممکن است لباس او بالا برود و ما متوجه نشویم و کودک بیمار شود. اما سرهمی ها این خوبی را دارند که یک تکه هستند و از باز ماندن قسمتی از بدن نوزاد که پوشیده نشده باشد جلوگیری می کنند.

سرهمی نوزادی

معرفی و راهنمای خرید سرهمی نوزادی

سرهمی ها انواع مختلفی دارند. چه از نظر جنس و پارچه، چه از نظر طرح و رنگ و دوخت. در ادامه با هریک از مدل های آن و کاربردش آشنا می‌شویم.

سرهم نوزاد بدون جوراب

از رایج ترین مدل های سرهمی می توان به این نمونه اشاره کرد. این لباس با توجه مدل راحتی که دارد هم برای استفاده در منزل و هم در مهمانی ها مناسب می باشد. سرهم های اسلیپر نیز در این دسته جای می‌گیرند. سرهمی اسلیپر ( سرهم خواب ) عموما برای زمان خواب کودک استفاده می‌شود و جنس نرم و نخی دارد.

سرهم نوزاد جوراب دار

تفاوت این مدل با سرهمی های معمولی تنها در مورد داشتن جوراب است که باعث می شود دیگر نیازی به استفاده جداگانه از جوراب نداشته باشید. معمولا سرهم های زمستانه دارای جوراب هستند تا بهتر پای کودک را گرم نگه دارند. البته باید بدانید پوشاندن سرهمی های جورابدار ممکن است کمی سخت تر باشد و یا در هنگام تعویض پوشک دچار مشکل شوید. همچنین باید توجه داشته باشید که بخاطر سرعت رشد بالای کودک این مدل لباس عمر کوتاهی دارد و خیلی زود برای کودک کوچک می‌شود. اما از مدل بدون جوراب بیشتر می‌توان استفاده کرد.

 سرهم کلاه دار

برخی از مدل های پاییزه و زمستانه سرهمی دارای کلاه هستند تا بهتر سر و گردن کودک را گرم نگه‌دارند. اغلب مدل های فانتزی داری کلاه هستند و برای مهمانی و مجالس و عکاسی ها مناسب می‌باشند.

سرهم آستین بلند و آستین کوتاه

سرهمی و بادی ها در مدل های آستین دار و بدون آستین در بازار موجود اند. اگر میخواهید از آن ها به طور مستقل استفاده کنید مدل آستین دار آن پیشنهاد می‌شود. ولی اگر می‌خواهید به همراه لباس دیگری از آن استفاده کنید و لباس دیگری روی آن بپوشانید مدل بدون آستین بهتر است. برای فصول گرم نیز می توانید مدل های آستین کوتاه را تهیه کنید.

کدام رامپر و سرهمی برای کدام فصل مناسب است؟

به طورکلی با توجه به جنس لباس می‌توانید تناسب آن با فصل های مختلف را دریابید. بهترین جنس برای فصل های گرم بهار و تابستان جنس های نخی است که کودک با آن احساس راحتی دارد. لباس هایی که در آن پلاستیک بکار رفته باشد موجب عرق کردن و یا ایجاد حساسیت در کودک می‌شوند.

برای فصل های سرد پاییز و زمستان نیز اغلب مدل های کاموایی، مخمل، فوتر، دورس و نخ پنبه ضخیم و … کاربرد دارد. در کنار توجه به جنس مورادی دیگری از جمله کلاه داشتن و یا جوراب داشتن نیز مهم است.

راهنمای خرید سرهمی نوزادی مناسب

۱. جنس پارچه سرهمی نوزادی مجلسی

انتخاب جنس پارچه مهم است. برای نوزادان، پارچه‌های نرم، نازک و تنفس‌پذیر مثل پنبه طبیعی، با کیفیت بهتری هستند. این نوع پارچه‌ها از تحریک پوست نوزاد جلوگیری می‌کنند و راحتی و آسایش را برای نوزاد فراهم می‌کنند. همین مورد از بهترین مزایای سرهمی نوزادی است. البته این نکته در دیگر لباس های نوزاد مثل شلوار نوزادی باید رعایت شود.

۲. طرح و رنگ سرهمی نوزادی مجلسی

انتخاب طرح و رنگ مناسب، سرهمی را جذاب‌تر می‌کند. تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ از مزایای سرهمی نوزادی به شمار می رود. در نظر داشته باشید که رنگ‌های خاص و طرح‌های پیچیده ممکن است آزاردهنده و گیج‌کننده برای نوزاد باشند. بنابراین، به طرح‌های ساده و رنگ‌های آرام ترجیح دهید.

۳.پوشاندن آسان سرهمی نوزادی مجلسی

سرهمی نوزادی باید طراحی و پوشاندن آسانی داشته باشد تا تغییر پوشک و پوشاندن نوزاد راحت‌تر باشد. دکمه‌ها، زیپ یا گیره‌های آسان برای باز و بسته کردن سرهمی می‌تواند به شما در این امر کمک کند. این موضوع در تمامی بلوز شلوار بچه گانه باید رعایت شود، چرا که فرزند را حساس میکند.

سرهمی نوزادی

۴.اندازه‌بندی اضافی سرهمی نوزادی مجلسی

در نظر داشته باشید که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین بهتر است سرهمی نوزادی با اندازه‌بندی اضافی انتخاب کنید. این امکان را به شما می‌دهد که سرهمی را برای مدتی بیشتر از یک فصل استفاده کنید.

۵.در نظر داشتن فصل و آب و هوا

یکی دیگر از مزایای سرهمی نوزادی این است که بسته به فصل سال و آب و هوا، می توانید سرهمی نوزادی مناسب را انتخاب کنید. در فصل‌های سرد، از سرهمی‌های گرم و با لایه‌بندی بیشتر استفاده کنید. در فصل‌های گرمسیری، سرهمی‌های نازک و تنفس‌پذیر را ترجیح دهید.

با این راهنماها، امیدوارم بتوانید سرهمی نوزادی مناسبی برای نوزاد خود انتخاب کنید. همچنین، توصیه می‌کنم با مشاوره کارشناسان فروشگاه‌های مجازی یا متخصصان مربوطه نیز صحبت کنید تا راهنمایی‌های دقیق‌تری در خرید سرهمی نوزادی دریافت کند.

جنس سرهمی نوزادی

تمامی برندهای تولید کننده در تلاشند تا لباسی باکیفی برای نوزاد شما تولید کنند به همین دلیل تنوع جنس در میان لباس های نوزادی بیشتر است. اما در واقع اصلی ترین نوع پارچه مصرفی برای تولید سرهمی مخصوص نوزاد، پارچه هایی از جنس نخ پنبه می باشد.
اما برخی مدل های متفرقه نیز وجود دارد که بیشتر برای زمستان کاربرد دارد و از پارچه هایی مانند بافت، پولیش و فوتر تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید