دانستنی ها

سوال متداول درباره ی خرید کالسکه نوزاد

خرید کالسکه نوزاد

هنگام خرید سیسمونی نوزاد یکی از مواردی که والدین به آن توجه می کنند کالسکه نوزاد است خرید کالسکه نوزاد خوب دغدغه‌ی همه‌ی پدر و مادرها است.  بنابراین برای بسیاری از والدین این سوال پیش می آیدکه به چه مواردی قبل از خرید کالسکه نوزاد باید توجه کرد ؟ ما در این مقاله قصد داریم نکاتی که قبل از خرید یک کالسکه خوب و با کیفیت نیاز است بدانید را به اطلاع تان برسانیم و در پایان ما  ۵ پرسش مهم و رایجی که برای بیشتر مادران هنگام خرید کالسکه نوزاد ایجاد می شود، به شما توضیح می دهیم. با بیبی لوکس همراه باشید.

راهنمای خرید کالسکه نوزاد:

وقتی که می خواهید برای کودک خودتون کالسکه بخرید قطعا با مراجعه به بازار و فروشگاه ها با دیدن این همه تنوع شاید یه کم سردرگم بشید. قطعا هر فروشنده ای کالسکه های موجود در مغازه خودش رو جزو بهترین کالسکه های موجود در دنیا می داند! اما واقعیت شاید متفاوت از گفته های یک فروشنده و یا یک مغازه دار باشد اینجا می خواهیم به چندتا تا نکته مهم که باید به آن ها قبل از خرید کالسکه فکر کنید و در زمان خرید هم مد نظر داشته باشید اشاره کنیم:

علامت استاندارد و گواهینامه های سلامت:

اگر کالسکه ایرانی می خرید که قطعا باید بدونید تولید کننده دارای استاندارد ایمنی و سلامت باشه و اگر کالسکه های چینی و خارجی می خواهید تهیه کنید قبلش در اینترنت جستجو انجام دهید و از اصلالت و ایمن بودن برند مطمئن شوید.

چرخ ها:

چرخ های بزرگ و پر از هوا برای پیاده روی طولانی و زمین پر از دست انداز بهترین انتخاب هستند ، چرخ های کوچکتر هم برای مسیر های کوتاه و مسطح مناسب ترند. توجه داشته باشید چرخ های جلو قابلیت چرخش ۳۶۰ روان داشته باشند  تا قدرت مانور بیشتر باشد. چرخ های جلو باید دارای قفل جهت ثابت ماندن هم باشند تا در سطح شیبدار امکان توقف رو داشته باشند.

مطابقت کالسکه نوزادبا ارگونومی بدن کودک:

به لطف سیستم تعلیق  و انعطاف پذیر بودن خوب ، کودک شما در معرض ضربه قرار نمی گیرد. این یک امر اساسی است زیرا نوزادان ستون فقرات بسیار ظریفی دارند و در چند ماه اول کنترل گردن و سر خود را ندارد.

 خرید کالسکه نوزاد

بدنه کالسکه نوزاد:

اگر بدنه کالسکه شما سنگین باشه پس قطعا باید استحکام آن هم بیشتر باشد. اما حتی المقدور به دنبال کالسکه هایی باشید که در عین حالی که مقاوم هستند، سبک هم باشند.

ترمز کالسکه:

باید هر دو چرخ را به طور همزمان قفل کند. وقتی چرخ ها قفل می شوند ، کالسکه باید بی حرکت باشد.

سایبان:

باید به راحتی و بی صدا جمع شود و برای روزهای گرم تهویه عالی داشته باشد. سایبان کالسکه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کودک شما را در برابر آفتاب و باد محافظت کند.

قابلیت رو به مادر:

ویژگی بسیار مفیدی که به شما اجاره میده کودک رو کاملا ببینید. مخصوصا زمانی که کودک شما نوزاد باشه اهمیت بیشتری پیدا میکند. قطعا با بزرگ شدن کودک اونها ترجیح می دهند رو به بیرون باشند و محیط اطراف خود را مشاهده کنند و مشغول کشف دنیای پیرامون خود باشند.

سبد ذخیره سازی زیر صندلی:

مخصوصا برای مادرها خیلی مفید و مهمه! چون آویختن کیسه های سنگین بر روی دسته می تواند ثبات کالسکه را کاهش داده و خطر واژگونی را افزایش دهد. بنابراین سبد بزرگ باید داشته باشید.

روکش کالسکه نوزاد قابل شستشو باشه:

روکش کالسکه باید قابل شستشو باشه تا بتونید سریعاً باز و تمیز کنید و پارچه ای داشته باشه که بدون آب رفتن و محو شدن راحت پاک شود.

بنابراین مهم نیست که شما کدام برند و مدل کالسکه رو می خرید. اگر فارغ از اینکه کالسکه شما یک کالسکه عصایی یا مبله و یا کالسکه دوقلو باشه، اگر دارای استاندارهای لازم باشه قطعا شما یک خرید خوب داشتید و تا مدت ها می تونید ازش استفاده کنید و لذت ببرید.

سوال متداول درباره ی خرید کالسکه نوزاد

۱. برای خرید کالسکه نوزاد چقدر می توانید هزینه کنید؟

این پرسش شاید مهم ترین سؤال خریداران کالسکه باشد، زیرا هرچند کالسکه هایی در بازار وجود دارند که کارآیی مدنظر شما و بلکه بیشتر را دارا هستند، اما هزینه آن ها ممکن است بیشتر از بودجه شما باشد.

شما هم وقتی به دنبال خرید کالسکه هستید مانند همه ی والدین دیگر، به بحث قیمت به طور جدی فکر می کنید. حتما کالسکه هایی را می بینید که یا با قیمتی است که شما کاملا از عهده هزینه آن بر می آیید یا فراتر از توان مالی شما است. گاهی اوقات هم ممکن است وقتی شما دیوانه وار عاشق یک کالسکه هستید شخصی مانند پدربزرگ یا مادربزرگ پیشنهاد پرداخت بخشی از هزینه کالسکه یا خرید آن را به شما بدهد.

کالسکه های گران قیمت ممکن است دارای چرخ های محکم تر، سیستم گردش هوای بهتر و پارچه های با کیفیت تر باشند، و ویژگی هایی مانند سایبان بزرگ محافظ در برابر آفتاب، نشیمن جدا شدنی و صندلی های دو طرفه داشته باشند. از طرف دیگر، کالسکه های ارزان قیمت اغلب سبک تر و دارای حمل آسان تر در مسافرت یا وسایل نقلیه عمومی هستند و می توان هر کاری را با آن انجام داد.

۲. قصد حمل کردن چند تا بچه با کالسکه دارید؟

اگر برای اولین فرزندتان قصد خرید کالسکه دارید، یک کالسکه تک برای شما خوب است. اگر بیشتر از یک فرزند در راه دارید یا اینکه کودک کوچک دیگری دارید باید به یک کالسکه دوقلو یا سه قلو، یا کالسکه ای که قابلیت حمل بیش از یک کودک را دارد، فکر کنید.

 خرید کالسکه نوزاد

۳. قصد دارید با کالسکه به کجا بروید؟

آیا قصد سفر به جایی را دارید که باید کالسکه خود را تا پله های زیادی حمل کنید؟ یا می خواهید در مناطقی با پیاده روهای مثل ابریشم نرم قدم بزنید؟ اهل دویدن هستید، یا قصدش را دارید؟ آیا دوست دارید پیاده روی های طولانی را در پارک انجام دهید؟ یا از کالسکه بیشتر برای دور زدن در فروشگاه های مواد غذایی استفاده می کنید؟ آیا خیلی مسافرت می کنید؟ آیا به ساحل می روید یا کوه نوردی می کنید؟

هر یک از این موقعیت ها به یک کالسکه با قابلیت های مختلف نیاز دارد. اگر کالسکه را در اطراف تان زیاد بلند می کنید، یک کالسکه سبک وزن برای شما ایده خوبی است. اگر میدوید به یک کالسکه ورزشی که مطمئن شوید مخصوص دویدن است (نه همه ی کالسکه های سه چرخ یا کالسکه ای که فقط اسم آن کالسکه “ورزشی” است) نیاز دارید. اگر زیاد هوایی مسافرت می کنید، یک کالسکه سبک وزن، تاشو، مسافرتی، متناسب با قسمت های سربار برای شما مناسب است.

۴. کجا زندگی می کنید؟

یک خانه؟ یک آپارتمان؟ منطقه اطراف شما چه شکلی است؟ آیا پیاده روها برجسته یا صاف است یا اصلاً پیاده رو دارد؟ آیا باید کالسکه را با پله های زیادی بالا و پایین کنید؟ آیا در یک منطقه روستایی با فضاهای گسترده و زیاد متناسب با بزرگ ترین کالسکه زندگی می کنید، یا در شهر با کمبود جا و فضای کم زندگی می کنید؟

اگر در منطقه ای با زمین های ناهموار یا پرپیچ و خم زندگی می کنید یا زیاد به چنین منطقه هایی می روید، به یک کالسکه تمام سطوح با چرخ های پرباد بزرگ نیاز دارید.

۵. کالسکه نوزاد را کجا نگه می دارید؟

اگر پارکینگ طبقه همکف، انباری یا یک کمد بزرگ برای نگه داری کالسکه دارید، می توانید هر مدل دلخواه کالسکه را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر به یک کالسکه که در کمد کوچک یا صندوق عقب اتومبیل جا شود نیاز دارید، باید یک کالسکه تاشو مسافرتی تهیه کنید، که کامل جمع شود تا بتوان آن را به هر کجا که می خواهید ببرید.

اگر مجبور هستید کالسکه خود را در جایی مثل یک آلاچیق یا محل پر رفت و آمد نزدیک خانه قرار دهید تا کمی دور بزنید، حتما به دنبال یک کالسکه ای که محکم در حالت تاشو بماند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید