دانستنی ها

شیشه شیر انتی کولیک چیست؟

شیشه شیر انتی کولیک

استفاده از شیشه شیر ضد نفخ نوزاد تاثیر چشمگیری جهت جلوگیری از دردهای شکمی و کولیک تا سن ۵ ماهگی دارد. برای درمان نفخ پیشنهاد می‌کنیم از شیشه شیر انتی کولیک استفاده کنید. خرید یک شیشه شیر مناسب سلامتی و آرامش نوزاد را هنگام نوشیدن شیر تضمین می‌کند.

شیشه شیر ضد نفخ نوزاد با تغذیه نوزاد گره خورده است و تغذیه مناسب نوزادان یکی از پراهمیت‌ترین چالش‌های والدین است. مطابق نظر محققان، بهترین مورد برای رفع این نیاز کودک تغذیه از طریق شیر مادر است. اما گاهی ممکن است به دلایل گوناگون این امر میسر نباشد. در این شرایط بهترین راه‌حل تغذیه کودک با استفاده از شیشه شیر است. اما این که شیشه شیر چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا نوزاد به راحتی تغذیه کند، خود امری چالش برانگیز است. چراکه نوزاد از بدو تولد تا حدود ۴ الی ۵ ماهگی دچار نفخ یا به اصطلاح کولیک می‌شود، که یکی از دلایل این موضوع استفاده از شیشه شیر نامناسب است. آنچه که در ادامه مطلب مطالعه می‌کنید، علت استفاده و انواع بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد است. با بیبی لوکس همراه باشید.

مشکلات نوزادن دارای کولیک

کولیک در واقع همان درد در ناحیه شکم در کودکان می باشد. این نمونه از دل درد معمولا در حدود چند هفته بعد از تولد نوزاد شروع می شود و تا سه ماهگی نوزاد به طول می انجامد. اگر چه ممکن است در برخی نوزادان بیشتر از این زمان نیز طول بکشد.

نوزادان دارای کولیک نسبت به سایر هم سن های خود بیشتر گریه می کنند. این نوزادان معمولا بیش از سه ساعت در طول روز گریه می کنند و در زمان گریه نیز دستان خود را به حالت مشت نگه داشته و پاها را جمع می کنند که این امر هم برای کودک و هم برای مادر بسیار آزار دهنده است. کولیک در پزشکی شامل درد هایی شدید است که به صورت تشدید شونده ظاهر شده و سپس به صورت ناگهانی قطع می گردد.

کودکانی که دارای کولیک هستند؛ معمولا در ساعات مشخصی از روز گریه می کنند که بیشتر در زمان بعد از ظهر می باشد. علت این پدیده هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی از عوامل مانند: والدین مضطرب، عدم تحمل لاکتوز، آلرژی، سیستم گوارشی نارس و … می تواند در به وجود آمدن کولیک اثر گذار باشد.

این مشکل اگر چه در کودکی رنج آور است؛ اما عواقب ماندگاری در بدن نوزاد نداشته و پس از رشد نوزاد این مسئله بر طرف می شود. یکی از دلایل ایجاد و تشدید این نوع از درد های شکمی استفاده از شیشه شیر های معمولی بود. که در حین استفاده از این شیشه شیرها هوا به داخل معده ی کودک وارد و موجب ایجاد کولیک می شد.

با توجه به آن چه گفته شد؛ بهترین انتخاب و گزینه ی پیش رو برای مادرانی که فرزندان کولیکی دارند؛ انتخاب شیشه شیرهای ضد نفخ یا آنتی کولیک می باشد. زیرا با استفاده از این شیشه شیر می توان تا حد بسیار زیادی میزان اختلالات روده ای کودک را از بین برد. این امر نیز باعث کاهش کولیک در نوزادان خواهد شد.

شیشه شیر انتی کولیک

شیشه شیر ضد نفخ چیست؟

در شیشه های شیر ضد نفخ، کودک به راحتی از شیر استفاده می کند، بدون اینکه سر و گردن او درد یا آسیبی ببیند. در این نوع شیشه شیرها زاویه ای در بدنه ایجاد شده است که شیردهی برای مادران بسیار راحت تر شده است.

این زاویه باعث هدایت شیر به سر شیشه شیر و مانع از نفوذ هوا به داخل دهان کودک می شود. در برخی از این شیشه شیرها درب جداگانه می باشد که دلیل این کار، شست و شوی بهتر درب شیشه شیر می باشد.

یک واشر سیلیکونی در درب انتهایی قرار گرفته است که مانع نفوذ هوا و نشت شیر از شیشه می شود. در قسمت مکیدن کودک یک سوپاپ هوا قرار داده شده است که از نفخ کودک جلوگیری می کند.

به دلیلی اینکه سر شیشه از جنس سیلیکون است، بسیار نرم و شبیه سینه مادر می باشد که تقریبا حالت طبیعی شیر خوردن را ایجاد کرده است.

در برخی موارد ممکن است نوزاد سینه مادر را قبول نکند که مشکلاتی در تغذیه کودک ایجاد می کند. در برخی موارد دیگر ممکن است شیر مادر جوابگوی خوراک کودک نباشد و با شیرهای دیگر، کودک خود را تغذیه می کنند. شیشه شیر ضد نفخ در دسته شیشه شیرهای نچرال قرار دارد.

بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد کدام است؟

عاملی که باعث نفخ و ایجاد کولیک در اثر استفاده از شیشه شیر غیراستاندارد می‌شود، ورود هوا به داخل معده در هنگام نوشیدن شیر است. زیرا گاز به علت دانسیته کم، شناور است و خلاف جهت روده حرکت می‌کند و در میانه راه با ایجاد احتباس، باعث ایجاد درد در بدن نوزاد می‌شود.

اما عواملی که باعث این امر می‌شوند عبارتند از:

  • اشتباه به دهان گرفتن شیشه شیر
  • سر شیشه نامناسب
  • خروج خیلی زیاد و یا خیلی کم جریان شیر در هنگام مکش نوزاد
  • انتخاب شیشه شیر نامناسب با توجه به محدوده سنی نوزاد
  • ارگونومی و شکل شیشه شیر
  • و …

شیشه شیر انتی کولیک

انتخاب شیشه شیر انتی کولیک نوزاد

تمام عوامل ذکر شده، مواردی هستند که توجه به آن‌ها در هنگام خرید شیشه شیر کمک می‌کند تا بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد را برای کودک خود تهیه کنیم.

شیشه شیرهای مختلف با طراحی متفاوتی در بازار موجود است. از جمله معروف‌ترین شیشه شیرهایی که موارد ذکر شده در بالا در آن رعایت شده باشد و در بازار موجود باشد، شیشه شیرهای برند چیکو، اونت و دکتر براون است. در ادامه مطلب به شرح مزیت‌ و ویژگی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

برند چیکو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات مخصوص کودکان در اروپا است. کمپانی چیکو بخشی از هولدینگ آرتسانا است که بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید لوازم کودکان در رده سنی نوزادان تا نونهالان سابقه دارد. این کمپانی به عنوان هسته مرکزی مجموعه آرتسانا شروع به کار کرد. یکی از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات چیکو، شیشه شیر‌ آنتی کولیک این برند است.

خرید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد چیکو

شیشه شیر چیکو در انواع مختلفی با توجه به عوامل متفاوتی تولید می‌شود. این برند شیشه شیرهایی در حجم‌های ۱۲۰ ml، ۱۵۰ ml، ۲۵۰ ml و ۳۳۰ ml تولید می‌کند. علاوه بر آن شیشه شیرهایی با سرشیشه‌های کلاسیک، ارتودنسی، به شکل سینه مادر و سرشیشه مخصوص نوزادان با شکاف کام نیز دارد. هر کدام از این سرشیشه‌ها در عین ضد نفخ بودن، نیازهای دیگر نوزادان را هم برطرف می‌کند.

برای مثال سرشیشه ارتودنسی به گونه‌ای طراحی شده است، که با لثه و کام نوزاد سازگار باشد تا در رشد دندان و فرم طبیعی لثه‌ها خللی ایجاد نکند. یا سرشیشه به شکل سینه مادر شکل طبیعی دارد و این امکان را می‌دهد تا نوزاد احساس راحت‌تری در هنگام نوشیدن شیر داشته باشد.

شما می‌توانید انواع بهترین شیشه شیر‌ ضد نفخ نوزاد برند چیکو را در وب سایت بیبی لوکس مشاهده و خریداری کنید.

برند اونت یکی دیگر از پرقدرت‌ترین کمپانی‌های تولید محصولات مخصوص کودکان، از جمله شیشه آنتی کولیک است که سابقه فعالیت این کمپانی به سال ۱۹۳۶ میلادی برمی‌گردد. کمپانی اونت یک کمپانی انگلیسی است که در ابتدا با نام Cannon Rubber شناخته می‌شده و بعدها به ‌Avent تغییر پیدا کرده است. این کمپانی به طور تخصصی از سال ۱۹۸۴ میلادی به تولید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد و سایر لوازم مرتبط اقدام کرده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی خط تولید اکثر محصولات این برند، از جمله شیشه شیر اونت به هلند انتقال یافت.

کمپانی اونت اولین برندی بود که سرشیشه‌های سیلیکونی ویژه‌ای برای شیشه شیرهای خود تولید کرد. عملکرد عالی این سرشیشه‌ها به علت ضد نفخ بودن آن‌ها، محبوبیت بی‌سابقه و کم نظیری در بین والدین به خصوص مادران و نوزادان ایجاد کرد. این نوآوری در ساخت، سبب توسعه تولید بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد شد.

خرید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد اونت

یکی از محصولات تولیدی این برند، تولید انواع شیشه شیر آنتی کولیک است. وجود سر شیشه‌های مختلف نظیر ارتودنسی، عادی، مشابه سینه مادر و همچنین نوع و جنس شیشه شیرها، باعث شده کمپانی اونت به خوبی از پس رفع نیاز مادران و نوزادان برآید.

شیشه شیر ضد نفخ نوزاد اونت، به طوری طراحی شده است که با استفاده از سوراخ‌های تعبیه شده در لبه‌های سرشیشه خود، میزان ورود هوا و جریان خروج شیر را در هنگام مکش نوزاد در زمان نوشیدن مایعات، کنترل کند. در واقع مکانیسم عمل شیشه شیر اونت به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد کودک هنگام مکیدن و نوشیدن شیر، هوای زیادی را ببلعد و دچار کولیک روده بشود.

شیشه شیر ضد نفخ نوزاد براون Dr Browns

یک برند معتبر تولید محصولات آمریکایی است؛ که محصولات این کمپانی به سفارش ویژه آمریکا در کشور چین با کیفیت بالا تولید می‌شود. از دیگر کشورهایی که در خط تولید این برند شریک هستند، کشور مکزیک است. از معروف‌ترین محصولات این کمپانی، شیشه شیر دکتر براون است. شیشه شیر دکتر براون در بازار آمریکا یکی از معروف‌ترین برندهایی است که به خوبی در میان مشتریان خود جا باز کرده و مورد تحسین جامعه پزشکی و سازمان غذا و داروی جهانی است. به همین علت شیشه شیر دکتر براون یکی از بهترین‌ها در زمینه تولید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد، در سطح دنیا است.

خرید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد دکتر براون

شیشه شیرهای دکتر براون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر خروج ساده جریان شیر با دارا بودن سوپاپ داخلی آنتی کولیک در شیشه شیر، باعث کاهش ورود هوای اضافه شده و در نتیجه باعث کاهش نفخ نوزادان می‌شود. در واقع این سوپاپ یا ایجاد فشار منفی مانع ورود هوا به درون محفظه شیشه شیر دکتر براون می‌شود. همچنین این مکانیسم باعث به حداقل رساندن اکسیداسیون مواد موثره در شیر کودک، مانند ویتامین های محلول در چربی می‌شود. علت این امر عدم اختلاط هوا با شیر است.

این عوامل سبب می‌شود تا کودک تغذیه‌ای مناسب همانند تغذیه از سینه مادر داشته باشد و این عامل سبب شده که شیشه شیر دکتر براون نسبت به دیگر رقیب‌ها در زمینه تولید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد، متفاوت ظاهر شود.

خرید شیشه شیر انتی کولیک تویست شیک

نوازدان شیر خوار اغلب با مشکلاتی نظیر نفخ یا کولیک شکم مواجه هستند و در بسیاری از موارد گریه های این نوزادان ناشی از درد شکمی آنهاست. از آنجایی که نوزاد قادر به صحبت کردن نیست فهمیدن مشکل دقیق آنها کمی دشوار است اما طبق بررسی های انجام گرفته نتایج نشان می دهد که اغلب دردهای آنها ناشی از کولیک روده است. یکی از اقداماتی که برای آرام کردن نوزاد می توان انجام داد استفاده از شیشه شیر انتی کولیک ۱۸۰ میل تویست شیک Twistshake است. به کمک این نوع شیشه شیر میزان اختلالات روده ای کودک به حداقل می رسد.

تویست شیک این بار نیز مثل همیشه با طراحی های منحصر به فردش شیشه شیری مناسب برای این کودکان تولید کرده است. شیشه شیر انتی کولیک ۱۸۰ میل تویست شیک Twistshake ، دارای یک ظرف برای نگهداری شیر خشک و یک شبکه توری است. این شبکه توری هر نوع توده حل نشده در شیر را به خوبی حل می کند در نتیجه کودک برای هضم شیر دچار مشکل نخواهد شد. این شیشه شیر بی نظیر فاقد هر گونه مواد مضر است و برای کودک کاملا بی خطر است. پلاستیک شیشه شیر تویست شیک از پلی پروپلین هایی با کیفیت و عالی ساخته شده است. و سر آن نیز از سیلیکون های با کیفیتی ساخته شده است که برای دهان کودک بسیار مناسب است. دهانه این شیشه شیر اندازه مناسبی دارد از این رو پر کردن و تمیز کردن آن کار آسانی است.

طراحی این شیشه شیر به گونه ای است که والدین و کودک به راحتی می توانند آن را در دستانشان بگیرند. سری این مدل شیشه شیر تویست شیک برای کودکان ۱ تا ۵ ماهه مناسب است.

جمع بندی

شیشه شیر های ضد نفخ یا آنتی کولیک از جمله شیشه شیر هایی است که از دل درد یا نفخ در کودکان جلوگیری به عمل می آورد. نوزدانی که به کولیک گرفتار می شوند؛ عمدتا نسبت به نوزدان عادی بی قراری بیشتری را تجربه خواهند نمود. شیشه شیر های آنتی کولیک میزان نفخ در کودک را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید