دانستنی ها

شیشه شیر ضد رفلاکس چیست؟

شیشه شیر ضد رفلاکس

استفاده از شیشه شیر ضد رفلاکس نوزاد تاثیر چشمگیری جهت جلوگیری از دردهای شکمی و کولیک تا سن ۵ ماهگی دارد. برای درمان نفخ پیشنهاد می‌کنیم از شیشه شیرهای ضد نفخ چیکو، دکتر براون و فیلیپس اونت استفاده کنید. خرید یک شیشه شیر مناسب سلامتی و آرامش نوزاد را هنگام نوشیدن شیر تضمین می‌کند. برای بررسی بیشتر تا پایان با بیبی لوکس همراه باشید.

شیشه شیر ضد رفلاکس یا آنتی کولیک

امروز در بازار، شیشه‌شیرهای بسیاری وجود دارد؛ صدها برند، هر کدام صدها مدل شیشه‌شیر تولید می‌کنند که هر کدام خاصیت و امکانات منحصر به فرد خودشان دارند. در این میان، شاید بتوان گفت که انواع شیشه شیر آنتی کولیک  (Anti Colic)از همه بهتر، پرکاربردتر و مفیدتر هستند. امروزه، شیشه‌شیرهای آنتی‌کولیک، ضد نفخ و ضد رفلاکس، همگی در یک معنا به کار می‌روند و کارکرد مشابهی دارند.

شیشه آنتی کولیک چطور عمل میکنند؟

علت اصلی اینکه نوزاد به نفخ و رفلاکس و در نهایت به کولیک دچار می‌شود، این است که به هنگام خوردن شیر از شیشه‌شیر، مقدار زیادی هوا را نیز وارد معده‌اش می‌کند.

شیشه شیر آنتی رفلاکس، دقیقا از همین موضوع جلوگیری می‌کند و با مسدود کردن راه ورود هوا به داخل دهان و بعدا معده نوزاد، از نفخ و رفلاکس، ممانعت به عمل می‌آورد.

راهنمای خرید تشک آنتی رفلاکس

طرز کار شیشه شیر آنتی کولیک یا ضد نفخ بسیار ساده است:

  •  اول از همه اینکه شیشه‌ها، سری زاویه‌دار دارند که مکیدن شیر را بسیار آسان می‌کند. وجود همین زاویه، امکان ورود هوا به دهان نوزاد را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.
  •  در مرحله بعد، سری شیشه شیر وارد عمل می‌شود؛ سری این شیشه‌ها، از جنس سیلیکون بوده که نه تنها از ورود هوا و خروج ناخواسته شیر جلوگیری می‌کند؛ بلکه به کمک سوپاپی که در نزدیکی سوراخ سر آن وجود دارد، احتمال ابتلا به نفخ را تا جای ممکن کم می‌کند.
  •  و در نهایت، از آنجایی که سری شیشه شیر نیز شبیه به سینه مادر، این هم خود یک مزیت محسوب می‌شود.

شیشه شیر ضد رفلاکس

مزایای استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس

استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس برای نوزادان مزایای فراوانی دارد. در این بخش، به برخی از این مزایا می‌پردازیم:

  • کاهش رفلاکس معده: استفاده از شیشه شیر ضد رفلاکس می‌تواند به کاهش رفلاکس معده در نوزادان کمک کند. تکنولوژی‌های خاصی که در این نوع شیشه شیر استفاده می‌شود، جلوی برگشت گازها و محتوای معده به مری را می‌گیرد. این بهبود می‌تواند علائم رفلاکس معده را کاهش داده و به نوزادان کمک کند تا به طور طبیعی تر تغذیه نمایند.
  • بهبود خواب و رفتار تغذیه‌ای: رفلاکس معده باعث استفراغ و عدم راحتی در نوزادان خواهد بود که می‌تواند خوابشان را مختل کند. با کاهش رفلاکس معده با استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس نوزادان به طور معمول خواب بیشتری خواهند داشت و احتمال استفراغ و استرس کاهش می‌یابد. همچنین، عملکرد تغذیه نوزادان بهبود می‌یابد و آن‌ها به طور طبیعی تر و بهتری تغذیه می‌شوند.
  • رشد و توسعه سالم: استفاده از شیشه شیر ضد رفلاکس نوزاد می‌تواند به رشد و توسعه سالم نوزادان کمک کند. با کاهش رفلاکس معده، نیاز به خوردن مجدد و برگشت محتوای معده به مری کاهش می‌یابد. این امر ممکن است به نوزادان کمک کند تا بهتر و بدون مشکلات رشد کنند و رفتار تغذیه‌ای سالم‌تری داشته باشند.
  • جلوگیری از التهاب مری: استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس می‌تواند از تحریک مری جلوگیری و بهبودی در علائم التهاب مری ایجاد کند. با اجازه برگشت گازها و محتوای معده به مری، شیشه‌ شیر معمولی می‌توانند منجر به تحریک مری و باعث ایجاد التهاب و علائم رفلاکس شدیدتر شوند. با استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس این تحریک کاهش می‌یابد و می‌تواند بهبودی محسوس در علائم مرتبط با التهاب مری و رفلاکس معده داشته باشد.

 راهنمای استفاده و خرید شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس

استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس می‌تواند به والدین کمک کند تا با مشکل رفلاکس معده در نوزادان خود بهتر مقابله کنند. در این بخش، به یک راهنمای استفاده و خرید شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس می‌پردازیم:

۱-انتخاب شیشه شیر مناسب: در بازار، شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس‌های مختلفی موجود است. برای انتخاب بهترین شیشه شیر ضد رفلاکس نوزاد بهتر است با پزشک یا مشاور تغذیه کودک مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که کدام نوع شیشه شیر برای نوزاد بر اساس نیازها و وضعیت سلامتی نوزاد او مناسب‌تر است.

۲-استفاده صحیح: پیش از استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس مطمئن شوید که آن را به درستی شسته و ضدعفونی کرده‌اید. همچنین، قبل از پر کردن شیشه با شیر، بررسی کنید که والوها یا سیستم درونی آن به درستی کار می‌کنند. سپس، شیر را به شیشه اضافه کنید و آماده استفاده باشید.

۳-تغییر وضعیت تغذیه: هنگام استفاده از شیشه شیر نوزاد ضد رفلاکس، بهتر است نوزاد را در حالت عمودی نگه دارید. این کمک می‌کند تا فشار معده کاهش و رفلاکس معده نیز کاهش یابد. همچنین، بهتر است نوزاد را بعد از تغذیه به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه در حالت عمودی نگه دارید تا شیر به درستی در معده فرستاده شود و احتمال استفراغ کاهش یابد.

شیشه شیر ضد رفلاکس

انتخاب شیشه شیر ضد نفخ نوزاد

تمام عوامل ذکر شده، مواردی هستند که توجه به آن‌ها در هنگام خرید شیشه شیر کمک می‌کند تا بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد را برای کودک خود تهیه کنیم.

شیشه شیرهای مختلف با طراحی متفاوتی در بازار موجود است. از جمله معروف‌ترین شیشه شیرهایی که موارد ذکر شده در بالا در آن رعایت شده باشد و در بازار موجود باشد، شیشه شیرهای برند چیکو، اونت و دکتر براون است. در ادامه مطلب به شرح مزیت‌ و ویژگی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

برند چیکو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات مخصوص کودکان در اروپا است. کمپانی چیکو بخشی از هولدینگ آرتسانا است که بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید لوازم کودکان در رده سنی نوزادان تا نونهالان سابقه دارد. این کمپانی به عنوان هسته مرکزی مجموعه آرتسانا شروع به کار کرد. یکی از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات چیکو، شیشه شیر‌ آنتی کولیک این برند است.

تشخیص اصل بودن شیشه شیر

خرید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد چیکو

شیشه شیر چیکو در انواع مختلفی با توجه به عوامل متفاوتی تولید می‌شود. این برند شیشه شیرهایی در حجم‌های ۱۲۰ ml، ۱۵۰ ml، ۲۵۰ ml و ۳۳۰ ml تولید می‌کند. علاوه بر آن شیشه شیرهایی با سرشیشه‌های کلاسیک، ارتودنسی، به شکل سینه مادر و سرشیشه مخصوص نوزادان با شکاف کام نیز دارد. هر کدام از این سرشیشه‌ها در عین ضد نفخ بودن، نیازهای دیگر نوزادان را هم برطرف می‌کند.

برای مثال سرشیشه ارتودنسی به گونه‌ای طراحی شده است، که با لثه و کام نوزاد سازگار باشد تا در رشد دندان و فرم طبیعی لثه‌ها خللی ایجاد نکند. یا سرشیشه به شکل سینه مادر شکل طبیعی دارد و این امکان را می‌دهد تا نوزاد احساس راحت‌تری در هنگام نوشیدن شیر داشته باشد.

برند اونت یکی دیگر از پرقدرت‌ترین کمپانی‌های تولید محصولات مخصوص کودکان، از جمله شیشه آنتی کولیک است که سابقه فعالیت این کمپانی به سال ۱۹۳۶ میلادی برمی‌گردد. کمپانی اونت یک کمپانی انگلیسی است که در ابتدا با نام Cannon Rubber شناخته می‌شده و بعدها به ‌Avent تغییر پیدا کرده است. این کمپانی به طور تخصصی از سال ۱۹۸۴ میلادی به تولید شیشه شیر ضد نفخ نوزاد و سایر لوازم مرتبط اقدام کرده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی خط تولید اکثر محصولات این برند، از جمله شیشه شیر اونت به هلند انتقال یافت.

کمپانی اونت اولین برندی بود که سرشیشه‌های سیلیکونی ویژه‌ای برای شیشه شیرهای خود تولید کرد. عملکرد عالی این سرشیشه‌ها به علت ضد نفخ بودن آن‌ها، محبوبیت بی‌سابقه و کم نظیری در بین والدین به خصوص مادران و نوزادان ایجاد کرد. این نوآوری در ساخت، سبب توسعه تولید بهترین شیشه شیر ضد نفخ نوزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید