دانستنی ها

معرفی بهترین لیوان آبمیوه خوری نوزاد

بهترین لیوان ابمیوه خوری نوزاد

انتخاب بهترین لیوان آبمیوه خوری با توجه‌ به سن نوزاد و کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه کودک‌تان هنوز در سنین پایین است و قصد تهیه لیوان آبمیوه ­خوری دسته‌دار را دارید نوع دودسته آن را انتخاب کنید تا گرفتن آن برای کودک راحت­‌تر باشد. همچنین با توجه‌ به نیاز و توانایی کودک در انتخاب لیوان‌های نی‌­دار و بدون نی نیز توجه داشته باشید. هر زمان که به آسانی از لیوان‌های نی‌دار استفاده کرد، سراغ لیوان‌های آموزشی بروید.

امیدواریم خواندن این مقاله آن هم وسط تابستان کمی شما را خنک کند. اما قطعاً کودک شما را خنک نخواهد کرد. دلبند شما برای خنک شدن به یک نوشیدنی دلچسب و خنک نیاز دارد. خب شاید فکر کنید که با یک لیوان ساده کار تمام است؛ اما اینطور نیست. بهتر است از یک لیوان آبمیوه خوری مخصوص استفاده کنید. یکی از وسایل مورد نیاز در سیسمونی نوزاد لیوان آبمیوه ‌خوری است. هرچند اکثر والدین از ۴ ماهگی باید به فکر استفاده از لیوان آبمیوه خوری برای کودک خود باشند. چراکه در ماه­‌های ابتدایی بعد از تولد نوزاد مهم‌ترین و اصلی­‌ترین تغذیه کودک از شیر مادر یا شیر خشک است و به‌ غیر از آن ماده خوراکی دیگری به‌ عنوان تغذیه دریافت نمی­‌کند.

به توصیه پزشکان کودک از حدود ۶ ماهگی باید برخی نوشیدنی‌­ها و مواد غذایی را دریافت کند. در این زمان مادران معمولأ به فکر استفاده از لیوان آبمیوه خوری که باید دهنه و لبه‌­های نرم داشته باشد می‌­افتند. البته گاهی مادران زودتر، مثلاً در ۴ ماهگی برای خرید لیوانی با این ویژگی مهم اقدام کنند. توجه داشته باشید که به فراخور نیاز کودک و در سنین مختلف لیوان مخصوص برای او تهیه کنید. در ماه­‌های اول ترجیحاً لیوان دسته‌­دار و لبه آن نرم باشد. به‌ تدریج و با بزرگ شدن نوزاد، لیوان‌های نی­‌دار و آموزشی را جایگزین کنید. شاید انتخاب اولین لیوان مناسب آن هم از میان تنوع زیاد محصولات، برای شما کمی گیج‌کننده باشد. با بیبی لوکس همراه باشید تا به راحتی بهترین لیوان را تهیه کنید.

بهترین سن برای دادان لیوان آموزشی به کودک؟

شش ماهگی زمان خوبی برای شروع آموزش نوشیدن از لیوان به کودکتان است، البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید حتی زودتر شروع کنید. از هر زمان که احساس کردید کودکتان آماده است می‌توانید او را تشویق کنید که از این لیوان آموزشی استفاده کند.

چند نکته که باید راجب لیوان های آموزشی بدانید

از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری کنید: هرگز اجازه ندهید که کودکتان یک لیوان آب‌میوه یا شیر را به رختخواب ببرد. قندها ممکن است در دهان او تجمع کند و باعث پوسیدگی دندان شود. همچنین نباید بگذارید که کودک ساعت‌ها با یک لیوان در دستش بچرخد. شاید بهتر باشد که آب‌میوه و شیر مادر یا شیر خشک را به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها محدود کنید و زمانی لیوانش را با آب پر کنید که تشنه باشد.

به تمیزی لیوان توجه کنید: بعد از هر بار استفاده، لیوان و به ویژه درِ آن و سوپاپ پلاستیکی‌اش را به طور کامل بشویید. نوشیدنی‌ها می‌تواند به راحتی در سوراخ سمبه‌های لیوان نی‌دار و سوپاپ آن گیر بیفتد و به رشد باکتری و کپک منجر شود. اگر نمی‌توانید لیوان را پس از استفاده فوراً بشویید حداقل آن را فعلاً خوب آبکشی کنید. اجزای لیوان را از هم جدا کنید و بشویید و هر چند وقت یک بار، در و سوپاپ لیوان را برای وجود خرابی یا کپک چک کنید.

از لیوان نی‌دار برای مدت طولانی استفاده نکنید: وقتی کودکتان استفاده از لیوان آموزشی را به خوبی یاد گرفت، لیوان معمولی را جایگزین آن کنید. بیشتر کودکان نوپا وقتی به دو سالگی برسند می‌توانند از یک لیوان معمولی بادسته به راحتی بنوشند.

بهترین لیوان آبمیوه خوری

  • ترجیحا درپوش داشته باشد
    براحتی حمل و نقل و جابجا گردد
    شستشو و پر و خالی کردن اش آسان باشد
    برای کودکان کم سن و سال دهنی نرم داشته باشد
    قابلیت نصب سرشیشه هم یک ویژگی کاربردی دیگر است
    حجم کافی داشته باشد و بدنه دارای درجه بندی نشان دهنده مایع درون
    سبک باشد تا کودک برای گرفتنش اذیت نشود
    لیوان دسته دار بسیار برای کودکان راحت تر است بخصوص در سنین پایین نوزادی(برخی برندهای باکیفیت حتی برای دسته ها هم برنامه داشته و ضدلغزش آنها را طراحی مینمایند)
    اندازه متناسب و طراحی مطلوبی داشته باشد تا براحتی در دست کوچک کودک قرار گیرد
    ضد چکه بودن لیوان یک ویژگی بسیار مثبت و حتی الزامی برای این محصول است
    خروجی لیوان متناسب با سن کودک بوده و کم یا زیاد نباشد

مزیت­‌ استفاده از بهترین لیوان آبمیوه خوری 

توصیه متخصصان اطفال به والدین این است که به‌ تدریج از ۴ تا ۶ ماهگی سعی در استفاده از لیوان آبمیوه ­خوری به‌ جای شیشه شیر نمایید؛ فرقی نمی‌­کند که لیوان آبمیوه ­خوری محتوی شیر، آب یا آب­میوه باشد. مهم افزایش توانایی کودک است. استفاده از لیوان‌­های آموزشی رشد دهانی کودک، یادگیری و تقویت مهارت­‌های عضلانی صورت او را بهتر می‌کند. کودک در هنگام استفاده از این لیوان­‌ها در واقع تمام ماهیچه‌­های صورت که مرتبط با صحبت ­کردن و غذا خوردن هستند، تقویت می‌کند. یعنی لب‌­ها و فک، زبان و کام شروع به ورزش­ کردن می­‌کنند. برای همین متخصصان توصیه می­‌کنند: تمام نوشیدنی‌­ها به‌ غیر از شیر مادر، که به طور مستقیم از سینه مادر دریافت می‌­کند را با استفاده از لیوان آبمیوه­ خوری بنوشد.

بهترین لیوان آبمیوه خوری

معرفی بهترین لیوان آبمیوه خوری

با بزرگ شدن فرزند دلبندتان، احتیاج او به انواع مواد غذایی گسترش می یابد، انواع آبمیوه ها در این بین اهمیت بیشتری دارند چرا که طعم جذاب و شیرین آن کودک را راغب به خوردن می کند و فواید بی نظیر میوه جات در بدن کودک پدیدار می شود؛ آبمیوه خوری دسته دار ۱۸۰ میل دکتر براونز DR.Brown’s از این جهت به شما پیشنهاد می گردد که توانسته با درب ضد چکه مکمل روزهای خوش کودک گردد و بدون دغدغه به دست او سپرده شود. پس از شیر مادر و غذاهای مکمل پس از دوازده ماهگی نیاز به اضافه کردن میوه به رژیم غذایی کودک احساس می شود و از آن جایی که خوردن تکه های میوه برای کودکان سخت است ،جایگزین کردن آبمیوه ها می تواند راهگشایی مناسب باشد.

ریختن آبمیوه در شیشه شیر اشتباه است چرا که کودک ما دیگر به سنی رسیده که باید کم کم مستقل گردد، لیوان بزرگسالان هم سنگین و بزرگ اند و به دست گرفتن آن ها برای کودکان قطعا خطرناک می باشد. لیوان آبمیوه خوری نی دار دکتر براون ساخته شده از پلاستیک درجه یک است و فاقد هرگونه مواد مضر و شیمیایی بوده و دارای برچسب فاقد BPA می باشد. سیستم ضد چکه این لیوان شرایطی را فراهم می آورد که بتوان لیوان را بدون دغدغه خاطر به کودک سپرد و علاوه بر ارضای احساس استقلال او، بدون دردسر می تواند فرآیند تغذیه را لابلای بازی هایش دنبال کند.

مشخصات فنی و ویژگی های آبمیوه خوری دسته دار ۱۸۰ میل دکتر براونز DR.Brown’s

  • بعد از ۶ ماهگی شیر مادر تنها غذای انحصاری نخواهد بود و ازآن پس، انواع آبمیوه‌ها را می‌توان به کودک داد.
  • میوه‌ها به دلیل دارا بودن املاح و مواد معدنى نقش به‌سزایى درسلامت بدن ،پوست و مو ایفا مى‌کنند.
  • به طور متوسط میوه‌ها به مقدار قابل توجهى سرشار ازکلسیم، فسفر،سدیم، پتاسیم، منیزیم وآهن بوده و براى رشد و استحکام پوست و مو، موثر و سودمند هستند و انواع ویتامین‌ها را به بدن مى‌رسانند.
  • برای اینکه کودک از مرحله استفاده از شیشه‌شیر به مرحله استفاده از لیوان عادت کند، بایستی از لیوان‌های آموزشی برای او استفاده کنید.
  • لیوان‌هایی با سری سیلیکونی نرم، برای این مرحله مناسب هستند.
  • این مدل از لیوان برند «دکتر براونز»، یک لیوان آموزشی دسته‌داراست که می توانید از۶  ماهگی به بعد از آن استفاده کنید.
  • این لیوان دارای درجه‌بندی بوده و ۱۸۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد.
  • طراحی بدنه لیوان به صورت ارگونومیک بوده و باعث می‌شود به راحتی در دست قرار بگیرد.
  • همچنین دسته‌های لیوان قابلیت جداسازی داشته و در مواقع لزوم می‌توانید دسته‌های آن را جدا کنید.
  • نکته قابل توجه در این لیوان، سری نرم آن می‌باشد که باعث می‌شود کودک به راحتی با آن ارتباط برقرار ‌کند.
  • این لیوان مجهز به درپوشی است که به خوبی از سری آن محافظت می‌کند.

لیوان ۳۶۰ درجه ۳۰۰ میل دسته دار دکتر براونز DR.Brown’s از بهترین لیوان آبمیوه خوری نوزاد

برای این که کودک از مرحله استفاده از شیشه‌ شیر به مرحله استفاده از لیوان عادت کند، بایستی از لیوان‌های آموزشی برای او استفاده کنید.آبمیوه خوری یکی از وسایل محبوب کودکان میباشد. که نوعی وابستگی خاص به آن پیدا میکند. همچنین برای اثبات استقلال خود سعی در نگه داشتن لیوان خود دارد. دکتر براون با لیوان آموزشی و آبمیوه خوری خوش دست و جذابی که طراحی کرده است هم نیاز کودک را مرتفع کرده و هم نگرانی والدین از لحاظ ریختن مایعات داخل ظرف. لیوان لیوان ۳۶۰ درجه ۳۰۰ میل دسته دار دکتر براونز DR.Brown’s با درب ضد چکه دقیقا همان لیوان آبمیوه خوری است که شما به دنبال آن هستید.

مشخصات فنی و ویژگی های لیوان ۳۶۰ درجه ۳۰۰ میل دسته دار دکتر براونز DR.Brown’s

  • لیوان ۳۶۰ درجه دکتر براون Dr Browns طرح حیوانات دارای تکنولوژی ضد نشت می باشد
  • به صورتی که جریان آب با فشار لب کودک بر روی درب شروع می شود و بعد از آن به صورت خودکار قطع میشود
  • پس هیچ گونه نگرانی از ریختن آب نداشته باشید .
  • این ویژگی به نظافت و تمیزی کودکتان نیز کمک میکند.
  • همچنین این لیوان کودک دارای درپوش میباشد که در صورت استفاده نکردن از لیوان برای حفظ بهداشت و دور ماندن از آلودگی میتوانید درپوش لیوان را بر روی آن قرار دهید.
  • از مواد ایمن برای سلامت کودک تهیه شده است بخصوص عاری از BPA و مواد مضر شیمیایی می باشد
  • دارای طرح جذاب و زیبا که برای کودک از نظر رنگبندی بسیار دوست داشتنی است
  • سبک است که کودک برای گرفتنش اذیت نشود
  • برای دهان و رشد دندان کودک مزاحمت و آسیبی ایجاد نمی کند
  • اندازه متناسب و طراحی مطلوبی دارد تا به راحتی در دست کودک قرار گیرد
لیوان نی دار ۲۰۰ میل ۹+ ماه اونت Avent ، یکی از لیوان‌هایی است که به مستقل شدن کودکان دلبند شما کمک خواهد کرد. لیوان‌های نی دار اونت با جنس بدنه ضد لغزش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی در دست کوچک کودکان جای بگیرند.

این لیوان ها استحکام بسیار خوبی دارند و درپوش لیوان اونت به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه ریزشی نداشته باشد . در نتیجه حمل بسیاری راحتی دارند و می‌توان از آن در خانه، مهدکودک و پارک استفاده کرد.

نی استفاده شده برای لیوان نی دار ۲۰۰ میل سیلیکونی است و توسط انجمن دندان پزشکان آمریکا نیز به تأیید رسیده است. در نتیجه هیچ مشکلی برای دندان‌های کودک دلبند شما ایجاد نخواهد کرد.

درپوش متحرک لیوان نی را به‌خوبی می‌پوشاند و از آلوده شدن آن جلوگیری می‌کند. به‌همین دلیل می‌توان گفت که این لیوان انتخاب مناسب و ایمنی برای استفاده است.

لیوان نی دار ۲۰۰ میل فیلیپس اونت Philips avent را با آب یا آبمیوه پر کنید و در اختیار کودکان بالای ۹ ماه خود قرار دهید.

برای شستن لیوانهای اونت می توانید از ماشین ظرف شویی نیز استفاده کنید و توجه داشته باشید که لیوان را در طبقه بالای ماشین قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید